Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vittu, kun oon varmaan kolme vuotta jo ollu eroamassa kirkosta, mut en oo saanu aikaiseksi. Ja nyt en sitte periaatteestakaan viittis, ettei vaan luultais, että sen jonkun tv-ohjelman ja mediamylläkän takia erosin. En tiedä miksi tästä nyt jauhetaan, eikä oikein kiinnostakkaan.
Aika kauan meni, että joku vertasi homoutta pedofiliaan.
Raja vedetään siihen, mihin kansa haluaa sillä hetkellä vetää.
^ Avatkaa tuosta sitten joku oma keskustelu. Tämä ei kuitenkaan ole mikään homot ja pedofiilit + eläimiinsekaantujat-thread.
Tossa edellisessä viestissä tarkoitin että siellä uudessa testamentissa ollaan muistaakseni myös homoja vastaan.
Mä en hyväksy kyllä tälläistä nyky yhteiskunnassa olevaa kaikenlaisen moraalin vastaista käytöstä. Siis miten joku kehtaa vakavissaan esittää että homot pääsisi naimisiin kirkossa, ja miten tuollaisen täysin uskontoa, Jumalaa, Kirkkoa, Raamattua ja suurta osaa maailman ihmisistä halveksiva lainsäädäntö voisi mitenkään parantaa kenenkään asemaa yhteiskunnassa tai miten ihmeessä se lisäisi hyväksyntää homoutta kohtaan. Mä en ainakaan edes tunne ketään joka hyväksyisi tollaisen lain, ja ylipääsä homouden. Yleinen näkemys on enemminkin se että niin kauan kun homous on piilossa se ei sinänsä haittaa..
Mä olen kanssa ihan sitä mieltä että vapaassa maailmassa saa tehdä mitä vaan jos se ei haittaa muiden elämää, esimerkiksi kannatan kannabiksen kotikasvatusta sunmuuta liberaalia sillä ehdoilla että asiasta ei puhuta ja se pysyy kaapissa. Samalla lailla myös homouden tulisi pysyä yksityisasiana, eihän heterotkaan luettele julkisesti omia mieltymyksiään lehdissä..
Tuollainen mahdollinen laki kertoo enemmin säätäjistään kuin mistään muusta: ollaan NIIIIIIN sosialistia, ettei mikään pyhä ole enää pyhää, ja tolla halutaan vaan haistattaa paskat koko läntisen sivilisaation kantaville arvoille ja Kristinuskolle.
Sinänsä valtionkirkko on huono asia, sillä silloin valtio saa ihan liian vahvan propaganda-aseen kansalaisia kohtaan, Uskon tulee olla vain ja ainoastaan hengenelämän asia, ei maallisen vallan.
Toinen mikä suututtaa tässä on se että maltilliset tapaluterilaiset on nuijittu tässä asiassa maan rakoon, mutta suojaväriä omaavat rauhanuskonnonedustajat... niiltä ei kysytä mitään, vaikka niiden kannat on sellaiset että jos olisi ihan eurooppalaisperäinen ja kristitty henkilö joka niitä esittää, vankilaan joutuisi.
e: Tossa sukupuolineutraalissa avioliittolaissa (hyi helvetti mikä sana!) näkee hyvin ihmiset joita tulee varoa ja joista tulee pysyä erossa aatteineen, sillä joka tuollaista kehtaa kannattaa, osoittaa sillä halveksuvansa Kaikkia Meitä ja kaikkien meidän länsimaisten sivilisaatioden jäsenten perimmäisiäkin arvoja. Koen moiset lait suorastaan naurettavina ja vähän loukkaavinakin.
Niin ja en mä nykykirkon linjaakaan kannata, naispappeus etunenässä, ja nyt oon kahden tulen välissä kun en voi erota, liittyäkseni vaikka Luther-säätiön kannattajaksi kun sitten se tulkittaisiin liberaaliksi linjaukseksi..:(
e: Tossa sukupuolineutraalissa avioliittolaissa (hyi helvetti mikä sana!) näkee hyvin ihmiset joita tulee varoa ja joista tulee pysyä erossa aatteineen, sillä joka tuollaista kehtaa kannattaa, osoittaa sillä halveksuvansa Kaikkia Meitä ja kaikkien meidän länsimaisten sivilisaatioden jäsenten perimmäisiäkin arvoja. Koen moiset lait suorastaan naurettavina ja vähän loukkaavinakin.
Lailla ei edes voida tarkalleen ottaen suoraan määrätä että kirkon olisi vihittävä homoparit kristilliseen avioliittoon. Moraali on kovin subjektiivista joten siihen on vähän joutava vedota.Musta homopareille tulee olla mahdollista päästä samaan juridiseen avioliittoon kuin heteroparienkin jolloin rekisteröidyn parisuhteen käsitteestä voitaisiin luopua. Tätähän sukupuolineutraali avioliittolaki tarkoittaa. Laista poistettaisiin määritelmä jossa avioliitto todetaan vain miehen ja naisen väliseksi. Ja yhdenvertaisuusperiaatteen perusteella tämä on minun mielestäni myös tehtävä. Jos näin tapahtuu(avioliitto ei ole vain miehen ja naisen välinen), niin kirkon on noudatettava tätä laki mikäli he haluavat uskonnollisen siunauksen lisäksi olla oikeutettuja vahvistamaan juridisesti pitäviä avioliittoja.Mä en hyväksy kyllä tälläistä nyky yhteiskunnassa olevaa kaikenlaisen moraalin vastaista käytöstä. Siis miten joku kehtaa vakavissaan esittää että homot pääsisi naimisiin kirkossa, ja miten tuollaisen täysin uskontoa, Jumalaa, Kirkkoa, Raamattua ja suurta osaa maailman ihmisistä halveksiva lainsäädäntö voisi mitenkään parantaa kenenkään asemaa yhteiskunnassa tai miten ihmeessä se lisäisi hyväksyntää homoutta kohtaan. Mä en ainakaan edes tunne ketään joka hyväksyisi tollaisen lain, ja ylipääsä homouden. Yleinen näkemys on enemminkin se että niin kauan kun homous on piilossa se ei sinänsä haittaa..
Et taida lukea naistenlehtiä. :DMä olen kanssa ihan sitä mieltä että vapaassa maailmassa saa tehdä mitä vaan jos se ei haittaa muiden elämää, esimerkiksi kannatan kannabiksen kotikasvatusta sunmuuta liberaalia sillä ehdoilla että asiasta ei puhuta ja se pysyy kaapissa. Samalla lailla myös homouden tulisi pysyä yksityisasiana, eihän heterotkaan luettele julkisesti omia mieltymyksiään lehdissä..
Pyhyys on kirkon asia, se ei kuulu valtion toimintaan mitenkään. Jos kirkon sisällä seurakunnan jäsenet haluavat muuttaa kirkon säätämiä periaatteita, niin se on heidän asiansa. Tavallaan on joutavaa moraalin varjolla valittaa demokraattisista ja sananvapauksellisista oikeuksista.Tuollainen mahdollinen laki kertoo enemmin säätäjistään kuin mistään muusta: ollaan NIIIIIIN sosialistia, ettei mikään pyhä ole enää pyhää, ja tolla halutaan vaan haistattaa paskat koko läntisen sivilisaation kantaville arvoille ja Kristinuskolle.
Aivan. Kirkko kirkkona ja valtio valtiona.Sinänsä valtionkirkko on huono asia, sillä silloin valtio saa ihan liian vahvan propaganda-aseen kansalaisia kohtaan, Uskon tulee olla vain ja ainoastaan hengenelämän asia, ei maallisen vallan.
Samalla tavalla tuo sukupuolineutraali avioliittolaki tulisi velvoittamaan muitakin uskontoja joko vihkimään homoliittoja tai luopumaan juridisesta vihkioikeudesta.Toinen mikä suututtaa tässä on se että maltilliset tapaluterilaiset on nuijittu tässä asiassa maan rakoon, mutta suojaväriä omaavat rauhanuskonnonedustajat... niiltä ei kysytä mitään, vaikka niiden kannat on sellaiset että jos olisi ihan eurooppalaisperäinen ja kristitty henkilö joka niitä esittää, vankilaan joutuisi.
Jaa.e: Tossa sukupuolineutraalissa avioliittolaissa (hyi helvetti mikä sana!) näkee hyvin ihmiset joita tulee varoa ja joista tulee pysyä erossa aatteineen, sillä joka tuollaista kehtaa kannattaa, osoittaa sillä halveksuvansa Kaikkia Meitä ja kaikkien meidän länsimaisten sivilisaatioden jäsenten perimmäisiäkin arvoja. Koen moiset lait suorastaan naurettavina ja vähän loukkaavinakin.
Jaa.Niin ja en mä nykykirkon linjaakaan kannata, naispappeus etunenässä, ja nyt oon kahden tulen välissä kun en voi erota, liittyäkseni vaikka Luther-säätiön kannattajaksi kun sitten se tulkittaisiin liberaaliksi linjaukseksi..:(
No, mitkä niitä painavia argumentteja olisivat sen puolesta, ettei avioliittolakia voisi uudistaa?
No, mitkä niitä painavia argumentteja olisivat sen puolesta, ettei avioliittolakia voisi uudistaa? Raamatusta niitä voidaan toki vetää, mutta kuten viime aikaisessa keskustelussakin on tehty, niin koko teoksen painoarvoa voidaan minusta kyseenalaistaa jo sillä seikalla, että jos suuri osa kirjasta on puhdasta aikaansaelänyttä hölynpölyä, niin miksi sitä pitäisi ottaa vakavana auktoriteettina tässäkään asiassa. Kuulisin mielelläni argumentteja johonkin muuhun seikkaan kuin raamattuun ja kristinuskoon vedoten.
Uskonnolla on varmasti suurikin merkitys osalla ihmisistä edelleen (yksilöinä), mutta siinä vaiheessa, kun uskonnon vaikutukset rupeavat ulottumaan yksilöiden ulkopuolelle ja näillä on merkitystä monen ihmisen arkipäiväiseen, uskonnon ulkopuoliseen elämään, niin silloin mennään minusta metsään. Kirkolla ei tarvitsisi olla enää mitään massoja hallitsevaa asemaa tämän päivän Suomessa.
No mitkä on niitä painavia argumentteja sille että avioliittolakia pitäisi uudistaa? Sitäpaitsi nykyään homous on jo laillista, homot voivat rekisteröidä parisuhteensa, homot saavat homoilla ihan vapaasti, homoille on jopa pari omaa baaria jossain helsingissä, mitä seuraavaksi? Siis miksi yhteiskunta ei voisi tukea perinteisiä perhearvoja? jos multa kysyttäisiin niin homot saisivat hoitaa perintöasiansa testamenttien kautta, ei missään tapauksessa avioliiton, joka on minusta kyllä vain nais-mies-yhdistelmille varattu liitto. Yhteiskunnan perusyksikkö on heteropariskunnan muodostama ydinperhe, siinä ei tarvita minkäänlaisia lapsia vahingoittavia mies-mies tai nais-nais parisuhteita. Ainoa syy miksi ne haluaa kasvattaa lapsia on se että ne halaa tuoda lisää homoja maailmaan.
Miksi sitten viherpipertäjät kannattaa moisia asioita, liittyy varmaan vihreiden taustaan kommunisteina ja DDR:än rahoittamana länsisaksan yhteiskuntaa hajoittavana liikkeenä, josta aatesisältö on vieläkin kristityn sivilisaation vastainen vaikka kommarimaita ei ole enää back-uppina selän takana.
Sitä en tajua miksi nykyihmisillä on mennyt moraali aivan kokonaan että jopa kymmenet tuhannet eroaa kirkosta jonkun homoliittoasian takia! siis mä ennemminkin vihaan koko kirkkoa siksi että luin justiinsa että sillä on NAISPIISPA!! siis naisen paikka ei todellakaan ole kirkon virassa, koska sen kieltää Raamattu. Tai saahan naisesta tehdä vaikka arkkipiispan, mutta silloin kirkko ei todellakaan ole enää kirkko vaan kirkkoa muistuttava yhdistys jolla ei ole uskonnon kanssa minkään valtakunnan tekemistä millään lailla. Lähinnä se on yhtä vahingollista kuin saatananpalvonta.
Vanhana KD:n tukijana (tosin kokoomusta viimeiset parit vaalit äänestäneenä) kyllä vähän ihmettelen niiden saaman negatiivisen julkisuuden määrää, sillä KD sentään on suomen ainoa puolue joka kannattaa perinteisiä perhearvoja enää nykymaailmassa. En tosin ole kauhean perillä puolueen maahanmuuttolinjauksista, joten en uskalla alkaa sitä avoimesti suosittelemaan, mutta kyllä harmittaa se että suomen harvoja järkipuolueita mustamaalataan noin..:( Varmaan kun toimittajissa on niin paljon vihervasemmistolaisia maailmanhalailijoita niin siitähän se johtuu mutta silti, pidettäisiin nyt politiikka ja hengenasiat tässä tapauksessa erossa toisistaan.
e: quotet kuntoon..
Hieno postaus Indicalta. Olen samaa mieltä ja samoja asioita miettinyt.
Onko ihmiset maallistunu niin paljon että uskonnolla ei ole enää mitään väliä? En ole mikään super uskovainen, mutta omasta mielestäni kristinuskon antaa hyviä arvoja elämään. Kuten Perhe,koti.
Perusteena on se, että avioliittolaki rikkoo perustuslain yhdenvertaisuusperiaatetta(avioliittolaki ei ole aseta homo- ja heteroseksuaaleja samaan asemaan). Perinteiset perhearvot on täysin jeesustelijoiden toimesta keksitty termi ja siinä ei ole mitään tieteellispohjaavaa perustaa. Homoseksuaalisten parisuhteiden vahingollisuus lapsiin on fundamentalistista nonsenseä, samoin kuin tuo "lisää homoja maailmaan".No mitkä on niitä painavia argumentteja sille että avioliittolakia pitäisi uudistaa? Sitäpaitsi nykyään homous on jo laillista, homot voivat rekisteröidä parisuhteensa, homot saavat homoilla ihan vapaasti, homoille on jopa pari omaa baaria jossain helsingissä, mitä seuraavaksi? Siis miksi yhteiskunta ei voisi tukea perinteisiä perhearvoja? jos multa kysyttäisiin niin homot saisivat hoitaa perintöasiansa testamenttien kautta, ei missään tapauksessa avioliiton, joka on minusta kyllä vain nais-mies-yhdistelmille varattu liitto. Yhteiskunnan perusyksikkö on heteropariskunnan muodostama ydinperhe, siinä ei tarvita minkäänlaisia lapsia vahingoittavia mies-mies tai nais-nais parisuhteita. Ainoa syy miksi ne haluaa kasvattaa lapsia on se että ne halaa tuoda lisää homoja maailmaan.
Näin sen täytyy olla. Onneksi ketää ei kiinnosta.Miksi sitten viherpipertäjät kannattaa moisia asioita, liittyy varmaan vihreiden taustaan kommunisteina ja DDR:än rahoittamana länsisaksan yhteiskuntaa hajoittavana liikkeenä, josta aatesisältö on vieläkin kristityn sivilisaation vastainen vaikka kommarimaita ei ole enää back-uppina selän takana.
Kaikkea ei voi tajuta. Valitettavasti nyt kirkossakin on jonkin verran tuota demokraattista puolta jonka vuoksi heilläkin linjaukset muuttuvat ajan kanssa.Sitä en tajua miksi nykyihmisillä on mennyt moraali aivan kokonaan että jopa kymmenet tuhannet eroaa kirkosta jonkun homoliittoasian takia! siis mä ennemminkin vihaan koko kirkkoa siksi että luin justiinsa että sillä on NAISPIISPA!! siis naisen paikka ei todellakaan ole kirkon virassa, koska sen kieltää Raamattu. Tai saahan naisesta tehdä vaikka arkkipiispan, mutta silloin kirkko ei todellakaan ole enää kirkko vaan kirkkoa muistuttava yhdistys jolla ei ole uskonnon kanssa minkään valtakunnan tekemistä millään lailla. Lähinnä se on yhtä vahingollista kuin saatananpalvonta.
Wau, mitä nappeja sä syöt?
Itse olen kyllä nähnyt koteja ja perheitä myös muihin jumaliin uskovilla ja ateisteilla. Millä tavalla nuo tulevat kristinuskosta?
Pitäiskö sun varoa hännystelemästä toistuvasti Indicaa? Siitähän voi vaikka leimautua tietyn vähemmistön edustajaksi.
Sitä en tajua miksi nykyihmisillä on mennyt moraali aivan kokonaan että jopa kymmenet tuhannet eroaa kirkosta jonkun homoliittoasian takia! siis mä ennemminkin vihaan koko kirkkoa siksi että luin justiinsa että sillä on NAISPIISPA!! siis naisen paikka ei todellakaan ole kirkon virassa, koska sen kieltää Raamattu.