Ensimmäinen auto

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Art Vandalay sanoi:
Entäs vanhat mersut? Esim. nettiautossa id: 405016.

Noissa on nimittäin meininkiä ja eikös noi ole helvetin kestäviä.

ps. eikös täälläkin ollut jossain threadissa juttua vanhoista mersuista, en vain löydä sitä mistään.

Nuo kahden litran dieselkoneet ovat pomminkestäviä. 500 tkm on vasta sisäänajettu. Tuolla koneella varustettu auto on tosin etana. Nopeusmittarin tilalle voisi laittaa kalenterin. Kyllähän sillä kulkee, vaan täytyy olla kärsivällinen. :D

Vanhat Mersut ovat laatuautoja, jotka huollettuina kestävät todella pitkään. Varaosat ovat melko kalliita, mutta niitä ei tarvitse usein vaihtaa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tomppa85 sanoi:
Nuo kahden litran dieselkoneet ovat pomminkestäviä. 500 tkm on vasta sisäänajettu. Tuolla koneella varustettu auto on tosin etana. Nopeusmittarin tilalle voisi laittaa kalenterin. Kyllähän sillä kulkee, vaan täytyy olla kärsivällinen. :D
Ei sen auton mikään tykki tarvikkaan olla. Kuhan vaan pääsee paikasta A paikkaan B, eikä tarvi pahemmin rassailla. Tollanen vanha mersu on varmaan sopiva tohon tarkotukseen. Nyt löyty 370tkm ajettu kahen litran diisseli. Pitäsköhän ostaa :kuola:
 
thymorg sanoi:
Kellään kokemuksia Mazda 323:sta, vuosimalli 87-89 (ei nyt muistu mieleen), ajettu suht siedettävä määrä ja hinta sopisi kukkarolle. Onko mitään tyyppivikoja ja kuluttaako (heittäkää vaikka joku raaka arvio) miten paljon?

Kaikenlainen tieto kys. autosta kelpaa :)
Tuohon kulutuksen arviointiin auttaisi jonnin verran, jos tietäisi koneen iskutilavuuden...
 
thymorg sanoi:
Kellään kokemuksia Mazda 323:sta, vuosimalli 87-89 (ei nyt muistu mieleen), ajettu suht siedettävä määrä ja hinta sopisi kukkarolle. Onko mitään tyyppivikoja ja kuluttaako (heittäkää vaikka joku raaka arvio) miten paljon?

Kaikenlainen tieto kys. autosta kelpaa :)
Vaihdelaatikot noissa ei tahdo kestää juuri yhtään. En ostaisi, en sitten millään.
 
ace-oo- sanoi:
Vaihdelaatikot noissa ei tahdo kestää juuri yhtään. En ostaisi, en sitten millään.

Kuulema tekee vielä jotain vaihdelaatikolle (tuttu kaveri, joten tuskin pelkoa kusetuksesta) eli sen pitäisi olla kunnossa. Eri asia sitten kuinka kauan :)

Tuohon kulutuksen arviointiin auttaisi jonnin verran, jos tietäisi koneen iskutilavuuden...

Olikohan 1.3 tai 1.6. Suoralta kädeltä en nyt saa päähän, voin huomenna varmistaa. Ei nyt tarvitse mitään puolenlitran tarkkuutta heittää, mutta joku suuntaa-antava arvio olisi kiva kuulla.
 
Zone-sarja -42%
Art Vandalay sanoi:
Ei sen auton mikään tykki tarvikkaan olla. Kuhan vaan pääsee paikasta A paikkaan B, eikä tarvi pahemmin rassailla. Tollanen vanha mersu on varmaan sopiva tohon tarkotukseen. Nyt löyty 370tkm ajettu kahen litran diisseli. Pitäsköhän ostaa :kuola:

Itellä on 470 000 ja + ajettu Kiisseli 205 pösö, Vm.86.

Muutin vielä pakettiautoksi ottamalla takapenkit pois, ja vakuutukset+ kiisseliverot halpeni entisestään niin paljon, että ei tarvi maksaa mitään vähään aikaan!
Voisin miltei pistää vedon pystyyn, että siinä mulla on käyttökustannuksiltaan näillä ajokilometreillä Suomen halvin auto!

Ainoa ongelma siinä tahtoo olla helmojen ja etuovien alapellit. Ruostuvat nimittäin äkäiseen. Onneksi on naapurina pelliseppä, niin on kaikki tehty uusiksi pilkkahintaan ja kilometrejä tuli heti se 100 000 lisää.

Niin, ja sähkövikaa on ollut vaan sen takia, että sulakerasiaan on vuotanut viallisen ikkunantiivisteen kautta vettä, ja kerran oli laturin liittimet niin hapettuneet, että piti 20 asteen pakkasessa raapia niitä puhtaammaksi jääskraballa.. ;) Tuon ikäisessä autossa ei sitten muuta sähkövikaa voi ollakaan, kun johdot poikki tms.. :D


Ladaakin kannattaa harkita, kun varaosia saa jopa ilmaiseksi, autolle voi tehdä mitä halajaa, se kelpaa aina jonnekin vaikka olisi lunastuskunnossa, eikä hankintahinta ainakaan päätä huimaa! :kippis1:
 
th_Kuva015.jpg

Mulla oli tämä Opel Manta-77 kun olin 18-20 vuotias :haart: !
Ihana auto!Maksoi 12 000 mk ja sitte ku myin sen 2vuotta myöhemmin sain muistaakseni 6700mk... :rolleyes:
Takana oli iso RAHAA ON tarra joka sai osakseen ansaittua hilpeytä... :rock:
 
Itellä autona on -88 LADA 1.5L koneella ja tuplakurkkusella Weberillä sekä -84 etuveto 1.3L Corolla oli, mutta lähti keväällä. Korttia ei oo viä piitkään aikaan, mutta pitäähän sitä opetella laittaan autoja ennenkin... ;)
 
Empä ostanut mitään autoa sitten loppupeleissä, vaikka sillon kevättalvella suunnitelmissa olikin. Sain kesällä porukoilta ajoon mitsubishi lancerin 80-luvun lopulta. Perheessä oli sen jälkeen kolme autoo (muut -98 carisma ja -94 farkku-laaceri), joita sitten otettiin pihalta sitä mukaan kun huvitti. Nyt vanhempi lancer on myyty pois ja koitetaan pärjätä kahdella autolla.

Mutta on hätävarana sitten kaverin kanssa puoliks hommattu 360 volvo -88. Siinä on ajoaikaa vuoden loppuun, mutta pellolle/jäälle se on päätymässä kovaa vauhtia, kun saadaan rataa valmiiks. Ei varmaan tarvi montaa kertaa enää pellolla huristella ku se on liikenteeseen ajokelvoton. Tulee sen verran kavereitten ralliautoilta pusuja. :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom