eri fonttityylejä??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja huumor
  • Aloitettu Aloitettu
elikkäs tietääkö joku mistä löytyisi erilaisia fontteja. esimerkiksi tuo fontti jolla sisu askiin on kirjoitettu sisu, olisi kiva löytää. itse tekstistä kyllä löytyy kuvia mutta olisi tarkoituksena löytää ihan kaikki kirjaimet tällä tyylillä. kiitos jo etukäteen :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan noita fonttisaitistoja netti väärällään. Itse olen huorannut merkistöt huolettomasti dafont.comista. Rautalankaideahan n00bieita silmälläpitäen on ladata koko fonttisarja koneelle ja laittaa ne oikeaan kansioon esim. photarin käytettäväksi (fontti ilmaantuu muiden kirjasimien joukkoon).

ok..tuolta keijon sivulta löytyi aika hyvin mutta jos joku vielä löytäisi tuon sisu-tyylin tekstin niin avot :kippis1:

keijo s sanoi:
Rautalankaideahan n00bieita silmälläpitäen on ladata koko fonttisarja koneelle ja laittaa ne oikeaan kansioon esim. photarin käytettäväksi (fontti ilmaantuu muiden kirjasimien joukkoon).

Välillä olen ilmeisesti täydellinen blondi.. Voisko joku suomentaa? :nolo:

Eleonoora sanoi:

Eli kun kikkailet eri ohjelmilla visuaalisia juttuja niin on kiva kun löytyy merkit ohjelmistoissa skaalautuvina fontteina aasta ööhön, ettei tarvi etsiä tiettyä kirjasinta esim. jpegginä kuvatiedostona. Eli ladattu fontti ilmaantuu arieleiden ja verdanoiden yms. joukkoon omana fonttinaan esim. nimellä "ellunkanat". Pitää osata vaan mallata fontisto oikeaan kansioon.

Eleonoora sanoi:
Eli. Fontit noilla sivuilla ovat yleensä true type - fonttitiedostoja, yleensä tyyliin "fontin_nimi.ttf". Fontti on siis tiedosto, ihan kuin esim. word-dokumentti. Tiedosto sisältää kaikki kirjaimet. Fonttitiedosto ladataan koneelle ihan normaalisti, ja se tallennetaan kansioon C:\WINDOWS\Fonts. Kun tiedosto on tallennettu em. paikkaan, se ilmestyy ohjelmissa fonttivalikkoon, jolloin sitä voi käyttää. Toivottavasti selventää edes vähän.

Tbm sanoi:
Eli. Fontit noilla sivuilla ovat yleensä true type - fonttitiedostoja, yleensä tyyliin "fontin_nimi.ttf". Fontti on siis tiedosto, ihan kuin esim. word-dokumentti. Tiedosto sisältää kaikki kirjaimet. Fonttitiedosto ladataan koneelle ihan normaalisti, ja se tallennetaan kansioon C:\WINDOWS\Fonts. Kun tiedosto on tallennettu em. paikkaan, se ilmestyy ohjelmissa fonttivalikkoon, jolloin sitä voi käyttää. Toivottavasti selventää edes vähän.

Kiitos. :haart:

Tbm sanoi:

Kiitos selkeistä ohjeista, mutta ei onnaa! Menen C:/windows/fonts ja siirrän fontin tuohon tiedostoon, mutta fontti ei tule valikkoon, kun avaan wordin :itku:
Auttakaa blondia hädässä :lol2:

Suositut

Back
Ylös Bottom