Eroa kirkosta helposti!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ehkä pelkkä siunaaminen ei riitä, vihkimisiä pitäisi suorittaa.

Nyt et taida edelleenkään ymmärtää pointtiani. Tämä vihkimisasiakin on ollut jo tiedossa ennen ohjelmaa. Eli minua ihmetyttää tämä ajankohta eroamisille. Vai eivätkö kristityt oikeasti tienneet näistä asioista ennen tätä ohjelmaa? Tuliko joillekin karmeana yllätyksenä, että Päivi Räsänen on hyvin konservatiivinen?

Nyt et taida edelleenkään ymmärtää pointtiani. Tämä vihkimisasiakin on ollut jo tiedossa ennen ohjelmaa. Eli minua ihmetyttää tämä ajankohta eroamisille. Vai eivätkö kristityt oikeasti tienneet näistä asioista ennen tätä ohjelmaa? Tuliko joillekin karmeana yllätyksenä, että Päivi Räsänen on hyvin konservatiivinen?

Ilmeisestikkään eivät tienneet, ja toisaalta osittain varmaan selittyy dominoefektillä, ohjelman jälkeen lehdistäkin on ollut helppo lukea kuinka iisisti pääset kirkosta eroon vain napsauttamalla pari kertaa hiirtä, ja saat siitä parilla naputuksella 300 euroa vuodessa, vuosittain.

Ite tuli erottua viime kesänä. Luin Dawkinsin God Delusionia ja rupesin miettimään miksi kuulun kirkkoon. Lopputulos oli etten nähnyt mitään syytä tukea moista laitosta. Ei siinä enää mitään voinu, pakkohan se sillon on erota.

Erosin kirkosta heti kun täytin 18 vuotta. En keksi yhtään hyvää syytä miksi olisin kristitty.

Liittyy se siinä mielessä että en ole missään muotoa kristinuskovainen joten erosin kirkosta kun tuli mahdollisuus. Toki ymmärrän sen että ihmiset eroavat kirkosta vaikka uskoisivatkin ja olisivat "kristittyjä", mutta tuolla lausahduksellani halusin lähennä tähdentää että itse en kuulu siihen kastiin :)

On muuten aika kipee tapaus. Kannattaa selata noita kommentteja läpi. Niissä Piho vapautuu täysin. Kommenteissaan hän paljastaa homouden alkulähteen:

"Homouden takana on suuria ja pahoja voimia. Kaikki on suunniteltua. Sinä olet yksi esimerkki tämän aivopesun uhreista. Olet täydellisesti aivopesty. Et enää pysty ajattelemaan itsenäisesti. Sinut on ohjelmoitu ajattelemaan vain homomyönteisesti. Olen maailman rahaelitiin halveksima orja "Sheeple"."

"Kyllä.
Olen sitä mieltä, että homoseksuaalisuus on joko sairaus tai rikos.
Tarkemmin sanottuna homoseksuaalisuus on julkeaa syntiä Jumalan luomisjärjestystä vastaan.

Tämän synnin takana on itse Saatana, joka haluaa kaikessa vääristää Jumalan suorat tiet kieroiksi ja vääriksi."

"Sairaudet ovat sairauksia, ei rikoksia, mutta joidenkin sairauksien takana on rikollinen maailmaneliitti, joka haluaa tahallisten epidemioiden avulla vähentää maailman väkilukua, ne perkeleet."

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En pysty ajattelemaan kuin homomyönteisesti, koska minut on aivopesty? Just eilen kaverin kanssa kävelylenkillä juteltiin, että homous on ihan ok ja se on aikuisten ihmisten asia mitä sängyssä touhuavat - mutta joka tuutista tuleva homoilmiö aiheuttaa sen, että välillä siihen yksinkertaisesti kyllästyy ja koko homoseksuaalisuus ilmiönä on kokenut inflaation.

Huojentavaa huomata ettei PerSuilla ole monopolia kylähulluihin, kyllähän tuo aika hiljaiseksi vetää...

Joku jo kuittasikin tuolla että ei se niin ole että homoilta sai ihmiset eroamaan kirkosta ja se on asenteiden muuttumisesta homojen suhteen. Itse olen kyllä sitä mieltä että ihmiset ovat saaneet tietää miten helppoa on erota kirkosta ja miten paljon siinä säästää rahaa. Money talks and bullshit walks. Ei muuta.

En ota kantaa Räsäsen Päiviin sen enempää kuin että pitää olla aika tyhmä jos kuvittelee ettei hänen sanoillaan ole ollut vaikutusta joukkoeroon kirkosta. Olisi pitänyt turpansa kiinni niin olisi 15000 "asiakasta" ja heidän 5,400,000 euron vuotuiset kirkollisverot kirkolla pysyneet.

No en nyt sanoisi että pikkuinen lieventyminen arkaaisesta ajatusmaailmasta riittäisi ihan kaikille. Ollaan kummiskin 2000-luvulla, kirkon pitäisi pysyä vauhdissa mukana eikä edelleen hakata ihmisiä päähän Raamatulla. "Kaikkien pitäisi elää kuten 2000 vuotta sitten tehdyssä satukirjassa sanotaan" ei riitä syyksi maksaa sellaisesta mitä ei käytä. Enemmänkin uskon tässä eroamis-buumissa olevan myös kyse siitä että vihdoin ja viimein ihmisille valkenee miten kaukana eri vähemmistöistä ja pienistä ihmisistä tuo laitos on.

Jos kirkko meinaa mukamas perustella olemassaolonsa, jollain muulla kuin raamatun sanalla, sen olemassaolon oikeutus lakkaa siihen ja se ei enää ole kristinuskoa tunnustava kirkko. Sitäpaitsi minkä takia yhteiskunnassa tulee jokapaikassa hehkuttaa ja syleillä kaikenkarvaisia vähemmistöjä? Itse olen sitä mieltä että avioliitto on puhtaasti miehen ja naisen välinen, sillä avioliitto on kristillinen käsite ja näin lukee kristinuskon FAQ:ssa eli raamatussa. Mun puolesta jokainen saa homoilla tai lesboilla tasan niin paljon kuin tykkää keskenään kotonaan, eikä se sillälailla valtion asia ole, mutta kyllä se vaan niin on että kristillinen kirkko ei voi alkaa puhtaasti toimimaan Raamattua vastaan, sillä silloin se menettää taas kokonaan asemansa kirkkona.

Nyt kirkkoa käy sääliksi se on vähän kuin harakka joka on jäänyt nokastaan kiinni tervattuun kattoon, nyt lähtee homovastaisista lausunnoista jäseniä, ja sitten jos nokkaa nostaa niin pyrstö jää jumiin, ja homomyönteisyys karkoittaa jäseniä toisesta päästä
Itse kuulun kirkkoon, olen tosin harkinnut että eroan kirkosta sen naispappeus, transupappi, homomyönteisyys-kantojen takia ja liityn Luther-Säätiöön tai Hellareihin, mutta nyt en kyllä voi erota ettei mun kannanottoa tulkita homomyönteiseksi.

En mä mikään henkeen ja vereen raamatulla päähän lyövä uskovainen ole, mutta kyllä mä kannatan vanhanaikaisia peruspilareita, joihin kirkko kuuluu mutta en mä kannata mitään raamatun vastaista toimintaa kirkolta, enkä kyllä hyväksy valtionkirkkoakaan. Silloin Valtio pääsee vaikuttamaan hengelliseen elämään, ja lyömään läpi jokapaikassa omaa demari-ideologiaansa, kun kirkon pitäisi olla nimenomaan poliittisesti sitoutumaton vapauden saareke. Sitäpaitsi jos pitää IsoaKirjaa lähtökohtaisesti joka asiassa vanhanaikaisena ja vääränä, mitä tekee ylipääsä kristittynä tai kristillisenä yhteisönä. Kirkko ei voi olla Kirkko jos se ei usko Raamattuun joka kohdin.

e: Helluntailaiseksi en kyllä taidakkaan alkaa, liian kallista, ja mun mielestä liian sitouttavaa sekä en mä muutenkaan ole hihhuli..oikeastaan en usko koko Jumalaan mutta mulle toi onkin aatteellinen ja poliittinen kannanotto.

Tärkein peruste jäsenyydelle jossakin kristillisessä yhteisössä, oli se sitten rauhanyhdistys, sana ja ylistys tai ev-lut on kuitenkin se että jokainen kristitty on pois siitä että muslimit ei saa lisää valtaa euroopassa.

En ole ääriuskovainen, mutta koen että kirkossa on hyvä olla jäsenenä. Indica kiteytti aika hyvin tuon ajatusmaailmani, yhtäkkiä pitäisi syleillä kaikkia vähemmistöjä niin vietävästi kun ne on niin herkkähipiäistä porukkaa. Ja kyllä olen vahvasti sitä mieltä että homous ei ole normaalia, vaikka miten miettisin asiaa. Heterona miehenä en pysty ikinä ymmärtämään miten joku voi pitää toisista miehistä sillä mielellä.. Siihen ei auta mikään lääke eikä mikään selittely vaikka homoja tunnenkin.

Rasismista tulee älytön riesa aikanaan. Koska voidaan sanoa että on rasismia kun ei saa huumeita kaupasta kun on narkomaani?

Ei mulla kyllä tulisi mieleenkään kuulua instituutioon joka on kautta historian tehnyt niin paljon pahaa ja jonka asenteet tieteen kehitystä kohtaan ovat aina olleet ihan päin vittua. Jos se olisi kirkosta kiinni niin eläisimme vielä uskossa, että maapallo on litteä. Tämänkin faktan kirkko ehti tunnustaa jo 2000 luvulle tullessa.

Indica: Miten se ison kirjan tahto on toteutunut kun uskon nimissä on tapettu ja ryöstetty läpi vuosisatojen ristiretkinä ja pakko käännytyksinä?? Älä tapa lienee kuitenkin yksi kymmenestä käskystä. Älä varasta lienee myös hieman kyseenalainen niiden ristiretkien ryöstöissä.

Olisi myös ihan kiva nähdä ne kirkon tilikirjat. Tämän lähteen http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20101031517 mukaan viime vuonna kirkon tuotto oli n.950 000 000e. Luulisi, että sillä saisi aikaan paljon enemmän näkyvää hyvää köyhien auttamiseksi.

Jos kirkko meinaa mukamas perustella olemassaolonsa, jollain muulla kuin raamatun sanalla, sen olemassaolon oikeutus lakkaa siihen ja se ei enää ole kristinuskoa tunnustava kirkko. Sitäpaitsi minkä takia yhteiskunnassa tulee jokapaikassa hehkuttaa ja syleillä kaikenkarvaisia vähemmistöjä? Itse olen sitä mieltä että avioliitto on puhtaasti miehen ja naisen välinen, sillä avioliitto on kristillinen käsite ja näin lukee kristinuskon FAQ:ssa eli raamatussa. Mun puolesta jokainen saa homoilla tai lesboilla tasan niin paljon kuin tykkää keskenään kotonaan, eikä se sillälailla valtion asia ole, mutta kyllä se vaan niin on että kristillinen kirkko ei voi alkaa puhtaasti toimimaan Raamattua vastaan, sillä silloin se menettää taas kokonaan asemansa kirkkona.

Nyt kirkkoa käy sääliksi se on vähän kuin harakka joka on jäänyt nokastaan kiinni tervattuun kattoon, nyt lähtee homovastaisista lausunnoista jäseniä, ja sitten jos nokkaa nostaa niin pyrstö jää jumiin, ja homomyönteisyys karkoittaa jäseniä toisesta päästä
Itse kuulun kirkkoon, olen tosin harkinnut että eroan kirkosta sen naispappeus, transupappi, homomyönteisyys-kantojen takia ja liityn Luther-Säätiöön tai Hellareihin, mutta nyt en kyllä voi erota ettei mun kannanottoa tulkita homomyönteiseksi.

En mä mikään henkeen ja vereen raamatulla päähän lyövä uskovainen ole, mutta kyllä mä kannatan vanhanaikaisia peruspilareita, joihin kirkko kuuluu mutta en mä kannata mitään raamatun vastaista toimintaa kirkolta, enkä kyllä hyväksy valtionkirkkoakaan. Silloin Valtio pääsee vaikuttamaan hengelliseen elämään, ja lyömään läpi jokapaikassa omaa demari-ideologiaansa, kun kirkon pitäisi olla nimenomaan poliittisesti sitoutumaton vapauden saareke. Sitäpaitsi jos pitää IsoaKirjaa lähtökohtaisesti joka asiassa vanhanaikaisena ja vääränä, mitä tekee ylipääsä kristittynä tai kristillisenä yhteisönä. Kirkko ei voi olla Kirkko jos se ei usko Raamattuun joka kohdin.

e: Helluntailaiseksi en kyllä taidakkaan alkaa, liian kallista, ja mun mielestä liian sitouttavaa sekä en mä muutenkaan ole hihhuli..oikeastaan en usko koko Jumalaan mutta mulle toi onkin aatteellinen ja poliittinen kannanotto.

Tärkein peruste jäsenyydelle jossakin kristillisessä yhteisössä, oli se sitten rauhanyhdistys, sana ja ylistys tai ev-lut on kuitenkin se että jokainen kristitty on pois siitä että muslimit ei saa lisää valtaa euroopassa.

Miten kirkko salli homot ystävyysliittona kuitenkin 1300 luvulle asti ja päätti sen jälkeen että se on saatanasta eikä tule sallia? Muuttuiko jumalan sana 700vuotta sitten? Ja toisekseen jos sitä raamattua pitää sanatarkasti seurata, niin selvennätkö indica näitä vähän meille..

1) Kun polttouhraan naudan alttarilla, tiedän, että siitä syntyy Herralle mieluisa tuoksuva tuliuhri (3. Moos. 1:9). Ongelmana ovat naapurit. Heidän mielestään tuoksu ei ole mieluisa. Pitäisikö minun kirota heidät?

2) Jos haluaisin myydä tyttäreni orjaksi, mikä 2. Mooseksen kirjassa hyväksytään (2. Moos. 21:7), niin mikä nykypäivänä mielestäsi olisi sopiva hinta hänestä?

3) 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 25:44) sanotaan, että voin omistaa orjia, sillä ehdolla, että he ovat naapurikansojen edustajia. Erään ystäväni mielestä tämä pätee venäläisiin, mutta ei ruotsalaisiin. Voitko tarkentaa? Miksi en saisi omistaa ruotsalaisia?

4) Minulla on naapuri, joka jatkuvasti työskentelee sapattina. 2. Mooseksen kirja (2 Moos. 35:2) selkeästi määrää, että hänet olisi surmattava. Onko minulla moraalinen velvollisuus tappaa hänet itse?

5) Eräs ystäväni on sitä mieltä, että vaikka simpukoiden syöminen on iljetys (3. Moos. 11:10-11), se on kuitenkin vähemmän kauhistus kuin homoseksuaalisuus. En ole varma asiasta.

6) 3. Mooseksen kirjan (3. Moos. 21:20) mukaan pappi ei saa lähestyä Jumalan alttaria, jos hänellä on näössä vikaa. Olen nähnyt pappien käyttävän silmälaseja. Tulisiko heille antaa mahdollisuus laserleikkaukseen vai surmataanko heidät heti?

7) Useimmat miespuoliset ystäväni antavat leikata hiuksensa ohimoilta ja ajavat partansa, vaikka tämä on kielletty 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 19:27). Kuinka heidän tulisi kuolla?

8) Kuulin naispuolisen työtoverini harrastaneen sukupuoliyhteyttä kuukautisten aikana, vaikka se 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 20:18) kielletäänkin. Tulisiko hänet ja hänen partnerinsa poistaa kansansa keskuudesta Venäjälle vai Ruotsiin?

9) Olen oppinut 3. Mooseksen kirjasta (3. Moos. 11:7-8), että kuolleen sian koskettaminen tekee minusta saastaisen. Voinko kuitenkin käyttää nahkakenkiä, jos käytän välissä sukkia?

10) Sukulaisellani on maatila. Hän rikkoo 3. Mooseksen kirjan lakia (3. Moos. 19:19) kylvämällä samaan peltoon kahta eri siementä. Samoin hänen vaimonsa rikkoo kyseistä lakia käyttämällä vaatteita, joiden valmistuksessa on käytetty kahdenlaista kuitua (puuvilla-polyester-sekoitetta). Hän myös kiroilee paljon. Onko todellakin tarpeellista kutsua koko kaupungin väki kivittämään heidät (3. Moos. 24:10-16)? Emmekö voisi vain polttaa heidät perhepiirissä niin kuin teemme ihmisille, jotka makaavat puolisonsa perheenjäsenten kanssa (3. Moos. 20:14)?

Eikös yleensä laiteta linkki perään kun jostain kopioidaan suoraan tekstejä?

Miten Raamatun sanalla voi perustella yhtään mitään? Sen satukirjan viesti on ristiriitainen lähes kaikessa. Tarinan päähahmonkin kerrotaan olevan toisaalla rakastava ja laupea, mutta toisaalla hänen kerrotaankin hänen käskyistä tapaa raa'asti. Toisaalla Jumala kieltää tappamisen täysin yksiselitteisesti, mutta hän vaatii sitä lukemattomissa kohdissa toisaalla.

Miten Raamattu eli Jumalan sana voi ottaa kantaa avioliittoon? Avioliittoa ei edes tunnettu silloin kun Jumala on Sanaansa jakanut Raamattuun. Avioliittoon liittyvät perusteet ja lijaukset ovat siis täysin maallisten ihmisten keksimiä.

Raamatulla on myös perusteltu vasenkätisten syrjimistä. Kaikkihan tietävät, että vasenkätisyys on Saatanasta lähtöisin ja siksi väärin. Näin Jumalan Sanaa voidaan tulkita.

Eikö tosiaan ole muita vaihtoehtoja? Uskonnot ovat älyttömyyksien loputon lähde. Satukirjaa ohjenuoranaan pitävät voivat perustella kaiken mahdollisen. Siksipä ateismi on paras lääke uskontojen aiheuttamiin ongelmiin.

Ei mulla kyllä tulisi mieleenkään kuulua instituutioon joka on kautta historian tehnyt niin paljon pahaa ja jonka asenteet tieteen kehitystä kohtaan ovat aina olleet ihan päin vittua. Jos se olisi kirkosta kiinni niin eläisimme vielä uskossa, että maapallo on litteä. Tämänkin faktan kirkko ehti tunnustaa jo 2000 luvulle tullessa.

Indica: Miten se ison kirjan tahto on toteutunut kun uskon nimissä on tapettu ja ryöstetty läpi vuosisatojen ristiretkinä ja pakko käännytyksinä?? Älä tapa lienee kuitenkin yksi kymmenestä käskystä. Älä varasta lienee myös hieman kyseenalainen niiden ristiretkien ryöstöissä.

Olisi myös ihan kiva nähdä ne kirkon tilikirjat. Tämän lähteen http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20101031517 mukaan viime vuonna kirkon tuotto oli n.950 000 000e. Luulisi, että sillä saisi aikaan paljon enemmän näkyvää hyvää köyhien auttamiseksi.

Uskonnon varjolla on tehty läpi historian sekä hyvää että pahaa. Ei kristinusko ole yhtään sen puhtaampi muihin uskontoihin verrattuna IMHO. Mutta ajat muuttuvat. Suomalainen kirkko on jakautunut kahteen leiriin jo aikoja sitten ja sen seurausta kaikki tämä keskustelu on. Jos kirkko olisi pysynyt raamatun opeissa viimeiset 2000 vuotta eikä lähtenyt sooloilemaan viime vuosikymmeninä, olisi tiistaisessa keskustelussa ollut esim. myös muut uskonnot mukana. Nythän siinä tehtiin Evankelis-luterilaisesta kirkosta syntipukki kaikkeen homovastaiseen. Olisi ollut mukava kun keskustelussa olisi ollut mukana pari imaamia, rabbeja ja ortodoksisen kirkon päämiehiä. Samanlaisia uskontoja nekin on IMO. Miksi homot eivät vaadi avioliittoa esim. islamilta?

Pitää muistaa, että kun kumarrat toiseen suuntaan, pyllistät toiseen suuntaan.

Mielenkiintoinen tämä tilanne ja keskustelu. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom