Eroa kirkosta helposti!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko muilla heti kirkosta eroamisen jälkeen alkanu rampata uskovaisia ovella tuputtamassa jotain lappuja ja kertomassa jeesuksesta?

Eikai ne luterilaiset käy ovilla hillumassa? Eikös ne oo lähinnä tätä jehovalais ja mormonisakkia jotka käy pimpottelemssa ovikelloja. Vai erositko myöhempien jeesusten kristusten kirkosta :D

Vähän off-topic kirkosta eroamiseen liittyen, mutta uskonnosta kyse silti. Sitä on vaikea käsittää, miten taikauskoista porukkaa uskontojen piirissä liikkuu. Ei paljon kyseenalaisteta tekoja, jos uskonto vain jotain vaatii:

http://www.ksml.fi/uutiset/ulkomaat/nepalin-joukkoteurastus-raivostutti-eläintensuojelijat/506754
Näinhän se valitettavasti on. Vielä älyttömämmäksi asian tekee se, että noilla alueilla ihmiset on keskimäärin vieläpä aika köyhiä, joten noitten eläinten uhraaminen varmaan rokottaa elintasoakin aika rankasti. Eli ihmiset pelkäävät jotain mielikuvitusolentojen suututtamista niin paljon, että heittävät mieluummin hukkaan tuntuvan osan omaisuudestaan.

edit:
Ihan samaa mietin. Onkohan noissa kuvioissa vielä jotain semmoisia sääntöjä, että jumalille uhrattuja eläimiä ei saa käyttää ihmisravinnoksi?
En tiedä, voi olla että ainakin osittain niitä voi käyttää. Mutta joka tapauksessa jos parin päivän aikana teurastetaan jopa satojatuhansia eläimiä, eikä todellakaan missään teurastamossa, jossa lihat voisi asianmukaisesti säilöä, niin väkisinhän noista menee valtaosa hukkaan.

Ihan samaa mietin. Onkohan noissa kuvioissa vielä jotain semmoisia sääntöjä, että jumalille uhrattuja eläimiä ei saa käyttää ihmisravinnoksi?

Kiire tulee syömisessä. Pian taas kerätään varoja nepaliin, kun ihmisiä kuolee kuin kärpäsiä nälkään, samalla kun eväät mätänee ympäriinsä.

Noh haaskaeläimillä on ainakin kunnon kestit.

Itse erosin kirkosta tuossa alkuvuonna. Tuli hyvä fiilis, suorastaan vapautunut tunne. Kai se oli jotain sellaista että tunsi tehneensä "oikein" :)

Ainoa mitä kummastelin oli kirje kirkkoherralta, allekirjoitus, leimat ja kaikki. Siinä oli jotain yleistä infoa kirkosta eroamisesta, mutta myöskin aika syyllistävä sävy ainakin mun mielestä. Kirkosta eroaminen miellettiin "siitä uskosta luopumiseksi johon minut on kasteessa liitetty", miten uskonto ja kirkko toisiinsa liittyvät? Voisin mä silti uskoa Jumalaan vaikken kirkkoon kuuluisikaan.

Hieman ärsyynnyin myös kirjeen lopetuksesta jossa toivoteltiin "Herran siunausta ja johdatusta" ym. Mielestäni "uskostaan luopuneelle ja kirkosta eronneelle" ei pitäisi mitään uskonnollista höpötystä sinne loppuun lisätä, vaan tulisi toivottaa muutoin vain asiallisesti hyvää jatkoa jne.

Tuntui periaatteessa vähän samalta kuin laitettaisi Joulupukilta terveisiä (joka on kyllä aika suloinen ajatus) :D

Sinne läks eroviestit. Kiitos eroakirkosta.fi:thumbs:
edit. Ja nythän on sit helppo liittyä kirkkoon takasin jos tarvetta tulee ton liitykirkkoon.fi:D

Kirkosta eroaminen miellettiin "siitä uskosta luopumiseksi johon minut on kasteessa liitetty".

Paha siinä on ketään syyllistää kirkosta eroamisesta, jos ei ole alun perinkään lupia kyselty kun ollaan kaste annettu. Vähän sama kuin heti synnyttyään saisi kommunistisen puoleen jäsenkirjan ja vanhempana erotessaan syytettäisiin poliittiseksi takinkääntäjäksi.

Paha siinä on ketään syyllistää kirkosta eroamisesta, jos ei ole alun perinkään lupia kyselty kun ollaan kaste annettu. Vähän sama kuin heti synnyttyään saisi kommunistisen puoleen jäsenkirjan ja vanhempana erotessaan syytettäisiin poliittiseksi takinkääntäjäksi.

Niinpä. Mutta noin siinä sanottiin.

Ja oli miten oli, eihän kirkosta eroava välttämättä luovu uskostaan jos sellainen on olemassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse erosin kirkosta tuossa alkuvuonna. Tuli hyvä fiilis, suorastaan vapautunut tunne. Kai se oli jotain sellaista että tunsi tehneensä "oikein" :)

Ainoa mitä kummastelin oli kirje kirkkoherralta, allekirjoitus, leimat ja kaikki. Siinä oli jotain yleistä infoa kirkosta eroamisesta, mutta myöskin aika syyllistävä sävy ainakin mun mielestä. Kirkosta eroaminen miellettiin "siitä uskosta luopumiseksi johon minut on kasteessa liitetty", miten uskonto ja kirkko toisiinsa liittyvät? Voisin mä silti uskoa Jumalaan vaikken kirkkoon kuuluisikaan.

Hieman ärsyynnyin myös kirjeen lopetuksesta jossa toivoteltiin "Herran siunausta ja johdatusta" ym. Mielestäni "uskostaan luopuneelle ja kirkosta eronneelle" ei pitäisi mitään uskonnollista höpötystä sinne loppuun lisätä, vaan tulisi toivottaa muutoin vain asiallisesti hyvää jatkoa jne.

Tuntui periaatteessa vähän samalta kuin laitettaisi Joulupukilta terveisiä (joka on kyllä aika suloinen ajatus) :D

Hätä ei lue lakia. Kirkolla on keinot vähissä ja jäseniä vuotaa kahdesta päästä. Ei voi noudattaa asiallista hyvää tapaa kun ainoa keino on syyllistää ihmisiä ja vedota jo nuorena iskostettuun (indoktrinoituun) irrationaaliseen pelkoon.

Minutkin on 'kastettu' ja enpä tunne minkäänlaista 'lojaalisuutta' tätä kyseistä lahkoa (kristinusko) kohtaan. Erosin vuosia sitten.

Ei sinänsä mitään uskontoa tai uskovaisia vastaan, mutta näistä pakkoverottavista instansseista kuten kirkosta en perusta pätkääkään. Yleensä tullut annetuksi ne ylimääräiset kolikot ja kakkostilillä olevat eurot joko punaiselle ristille tai kadulla yleensä sotaveteraanikeräyksiä/nälkäpäivä jne varten. Kirkon varoista paljon suurempi osa menee hallintoon ja muuhun kuin hyväntekeväisyyteen/diakonissatoimintaan kun näillä järjestöillä.

Paha muutenkaan kuulua tahoon joka ei edusta omaa realistista maailmankatsomusta, eli agnostismiin taipuva. Mulle ainakin uskonto on ihan yksi ja sama. Ihmiset ovat ihmisiä ja se ei korulauseilla ja vanhoilla kirjoituksilla muutu. Ei niin mitää merkitystä henk. koht onko joku katolilainen, muslimi, buddhisti, sikhi, jne...

Kirkosta eroaminen väheni Torniossa

Tampereen Vapaa-ajattelijat ry. tiedotti joulukuun alussa, että Torniossa kirkosta eroaminen on kasvanut Kemiä enemmän.

Vapaa-ajattelijoiden mukaan kirkosta eroaminen olisi kasvanut Torniossa 85 prosentilla vuodesta 2004 vuoteen 2008 verrattuna, kun Kemissä kasvu olisi ollut 35 prosenttia.

Tornion kirkkoherra, lääninrovasti Ari Juntunen kumosi esitetyn kasvuluvun lehtivastineessaan. Juntunen esitti myös, että tänä vuonna kirkosta eroaminen on vähentynyt Torniossa 30 prosentilla.

Kirkosta eroamisen Suomessa selittää Juntusen mukaan muun muassa vapaa-ajattelijoiden voimakas kirkonvastainen markkinointi. Toinen selitys kirkosta eroamiseen Juntusen mukaan on maallistuminen.

Juntunen on huomannut senkin, ettei enää olla kovinkaan yhteisöllisiä vaan ajatellaan sitä, mitä itse saadaan kirkon kautta.

– Ei niinkään ajatella sitä, mitä kaikkea kirkko tekee muiden puolesta.

Torniossa kirkkoon liittyi 33 jäsentä vuonna 2008 ja erosi 209. Vuonna 2009 on liittynyt 50 ja eronnut 148 (4.12. mennessä).

(Lähde)

Onpas kyllä taas erikoinen näkemys kirkkoherralta. Mun mielestä tuo vapaa-ajattelijoiden markkinointi ei ole ollut "kirkonvastaista" eikä varsinkaan "voimakasta". Lisäksi olisi mielenkiintoista nähdä, millä faktoilla tämä kirkkoherra kumoaa Tornion erotilastot jos eroamisista kirjaa pitävä sivusto ilmoittaa että eroaminen on kiihtynyt 85% vuosien 2004 ja 2008 välillä.

Tämä on erittäin hyvin sanottu. Ja juuri tätä ei moni "uskovainen" ei ymmärrä eikä halua ymmärtää. Automaattisesti on tuomittu kadotukseen jos eroaa kirkosta(omassa tapauksessa Ev.Lut.) Ei paavikaan kuulu "meidän" kirkkoomme.

Omalla kohdallani Vanhan testamentin lukeminen(kesken) on osoittanut minun tehneen oikean päätöksen eroamalla kirkosta. Kirkon oppi pohjautuu Raamattuun ja tällöin mielestäni tulisi myös uskoa sen sanaan ja tapahtumiin. Tämä opus on täynnä tuhoamista ja tappamista Herran käskystä ja tuomitsemalla/olemalla eri mieltä vastustaisi siis hänen tahtoaan.

Esim. Ala-asteella tuli laulettua "Joosua marssi alas Jerikoon...". Lapset laulaa innoissaan joukko- teurastuksesta. Miksei minulle kerrottu totuutta:itku:

Ylen eilisen homoilta-väittelyn vaikutus kirkostaeroamisiin:

http://mpolla.net/ek/

Jo samana iltana yli 200 yli normaalin tason ja vanha päiväennätys (1000 ja rapiat) on tuplaantumassa tällä vauhdilla.

Samaan, tai about samaan aikaan, esitettiin jollain toisella kanavalla Parkinsonin taudista kertovaa dokkaria, jossa oli näkyvästi esillä kys. sairaudesta kärsivä Michael J. fox. Kyseisessäkin ohjelmassa tuli uskonto aika negatiivisella tavalla esiin, presidentti W. Bush käytti veto oikeutta ja kumosi alkusolututkimuksen rahoituksen ja laittoi koko tutkimuksen USA:ssa käytännössä jäihin noin 6 vuoden ajaksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom