Erikoisia kommentteja FPO-mestarilta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Larzan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Gillyanne sanoi:
No mitäs vääriä tietoja tässä nyt on julkisuuteen annettu? Nämä kaikki asiat ovat ymmärtääkseni faktoja:

1) varusteet auttavat nostoissa, ja ammattilaisliittojen varusteet auttavat enemmän kuin IPF:n vastaavat

Tuokaan ei ole niin yksiselitteinen homma.. onneksi Vuorela sentään sanoo JOPA 100kg.. :) ne auttaa enemmän jos niitä osaa käyttää, jos ei niin olen nähnyt jopa negatiivista tuloskehitystä..

Gillyanne sanoi:
2) ammattilaisliitoissa ei järjestetä doping-testejä
3) IPF:n kisoissa tapahtuu doping-käryjä (tätä nyt ei tuossa haastattelussa
otettu esille, mutta faktaa se on anyway)

Tuo on totta SVNL:llä on 20 000 harrastajaa ja 735 lisenssin omistavaa nostajaa ja seuroja on noin 120. ja kilpailutestejä 64 ja liiton siunaamia harjoituskauden testejä 79 ns. poolitestit.. kolme lisenssiomistajaa paloi viimevuonna tästä voisimme tehdä päätelmän että kisanostajista jää kiinni aineista alle puoli prosenttia ja reilu yksi nostaja per seura testataan.. Todennäköisyys joutua testiin on pieni.. mutta olemassa.

Gillyanne sanoi:
Joten miten sitä voimanoston/voimailun julkisuuskuvaa sitten pitäisi parantaa? Siloittelemalla ja epäkohdista vaikenemallako? Puhumattakaan sitten siitä, että kyseessä on pienen piirin marginaalilaji, jota - aivan kuten kehonrakennustakin - suuri yleisö katsoo kieroon (kuten marginaalilajeja usein katsotaan), ja jonka ns. etsikkoaika tuon julkisuuskuvan kiillotuksen suhteen on mennyt ohi jo aikaa sitten.

Niin olishan se vähän sama kun pyöräilijät väittäs ettei iso A eli alfametyylifenetyyliamiini kuulu jo lajiin olennaisena osana tai epo hiihtoon.. ;) .. turha sitä on rypistellä kun housuissa on kilo kuraa..

-H0

ps. mut muuten tuollainen ulosanti se on sitten hieno homma liiton hallitusta kohtaan - tietävät saavansa kiviä niskaansa ja ovat varmaan todella otettuja tästä kunniasta.. Se huono puoli tossa on että tollasten jälkeen on ihan turha lähtee ees yrittään mitään nuorisotyötä..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Harim sanoi:
Mun mielestä voimanoston julkisuuskuvan parantaminen lähtee nimenomaan siitä, että sanotaan suoraan, että roinaus on ongelma.

Tuo haastateltu tyyppi toi roinaamisen esille aika fiksusti. Ei puolustellut, mutta ei myöskään itkenyt, että kaikki muut roinaa.

Millä tavalla roinaus on ongelma?? Mun mielestä tuo testien poistaminen poistaa myös roinausongelman. Tuolla on turha itkeä, kun pelisäännöt on selvät. Testatuissa lajeissa on aina se: "muut käyttää minä en asetelma"

Larzan sanoi:
No, mitä se teidän seura tuumaisi kun joku jäsen antaisi lehdelle haastattelun, jossa toteaisi, että doping on hänen oma asiansa ja että muissakin lajeissa käytetään? Pointti oli, että yksi ajattelematon "ammattilainen" tuhoaa paljon seurojen tekemää julkisuuskuvan parannustyötä yhdellä ainoalla lauseella, vaikka lause faktaa olisikin.

Meidän seuran kanta dopingiin on ehdottoman kielteinen.
tajuan kyllä pointtisi, mutta sorry vaan sinä vitutat minua sillä että sohit pensaikkoa jonka sisällöstä et selvästikkään tiedä hevona paskaa.
Ajatuksesi on kaunis, aivan kuin maailman rauha tms..mutta kun ei tule tapahtumaan.

Larzan sanoi:
Eli joko lajin on muututtava hiukan tai sitten on vaan päästeltävä sujuvasti "valkoisia" valheita julkisuudessa
Kaksi kysymystä:

1) Kumpi esittämistäsi vaihtoehdoista on mielestäsi helpompi toteuttaa?
2) Kumpi esittämistäsi vaihtoehdoista on tehokkaampi, jos ajatellaan lajin edistämistä kokonaisuutena ja pitkällä tähtäimellä?

Väitän, että valkeat valheet eivät pitkällä tähtäimellä vahvista minkään lajin asemaa, vaan tekevät sen entistä enemmän naurunalaiseksi. Lajin todellinen muutos sellaiseksi, että siinä voisi voittaa MM-kultaa, Tour de Francen, Stanley Cupin tai olympialaisten mitalin (kuten esim. painonnosto, hiihto tai uinti) ilman suorituskyvyn takia otettavia lääkeaineita, auttaisi, mutta on vaikeaa, joidenkin mielestä mahdotonta.

Sitten onkin asia erikseen, onko ammattilaisurheilussa järkeä olla dopingkieltoa. Kannattaa lukea Hemanuksen "Doping, hyvä vihollinen" kirja. Siinä on asiasta hyvää pohdiskelua. 1900-luvun alkupuoliskolla ammattimaista valmentautumista ja valmentajaa pidettiin häpeällisenä ja se kiellettiin. Myöskään urheilusta ei saanut ottaa rahaa. Esim. Paavo Nurmi ja eräs voimailun legenda Paul Andersson muistaakseni suljettiin olympialaisista (olisivat tod.näk. voittaneet kultaa lajeissaan) siksi, koska olivat ottaneet rahapalkkioita fyysisen suorituskykynsä julkisesta esittelemisestä. Kuulostaa naurettavalta nykyään, mutta niin se meni silloin.

Nykyään demonina vastaavasti ovat dopingaineet, mitä moni pitää irrationaalisena politikointina (jollaista oli tietenkin myös ammattimaisen valmentajan ja valmentautumisen/harjoittelemisen kieltäminen), jolla on vähän tai ei ollenkaan lääketieteellistä pohjaa. Koska lääketieteellistä pohjaa ei ole myöskään urheilijoilla itsellään monesti, niin lääkeaineiden käyttö menee harmittavan usein "enempi = parempi" linjalle, jonka on jo aika useassa yhteydessä todettu olevan jopa lääketieteellisestikin pöljää, eli epäterveellistä/vaarallista.

Jos puhutaan voimanostosta, niin muistaakseni muuan Louie Simmons on sanonut suorituskykyä kohentavia lääkeaineita käyttäneensä jo parikymmentä vuotta, eikä näe mitään syytä lopettaa. Hän kumminkin mainitsi eräässä haastattelussa, että mielestään ei ole voimailijan esim. testoa mitään järkeä vetää puolta grammaa enempää per viikko, loppu menee hukkaan ja on hyvin todennäköisesti vain haitaksi (moista on muistaakseni tällekin palstalle joskus kirjoitettu). Enempi ei ole aina parempi, vaan parempi on parempi. ;)

Meni varmaan liikaa dopingjutuksi, mutta onhan siitä tässä ketjussa jo ollutkin, joten ei kai pieni lisä haittaa.

Kylläpä mukava keskustelu on saatu aikaiseksi:rock:
Osui tämän haastateltavan oma kommentti silmään tuolta toiselta foorumilta.

"Jep, kyllähän tuo on tullu lukaistua...

Oli sitten toi haastattelia entinen keihäänheittäjä/yleisurheilia,sillä oli kyllä aivan omat vahvat näkemykset ipf/fpo liitoista,niinkun tosta haastattelusta vahvasti uhkuu läpi! Hieman on mun kommentitkin viikossa päässyt muuttumaan No onneks ei haastateltu 7 päivää lehteen
(olis otsikko ollu varmaan jotain tällästä)

Nuori mies ei saanut päättää elämästään
pakotettiin voimannostajaksi vasten tahtoaan!!!"

Kyllähän tossa aikalailla toitotetaan, ei testejä siellä eikä täällä. Erot doiping testaus ym ym.

Tuntuu minustakin vahvasti vain, että haastattelu on pohjautunut aikalailla kirjottajan näkökulmiin ja mielipiteisiin. Kuten nuorimies tossa kommentissaan ilmaisee (Hieman on mun kommentitkin viikossa päässyt muuttumaan ).
Kyllä juttu kuin juttu on aina kirjoittajansa näköinen.

Muuten ihan ok oli!:)

Jakob sanoi:
Millä tavalla roinaus on ongelma?? Mun mielestä tuo testien poistaminen poistaa myös roinausongelman.
Tarkoitin siis, että roinaus on lajille imago-ongelma suuren yleisön silmissä. Testien poistaminen vain pahentaa tilannetta.

Leks sanoi:
Tuntuu minustakin vahvasti vain, että haastattelu on pohjautunut aikalailla kirjottajan näkökulmiin ja mielipiteisiin. Kuten nuorimies tossa kommentissaan ilmaisee (Hieman on mun kommentitkin viikossa päässyt muuttumaan ).
Kyllä juttu kuin juttu on aina kirjoittajansa näköinen.

Sananvapaus tarkoittaa suomessa, sitä että lehdistö saa värittää niin paljon kuin huvittaa.. mutta meidän pitää myös oppia ettei ole kuin julkisuutta - ei huonoa tai hyvää..

-H0

Repa sanoi:
Alkaa pikkuisen ärsyttämään tämä Larzanin kommentointi kun ei tiedä asiasta koko totuutta. Tämä nainen joka oli kirjoittanut ko. artikkelin Keski-Suomalaiseen oli ollut hyvin tietoinen eri voimanostoliitoista ja siitä, että WPC ei testaa nostajia ja oli kysynyt suoraan Pasilta roinaamisesta ja siitä kun WPC ei testaa.

Minusta Pasi oli vastannut viisaasti, sanonut että mitä se muille kuuluu. Eikä tämä kommentti tee kenestäkään roinaajaa tai roinan puolustajaa.

Hyvä kun valaisit asiaa. Mistä minä tai muukaan lukioista tuota olisi voinut tietää. Nythän asia menee enemmän jutun kirjoittajan sensaatiohakuisuuden piikkiin, kun haastateltavan, eikö?

hunter killer sanoi:
tajuan kyllä pointtisi, mutta sorry vaan sinä vitutat minua sillä että sohit pensaikkoa jonka sisällöstä et selvästikkään tiedä hevona paskaa.

Eikö näillä palstoilla ole tarkoitus keskustella. Esitin mielipiteeni asiasta ja jos sinulla on parempaa tietoa asiasta, niin esitä ihmeessä oma mielipiteesi ja hyvät perustelut. Sivistä minua ja muita! ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
iivili sanoi:
Kaksi kysymystä:
1) Kumpi esittämistäsi vaihtoehdoista on mielestäsi helpompi toteuttaa?
2) Kumpi esittämistäsi vaihtoehdoista on tehokkaampi, jos ajatellaan lajin edistämistä kokonaisuutena ja pitkällä tähtäimellä?

Helpompi on varmaan tuo valehtelu, rehellisesti. Tuo lajin muuttaminen ja harrastajien dopingsääntöihin sitouttaminen on varmasti tehokkaampi vaihtoehto, mutta vaatii helvetisti töitä. Eli lajin sääntöjen rukkaaminen ja asennekasvatus se parempi vaihtoehto ehdottomasti on pitkällä tähtäimellä.

Samaa mieltä? :kippis1:

Larzan sanoi:
Helpompi on varmaan tuo valehtelu, rehellisesti. Tuo lajin muuttaminen ja harrastajien dopingsääntöihin sitouttaminen on varmasti tehokkaampi vaihtoehto, mutta vaatii helvetisti töitä. Eli lajin sääntöjen rukkaaminen ja asennekasvatus se parempi vaihtoehto ehdottomasti on pitkällä tähtäimellä.

Samaa mieltä? :kippis1:

rehellinen valehtelu?Oletko poliitikko?:whip:
Milloin sinä tajuat, että ajatuksesi on hieno, mutta ei tule koskaan tapahtumaan?
Lajin sääntöjen rukkaus olisi kyllä paikallaan(ja jopa ehkä mahdollinen), mutta mene ihmeessä asennekasvatusta pitämään junnuille jotka ihannoi jotain huippunostajaa....Osa tajuttuaan totuuden lopettaa, osa ei.
Dopingin kitkeminen pois huippu-urheilusta on mahdoton tehtävä.
Ensimmäinen doping-tapaus oli joskus 1864 kun joku Jamppa yritti ekana ihmisenä uida jonku pirun kanaalin yli. Sai sydärin ja kuoli...Nyt 2005 sitten aletaan sitä kitkemään pois?Miten???
Nyt voimanostossa ns.ammattilaisliitot ovat ensimmäisiä jotka eivät testaa kilpailijoitaan, tämähän on periaatteessa rehellistä touhua, kun kaikki saa vetää mitä haluaa.
tekeekö se hallaa lajin maineelle?Esimerkiksi ipf:n puolelle?Kyllä, mutta minkäs teet?(toisaalta samassa maineessa se ipf:ki rypee)Toisaalta kuten aiemmin omakohtaisesti mainitsin, ei tarvitse koskaan käyttää, tai olla kärähtänyt niin silti voit olla nappimies tavan kuikeloiden silmissä.Tämä johtuu juuri lajin maineesta, siitä joka olisi kiva muuttaa...mutta kun äh...eh...eih!!!!

Zone-sarja -42%
Kertokaapa joku mulle että kuinka monen "taviksen" luuletta uskovan että esim joku lähes 1000 kilon yt:n nostaja ei ole käyttänyt mitään????

Ei ne tavikset mistään liitoista välitä (ja jos välittää/tietää, tietää myös totuuden) Ne haluaa vaan katsoa isoja rautoja, joita elämänsä hormooneilla pilanneet karjut nostelee. Vähän ehkä kärjistetysti, mutta ymmärätte vissiin mun pointin.

ps. IMO

Näissä keskusteluissa tulee aina sama homma vastaan...aina joku vetää herneen nenään ja kuittaa asian sillä,että älkää esittäkö mielipiteitänne asioista,joista ette tiedä yhtään mitään...

hunter killer sanoi:
rehellinen valehtelu?Oletko poliitikko?:whip:

Anteeksi, jos en ilmaissut itseäni selväsi "valehtelu, rehellisesti" tarkoitti, että rehellisesti sanoen valehtelu on se helpompi keino. Mutta ei nyt ryhdytä yhtymään pilkkuun... ;)
hunter killer sanoi:
Milloin sinä tajuat, että ajatuksesi on hieno, mutta ei tule koskaan tapahtumaan?

Oikeastaan mitäpä väliä sillä on "tajuanko" tuon eli olen samaa mieltä sun kanssa asiasta. Mun mielestä asioita voi viedä parempaan suuntaan, sun mielestä ei. Ei tässä sen enempää. Etkä sä siitä huolimatta ärsytä mua persoonana, sä nyt vaan olet eri mieltä.

hunter killer sanoi:
Lajin sääntöjen rukkaus olisi kyllä paikallaan(ja jopa ehkä mahdollinen), mutta mene ihmeessä asennekasvatusta pitämään junnuille jotka ihannoi jotain huippunostajaa....Osa tajuttuaan totuuden lopettaa, osa ei.

Heh, asennekasvatus on vaikeaa, en mä sitä väitä, mutta ei sekään ole mikään tekosyy luovuttaa. Vaikeaa voi olla moni muukin asia ja silti ne on tehtävä, jos haluaa saada jotain aikaiseksi. Junnujen asenteista se muutos kuitenkin lähtee, jos on lähteekseen.

hunter killer sanoi:
Dopingin kitkeminen pois huippu-urheilusta on mahdoton tehtävä.

Samaa mieltä, että dopingin kitkeminen kokonaan urheilusta on mahdoton tehtävä. Käyttäjien määrän vähentäminen ei ole.

hunter killer sanoi:
Nyt 2005 sitten aletaan sitä kitkemään pois?Miten???

No, ei ainakaan perustamalla liittoja, joissa dropitetaan vapaasti. Nuo liitot kun eivät kuitenkaan vähennä dropittelua muissakin liitoissa. Oikeasti ainoita keinoja on testien lisääminen, asennuskasvatus ja tiukempi linja seuratasolla lääkkeisiin jne. Kyllä keinoja löytyy, jos harrastajilla olisi vielä halua hankkiutua ongelmasta eroon... :jahas:

Mutta tämä ei oikeasti vääntämällä miksikään muutu. Sulla on mielipiteesi ja mulla on omani. Pidetään ne sellaisina ja käytetään tämäkin aika johonkin hyödyllisempään... ;)

No, ei ainakaan perustamalla liittoja, joissa dropitetaan vapaasti. Nuo liitot kun eivät kuitenkaan vähennä dropittelua muissakin liitoissa. Oikeasti ainoita keinoja on testien lisääminen, asennuskasvatus ja tiukempi linja seuratasolla lääkkeisiin jne. Kyllä keinoja löytyy, jos harrastajilla olisi vielä halua hankkiutua ongelmasta eroon... :jahas:

No löytyihän sieltä yksi asia josta ollaan samaa mieltä, mutta tuskimpa ns.ammattilaisliitot katoaa vaikka niin haluaisi.
Pidin itse aikoinaan todella outona asiana, että yleensä voidaan tehdä ns.omin päin liitto jonkun lajin pariin jossa vaan päätetään ettei testejä enää ole ja aletaan pitään kisoja...

haba78 sanoi:
Näissä keskusteluissa tulee aina sama homma vastaan...aina joku vetää herneen nenään ja kuittaa asian sillä,että älkää esittäkö mielipiteitänne asioista,joista ette tiedä yhtään mitään...

No ompas se sitten kummallista? Eikö nyt yleensäkin (asiasta riippumatta) sellaiset ihmiset ole ärsyttäviä, jotka ei tiedä aina kulloinkin kyseessä olevasta asiasta mitään, mutta kommentoivat niitä silti?
Ai ei? No sovitaan että minä olen se tyhmä/outo tässä sitten....:rock:

Rauta Reiska sanoi:
Ei ne tavikset mistään liitoista välitä (ja jos välittää/tietää, tietää myös totuuden) Ne haluaa vaan katsoa isoja rautoja, joita elämänsä hormooneilla pilanneet karjut nostelee. Vähän ehkä kärjistetysti, mutta ymmärätte vissiin mun pointin.

Loppujen lopuksi olet aika oikeassa.. Becca:n dissaus iltalehdissä ja Anon ei ainakaan vähentäny porukkaa kisojen katsomosta..

-H0

hunter killer sanoi:
No löytyihän sieltä yksi asia josta ollaan samaa mieltä, mutta tuskimpa ns.ammattilaisliitot katoaa vaikka niin haluaisi.
Pidin itse aikoinaan todella outona asiana, että yleensä voidaan tehdä ns.omin päin liitto jonkun lajin pariin jossa vaan päätetään ettei testejä enää ole ja aletaan pitään kisoja...

Ompa todella outoa.. itse olen ollut mukana perustamassa paria eri yhdistystä - ei siinä mitään kovinkaan outoa ole..

Lomakkeen voi tilata tai hakea itse Patentti- ja Rekisteritoimistosta tai maistraatista. Perustamisasiakirjat ovat perustamislomake, ensimmäisen kokouksen pöytäkirja ja yhdistyksen säännöt sitten eikun lähettää Patentti- ja Rekisteritoimistoon tai maistraattiin kolmena kappalaeena ja vola - homma toimii.. Yhdistyksen tai liiton perustaminen on oikeesti meillä täällä verran helppoa että perustuslakikin tuntee termin yhdistymisvapaus

"Jokaisella on yhdistymisvapaus. Yhdistymisvapauteen sisältyy oikeus ilman lupaa perustaa yhdistys, kuulua tai olla kuulumatta yhdistykseen ja osallistua yhdistyksen toimintaan. Samoin on turvattu ammatillinen yhdistymisvapaus ja vapaus järjestäytyä muiden etujen valvomiseksi."

Ja testit.. jos ei erikseen haluta alkaa testaamaan ja maksamaan esim ADT:lle niin ei ne mitenkään automaattisesti tule testaamaan.. Lisäksi en ymmärrä miksi vain jollain tietyllä taholla pitäisi olla monopoli asema kisojen suhteen.. vähän sama kuin jokamiesluokkaa, karttinkia ja formulia pitäisi ajaa samoilla säännöillä ja niillä olis vain yksi järjestö. Minusta se on outoa että aina poliitikot johtaa urheilijoita, raha ja valta pyörittää isoa koneistoa.. isomahaiset sedät kuittaa kilometri- ja kulukorvauksensa urheilijoiden jäsenmaksuista.. ;) se on jotain mitä en jaksa ymmärtää..

-H0

ps. anteeksi jos puhun sekavasti - yritän samanlla ratkaista ciscon vpn consentraattorin pakettifragmentti ongelmaa.. eikä välttämättä ajatus kestänyt ihan kasassa - mut tulipahan taas murjastua.. ja takaisin anaaalisaattorin pariin..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom