"Energiajuomat"

Olis sellanen kysymys että ku täällä porukka ostaa kouluu 4-5 tölkkiä jotai Red Deviliä tai Tehoa ni mitä kaikkee haittaa siitä aiheutuu jos juo ton verra 6h sisään? :wtf:

menee hampaat, rahat ja saattaa lihoakin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jos noita energiasettejä horii järkyttävän satsin yhden päivän aikana niin ainakin mulla iskee hirveä hiki päälle, maha menee löysälle, pumppu alkaa hakkaamaan ja on turha haaveilla että nukkuisi seuraavana yönä.
Ja tietty on vähän :hyper: olo jonkun aikaa juomisen jälkeen

[Foliohattu]Olen vakuuttunut että energiajuomiin lisätään jotain riippuvuutta aiheuttavaa lisäainetta[/Foliohattu]

Pahassa ED light koukussa jo usean vuoden. Työpäivä on aina alkanut kylmällä ED:llä. Tänään päätin lopettaa kys. juomien käytön, jotain satunnaisia kertoja lukuunottamatta. Aion vieroittua keittämällä aamuisin kotona (hyvää) kahvia, ja ottaa sitä termosmukiin työmatkalle mukaan. Ongelmana on juurikin se, ettei työpaikalla saa hyvää kahvia ja kofeiini on jostain saatava.

Kyllähän 2€ joka työpäivä tuohon on ihan turhaa rahanmenoa, ja samalla summalla ostaisi joka kuukausi hyvää single malttia pullon tai hyvää viiniä 4 pulloa. Lienee terveellisempihin vaihtoehto, jos ei kaikkea vedä kerralla..tai aamulla.

EI PERSEEE!:curs:
Menin sitten ostamaan lavallisen normi Batterya kun työkaveri kävi sen mulle tukusta hakemassa!:evil:
Pakko lopettaa ton lavan jälkeen...:rolleyes:

..nyttemmin on alkanut Battery stripped maistua. Lähinnä ryypätessä tulee sitä juotua (=kerran-pari kuukaudessa) ja silloin, jos on luvassa yömyöhään duunia. :hyper:
Vaikka onkin lightia niin itse suhtaudun hieman varauksella siihen, miten nuo siihen vyötäröön vaikuttaa. Muuten varmaan litkisin päivittäin tuota strippediä, on se niin namia... :hyvä:

Battery Strippedin energiasisältö:

Energiasisältö. 21kJ/100 ml 5 kcal/100 ml

Tölkissä siis n. 15kcal, eli ei tolla kyllä saa minkäännäköstä harmia aikaseks vyötärölle.

Battery Strippedin energiasisältö:

Energiasisältö. 21kJ/100 ml 5 kcal/100 ml

Tölkissä siis n. 15kcal, eli ei tolla kyllä saa minkäännäköstä harmia aikaseks vyötärölle.

Tarkoitan näitä foliohattuteorioita ja toisaalta ihan oikeitakin tutkimuksia, joiden mukaan keinotekoisesti makeutetut litkut aiheuttavat aineenvaihdunnassa ongelmia.

[Foliohattu]Olen vakuuttunut että energiajuomiin lisätään jotain riippuvuutta aiheuttavaa lisäainetta[/Foliohattu]

No onhan niissä, kofeiini ja sokeri ;)

Foliohattu]Olen vakuuttunut että energiajuomiin lisätään jotain riippuvuutta aiheuttavaa lisäainetta[/Foliohattu]

en ole varma, mutta joltain korkeantahon henkilöltä kuulin että energiajuomiin lisätään jotain addiktoivaa ainetta nimeltään kofeiini.

en ole varma, mutta joltain korkeantahon henkilöltä kuulin että energiajuomiin lisätään jotain addiktoivaa ainetta nimeltään kofeiini.

no-shit-sin.gif

Tarkoitan näitä foliohattuteorioita ja toisaalta ihan oikeitakin tutkimuksia, joiden mukaan keinotekoisesti makeutetut litkut aiheuttavat aineenvaihdunnassa ongelmia.

Mjaajaa, noo, veikkaanpa että eka noista saa ennemmin syövän kun jonkun maagisen taudin mikä alkaa lihottaa ;P

Välillä tekee aivan älyttömästi mieli jotain energiajuomaa, mutta kun ostaa ja korkkaa niin sitten ei oikein maitakaan ja alkaa tympiä koko ostos:confused:. Piristävää vaikutusta en ole kunnolla vähään aikaan noissa huomannut kun on kehittynyt toleranssi kofeiiniin kofutablettien kautta (ennen salia) ja muutenkin noita on tullut sen verran litkittyä. Tosi kalliiksihan tuo tulee jos paljon juo. Laskin että mulla menee ehkä joka toinen päivä nykyään jotain energiajuomaa, mikä tekee vuodessa lähes 400 euroa, riippuen juoman hinnasta. Pitäs jättää pois nuokin paskat. Jonkinlainen jännä lievä addiktio niihin silti on kehittynyt.

Tosi kalliiksihan tuo tulee jos paljon juo. Laskin että mulla menee ehkä joka toinen päivä nykyään jotain energiajuomaa, mikä tekee vuodessa lähes 400 euroa, riippuen juoman hinnasta. Pitäs jättää pois nuokin paskat. Jonkinlainen jännä lievä addiktio niihin silti on kehittynyt.

Itellä menee enemmänkin tota rahaa näihin. Joo joku riippuvuus näihin on syntynyt. Intti aikana ei mennyt niin paljon ymmärrettävistä syistä, mutta nyt on taas alkanut mennä.

Jääkaapissa 4x Red Bull Sugar Free, eli siis litra :kuola:

edit: ollu siis taukoo näistä juomista nyt refluksin vuoksi. Vaivaa tosin vieläkin lähes kaikesta.

En senenempää lukenut ketjua, mutta kun ihmiset valittaa energiajuomien kalleudesta, niin koittakaapa Lidlin energiajuomaa.. Joskus tarjouksessa oli muistaakseni peräti 6x0,5l 5e..

Juotu on, maku ja teho on ihan samaa luokkaa kun kalliissa batteryissä. Juomia on montaa eri sorttia, nämä olivat sellasissa harmaissa pulloissa. Tölkkitavara on vissiin hiukan kalliimpaa.

Lähinnä viinan kanssa tulee noita juotua, täytyykin kokeilla joskus ennen reenejä!

Ei mikään mun maistama energiajuoma oo likikään batterya. Ed (musta muovipullo)ja perus battery on parhaimman makuisia ja sit on yksi halpa merkki rodeo joka on jotenkin siedettävissä mutta ei mikään nautinto. Muut on järestään toinen toistaan kamalempia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom