Erikoisia kommentteja FPO-mestarilta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Larzan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Larzan sanoi:
Hyvä kun valaisit asiaa. Mistä minä tai muukaan lukioista tuota olisi voinut tietää. Nythän asia menee enemmän jutun kirjoittajan sensaatiohakuisuuden piikkiin, kun haastateltavan, eikö?

Juuri näin. Siksi kannattaakin suhtautua kriittisesti siihen mitä on kirjoitettu, lähdekritiikki on sallittua.

Minusta asioista ei pidä tehdä liian hätäisiä johtopäätöksiä, vaan kannattaa miettiä ensin ennen kuin alkaa mollata toisia ihmisiä julkisella foorumilla nimimerkin taakse piiloutuen.

Ja huomaatko, kukaan ei punttia harrastava ei ole kommentoinut täällä mitenkään tätä juttua, ja tuskinpa missään muuallakaan. Joten on turhaa lässytystä, että annetaan huonoa kuvaa lajista.

Repa sanoi:
Joten on turhaa lässytystä, että annetaan huonoa kuvaa lajista.

ajattele miten tyhjä tämäkin foorumi olisi ilman minunkin turhaa lässytystä ;) tai jos minunkin kirjoituksesta jättäisi vittuilun pois niin eihän siinä olisi edes sisältöä..

-H0

hunter killer sanoi:
No ompas se sitten kummallista? Eikö nyt yleensäkin (asiasta riippumatta) sellaiset ihmiset ole ärsyttäviä, jotka ei tiedä aina kulloinkin kyseessä olevasta asiasta mitään, mutta kommentoivat niitä silti?
Ai ei? No sovitaan että minä olen se tyhmä/outo tässä sitten....:rock:
No tota en tarkottanu...aivan varmasti tiedät enemmän noista asioista kun minä.
Tämäkin tredi on kumminkin aika pitkälle omien mielipiteiden esille tuomista.
Ja mitä tohin faktatietoon tulee,niin kyllähän täälä voi kuka vaan puhua mitä vaan...

Paljonko asiallinen dopingtesti maksaa? Voisiko sellaisen kustantaa itse, vaikkei liitto sitä vaatisikaan?

Paljon maksaisi kattava harjoituskauden dopingtestaus?

Tomppa85 sanoi:
Paljonko asiallinen dopingtesti maksaa? Voisiko sellaisen kustantaa itse, vaikkei liitto sitä vaatisikaan?

Jotain osviittaa voisi antaa se, että 2004 SVNL:ssä testattiin ~140 ja budjetissa antidopingin osuus oli 8000-10000e.

Korjatkaa jos olen väärässä. En sitten tiedä miten suuri osuus tuosta budjetista oli nimenomaan testejä varten..

Kyllähän ton heebon puheet totta on. Totta on myös, että itse en ole ikinä uskonut yhdenkään edes Suomen huipulla kilpailleen voimanostajan olevan liikkeellä täysin natuna. Toki voi olla kyse vain omasta kuvitelmastani. Veikkaan, että larzanin pointti jutussa oli, että koska suuri yleisö tietenkin uskoo kaiken huippu-urheilun olevan puhdasta tai ainakin lajiliittojen yrittävän pitää sen puhtaana. Näin ollen on omasta mielestäni täysin väärin pitää mitään kuvitelmaa puhtaudesta yllä, vaan myöntää ISOIN KIRJAIMIN että kilpailijoita ei testata. Jos välineissäkään ei suuremmin rajoituksia ole, niin kyllähän tulostasokin vääristää realistisen tason. Koska ilman rajotuksia eihän tossa ole kyse kuin siitä kellä on parhaat kledjut ja kenen elämä on siinä pisteessä, että ei koe kovin pahana asiana uhrata terveyttään roinan kautta asialle, jossa loppujen lopuksi on kyse VAIN siitä kuka saa kolmessa eri liikkeessä enemmän painoja liikkumaan kuin kaveri.

Ennen tukeni oli lajin puolella, ei enää. Mutta kuten sanoin - mielipiteensä kullakin.

hyrre sanoi:
Jotain osviittaa voisi antaa se, että 2004 SVNL:ssä testattiin ~140 ja budjetissa antidopingin osuus oli 8000-10000e.

Korjatkaa jos olen väärässä. En sitten tiedä miten suuri osuus tuosta budjetista oli nimenomaan testejä varten..

Tuo osuus taitaa olla, kun SVNL tilaa ja maksaa testit. Lisäksi jos adt tulee itse ominpäin, niin silloin ne vielä ekstrana.. Voi olla että kuvittelen väärinkin. Mutta joskus oli kusitestin hinta 200-250euroa per testi.

Harim sanoi:
Tarkoitin siis, että roinaus on lajille imago-ongelma suuren yleisön silmissä. Testien poistaminen vain pahentaa tilannetta.

Mä en usko, että voimailusta tulee ikinä suuren yleisön laji. Mun mielestä on jees kun asioista puhuttaisiin rehellisesti, varsinkin tällaisessa tapauksessa, jossa todetaan, että testejä ei ole. Ei tuossa rehvasteltu aineiden käytöllä (tai käyttämättä jättämisellä).

Mä oon kyllä siinä suhteessa huono puolustelemaan koko hommaa, koska mä käännän aina kanavaa, jos sieltä voimanostoa, bodausta tms. tulee. Aivan ruokottoman tylsää seurata. Voisin melkein verrata hiihtoon :lol2:.

ottaen lajin luonteen huomioon on aika kummallista väittää, että pitäisi vaieta roinaamisesta ja superhessun voimakalsareista.
pikemminkin niistä pitäisi puhua niin avoimesti ja hartaasti, että homma olisi kaikille selvää.
salailu ei todellakaan vie urheilun arvostusta eteenpäin. reilu peli vie, koska sitä kautta ongelmia on mahdollista pohtia julkisessa dialogissa ja hakea niihin ratkaisuja.
voimanoston heikko suosio penkkiurheilijoiden keskuudessa tulee jatkumaan, roinattiin siellä eli ei. laji ei ole pätkääkään kiinnostava, koska suoritukset ovat varsin mitättömän näköisiä esim. painonnostoon verrattuna. ja lisäksi homma on muutenkin lähinnä koomista: mulla ainakin meinasi nauru päästä kun katselin niiden ukkojen vaivalloista kävelyä ja tönkkösuolattuja käsiä urheilukanavalta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ehkä joku uus punttisaliin sijottuva latino-saippusarja vois alkaa kasvattaan voimanoston suosiota. Starring pedro ja Juan. Käsikirjottajille vinkiks!:hyper:

lebanderi sanoi:
Ehkä joku uus punttisaliin sijottuva latino-saippusarja vois alkaa kasvattaan voimanoston suosiota. Starring pedro ja Juan. Käsikirjottajille vinkiks!:hyper:

Joo mut unohdat tässä et kuka jaksaa kattoo kun karvaset isot ja rumat miehet jauhaa paskaa toisistaan... mut jos ne olis kauniita bodareita joilla olis poserasvat pinnassa ja tukkahyvin sliipattuna.. niin ainakin setan miespuolinen jäsenistö kuolais takuulla sarjan "PERÄÄN"..

-H0

pevelius sanoi:
lisäksi homma on muutenkin lähinnä koomista: mulla ainakin meinasi nauru päästä kun katselin niiden ukkojen vaivalloista kävelyä ja tönkkösuolattuja käsiä urheilukanavalta.

no synthooli sentään ;) näinhän se on.. Luojan kiitos teeveestä tulee golffia ja joskus oon kattonu kävelyä (kononen on silkkaa rautaa..) - se on sitten monipuolista ja virkistävää.. ja sit fashion tv - eli kävelykanava se kans ruulz.. en mää maar mittä voimmailu - hikisiä mankkuun sotkeutuneita äijiä - toista se on eduskunnan kyselytunti.. siellä otetaan miehestä ja naisesta mittaa suomalainen huippuedustus näyttää miten hikoillaan verorahoilla sponsoroituna tupee vinossa ja kravaatinsolmuja availlen..

-H0

RRKalle sanoi:
Laittakaas joku jotain feferaattia tosta iltiksen beccan ja anon haukkumisesta. Mitä ne on väittänyt?

pitää kysyy jos Anolla on viel se lehti.. perus dissaamista Anon historiasta, "taikajuomapadasta" johon Becca on pudonnut yms.. kysyn Anolta jäikö se lehti sille.. ite en moista kirjallisuutta osta, ja harvemmin harrastan niin iteltä sitä ei ainakaan löydy. Yhen aukeeman verran muistaakseni oli sitä "sisältöä".

-H0

Kyllä mun mielestä ukrainan ponomarenko on tämän hetken kovin nöstaja, alle satkun painolla nuo raudat, vielä kun löytyis paita joka toimii kuten muilla niin... Ja aika järkäle ku sen vierestä näki tuolla helsingin kisoissa.

Metal-Heavy sanoi:
Kyllä mun mielestä ukrainan ponomarenko on tämän hetken kovin nöstaja, alle satkun painolla nuo raudat, vielä kun löytyis paita joka toimii kuten muilla niin... Ja aika järkäle ku sen vierestä näki tuolla helsingin kisoissa.

Jeps jos siis tarkoitat Vitaliy Ponomarenkoa niin -74 syntyny pikkujättiläinen pitää ipf penkki rekkaa muistaakseni - ei isolla tuloksella, mut tuloksella kuitenkin 285kg.. kova sissi se oli WPO:ssa tekikin sit selkeetä jälkee kun viides päivä sykähteli jättäen superin Kravtsovin :rock: (ikävän kova luu tämäki) 10kg:lla taakseen =) 355kg on satakiloselle tarpeeksi =) (99.6kg).. sika kova jätkä..

-H0

Alkuperäiseen haastateluun : kait sitä vastaa kun kysytään . Ja jos uskoo et huippu urheilu on natikoitten hallinnassa niin miksei ??kyllä se totuus paljastuu itse kullekin ... Toi Vitali pukkaa kyllä kohta 400 kg oli sitten mikä miehiään.

Tää oli eka postaus , :kippis1:

hzero sanoi:
no synthooli sentään...

ilmeisesti nyt perustelet voimanoston oikeutta näkyä televisiossa? ei mulla sitä vastaan mitään ole, eihän toki ole pakko katsoa niiden jotka eivät diggaa. lähinnä vaan kerroin mitä minulla tuli touhusta mieleen kun sitä nyt ensimmäisen kerran näin.
kävely, golf tai eduskunta eivät silti liity tähän threadiin mielestäni mitenkään. joskin tietysti ainakin golffissa ja eduskunnassa pärjää huipulla ilman roinaa, joten ne ovat parempia vaikuttajia nuorison suuntaan ja näinollen ansaitsevat suuremman näkyvyyden ihan terveyskasvatuksellisessa mielessä.

Zone-sarja -42%
Itse pidän normaalisti rehellisyydestä, mutta se julkisuus...
Eli otanpa keksityn esimerkin ketjun alussa mainituun haastatteluun liittyen...

Eräänä tulevan joulukuun päivänä tapahtuu jossain yksityisasunnossa tapahtuu väkivaltainen yhteenotto jonka jälkiseurauksena yksi henkilö kuolee saamiinsa vammoihin. Tutkinnassa selviää syyllisen osallistuminen jollain tasolla FBO:n toimintaan, joten kaivetaan esiin tämän ketjun alussa mainittu artikkeli. Sensaatiohakuinen media vetää selvän yhteyden hormoonien käytön ja syyllisen väkivaltaisuuden suhteen ja samalla vedetään voimanosto (siis ei enää yhtä liittoa tässä vaiheessa) mukaan yllyttäjänä hormoonien käyttöön, eli niiden aiheuttamaan silmittömään hallitsemattomaan väkivaltaisuuteen.
Alkaa hillitön spekulaatio dopingaineiden vaarallisuudesta ja tehdään taas lakialoite hormoonien kokonaisvaltaiseksi kriminalisoinniksi.
Huomataan kuitenkin, että yllätys yllätys, dopingongelma ei lain voimalla poistu vaan ainoastaan rikollisuus aineiden ympärillä saa rankemmat mittasuhteet.
Samalla joku lajin harrastaja sattuu taas lehdistölle mainitsemaan, että hormoonien käyttö on voimanostossa edelleen tavanomaista. Seurauksella, että julkinen tuomitseminen painostaa päättäjät toimiin... ja mikäs sen loogisempaa kuin että kielletään kaiken pahan alku ja juuri, yllyttäjä, eli voimanostokilpailut jotka houkuttelevat maamme tulevaisuuden toivot, nuoret, suoraan pahan ytimeen eli käyttämään hormooneja. Jos voimanosto saa lajina rehottaa, niin tottahan toki maamme ajautuu hallitsemattoman väkivallan syövereihin, mutta onneksemme poliittinen eliittimme saattaa ennakoida ja estää pahimman...

No, meni ehkä hieman melodramaattiseksi... mutta joku varmaankin ymmärsi pointin? Eli median nykyisen ylireagoinnin ja sensaatiohakuisuuden vuoksi en ole aivan samaa mieltä sen rehellisyyden kannattavuudesta, koska mopo tuntuu niin helposti karkaavan käsistä julkisuudessa :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom