Eri pari lihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No meikäläisellä on about kaikki ruuminosat eri paria:( Lihaksista eniten epäsuhtaa on rintalihaksissa, joista vasen on selkeesti isompi. Kerran kun kävin fysioterapeutilla ihan muun asian takia, niin se katto meikän tissejä ja kysy että "reenatko vasenta puolta enemmän?" Vastasin etten tietenkään reenaa eri puolia erikseen. Se sano "jaa, kun toi vasen puoli on selkeesti paksumpi" No, sitten se tutki hartiaseutua ja totes että olkapäät on jotenkin eri korkeudella ja oikee puoli on taaempana. Kuitenkin esim. penkkiä ja muitakin liikeitä tehdessä kädet suoristuu ihan tasasesti.

Eipä toi epäsuhta mua paljookaan kyllä haittaa vaikka mieluummin olisinkin symmetrian sulttaani.

Vasemman puoleinen rintalihas ja vasurin ojentaja, sekä oikean käden hauis olleet isompi jo pitkän aikaa.. Kyllähä ne siitä sitte tasaantuu mitä massiivisemmaks kasvaa, kait.

Lapsuus- ja nuoruusvuosieni rakkaus keihäänheitto sai aikaan oikean olkapään kulumisen, jonka vuoksi olkapäät ovat edestä selkeesti epäsymmetriset... samoin hauberit, rintalihakset ja aina jos olkapäätä liikuttaa ni rutisee niinku venäläinen diiseli kylmänä käynnistettäessä:wall: , kai pitäis heittää keppiä 8v vasurilla ni ois palikat tasapainossa...:D

Mulla vasen epäkäs on selvästi oikeaa isompi, ja sen huomaa joissain liikkeissä. Esim dipeissä tai pp:ssä kässäreillä huomaa jotenkin oikean puolen heikkouden kun ei ole sitä epäkästä samalla lailla pelissä... Mutta kaipa ne siitä tasottunnee kun jaksaa vaa hinkata kohautuksia ja pystysoutua.

Mulla ei sen kummempia epäsymmetrisiä kuvioita ole, paitsi juuri mittasin 3vk sitten ja oikea hauis= 44cm, vasen=43cm. Paska juttu, mutta en käytäkään/ole ikinä käyttänyt vasenta kättä ikinä juuri mihinkään arkiseen tai liikunnalliseen tarkoitukseen (salia ei lasketa) ja pidän reppua pelk. oikealla olalla ja muuta (epäjärkevää luultavasti)

Mulla ei sen kummempia epäsymmetrisiä kuvioita ole, paitsi juuri mittasin 3vk sitten ja oikea hauis= 44cm, vasen=43cm. Paska juttu, mutta en käytäkään/ole ikinä käyttänyt vasenta kättä ikinä juuri mihinkään arkiseen tai liikunnalliseen tarkoitukseen (salia ei lasketa) ja pidän reppua pelk. oikealla olalla ja muuta (epäjärkevää luultavasti)

Tuosta repun kantamisesta oikealla puolella on mulla ajan mittaan painunu oikea hartia alemmas kuin vasen. Ero on todella huomattava, näkyy vaatteitten läpi jos vähän tarkastelee. Salilla esim scottissa hauista vääntäessä oikea hartia painuu paljon enemmän eteen. Sama tapahtuu roikottaessa levytankoa. Peilistä kun katsoo niin ero on todella merkittävä. Myös oikean puolen rintalihas on hieman alempana. Vasen hartia on siis lähes suora tyyliin ---- kun taas oikea viettää alaspäin vähän niinku näin muttei tietenkään yhtä paljon /

Eli kannattaa kantaa sitä reppua selässä eikä olalla, vaikka se vähän :david: :lta saattaa näyttääkin. Yläasteen ja lukion kun kulkee reppu olalla ja kaikki jakson kirjat mukana niin kyllä se jättää jälkensä.

Vasen rinta on mulla selkeästi eri muotoinen. Vesemman puolesen rintalihaksen yläosa on sillain alempana kuin toinen. Tämä johtuu solisluiden erilaisesta asennosta/muodosta. Asia vituttaa joskus paljonkin, mutta:

Kuitenkin aina rintatreenin jälkeen kun menee peilin eteen, on ero selkeästi tasoittunut. Tästä saa intoa rintatreeniin koska näyttää siltä, että isoimmilla lihaksilla on ero sitten selkästi pienempi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
vasen latsi pienempi kuin oikea ja sen huomaa jo T-paita päällä ja tuntee. Pitäiskö sitten vaan treenat vasenta puolta enemmän kuin oikeaa?

Oikea käsi on hieman erinäköinen kuin vasen, koska nuorena mursin käteni ja se luutui väärin. Ei sitä oikein huomaa muuten kuin sillon kun suoristaa kädet peilin edessä, oikea käsi näyttää helvetin tyhmältä.

Käsivarsi taittuu oikeassa kädessä hieman erillain ja näyttää isommalta, mutta todellisuudessa on samankokoinen

Mulla on kehonpuoliskot erilaiset. Ei mitenkään niin häiritsevästi, että muut sitä huomais, mutta itte peilin edessä huomaan selkeesti. Vasenpuoli on selkeesti hoikkarakenteisempi ja myös pidempi, kun taas oikee puoli on vantterampi.

Mulla vasen epäkäs on selvästi oikeaa isompi, ja sen huomaa joissain liikkeissä. Esim dipeissä tai pp:ssä kässäreillä huomaa jotenkin oikean puolen heikkouden kun ei ole sitä epäkästä samalla lailla pelissä... Mutta kaipa ne siitä tasottunnee kun jaksaa vaa hinkata kohautuksia ja pystysoutua.

Mulla on itsellänin täysin sama ongelma. Veikkaan, että johtuu sohvalla/sängyllä lojumisesta, niin että nojaa vasempaan kyynärpäähän yläkroppa ilmassa ja jalat tasaisella. Hankalasti selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärsi. Tuota kyseista lojumista on tullut harrastettua useita vuosia, pari kuukautta sitten aloitin oikeaan käteen nojaamisen vasemman sijaan, toivotaan että erot lähtevät pikkuhiljaa tasoittumaan. :rolleyes:

Ja tämäpä oli muuten ensimmäinen kirjotelmani rekisteröitymisajankohdasta huolimatta.

Mulla on oikea käsi ja jalka paksumpi kuin vasen. Ja vasemman puoleinen jenkkakahva on isompi kuin oikea :D johtuu varmaan siitä kun toinen jalka on vähän pidempi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom