Eroa kirkosta helposti!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
...ja seremoniassa on vähemmän eroa kuin voisi äkkiseltään luulla. Jos juhlayleisö vaan fiilistelee eikä kuuntele papin liturgiaa kovin tarkasti niin tuskin edes huomaa onko kyseessä pakanahäät vai kristillinen seremonia.

Kaipa se enemmän tapa on. Veron maksaminen nyt ei kiinnostaisi millään (eikä pahemmin se taivaspaikkakaan) mutta tiedä sitten miten nämä sukulaiset tai varsinkin vanhemmat suhtautuisi eroamiseen.. Vaikeaksi menee

Kaipa se enemmän tapa on. Veron maksaminen nyt ei kiinnostaisi millään (eikä pahemmin se taivaspaikkakaan) mutta tiedä sitten miten nämä sukulaiset tai varsinkin vanhemmat suhtautuisi eroamiseen.. Vaikeaksi menee

Rouvan kanssa erottiin molemmat. Vaikuttaa 1000€ vuodessa yhteensä.

Itse en aikaisemmin eronnut kirkosta juuri edellä mainuttujen syiden takia.

Ei ne sukulaiset sun rahoja vei vaan kirkko

No, periaate on että jos vanhemmat tai sukulaiset eivät luuhaa kirkossa jatkuvasti, niin mitäpä he siitä välittäisivät. Ja jos sinä haluat lopettaa kirkollisveron maksamisen, niin tuskin se sinua muuttaa ihmisenäkään, koska on aika ilmeistä että uskonnollisuus ei kauhean suurta osaa sun arjessa näyttele :)

Tosiaan vuoden viimeisenäkin päivänä kerkeää vielä, erot menevät sähköpostitse maistraattiin ja ennen puolta yötä saapuneet kirjataan 2007 eronneiksi, eli pitäkääpä mielessä. Normaalipalkkainen töissäkäyvä pariskunta maksaa kirkollisveroa yleensä 600-900e vuodessa, riippuen ansiotasosta. Hyvätuloiset enemmän. Opiskelijakin maksaa useamman kympin vuodessa :(

Enpä ole minkään uskontokunnan taholta ikinä koskaan missään törmännyt näin laajaan kiihkotuputtamiseen, mitä nämä eroamistaan mainostavat hihhulit tekevät joka toisella nettipalstalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Muuten, kuinka moni liittyisi kirkkoon jos tuo raha-asia menisi toisin päin? Eli jos kirkkoon kuulumalla välttäisi samansuuruisen rahanmenon kuin nyt eroamalla.

Itselläni eroaminen oli periaatekysymys enkä liittyisi takaisin, vaikka saisin mitä rahallisia etuja. Muutenkin asian tarkasteleminen pelkän taloudellisuuden kannalta vaikuttaa melko vammaiselta.

aika kapeanäköistä porukkaa...

No joo täytyyhän sinne kirkolle pulittaa 500€ tms./vuosi, mutta kyllä se tekee "hyvää" vähän noille huonompi osaisille, ja jos on sydän paikallaan, niin sen tekee mielellään ja jos ajattelee, että kukin pärjätköön omillaan, niin siitä vaan. Minulla kasvaa rinnassa SYDÄN ja tulee ajateltua näitä poloja mm.afrikan sun muiden kehitysmaiden lapsia jotka taistelee HENGESTÄÄN :eek:"juuri niin" Ja me täällä rikkaassa suomessa ajatellaan vaan omaa persettä:kuola:(ei kuulu mulle) Herätkää "pahvit":D Eikö meidän tulisi antaa vähän omista niille joilla ei oo mitään? kysyn vaan? Tietysti kirkolla on raskas koneisto mikä tarvitsee eurojamme sen pyörittämiseen, mutta keskeinen asia kirkolla on auttaa ihmisiä, ja ehkä jossain tapauksissa niitä "ilmavoimien juttuja" markkinoida, mutta hyvällä asialla he ovat, ja osallistun mielellään sen pyörittämiseen maksamalla kirkollisveroja.

No joo täytyyhän sinne kirkolle pulittaa 500€ tms./vuosi, mutta kyllä se tekee "hyvää" vähän noille huonompi osaisille, ja jos on sydän paikallaan, niin sen tekee mielellään ja jos ajattelee, että kukin pärjätköön omillaan, niin siitä vaan. Minulla kasvaa rinnassa SYDÄN ja tulee ajateltua näitä poloja mm.afrikan sun muiden kehitysmaiden lapsia jotka taistelee HENGESTÄÄN :eek:"juuri niin" Ja me täällä rikkaassa suomessa ajatellaan vaan omaa persettä:kuola:(ei kuulu mulle) Herätkää "pahvit":D Eikö meidän tulisi antaa vähän omista niille joilla ei oo mitään? kysyn vaan? Tietysti kirkolla on raskas koneisto mikä tarvitsee eurojamme sen pyörittämiseen, mutta keskeinen asia kirkolla on auttaa ihmisiä, ja ehkä jossain tapauksissa niitä "ilmavoimien juttuja" markkinoida, mutta hyvällä asialla he ovat, ja osallistun mielellään sen pyörittämiseen maksamalla kirkollisveroja.

Itse komppaan tuota myös. En koe ongelmaksi kirkollisveroa ja ainakin osa siitä menee hyvään tarkoitukseen apua tarvitseville.

Tuommoinen syyllistämispaska se vasta onkin poikaa. Jos se SYDÄN sykkii niin helvetisti niin mikset lähde avustushommiin paikan päälle, vai eikö se olekaan sinulle niin tärkeää? Ne ihmiset siellä taistelevat HENGESTÄÄN! Eikö se olisi sen arvoista?

Miksi ihmeessä hyväntekeväisyys pitäisi ajaa sellaisen järjestön läpi jolla on hengellinen agenda? Eikö olisi fiksumpaa antaa raha suoraan sitä tarvitseville sen sijaan että painaisi niitä äyrejä samalla jonkun Tyrvään seksistipapin palkkamenoihin?

Ei kuule reno maailmaa voi pelastaa 1ihminen vaikka kuinka haluaisi, ja täällä kotona on 2pientä syytä olla lähtemättä paikan päälle. Muuten mikä ettei voisin ainakin "harkita" volunteerix lähtemistä, ja niin kuin sanoin "ajattelemme vain omaa persettä" ja kuolkoot muut. Ei ne meidän maksamamme kirkollisverot mene kuin tuhka tuuleen, ne menee homman pyörittämiseen, ja se maksaa paljon...Ihan turha asiasta on edes puhua, jos asenne on mikä on, niin parempi antaa vain olla eikö niin reno :rolleyes:

Ei kuule reno maailmaa voi pelastaa 1ihminen vaikka kuinka haluaisi, ja täällä kotona on 2pientä syytä olla lähtemättä paikan päälle. Muuten mikä ettei voisin ainakin "harkita" volunteerix lähtemistä, ja niin kuin sanoin "ajattelemme vain omaa persettä" ja kuolkoot muut. Ei ne meidän maksamamme kirkollisverot mene kuin tuhka tuuleen, ne menee homman pyörittämiseen, ja se maksaa paljon...Ihan turha asiasta on edes puhua, jos asenne on mikä on, niin parempi antaa vain olla eikö niin reno :rolleyes:

Aika paljon sait tekstiä aikaan sanomatta käytännössä mitään mikä keskustelua edistäisi.

Ihan turha asiasta on edes puhua, jos asenne on mikä on, niin parempi antaa vain olla eikö niin reno :rolleyes:

Tulkitsetko kenties tässä, että ei-kristitty ei voi olla empaattinen tai haluta auttaa esim. vähäosaisia? Että vain kirkon kautta voi antaa ja auttaa? Olisinko parempi ihminen, jos hylkäisin hengelliset periaatteeni? Ei kaikki asenne ole aina pahasta. Minä en halua tukea mitään uskontokuntaa millään tavalla riippumatta siitä, mihin raha ehkä menee. Tämä ei tarkoita, että pyyhin ihmiskohtaloilla perseeni ja poltan rahani ennen kuin annan muille.

Jos esim. sinulle on aatteellisesta vakaumuksesta riippumatta ihan ok kanavoida mielestäsi aiheellinen määrä apua johonkin suuntaan, hyvä niin. Ihan turha kuitenkaan kuvitella, että epäkristillisyys tarkoittaa ahneutta ja empatiakyvyttömyyttä. Itse ennemmin maksaisin tuon kirkollisveron määrän jotakin maistraattiveroa, jolla tuetaan yhteiskunnan toimintaa kuin liittyisin takaisin kirkkoon. Kaikilla se ei ole rahasta kiinni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom