- Ikä
- 47
Sain ensimmäisen dieettini päätökseen kolmisen viikkoa sitten. Ajattelin jakaa kokemukseni muiden diettailevien kanssa.
Olen siis 29-vuotias, 178 cm pitkä. Joulukuun lopulla painoin 76,5 kg ja keskivartalo oli alkanut jo uhkaavasti paisua.
Kiskaisin 110 päivän dieetin, vajaat 17 viikkoa kestäneen vuoden alusta lähelle vapun aattoa.
Tavoitteeni oli pudottaa 4 kiloa. Karistin lopulta painoani paljon tavoitetta enemmän eli 7,1 kiloa. InBody -laitteen mukaan lihasta katosi melkein puolet, 3,1 kg. Läskiä sentään lähti vähän enemmän, 3,7 kg.
Rasvaprosenttini oli joulukuun lopulla 17,7 ja huhtikuun lopulla 14,2. Rasvaprosenttini on alhaisempi kuin ikinä aikuisiällä. Siihen olen kyllä tyytyväinen. Lihaskato on tietysti valitettava asia, mutta yritän vuoden loppuun mennessä kerätä nälkiintyneeseen kroppaani uutta lihaa. Läskiäkin tulee varmasti sivutuotteena, mutta toivottavasti mahdollisimman vähän.
YHTEENVETO energiansaannista ja poltetuista kaloreista viikot 1-17:
SYÖTY ENERGIA: keskim. 2131 kcal / vrk
LIIKUNNALLA POLTETUT KALORIT: keskim. 354 kcal /vrk
SALDO: 1777 kcal
VAJE YHT: -223 kcal/vrk
Yhteenveto dieetin makroravinnejakaumasta:
163.4 g prot / 31 % kokonaisenergiasta
202.8 g hiil / 39 % kokonaisenergiasta
71 g rasvaa / 30 % kokonaisenergiasta
Tarkemmin mm.pöperöistäni plokissani
Olen siis 29-vuotias, 178 cm pitkä. Joulukuun lopulla painoin 76,5 kg ja keskivartalo oli alkanut jo uhkaavasti paisua.
Kiskaisin 110 päivän dieetin, vajaat 17 viikkoa kestäneen vuoden alusta lähelle vapun aattoa.
Tavoitteeni oli pudottaa 4 kiloa. Karistin lopulta painoani paljon tavoitetta enemmän eli 7,1 kiloa. InBody -laitteen mukaan lihasta katosi melkein puolet, 3,1 kg. Läskiä sentään lähti vähän enemmän, 3,7 kg.
Rasvaprosenttini oli joulukuun lopulla 17,7 ja huhtikuun lopulla 14,2. Rasvaprosenttini on alhaisempi kuin ikinä aikuisiällä. Siihen olen kyllä tyytyväinen. Lihaskato on tietysti valitettava asia, mutta yritän vuoden loppuun mennessä kerätä nälkiintyneeseen kroppaani uutta lihaa. Läskiäkin tulee varmasti sivutuotteena, mutta toivottavasti mahdollisimman vähän.
YHTEENVETO energiansaannista ja poltetuista kaloreista viikot 1-17:
SYÖTY ENERGIA: keskim. 2131 kcal / vrk
LIIKUNNALLA POLTETUT KALORIT: keskim. 354 kcal /vrk
SALDO: 1777 kcal
VAJE YHT: -223 kcal/vrk
Yhteenveto dieetin makroravinnejakaumasta:
163.4 g prot / 31 % kokonaisenergiasta
202.8 g hiil / 39 % kokonaisenergiasta
71 g rasvaa / 30 % kokonaisenergiasta
Tarkemmin mm.pöperöistäni plokissani