Energia ja motivaatio loppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja werox
  • Aloitettu Aloitettu
Terve

En tied onko tämä joku tyypillinen vaihe elämässä mutta jotenkin tuntuu kaikki turhalta eikä ole motivaatioota tehdä mitään . Nautin treenaamisesta, käyn töissä ja elän suht. normaalia elämää, enkä väitä että olisin masentunut. Mitään uusia harrastuksia en kaipaa enkä ole yksinäinen mutta tuota draivia päästä eteenpäin työelämässä on kadonnut. Ei maistu enää nähdä kavereita viikonloppuisin, elämä tuntuu jotenkin oravanpyörältä. Johtuukohan siitä että vuosia on tullut lisää mittariin? Ehkä ei enää jaksa unelmoida tulevaisuudesta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Terve

En tied onko tämä joku tyypillinen vaihe elämässä mutta jotenkin tuntuu kaikki turhalta eikä ole motivaatioota tehdä mitään . Nautin treenaamisesta, käyn töissä ja elän suht. normaalia elämää, enkä väitä että olisin masentunut. Mitään uusia harrastuksia en kaipaa enkä ole yksinäinen mutta tuota draivia päästä eteenpäin työelämässä on kadonnut. Ei maistu enää nähdä kavereita viikonloppuisin, elämä tuntuu jotenkin oravanpyörältä. Johtuukohan siitä että vuosia on tullut lisää mittariin? Ehkä ei enää jaksa unelmoida tulevaisuudesta?

keski-ikä lähestyy ..............:konsta:

-So its goes - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

Kyllä se siitä ku kesä tulee ja aurinko rupee paistaan kunnolla! Itellä on joka kevät samaa vikaa ja mistää ei tahdo tulla mitää mutta silti pakko yrittää miellyttää muita töis, olla hyvä avomies ja isä, ja yrittää pitää myös kuri ittellään, eli reenata vaikka ei huvittais, tehä ne kotityöt ym. Kyllä se siitä ku ei vaan ajattele itteänsä masentuneeksi vaan antaa mennä omalla painollaan!

Kyllä se siitä ku kesä tulee ja aurinko rupee paistaan kunnolla! Itellä on joka kevät samaa vikaa ja mistää ei tahdo tulla mitää mutta silti pakko yrittää miellyttää muita töis, olla hyvä avomies ja isä, ja yrittää pitää myös kuri ittellään, eli reenata vaikka ei huvittais, tehä ne kotityöt ym. Kyllä se siitä ku ei vaan ajattele itteänsä masentuneeksi vaan antaa mennä omalla painollaan!
Voihan se olla niin

Eli ratkaisu kaikenlaiseen masennukseen on yksinkertaisesti se, että lopettaa masentuneena olemisen. Kiitti tästä.

Olenko yksin tässä asiassa? Duunia kun tekee 5 päivää+ yhden yön viikossa ja kyllä se titenkin syö energiaa. Ehkä pitäis matkustella ja asettaa tavoitteita jatkuvasti? Ehkä mulla oli erialainen kuva siitä mitä elämä pitäisi olla silloin nuorempana

Varmasti näiden kommentttien tarkoitus on hyvä, mutta tosiasia on myös se että tällaiset kommentit/neuvot eivät auta masentunutta ihmistä lainkaan vaan vaikutus on päinvastainen.

Ei tänne kannata näköjään kirjotella yhtää mitää ku heti tulee joku vinkumaan. Syökää masennuslääkkeitä niillähän se olo paranee!

Ei tänne kannata näköjään kirjotella yhtää mitää ku heti tulee joku vinkumaan. Syökää masennuslääkkeitä niillähän se olo paranee!

Ei kai siinä mitään jos palautteen vastaanottokyky on tuota luokkaa. Tee kuitenkin kaikille elämääsi koskettaville masentuneille palvelus äläkä koeta tsempata latteuksilla.

Eron jälkeen olin masentunut ja ahdistunut, tuli ryypättyä paljon eikä reenit maistunut. Nyt tuntuu erilaiselta, ei ahdista mutta yrittäminen tuntuu turhalta. Asiat voisivat olla huonommin mutta silti ei vaan kiinnosta. Hirveät paineet jostain syystä. Ei ole mitään annettavaa.

Kannattaa kokeilla käydä juttelemassa ammattiauttajan kanssa, yleislääkäriltä tulee tosiaan yleensä vaan pelkkiä pällilääkkeitä. Itse kävin vähän vastaavassa tilanteessa aikanaan psykiatrin pakeilla juttelemassa ja kyllä siitä apua oli kun päästiin vähän ongelmien juurille.

Eron jälkeen olin masentunut ja ahdistunut, tuli ryypättyä paljon eikä reenit maistunut. Nyt tuntuu erilaiselta, ei ahdista mutta yrittäminen tuntuu turhalta. Asiat voisivat olla huonommin mutta silti ei vaan kiinnosta. Hirveät paineet jostain syystä. Ei ole mitään annettavaa.

Mä oon ite käynyt tuon kaiken läpi. Joku tuolla kirjotti että sun kannattaa odottaa että kesä tulee ja teeskennellä että kaikki on kunnossa. Se ei mun kokemuksen mukaan tee yhtään mitään.
Nyt kannattaa pitää perus asiat kunnossa.Treenaat,syöt terveellisesti ja pidät hygieniasta huolta.Samalla kun pidät nuo perus asiat jollain mallilla niin yritä aina silloin tällöin voimien mukaan etsiä ratkaisuja ja asioita mitä voit muuttaa ja kokeilla.Jokainen ihminen on yksilö ja näin ollen tuo on yksilöllinen ongelma johon sun täytyy löytää yksilöllinen ratkaisu. Kesän odottaminen ja se että olisin päättänyt olla olematta masentunut ja hukassa ei ainakaan mulla auttanut.Asia mitä ei kannata tehdä on itsemurha.

Kyllä treenaan, siivoan ja hoidan ne asiat enkä ole ajatellut itsemurhaa. Ei ole enää sitä fiilistä kuin 15 vuotiaana perjantailtana tiesi että nyt saa juoda kaljaa, ei ole mitään mitä odottaa ei mitään kiksejä

Kyllä treenaan, siivoan ja hoidan ne asiat enkä ole ajatellut itsemurhaa. Ei ole enää sitä fiilistä kuin 15 vuotiaana perjantailtana tiesi että nyt saa juoda kaljaa, ei ole mitään mitä odottaa ei mitään kiksejä

Käy psykologilla. Jos sulla on esim työterveyshuolto ja sopimus sisältää psykologipalvelut niin kysäse sieltä aikaa esim. työterveyspsykologille.
Hyvin monesti ne asiat aukeaa kun pääsee juttelemaan ammattilaisen kanssa.

-So its goes - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom