Epäkkäille lisätreeniä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xxi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mulla tuo olankohautus jää yleensä 2 sarjaan treenin lopussa, ns. extraliike. Se ei vie kuin pari minsaa tehdä noi, joten ei sinänsä rassaa muuta treeniä. Nyttemmin pienemmillä painoilla ja puhtaammin, joskus vuosia sitten tuli tehtyä kutosia lähes 200 kg:llä, mutta siinä lähinnä "kädet pysyy paikallaan ja ukko pyörähtää" , heh..

Olat taka

Lähinnä tarkoitin sitä, että vetää selän suoraksi ja lavat kunnolla taakse..kyllä painovoima tuppaa olemaan pahin vastustaja.
Näkee niin monenlaista mavea nääs. Kyllä mave ottaa trapseihin, väistämättä.

P

TomYum sanoi:
Lähinnä tarkoitin sitä, että vetää selän suoraksi ja lavat kunnolla taakse..kyllä painovoima tuppaa olemaan pahin vastustaja.
Näkee niin monenlaista mavea nääs. Kyllä mave ottaa trapseihin, väistämättä.

P

Niin sä sitä tarkoitit, ok! Kyllähän sitä välillä tekee itelle kipiää kun kattelee muiden mave-tekniikoita, kissanselällä ei nouse kun lääkärikulut.

edit: typo

toolate sanoi:
Omakohtainen kokemus tuo vaan olikin. Ei tuolla SJMV tosiaankaan tarvitse hirveitä rasituksia epäkkäille odotella. Lähinnä raskaat maastavedot ja varsinkin maastavedot polvien alapuolelta antavat kyllä mielestäni hyvin kasvuärsykettä epäkkäille.

tuo on varmasti totta, että jos "normaalia" mavea kiskotaan kovaa eli isoilla romuilla, niin siinä ei edes välttämättä tee mieli enää kohautuksia edes miettiä. Itsellä on nuo tavalliset mavet olleet aika vähissä.

jo pelkästään sjmv treeneissä meikäläinen ainakin voi unohtaa ne kohautukset. Rikkoo meinaa ainakin oman sarjan aika hyvin sarjan, kestokin melkein kaksin kertaistuisi jos noin tekisin.. Sen kahen olankohautus treenin tekemiseen menee n. minuutti.

skuge sanoi:
jo pelkästään sjmv treeneissä meikäläinen ainakin voi unohtaa ne kohautukset. Rikkoo meinaa ainakin oman sarjan aika hyvin sarjan, kestokin melkein kaksin kertaistuisi jos noin tekisin.. Sen kahen olankohautus treenin tekemiseen menee n. minuutti.

Kuka sanoi, että se pitää samaan sarjaan ympätä? Tkee vaikka selkätreenin päätteeksi parit sarja kohautuksia, ihan siis omana liikkeenään. Vai tajusinko minä jotain väärin?

Timba79 sanoi:
Kuka sanoi, että se pitää samaan sarjaan ympätä? Tkee vaikka selkätreenin päätteeksi parit sarja kohautuksia, ihan siis omana liikkeenään. Vai tajusinko minä jotain väärin?

Siis kun tossa aikasemmin puhuttiin siitä, kun porukka yhdistää mave ja olankohutus treenin semmottis että siel ylhäällä tehään sit se kohautus niin totesin vaan, että meikäläisellä se ei ainakaan skulaa vaan on parempi tehdä sit ne erikseen jos tekee.

skuge sanoi:
Siis kun tossa aikasemmin puhuttiin siitä, kun porukka yhdistää mave ja olankohutus treenin semmottis että siel ylhäällä tehään sit se kohautus niin totesin vaan, että meikäläisellä se ei ainakaan skulaa vaan on parempi tehdä sit ne erikseen jos tekee.

En minäkään tuolleen tee, eikä siitä mitään tulisikaan (on kokeiltu), enkä nyt näe siinä mitään järkeäkään jos ei se muutama minuutti nyt ole niin järkyttävän tärkeä juttu.

Itse tajusin ennemmikin niin, että jos vetää KOVAA maasta, niin epäkkäät saa siinä jo osumaan niinpaljon, että erillistä treeniä niille ei välttämättä tarvitse.

Tässä joku aika sitten salilla kävi sellanen tyyppi jonka olkapäät ja epäkkäät oli oikein humoristisen näköisesti ylikehittyneet muuhun kroppaan verrattuna. Hän teki olankohautuksia pidellen tankoa selän puolella ja kohautti olkapäät sitten ylös ja eteen! Koitin samaa ja tuloksena kiertäjäkalvosin kipeytyi heti parista vedosta joten jätin siihen... kyseinen tyyppi on usein valitellu pukuhuoneen puolella olkapäävaivoja ja kipuja - rupesin vaan miettimään että mitä järkeä on kohautella niitä selän puolelta? Ottaako paremmin? Rikkooko olkapäänsä tehokkaammin? Kokemuksia?

Ei käy ainakaan mun olkapäille tuo seläntakaa koheuttelu, tekee kipeetä jo pikkupainoillakin. Eli jos tuntuu vähänkään luonnottomalta tai kivuliaalta, niin älä tee silleen. Edestä saa varmasti tuntumaan riittävän hyvin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
timse sanoi:
Tässä joku aika sitten salilla kävi sellanen tyyppi jonka olkapäät ja epäkkäät oli oikein humoristisen näköisesti ylikehittyneet muuhun kroppaan verrattuna. Hän teki olankohautuksia pidellen tankoa selän puolella ja kohautti olkapäät sitten ylös ja eteen! Koitin samaa ja tuloksena kiertäjäkalvosin kipeytyi heti parista vedosta joten jätin siihen... kyseinen tyyppi on usein valitellu pukuhuoneen puolella olkapäävaivoja ja kipuja - rupesin vaan miettimään että mitä järkeä on kohautella niitä selän puolelta? Ottaako paremmin? Rikkooko olkapäänsä tehokkaammin? Kokemuksia?

Toivottavasti kyseessä en ole minä :)
Treenaan epäkkäitä olankohautus kässäreillä ja tangolla edestä. Työkaveri suositteli kokeilemaan takaa Smithissä sillee lievästi etukenossa ja liikkeen yritän enemmän tekemään takahartialle kuin epäkkäille, jotka tietty tulee mukaan väkisinkin. Liikkeelle en nimeä tiedä..

Mullekkaan ei oikeen aukee toi kohautuksen selän takana. Ensinnäkin tanko on huomattavasti hankalampi ottaa sinne. Perse o edessä joka vitun toistolla ja tuntumakin tuntuu olevan jossain nurkantakana pimeässä nurkassa..

smithissä eteen tehty olankohautus on tosi hyvä liike epäkkäiden turpoamiseen,toistot 10-12 välillä,liikkeessä on tärkeää teki sen sitten vapailla,käsipainoilla tai smithissä että hartiat nousevat eikä pelkästään painot,niinkuin olen monen nähnyt tekevän!mutta niillä ei sitten alakaan hartiat korvista.)

Ei kai ny sentäs ??

Ihan pakko kommentoida, vaikka tulis taas tempbän...
Olikohan 'Trukkikuski' kun kommentoi aiemmin tässä ketjussa seuraavasti:
"Toivottavasti kyseessä en ole minä
Treenaan epäkkäitä olankohautus kässäreillä ja tangolla edestä. Työkaveri suositteli kokeilemaan takaa Smithissä sillee lievästi etukenossa ja liikkeen yritän enemmän tekemään takahartialle kuin epäkkäille, jotka tietty tulee mukaan väkisinkin. Liikkeelle en nimeä tiedä.."
Ehkä olen ihan keijo tai tuo oli vitsitrolli (pelle niin kuin minäkin).
Mutta eihän nyt jumal'avita nui, eihä. Smitisä. Etukenosa. Takahartialle.
Tai sitte oon tosiaa tollo. Onneks o sentäs träpsit ilima mokomia vemputuksia ;-)
Toisaalta hartia rikki..punnerruksista voisin sanoa muutaman sanan..eikä mulloo hartioita vieläkää.

Sinihomejuustokanakeitto on yhätiki ROK.

Täällä myös epäkkäät kehittyny hyvin. Kotona kun treenaan ja suurimmat käsipainot kun on 30kg niin olen pultannut käsikahvallisia levypainoja pinkkoihin joilla tulee tehtyä. Painoa saman verran kuin pitkissä mave sarjoissa, toistoja ~15-20. Hyvin kasvaa. :rock:

Epäkäsreeniä tangolla olen välttänyt siinä uskossa, että kiertäjät hajoais helpommin? Tiedä sitten...

Mitä mieltä jengi on sitte taas siitä, että itsellä tuntuu epäkkäät kasvavan ihan järjettömästi verrattuna olkapäihin, et pitäiskö niitä vaa reenata vaix ne o nii suhteettomat et näyttää olkapäitä ei oiskaa, olkapäiden kohdalta alkaa sellane kolmio, joka päättyy kaulaan ja sit on pää, eli ootteko sitä mieltä et vaix ne kasvaiski, nii kyl olkapäät sit ottaa kiinni vai et pitäs lopettaa eriksee reenamine kokonaa...?

Mulla on jokin fetismi epäkkäisiin, isot ja säikeikkäät olisi paras. kokoa tulee kohtalaisesti, mutta sellaiseen muhkeaan paksuuteen ei kai ole toivoa ilman 10 kilon painonlisäystä. Jokatapauksessa trukkikuskin ehdottama smith/etukeno on tode hyvä ja toimiva. Siis kantapäät taaemmas kuin tanko. Tanko ylös persettä raapien, kädet vain välittäen eteenpäin epäkkäiden supistuksen. Katse eteen kaula suorana. 10-15 toistoa ja ;) ilman lepoa kohautuksia käsipainoilla..

Itellä trapsit kasvaa rinnallevedoilla ja maastavedoilla.Ei oo tarvista erikseen eristää epäkkäitä enää.Niska/epäkäs-osasto muutenkin ylikehittynyt suhteessa olkapäihin...

Osaako joku valaista. Mitä liikkeitä tulisi tehdä, jotta saisin niska/hartiaseudulle kunnolla lisää massaa. Melkonen kynäniska vielä olen. Teen olkapääpäivänä kerran viikossa olankohautuksia, mutta miten saisin tonne niskan taakse tavallaan ylä-yläselkään lihasta. Ja mikä (ja miten se toteutetaan) olisi paras liike takaolkapäille.

Maasta-/rinnalevedot ei kuulu ohjelmaani enkä luule, että niitä olisin vielä ainaskaan siihen lisäämässä. Kiitos.

Mulla on epäkkäät kasvanu kun teen vetoja, en treenaa niitä mitenkään erityisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom