Epäkkäille lisätreeniä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xxi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
hyviä vinkkejä tuossa, itse en edes epäkkäitä erikseen treenaa. :david: Saavat muissa liikkeissä tarpeeksi ärsytystä, kun vielä epäkkäitä erikseen treenasin niin kässäreillä yhtäaikaa ja ylhäällä pieni seisautus niin hyvin toimi. :rock: Ja toistot siellä 15-20.

Koitin tehdä äsken salilla välittömästi pystypunnerruksen jälkeen 10 toiston sarjoja kaksi kappaletta tanko selän puolelta, perään pieni lepo ja vielä yksi viiden toiston sarja rinnallevetoa alataljalla, helvetinmoisen pumpin ainakin tuolla tavalla sain :hyper:

En sitten tiedä onko tuollainen systeemi järkevää, josko vain tekisi enemmän sarjoja ja pidemmillä palautusajoilla ainoastaan noita kohautuksia pystypunnerruksen jälkeen :kuola:

Yeah, epäkkäille korkeat toistomäärät toimivat erinomaisesti. Liikerata epäkäsliikkeissä on sen verran lyhyt, että toistoon ei montaa sekuntia mene ja lyhyttä toistokestoa pitää lihaskasvuohjelmassa yleisesti ottaen kompensoida suuremmalla toistomäärällä. Katselin 130-160 kiloisten NFL:n linjamiesten niskan alueen treeniä (hirveitä kyrmyniskoja, halvaantumisvaara mikäli niskan alue ei ole maksimivahva): kohautuksia tekivät tangolla edestä ja käsipainoilla, nosto- ja laskutempo oli rauhallinen, yläasennossa pieni pysäytys, toistot 12-15.

Itse saan epäkkäät kipeäksi vain yhdellä kovalla 6toiston sarjalla. Liikkeenä paras on kohautus tangolla!

Olankohautuksia tangolla, käsipainoilla ja vaikka alataljallakin (hieman erilainen tuntuma). Ei muuta kuin vaihtelet toistomääriä/rautaa. Itse pidän leuan hieman alaviistoon tuntuman saamiseksi.
Kyllä noi geenitkin vaikuttaa...kaverilla on tosi törkeet epäkkäät vaikka se niitä harvoin treenaakaan ja muuten samoilla ohjelmilla veetään ja kumpikin natuna. Lihaslaatu erilaista eri paikoissa kroppaa.

Itse olen tehnyt nyt alataljassa sellaisella lyhyellä lapiokahvalla (kämmenet osoittavat sisäänpäin) ja tuntuu ainakin itsellä paremmin kuin käsipainoilla tai tangoilla tehtynä.

Toki on taas tyhmää verrata vain 7 kertaiseen mr. olympiaan mutta kyllä se ronniekin tekee noilla jättipainoilla TODELLA lyhyellä liikkeellä.

Onko muita jotka ovat saaneet tulosta lyhyemmällä liikeradalla, siis erittäin isoilla painoilla?

Fighter1157 sanoi:
Toki on taas tyhmää verrata vain 7 kertaiseen mr. olympiaan mutta kyllä se ronniekin tekee noilla jättipainoilla TODELLA lyhyellä liikkeellä.

Onko muita jotka ovat saaneet tulosta lyhyemmällä liikeradalla, siis erittäin isoilla painoilla?
ei tod kannata ottaa ronniesta mallia tässä kohautus asiassa, välilevyt huutaa hoosiannaa sillä tyylillä pidemmän päälle. epäkkäiden hinkkaaminen muutenkin aika turhaa reeniä IMO.

neutraali sanoi:
ei tod kannata ottaa ronniesta mallia tässä kohautus asiassa, välilevyt huutaa hoosiannaa sillä tyylillä pidemmän päälle. epäkkäiden hinkkaaminen muutenkin aika turhaa reeniä IMO.

Sanoo mies jolla ei ole epäkkäitä ;) Vai onko?

Itse teen epäkkäitä yhden kovan REPIVÄN sarjan 6-8 toistoa. Ja tulee kipeäksi!

Kipi I sanoi:
Sanoo mies jolla ei ole epäkkäitä ;) Vai onko?

Itse teen epäkkäitä yhden kovan REPIVÄN sarjan 6-8 toistoa. Ja tulee kipeäksi!
ei ole epäkkäitä siinä mittakaavassa minkä itse katsoisin että niitä olisi, eli ei oo kunnon mötiköitä ilman jännityksiä(eikä kyllä liiemmin jännitettynäkään). mutta eipä niitä oikeita epäkkäitä näytä monella muullakaan olevan vaikka niitä kuinka repivät(natuilla), salilla nähtyä. parasta epäkäs reeniä on viparit sivuille, mave ja raskaat soudut(pysty ja kulma). parhaat natu reenaajan epäkkäät olen nähnyt pojalla joka ei ikinä ole kohautuksia tehnyt, eikä hän ole kyllä maveakaan tehnyt, sen sijaan pysty soutua ja vipareita hän tekee aika paljon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mike sanoi:
Vaikka täällä sanotaan että runttaatte isoilla painoilla, niin itse suosittelen ehdottomasti tanko edestä ja semmoista 20 toiston sarjaa. Olen tehnyt hyvin harvoin isoilla painoilla ja silti trapsit on kasvaneet hyvin.

Tosin mulla ne on aktivoitunut muissakin liikkeissä, mutta anyways, pitkät sarjat tuo törkeen pumpin.
Tämä on myös hyvä. Itsellä ei tule epäkkäitä reenailtua enään oikeastaan ollenkaan. Tulee tehtyä kaikkea muita epäkkäitäkin rasittavia liikkeitä, että ne on tarpeeksi jumissa muutenkin :D

Itse olen nuo olankohautukset tehnyt juuri miten Mike sanoikin tai sitten ottaa vaan niin isot käsipainot mitä jaksaa pidellä ja niillä tekee niin monta sarjaa, kuin jaksaa. Tämän olen myös todennut hyväksi.

Itse runttaan epäkkäät selkätreenin päätteeksi.

Ensiksi Smithissä olankohautuksia tangolla. Ja tämä liike tehdään voimalla, saatanallisten säkeiden sanoittamana. Eli ei keskitytä siihen puhtauteen vaan runtataan kunnon painot ja massalla nykästään ylös ja hidas lasku.

Sit pari viimeistelu sarjaa käsipainoilla ja epäkkäät on loppuun kulutettu.

L0b0 sanoi:
Itse runttaan epäkkäät selkätreenin päätteeksi.

Ensiksi Smithissä olankohautuksia tangolla. Ja tämä liike tehdään voimalla, saatanallisten säkeiden sanoittamana. Eli ei keskitytä siihen puhtauteen vaan runtataan kunnon painot ja massalla nykästään ylös ja hidas lasku.

Sit pari viimeistelu sarjaa käsipainoilla ja epäkkäät on loppuun kulutettu.

Eilen tein epäkkäitä yhen 6toiston sarjan "massalla nykästään ylös" tyyliin ja sen jälkeen vähensin 40kg ja tein yhen 8-10toiston sarjan. Nyt ei kärsi edes koskea epäkkäisiin :hyper: Ja viimevkolla tein käsipainoilla ja pohjenousu koneessa parit sarjat "pikku painoilla" eikä tuntunu seuraavana päivänä missään :(

Jos mulla on yks lihasryhmä joka kasvaa helposti, se on epäkkäät. Treeniksi riittää selkäpäivän päätteeksi yksi sarja kohautuksia käsipainoilla: yläasennossa pysähdytään ja irvistetään ja rauhassa alas. 6-8- toistoa ja avot! Puntit painaa n. itseni verran.

toolate sanoi:
On toi IMO aika hyödytöntä hommaa treenata epäkkäitä jos harrastaa maastavetoja.

Maastaveto kyl ottaa ihan mukavasti epäkkäisiin mut kyl sen lopullisen pumpin antaa pari sarjaa olankohautuksia. Ite tein tänään ensin maven polvien korkeudelta ja selkäreenin loppuun kohautuksia 2 sarjaa smithissä ja 2 käsipainoilla, siinä vaiheessa jo rupes tuntumaan, että veri on paennut peeniksestä epäkkäisiin.

toolate sanoi:
On toi IMO aika hyödytöntä hommaa treenata epäkkäitä jos harrastaa maastavetoja.

Onhan se joidenkin mielestä turhaa tehdä hauiksiakin erikseen jos tekee selkää jo kovaa.

No mä teen ainakin pari sarjaa epäkkäillekin, treenaan myös esim. forkutkin erikseen. Hyvin ne tykkää kasvavan kun suoraa treeniäkin antaa.

Mun mavet on tosin SJMV versio, että ei siinä mitään älyttömiä rautoja liikutella.

Timba79 sanoi:
Onhan se joidenkin mielestä turhaa tehdä hauiksiakin erikseen jos tekee selkää jo kovaa.

No mä teen ainakin pari sarjaa epäkkäillekin, treenaan myös esim. forkutkin erikseen. Hyvin ne tykkää kasvavan kun suoraa treeniäkin antaa.

Mun mavet on tosin SJMV versio, että ei siinä mitään älyttömiä rautoja liikutella.
Omakohtainen kokemus tuo vaan olikin. Ei tuolla SJMV tosiaankaan tarvitse hirveitä rasituksia epäkkäille odotella. Lähinnä raskaat maastavedot ja varsinkin maastavedot polvien alapuolelta antavat kyllä mielestäni hyvin kasvuärsykettä epäkkäille.

Trapsia

Liekö sitten itsellä vain hyvät nuo kasvamaan, mutta erikseen niitä ei kyllä tarvii nysvätä. Par vuotta sitte teetetyt paidat ja takit näyttää hassuilta päällä pikkuhiljaa..natuna.
Mavessa olkapäät kunnolla ylös ja taakse ja raskaita pystysoutuja. Muut soudut päälle nii vot. Tarvi mitää eriksee kohautella, toki jollain voi olla huonompi pala nuo...mistähä ma saisin hartiat ?

P

Sinihomejuustokanakeittoooo

TomYum sanoi:
L
Mavessa olkapäät kunnolla ylös ja taakse ja raskaita pystysoutuja. Muut soudut päälle nii vot.

Rupesin tässä miettimään, että miten sä saat mavessa olkapäät kunnolla ylös ja taakse? Mulla mavessa on olkapäät aikalailla alhaalla ja edessä, onko teidän salilla ihan normaali painovoima?:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom