Ensimmäinen auto

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Osta pösö. On muuten semmonen auto ,joka kestää. Korkeintaan pientä sähkövikaa, mutta missä autossa ei pientä laittamista aina olis.
Ei oo kallis mikään 405, 309 tai 205.
Yllättäin iteltä löytyy 405 GLi vuosimallia 92
Ajettu on 305000 ja kone kestää vielä saman verran. Ruosteesta ei oo jälkeekään, ku on sinkitty kori.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Chevy STW.
Muuta et tarvi. On tilaa ja näköä ja varusteitakin löytyy. Eivätkä ole hinnalla pilattuja. Suuri henkiinjäämismahdollisuukin kolarissa kuuluu hintaan.
esim. nettiauto id: 220425
 
rantapantteri sanoi:
Noniin... Nyt kun tämmönen osio tänne saatiin niin pistetäämpä keskustelua pystyyn. Oon tässä just täyttämässä 18 ja kortti on tulossa taskuun. Ensin ei pitänyt autoo ollenkaan ostaa, mutta sitten tulin siihen tulokseen, että hommaan jonkun edullisen käyttöauton itelleni kuitenkin koulumatkoja ja just cruisingeja varten. Ei tarvii sitten aina porukoiden autoja viedä...

Nyt saa sitten suositella hyviä ja edullisia autoja. Sanotaanko, että mieluusti semmonen ~2000€ molemmin puolin vois olla budjetti. Itellä on mielessä käynyt corollat, sunnyt, civicit, swiftit, 323:set ym...

Toki myös kaikki muistelot omista ekoista autoista tervetulleita! :)
Japskit on varmipia juuri nuista vanhemmista, hondan kyllä unohtaisin, muuten hyvä mutta valitettavasti pellit luvattoman heikkoa laatua, tekniikkahan niissäkin on pirun luja.
Pari merkkiä on mitä en sinuna missään nimessä laittaisi ja ne perustuvat useiden tuttavien huonoihin kokemuksiin kyseisistä merkeistä eli OPEL ja FORD.

edit: 2kopan golffia en kyllä laittas, kovat penkit, ruma sisustus ja helvetin laiskoja.

Ja muistakaa saabismi on sairautta ;)
 
Jos haluat kivaa autoa niin osta jenkki. Esimerkiksi a-body Moparit (Plymouth Valiant, Duster ja Dodge Dart) tarjoaa hintaansa nähden paljon. Kutoskoneella ovat melko taloudellisia kokoonsa nähden. Osat ovat ihhimillisen hintaisia, niillä on hyvä saatavuus ja asentamisen voi tehdä itse.

Noita on ollut suomessa paljon talviautoina ja on vieläkin jonkin verran. Ikä ja huonot käyttäjät alkavat painamaan mutta vieläkin voi löytyy hyvän.

Jos haluat olla käytännöllinen niin osta Saab 900.
 
Säästä ne sun rahat, mee töihin (kesätöihin?) ja osta sitten 5000 eurolla joku luokkaa parempi auto

tai odota kunnes joku mummeli kyllästyy corsaansa ja osta 85000 ajettu corsa halvalla
 
neutraali sanoi:
Pari merkkiä on mitä en sinuna missään nimessä laittaisi ja ne perustuvat useiden tuttavien huonoihin kokemuksiin kyseisistä merkeistä eli OPEL ja FORD.

edit: 2kopan golffia en kyllä laittas, kovat penkit, ruma sisustus ja helvetin laiskoja.

Ja muistakaa saabismi on sairautta ;)

Itse on myös tullut pari kertaa sotkeuduttua OPELiin ja FORDiin eikä enää kiitos
:)

2koppainen golffi on väsy, totta sekin!

Ja saabismi on todellinen sairaus :thumbs:
 
Jos osaa hitsata tai on kaveri joka osaa ei (pikku) ruostetta kannata pelätä pari paikkaa laittaa halvemmalla kun ostaa varaosia (ne maksaa).
Vesipumppu, laturi, iskarit, jarrulevyt, putket, letkut, umpiot, murroksen kumit kytkin jne... rahaa palaa helpost 2-300egee ja v*****aa, kun jäätii ehkä tiellekkin).
Sähköviat on kanssa helvetistä vanhassa romussa.
Peltipala, kaasu ja lanka 2e
Perämettän puolitutun hitsarin laittamana 20e
Eikä jäädä tielle ruosteen takia.

ja kun vuosimalli alkaa 9x eikä 8x niin hintahan pompsahtaa heti vaikka malli on sama.
 
Jos hitusen isomman riisikakun haluaa ni itellä toimii toyota camry -89 ainakin mukavasti. Niitä näkee liikenteessäkin aika runsaasti. Hiukan kun etsii ni löytää varmaan alle 200 000 ajetun yksilön ja kattoo sitten vaan ettei oo helmat ruosteessa. Just 89 vuoden malleis on se hyvä puoli et ne on 25 v. juhlamalleja ja jo xli-versiois on ainakin sähköikkunat ja keskuslukitus mukana. Konepuolella parilitrainen varmasti kestää hyvin kilometrin jos toisenkin. Hepoja arkiseen käyttöön riittävät 128 nuissa muistaakseni on.

Työkavereilla 85-87 corollat on kyl tikittäny tasasen varmasti 350 000 kilsan kohalla vielä ilman jatkuvia ongelmia. Ehkä noi vanhat japsit on rumia eikä kovinkaan hyviä ajaa, mutta kulkee eteenpäin suht toimintavarmasti:)
Hyvällä tuurilla entinen omistaja olis vielä sattunu satsaamaan ruostesuojauksen lähimenneisyydessä, ni ei heti ne 65 grammaa peltiä oo kukkimassa.
 
Vaikka kaikki täällä näyttävät dissaavan Opeleita niin suosittelisin juurikin sellaista :D
80-luvun lopun tai 90-luvun alun 2.0i Vectra, Astra tai jos tykkää takavedosta, niin Omega. Mukavan tehokas moottori, matka-ajossa varsin taloudellinen ja kestävä. Jos löytyy kohtalaisen hyväpeltinen yksilö, alle 350tkm ajettu ja alustaltaan ehjä, niin tuo 8 venttiilinen 2 litrainen moottori on lähes ikuinen, jos on vaan öljyt vaihdettu. Varustetasona GLS tai parempi, niin on selkeästi yleellisemmän ja mukavamman tuntuinen, kuin ikäkautensa wokkipannut. Pienemmätkin moottorit ovat hyviä, mutta tuo 2.0 8V on hyvä kompromissi suorituskyvyn ja taloudellisuuden suhteen. Pienemmät koneet enemmänkin vain taloudellisia :-)
Tuohon 2000? hintaan pitäisi löytyä jo kohtalaisen hyväkuntoisiä yksilöitä.
Opelin huoltaminen on halpaa ja osia saa "kaikkialta".
Tosin tuossa hintaluokassa ei merkillä ole enää niinkään väliä, vaan yksilöerot ovat yleensä huomattavasti suurempia, kuin merkkien väliset erot.
Mutta huoltaminen on halpaa, osat halpoja, suht helppo itsekin huoltaa jne.
Täysin ehjää minkään merkkistä autoa on turha luulla saavansa tuolla hintaa. Jotain kulumaa/vikaa/puutetta on varmasti jokaisessa.

http://www.opelclubfinland.net/forum/viewforum.php?forum=17&8521
Tuolta on hyvä katsella vaihtoehtoja, löytyy paljonkin ikäluokan Opeleita ja useinmat "harrastajien" omistuksesta, jolloin todennäköisesti hieman paremmassa kunnossa, kuin vastaavat liikkeissä.
Toisaalta autoliikkeestä ei kannata tuolla rahalla autoa hankkia. Jos ostat 2000? auton liikkeestä, niin liike on saanut sen todennäköisesti 100-1000? hinnalla. Suoraan yksityiseltä 2000? auto on paree.
 
Heittäkääs jotain kommenttia kun mäkin ostan kohta ensimmäistä autoa ja rahaa olis semmonen 5000, oon ajatellu volvoa mutta mitä mieltä porukka?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
MIkä siinä on että Opelia dissataan niin paljon. Kyllä se on Ferrarikin paska jos sitä ei huolla ja käytä oikein.
2000 egee niin ostasin juurikin Vectran tai jos itse olisin ostamassa niin Mantan. Opeliin saa varaosia vaikka lelutapulin lego osastolta, eli tekniikka ei tod ole vaikea korjata/ huoltaa.
5000 egee niin ostasin öö..hmm Vectran tai Mantan :)
Tietty jos jenkit kiinnostaa niin sittenhän asia onkin aivan eri.

En oikeestaan ymmärrä sitä että kaikki ostaa niitä "tusina" autoja kun pienellä miettimisellä sattaa saada samaan hintaan jonkin erikoisemmankin (Vectra nyt ei tod ole erikoinen mut wot eva).
 
Pehvanssi sanoi:
MIkä siinä on että Opelia dissataan niin paljon.
Isä ja muutama tuttu työkseen korjaa autoja, tullu vastaan Opeleita jossa kone pukannu öljyt pihalle alle 10tkm ajon jälkeen (kyseessä uusi auto). Kaverin Opelia on myös parisen kertaa työnnetty kun sammunu kesken matkan, eikä ole aina lähteny edes käyntiin (varsinkaan talvella) ja sitä autoa on huollettu USEIN.
Toki muitakin merkkejä on joissa on omat vikansa, kuten Nissanissa vaihdelaatikko ja Honda taas tahtoo ruostua.
 
Zone-sarja -42%
neutraali sanoi:
edit: 2kopan golffia en kyllä laittas, kovat penkit, ruma sisustus ja helvetin laiskoja.

Ja muistakaa saabismi on sairautta ;)

No mikä auto sitten on mukava, kaunis ja nopea (ja kai sen täytyisi vähän aikaa kestääkkin) tuossa hintaluokassa? ;)

Nuo hieman vanhemmat volkkarit kestää ja yleensä niiden viat ovat normaali kulutusosiin liittyviä eli niistä ei juurikaan mitään yllätyksiä tule.
 
:offtopic:
Vaikka Ooppelia tunnutaan täällä haukuttavan, niin ainakin itselleni kelpaisi Opel Calibra :kuola: :
sivucali.jpg
 
Vara Arska sanoi:
No mikä auto sitten on mukava, kaunis ja nopea (ja kai sen täytyisi vähän aikaa kestääkkin) tuossa hintaluokassa? ;)
Esim nissan primera slx, on sähkö herkut ja ihan kohtuu siisti ja kestäväkin. Ensimmäisiä primeroita saa jo tuohon hintaan.
 
Mies847 sanoi:
Isä ja muutama tuttu työkseen korjaa autoja, tullu vastaan Opeleita jossa kone pukannu öljyt pihalle alle 10tkm ajon jälkeen (kyseessä uusi auto). Kaverin Opelia on myös parisen kertaa työnnetty kun sammunu kesken matkan, eikä ole aina lähteny edes käyntiin (varsinkaan talvella) ja sitä autoa on huollettu USEIN.
Toki muitakin merkkejä on joissa on omat vikansa, kuten Nissanissa vaihdelaatikko ja Honda taas tahtoo ruostua.

Ompa vakuuttavat perusteet :-D
Toyotassa, Nissanissa, Mazdassa... Sanopas joku merkki, minkä moottoreissa ei olisi ollut ongelmia viime vuosina? Itselle ei tule juuri yhtään mieleen :(
Itsekin olen joutunut työntämään/hinaamaan Nissania, Golffia, Mazda 626:sta, Toyotaa... Elikä noita ei missään nimessä kannata hankkia?

Alle 5000€ hintaan saisi jo tuollaisen Calibran 2.0 8V moottorilla ;)

Itse pidän opeleista, eikä vielä yhdenkään kanssa ole ollut mitään suurempaa (opelille ominaista) ongelmaa, hyvin ovat toimineet. Kolmas menossa :kippis1:

Opelia on vaan niin helppo haukkua, vaikka omakohtaisia kokemuksia ei olisikaan. Aina löytyy serkunkaimanveljeneno, jolla oli Opel... :david:
 
Kerpele sanoi:
Opelia on vaan niin helppo haukkua, vaikka omakohtaisia kokemuksia ei olisikaan. Aina löytyy serkunkaimanveljeneno, jolla oli Opel... :david:
Mistä se Opel on sitten maineensa saanut? Täysin perättömistä väitteistäkö?
 
Ei mielipidettä mikä sun kannattais ostaa. Oma eka auto oli Datsun Sunny 1,4 GL vuosimallia -80. Vaikka joku tarjois, älä osta sitä... Olihan sillä toisaalta kevytperäisenä takavetoisena kiva räppäillä talvikelillä (jos pääsi parkkiruudusta liikkeelle).
 
mitä ihmettä te tuommosia paskoja ehotteletta. 2000e saa jo valita mitä tahansa "hyviä" autoja. siis ei ikinä kannata mitään -80 paska korollasta maksaa nuin paljoa. Ei muutakuin jotain GTI 626 mazda tai GTI 2koppasta kolffia katteleen nii ei tarvi jalkoissa pyöriä.
 
Kerpele sanoi:
Sanopas joku merkki, minkä moottoreissa ei olisi ollut ongelmia viime vuosina?
Dieselkoneella oleva mersu, ajetaan helposti yli puol miljoonaa, kuten myös näkee mitkä autot yleisimmin on takseina tai sellasilla ihmisillä jotka ajaa paljon
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom