Eri pari lihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mun oikea rinta on isompi kuin vasen. Mun vasen haba/ojentaja on isompi ku oikea (oon oikea kätinen). Mun vasen olkapää on pyöreempi ja isompi ku oikea. Tää on kai asia, minkä kanssa on vaa elettävä.. ei tässä nyt kukaan urpo rupee pumppaa enemmän toista puolta ku toista.. Onks muilla tämmösiä epämuodostumia?

Ei ne nyt mitenkään selvästi ole eri kokoset. Mutta sen verran, et ite kyl huomaa... ja joskus on joku rintalihaksista huomannu.

Taitaa olla ihan tavallista. Mulla on vasen rinta isompi kuin oikea ja oikea käsi isompi kuin vasen. vasen reisi on isompi kuin oikea, vaikkei voimassa ole eroa. Eipä tällaisiin kukaan muu kiinnitä huomiota.

Harva ihminen on täysin symmetrinen ja kehityskään ei välttämättä tapahdu aivan identtisesti vasemman ja oikean puolen lihaksissa. Katsopa vaikka Arnoldin kuvia ja voit itsekin todeta, että 7-kertaisella Mr. Olympialla mm. hauikset eivät ole symmetriset. Silti ne olivat aikanaan, ja vieläkin, todella kovat ja näyttävät.

Vasen puoli kehosta kauttaaltaan lihaksikkaampi. Paitsi oikean puolen forkku on isompi.

Jopa vasen silmä on taittovirheeltään paljon parempi mitä oikea.

Nii ja mitä helvetin väliä sillä on jos onkin epäsymmetrinen, koska ne erot tasottuu joka tapauksessa kun vaan treenaa ahkerasti.

Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että omaa kehoa voi muokata symmetrisempään suuntaan jos haluaa. Jos jollekulle on mekostenon -menetelmä tuttu, niin tietää...Jos ei niin kannattaa tutustua.

:anssi:

Ei ne erot itestään tasotu, eikä pakosti yrittämälläkään. Paska juttu ku omia geenejään ei voi vaikoida.

Aijaa meinaatko että treenataan sitä isompaa puolta isommilla painoilla kuin toista, niin että se menee koko ajan "karkuun" sitä vähemmän kehittynyttä pariaan?
No joo kyllä sitä saa kasvatettua vaikka metriset kynnet toiseen käteen jos haluaa, mutta kuka käskee hölmöilemään :david: ?

Kaikkien geenit sitäpaitsi tekee ihmisestä epäsymmetrisen, mutta jos kyseessä ei suoranainen epämuodostuma, niin varsinkin lihaksiston epätasaisuuksia voi korjata. Hyvänä esimerkkinä oma selkä, jonka selvästi havaittava skolioosi (selkärangan asentovirhe, tukilihaksista johtuva) parani nimenomaan punttitreenillä.

Aijaa meinaatko että treenataan sitä isompaa puolta isommilla painoilla kuin toista, niin että se menee koko ajan "karkuun" sitä vähemmän kehittynyttä pariaan?
No joo kyllä sitä saa kasvatettua vaikka metriset kynnet toiseen käteen jos haluaa, mutta kuka käskee hölmöilemään :david: ?

Kaikkien geenit sitäpaitsi tekee ihmisestä epäsymmetrisen, mutta jos kyseessä ei suoranainen epämuodostuma, niin varsinkin lihaksiston epätasaisuuksia voi korjata. Hyvänä esimerkkinä oma selkä, jonka selvästi havaittava skolioosi (selkärangan asentovirhe, tukilihaksista johtuva) parani nimenomaan punttitreenillä.

Samoilla painoillahan niitä treenataan, mutta ei se takaa sitä, että pienempi lihas kasvaisi nopeammin. Ei se toinen puoli mene karkuun vaan ero luultavasti pysyy samana, Näin ainaki itellä.

Oletan, että epäsymmetriasta kitisevät ihmiset ovat kuitenkin jo pitkään treenanneita, eikä aloittelijoita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aloittaja voisi mainita, että paljonko sitä kokoeroa oikeasti on (ympärysmitat jne). Eikö ero ympärysmitassa (kädet, reidet jne) tule olla todella huomattava, useita senttejä, että se on vaikkapa kilpalavalla silmin nähtävissä?

Nää on asioita joille ei voi mitään, mutta hiukan pystyy itse treenillä vaikuttaan. Mulla on aina oikea rinta ollut pienempi kuin vasen. Myös muissakin lihaksissa on eroja, mutta rinnassa eniten. Itsellä ainakin kiinnityskohdat on erilaiset eri puolen lihaksilla ja se vaikuttaa eniten. Ajan myötä hieman tasaantunut, mutta silti omaan silmään selvä ero.

Löytyy sitä epäsymmetrisyyttä itselläkin. En nyt heti huomaa että enää ois mikään lihas toista pienempi, siis tyyliin vasen hauis oikeeta jne. Mutta oikea hartia on vasenta alempana ja tälle ei oikein voi mitään.

Mutta älkää tehkö mitään ylimääräisiä sarjoja heikommalle tai pienemmälle puolella vaan treenatkaan sen heikomman ehdoilla. Aika nopeeta nuo erot kuitenkin tasoittuvat voimassa. Kokoeroille ei käsittääkseni oikein voi mitään jos ne ajan kuluessakaan tasoitu.

Itsellä on koko vasempi puoli kropasta pienempi, mutta toivon, että tasoittuu jossain vaiheessa. Tai sitten vika on vaan liian huonoissa geeneissä, sillä harva meistä on siunattu hyvillä geeneillä ja ne jotka on pitäisivät olla kiitollisia.

Itsellä on koko vasempi puoli kropasta pienempi.

sama homma itelläki. esim. vasen käsi on 2cm pienempi kuin oikea. toivottavasti tasoittuu jossain vaiheessa

Kannattaa huomioida myös sellainen asia, että joskus epäsymmetria voi johtua toispuolisesta lihaskireydestä. Itsellä ainakin oikeassa olkapäässä sivu/etuolkapää oli paljon kireämpi kuin vasemmassa. Oikea olkapää ei siis ollu samalla tavalla pyöreä kuin vasen, venyttely auttoi asiaan.

Mulla on vasen haba palikkamaisempi kuin oikea. "Kanttinen" verrattuna oikean käden pallopalaan. Vasen puoli selästä on varmaan isompi ku oikea, tuntuu penkatessa että vasen puoli on korkeammalla kun supistaa latseja :D. Näin sekakätisenä (osittain vasuri) käsien voimasuhteet vaihtelee väliajoin.

alchesay sanoi:
Kannattaa huomioida myös sellainen asia, että joskus epäsymmetria voi johtua toispuolisesta lihaskireydestä. Itsellä ainakin oikeassa olkapäässä sivu/etuolkapää oli paljon kireämpi kuin vasemmassa. Oikea olkapää ei siis ollu samalla tavalla pyöreä kuin vasen, venyttely auttoi asiaan.
Hmm, vasen puoli kireempi kuin oikea?:rolleyes:
Olisikin, mutta luulen, että vuosien kuluttua lihas tasapainoittuu eikä ole niin epäsymetrinen, mutta senhän näkee sitten tuleivaisuudessa. Toisaalta eipä semmoinen sentin ero näy lavalla, mutta 5 sentin eron näkee jo tyhmäkin kaukaalta.

Itselläkin vasen haba isompi kuin oikean käden haba:(

Itsellä on koko vasempi puoli kropasta pienempi, mutta toivon, että tasoittuu jossain vaiheessa. Tai sitten vika on vaan liian huonoissa geeneissä, sillä harva meistä on siunattu hyvillä geeneillä ja ne jotka on pitäisivät olla kiitollisia.

Muista aina seisoa oikea puoli katsojaa kohti.
Se luo optisen harhan että näytät levemmältä kuin olet..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom