Epäsymmetria lihaksistossa

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mulla on epäsymmetriset vatsalihakset :nolo:

Onks tää huonokin homma ja olisin kysellyt että esiintyykö kellään muulla vastaavanlaisia vaivoja eli epäsymmetriaa muodossa tai toisessa lihaksistossa??

Onks siis parempi jos mä kasvatan kessin kun ei oo symmetria kohdallaan?

Ei siinä mitään outoa ole, se voi johtua pelkästään siitä että toisella puoliskolla on yksinkertaisesti enemmän lihasta... siitä ongelma. Tai jos se on joku geneettinen juttu niin onhan jollain bodareillakin vatsalihakset vinossa jne. Eli ei syytä suurempaan huoleen.

Ai niin, muistaakseni Wesley Snipesilla on oudot vatsalihakset...

Edit: Damn, paskanmarjat sillä Snipesilla mitään outoja vatsalihaksia on, jossain leffassa vaan sitten...

Tästä on joskus aiemminkin jauhettu ja tultu siihen päätökseen, että vatsalihakset on aika yksilöllisiä eli niiden muoto & ryhmittyminen johtuu geeneistä. Vatsalihaksia on yhtä paljon erilaisia kun ihmisiäkin löytyy, joillain ne on "vinossa", joillain eri tasossa ne rivit yms.

Toi on muuten totta että jotku jutut voi vääntää suolistoa eri asentoihin. Itse olen nuorempana lumilautaillut erittäin aktiivisesti n. 8 vuotta ja se näkyy edelleen selkeänö epäsymmetrisyytenä mahassa ja kylkiluissa vaikka miten reenais. Suosittelen keissin kasvatusta ja punttireenin unohtamista niin asia korjaantuu.

Jaloissa epäsymmetrisyys johtuu minulla aika pitkälti siitä että toinen jalka on pidempi, ero on tasottunut reisissä huomattavasti mut pohkeissa haittaa ja taidankin ruveta nyt tekee pohkeet yks jalka kerrallaan.

Kaikkea shittiä sitä omasta telineestä löytyy ja mut ei haittaa menoa ;) ota ihanteekses vaiks Clin Eastwood, kaveri sai varmaan eniten pesää ku kukaan muu western näyttelijä ja kertaakaan se ei joutunu ottamaan paitaa pois päältä leffassa ;D

Mulla on täysin epäsymmetriset etuolkapäät, oikeanpuoleinen on melkein puolet isompi, ja sivuolkapäissäkin huomaa eron. Mistähän sitten johtuu että kun tekee pystypunnerrusta käsipainoilla niin vasen on jokatapauksessa vahvempi...

Voi tätä ihmisen fysiikkaa.

vatsalihasten muoto ja symmetrisyys on geeneistä kiinni. Itsellä rivit ovat totaalisen eriparia ja vieläpä "ristikkäin" Ei niin nätti päkki mutta ompa kuitenkin :)

Korpinurmi sanoi:
Mulla on täysin epäsymmetriset etuolkapäät, oikeanpuoleinen on melkein puolet isompi, ja sivuolkapäissäkin huomaa eron. Mistähän sitten johtuu että kun tekee pystypunnerrusta käsipainoilla niin vasen on jokatapauksessa vahvempi...

Voi tätä ihmisen fysiikkaa.

Heh mulla ihan sama juttu, olkapäät aivan eriparia. Etuolkapäät symmetriset, mutta sivuolkapäistä oikeanpuileinen tuplasti isompi :hyper:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tai jos se sua nii paljo vaivaa ni treenaa salilla ja kasvata keissi ni ei jää mitää epäselväksi. Mulla on vasen puoli selvästi heikompi joka puolelta kroppaa, mut minkäs teet. Kasvattaa massat tarpeeksi isoksi ni ei eroa nii herkästi huomaa?

Mulla on kanssa vasen olkapää vähän parempi kuin oikea. Joskus oli vasen pohjekin hieman oikeaa isompi, mutta sain sen korjattua kun tein pohjetreeneissä aina oikealle pari sarjaa enemmän. Pitäis tuolle olkapäälle tehdä sama juttu.

Mulla on kokoajan sellainen tunne että että vasemman puoleni lihakset ovat suurempia, vahvempia ja erottuvampia :(. Saataa olla, että kuvittelen vain, mutta jos en, niin salilla käydessähän eron pitäisi tasoittua vahvemman lihaksen kehittyessä heikomman tahdissa?

Aleley sanoi:
Mulla on kokoajan sellainen tunne että että vasemman puoleni lihakset ovat suurempia, vahvempia ja erottuvampia :(. Saataa olla, että kuvittelen vain, mutta jos en, niin salilla käydessähän eron pitäisi tasoittua vahvemman lihaksen kehittyessä heikomman tahdissa?

Mulla on aina ollu vasemman käden hauis suurempi kuin oikean.
Ero on tosin pienentyny aika reippaasti punttiharrastuksen aikana. Ympärysmitassa ei enää ole eroa kuin ihan pikkasen, mutta oikean käden hauis on yhä "lyhyempi" kuin vasemman käden hauis, eikä tähän käsittääkseni voi edes vaikuttaa millään tavalla.

Omat epäsymmetriat;
1. Selän oikea puoli kauttaaltaan paksumpi kuin vasen, epäkkäästä lähtien.
2. Oikea olkapää tullut eteen ja alas, joka aiheuttaa oikean epäkkään hyökkäämisen silmille ja quasimodo lookin.
3. Oikea hauis suurempi kuin vasen.

Tuo selän epäsymmetria juontaa juurensa ehkäpä siitä, että olen aina kiskonut maasta ristiotteella samoin päin.

Force sanoi:
Omat epäsymmetriat;
1. Selän oikea puoli kauttaaltaan paksumpi kuin vasen, epäkkäästä lähtien.
2. Oikea olkapää tullut eteen ja alas, joka aiheuttaa oikean epäkkään hyökkäämisen silmille ja quasimodo lookin.
3. Oikea hauis suurempi kuin vasen.

Tuo selän epäsymmetria juontaa juurensa ehkäpä siitä, että olen aina kiskonut maasta ristiotteella samoin päin.

Minulla vasen puoli selästä kauttaaltaan lihaksikkaampi kuin oikea. Eräs hieroja esitti teorian, että johtuu jalkojen pituuseroista, jota ei ole edes paljon.. Tiedä sitten..

Hmmm...Aika moni on sitä mieltä tai on kuullut, et jalkojen pituuserot vaikuttaa lihaksiston epäsymmetriaan... Voi olla osasyy, ainakin vatsalihasten kohdalla, kun mulla on 1½ cm toinen jalka pidempi (tai toinen lyhempi...miten sen nyt haluu ajatella) ja vatsalihakset tuntuu olevan juurikin näin ristissä...eikä auta, miten venkoilis vatsalihaksia, niin ero ei tunnu tasottuvan... Eipä juurikaan haittaa...en oo lavoille menossa... :D

Pexi_ sanoi:
Mulla on aina ollu vasemman käden hauis suurempi kuin oikean.
Ero on tosin pienentyny aika reippaasti punttiharrastuksen aikana. Ympärysmitassa ei enää ole eroa kuin ihan pikkasen, mutta oikean käden hauis on yhä "lyhyempi" kuin vasemman käden hauis, eikä tähän käsittääkseni voi edes vaikuttaa millään tavalla.

Mulla on samanlailla mutta toisin päin! Eli oikea isompi kun vasen (ainakin näyttää), mutta kun mittasin hauikset niin samankokoisia olivat. Kun katsoo peilistä niin vasen näyttää juuri niinkuin mainitsit "lyhyemmältä" eikä se muhkura erotu siinä niin hyvin. Tosin en ole koittanut vielä edes vaikuttaa tähän mutta jos jollain on jotain vinkkejä mitä sitten kannattaisi tehdä niin kertokaa ihmeessä :worship:

BoneFish sanoi:
jos jollain on jotain vinkkejä mitä sitten kannattaisi tehdä niin kertokaa ihmeessä

Mitään lääketieteellistä faktaa ei ole heittää mutta yksi kaveri sanoi kerran että "kaikilla ihmisillä on eri muotoiset hauikset, kato vaikka Arskan kuvia".

Jalatkin taitaa olla kaikilla ihmisillä eri pituiset, toisilla ero on vaan pienempi.

Suositut

Back
Ylös Bottom