"Energiajuomat"

Gatoradehan ei ole energiajuoma vaan "nestetankkaus"-juoma. Sisältää esim. natriumia ja magnesiumia. Taitaa olla alle 10g hiilareita

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
therf sanoi:
Eikös noissa energia juomapaukuissa oo riskinä se, että tuntee olonsa pirteeks kofeiinin ja tauriinin ansioista vaik ois jo ihan hirveessä tuubassa. Sitten jatkaa juomista paljon pidemälle ku ei tule raja vastaan niin helposti.

Ei. Rytmihäiriöriski kasvaa. Tottakai ne voi piristää, mutta humalatilan tuntemukseen eivät vaikuta tietääkseni.

Toisaalta olen kuullut, että ihan naamat oleva kaveri on tullut "vesiselväksi" vedettyään vähän piriä, mutta amfetamiinilla ja kofeiinilla ei ole mitään kemiallista yhteyttä, joten en usko, että kofeiini+tauriini "selventäisi" humalatilaa.

arnold1987 sanoi:
Siitähän oli tarinaa joku 5 vuotta sitten RedVullista, että se yks kaveri kuoli sen ja viinan sekotukseen. Viinan määrää ei vain kerrottu:rolleyes: Hirvee haloo oli heti päällä radiossa, että energiajuomalla osuutensa kuolemantapauksessa. Vai tarkoittiko joku noista edellisistä juuri tätä tapausta?

Niinhän se on, että Red Bull antaa siiivet! :lol2: :wanha:
Ja noista kofutabuista mulla tulee aina vaan ihan hirveä olo.

WireHand sanoi:
Itse olen huomannut sellaisen ilmiön että juuri nuo energiajuomat, batteryt ym. turvottaa mahan. Onko muilla vastaavanlaisia huomioita?

Itse olen huomannut saman. Ja jos harrastaa jotain aerobista "energiajuoman voimalla", niin tulee sellainen pistos vatsaan, kaasua lienee. :rolleyes: ja toinen on tajuton närästys. EDiä ja RedBullia juon sokerittomia, jos jotain, Batterya en sokerin takia.

Mutta kyllä huomaan olevan positiivisia vaikutuksia reenailuun, jos siis noita närästystä ja turvotusta oteta huomioon. Jälkimmäisten takia suosinkin mieluummin kofeiinitabletteja, ja toisaalta kuten onkin todettu, on noiden juomien hinta melko suolainen (ellei asu Ruåtsissa ja juå Batterya ;) ).

GoMan sanoi:
Mä en jostain syystä oikeen jaksa uskoa noihin ED:eihin sun muihin.

Miten niihin sitten pitäisi uskoa? :confused: Ihan faktahan se on, että kofeiini ja tauriini ovat piristeitä.

Ostakaa virosta: niillä omat red bullit, josta Hustlerissa ihan lähes sama sisältö ja halpaa on

Since 1988 sanoi:
Ostakaa virosta: niillä omat red bullit, josta Hustlerissa ihan lähes sama sisältö ja halpaa on

Juu samaa olin tulossa sanomaan. Tuo kyseinen hustleri maksaa sen 0.5e/tlk.
Myös paljon muita halpoja energia juomia on tarjolla.

Art2 sanoi:
Gatoradehan ei ole energiajuoma vaan "nestetankkaus"-juoma. Sisältää esim. natriumia ja magnesiumia. Taitaa olla alle 10g hiilareita
Muistaakseni siinä oli 6g hiilaria siis Gatoradessa. Oon tässä tuuminut, että pitäisiköhän kokeilla palkkariksi Gatarodea+heraa+kreaa+glutaa.:rolleyes:

NGV sanoi:
Muistaakseni siinä oli 6g hiilaria siis Gatoradessa. Oon tässä tuuminut, että pitäisiköhän kokeilla palkkariksi Gatarodea+heraa+kreaa+glutaa.:rolleyes:

Hiilihydraatit: 6,5g
josta sokeria: 6,2g

Gillyanne sanoi:
Miten niihin sitten pitäisi uskoa? :confused: Ihan faktahan se on, että kofeiini ja tauriini ovat piristeitä.
Mietin ihan samaa. Faktan ei tarvitse olla uskon asia. ;)

Pikkupapu sanoi:
Mietin ihan samaa. Faktan ei tarvitse olla uskon asia. ;)

Tarkotin tolla lähinnä sitä, että uskon saavani melkein saman tehon treenistä juomalla esimerkiksi kupin kahvia ennen treeniä tai ottamalla kofeiinipillerin, kun mun mielestä tollaset energiajuomat on useasti aika kovasti ylihinnoiteltuja, enkä sen takia viitsi niitä ostaa, vaikka niistä varmasti just tauriinin ja kofeiinin takia ainakin jotain hyötyä olisikin.

Entäs tää Lidlin energiajuoma. Samaa töhkää sekin on.

kävin tänää ostaas 12 pulloo lidlin energiajuomaa ja samalle maistuu ku battery, kofuu löytyy 30mg/100ml ja tauriinia jonkun verran myös. Hinta oli vaan 6,99e / 6 pulloa eli näitä jatkossakin!

60v pappa: "Coca-cola ja pepsi, colat yms. maistuu kaikki ihan samalle"

10v-14v kakara: "kaikki kahvit maistuu samalle"

Ne jotka ei energia juomia juo: "Kaikki batteryt ja red bullit maistuu samalle"

Yleistys: Eikö ihmisillä ole makuaistia?

kas-vain sanoi:
Ei. Rytmihäiriöriski kasvaa. Tottakai ne voi piristää, mutta humalatilan tuntemukseen eivät vaikuta tietääkseni.

Toisaalta olen kuullut, että ihan naamat oleva kaveri on tullut "vesiselväksi" vedettyään vähän piriä, mutta amfetamiinilla ja kofeiinilla ei ole mitään kemiallista yhteyttä, joten en usko, että kofeiini+tauriini "selventäisi" humalatilaa.
Kyllä joku terveyviranomainen tai muu oli sanonu jossain tommosen yhteydessä lähdettä en muista ku jutusta on paljon aikaa.

WireHand sanoi:
No se kaveri oli silloin juuri ylä-asteella, eli siitä on jo kauan aikaa. Sairaala hoidossa oli silloin usean päivän, lääkäri oli sanonut että eivät voi tehdä mitään, katsotaan miten käy. Tosin huumeilla(kin) saattoi olla osuutta asiaan.

Hoho, saattoi, toki riippuen mitä oli kierrossa :) Mutta apropos energiajuomista - noi redbullit ja muut jää kevyesti ABB:n stack-juomien jalkoihin. Tarkempia nimiä en muista mutta ne oli jotain reilun puolen litran valmislitkuja jotka laittoi puntin vipattamaan ihan eri tahtiin kuin battery, pakkiksellakin oli myynnissä. Kofua niissä oli plus vaikka mitä muuta.

Eihän noi markettilitkut kovin tehokkaita voi edes olla kun niissä on 32 mg/dl -rajoitus kofulle. Red bulliinkin mahtuu siis kokonaista vajaa 100 mg kofua, woo...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom