Niin että kirkko käyttää valtaosan vuosien aikana verojen yms. muodossa keräämästään omaisuudestaan ja siis myös kirkkoverosta johonkin muuhun (kts. kullatut kaavut) kuin niiden kivojen pikku kerhojen pyörittämiseen. Ne kerhotkin tuppaavat yleensä olemaan jotain lasten aivopesupaikkoja jossa uskontoa ujutetaan herkkäuskoisille lapsosille piirtelyn ja leikin lomassa.
Meinaat siis että jos kirkon omaisuus annettaisiin kunnille tai siis toisinsanoen yhteiskunnalle niin nuo kerhot jäisivät pitämättä? Voi tosiaan olla että kunta ei järjestäisi uskonnollisia kerhoja mutta onko se nyt tarkoituksenmukaistakaan? Jos sellaiseen haluaa lapsensa voi sen etsiä itsekin ja vaikka siitä vähän maksaakin, kunnat järjestäköön uskonnotonta kerhotoimintaa.
Joo kaikki järjestöt käyttää osan varoistaan johonkin, mikä just mulle ei ole niin tärkeää. Varmaan noi pappien kullatut kaavut on sitten jollekin jumalanpalveluksissa käyville ihmisille tärkeitä, ettei ne papit ihan perunasäkkeihin pukeutuneita ole siellä seurakunnan edessä. Kirkkojen kerhoissa varmaan puhutaan jumalasta ja jeesuksesta, mutta puhutaanhan "tavallisissa" kerhoissakin keijukaisista ja menninkäisistä, ei mua haittaa. Oma lapseni kävi kirkon kerhoa vuoden tai voi olla että kaksikin joskus pienenä ja nyt 12-v sanoo olevansa "ateisti", joten ei toi aivopesu musta niin vaaralliselta tunnu.
Enkä edelleenkään halua, että kirkon omaisuus annettaisiin kunnille, miksi sitä jankutat ja mistä olet sen keksinyt?? Kunnat voisivat mun mielestä järjestää edes jonkunlaista kerhotoimintaa, riittävästi ja edullisesti. Sitäpaitsi kirkot tekevät paljon hyvää työtä syrjäytyneiden ihmisten parissa, joihin muilla auttajilla ei ole suurta intressiä. Useat monista ongelmista kärsivät ihmiset kokevat saavansa apua nimenomaan kirkosta. (no, useat eivät.) Mutta siis tämä on mun tapa nähdä asia ja jos sä et halua maksaa kirkolle veroa, niin ei se mua mitenkään haittaa.