enemmän irti ruuasta?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
sokeri nostaa insuliinitasoa, jolla on anabolinen vaikutus. eli saako enemmän irti ruuasta juomalla esim. 100g maltoa puolta tuntia - 45 min. ennen ruokaa?

kuinka kauan maltolla pysyy insuliinitaso huipuissaan?

jos näin syö niin vaikuttaako imeytyvän proteiinin määrään (normaalisti 35-40g?). entä miten rasvat toimivat tässä? eli tulisko lisää massaa syömällä hiilareita jonkun verran ennen ruokaa, kun ruuassa käyttäisi sit paljon rasvaa + protskuja.

Kerrassaan mielenkiintoinen homma!

En oo koskaan ajatellut että ruokailujakin voisi tehostaa etukäteissyömisellä :)

Mutta itse asiasta en tiedä mitään.
Joten joku joka tietää tai on testannu, laittakaa ihmeessä viisautenne meidänkin hyödyksemme!

hip heijjaa :piis:

Uskoisin, että jos ruuasta tulee pastan tai perunan kautta nopeita hiilareita, niin ne nostaa insutasoja ihan hyvin muita ravinteita varten. En kyllä itse näe mitään hyötyä ylimääräisestä malto tankkauksesta ennen ruokaa.

Läskiä luulis tuolla metodilla ainakin tulevan.:D

Ja illalla sitten pari karkkipussia ja sipsit colalla:thumbs:

Originally posted by nevahood
sokeri nostaa insuliinitasoa, jolla on anabolinen vaikutus.

Insuliinin tehtävä on toimittaa ravinteita soluihin, esim. lihaksiin, mutta myös rasvasoluihin. Eli jos haluat kasvattaa lihasta niin järkevintä olisi syödä hiilareiden kanssa proteiineja eikä ollenkaan rasvaa. Mutta alkuperäiseen kysymykseen.. en näe mitään järkeä siinä että ottaisi hiilareita ennen varsinaista ateriaa. Ei ateriassa olevat proteiinit siitä mitenkään salamannopeasti imeydy. Olettaisin että kun hiilarit ja proteiinit mättää samaan aikaan suuhun niin insuliinipiikin ajoitus on juuri sopiva.

Btw, jos alat syömään pelkästään proteiineja hiilareiden kanssa niin muista sitten syödä rasvaakin :) Eli välillä aterioita, joissa on vain proteiineja ja rasvaa, eikä yhtään hiilareita (melkein mahdotonta syödä 0g hiilareita). Ehkä 2-3 p+h ateriaa ja 2-3 p+r ateriaa vois olla hyvä systeemi, itse noudatan tätä.

EDIT: Tästä vielä lisäinfoa asiasta: http://www.johnberardi.com/articles/nutrition/insulin.htm

Voisko olla että ne hiilarit pitäiskin syödä 1-2h muun ruuan jälkeen? Kun tuo perussafkan proteiini käsittääkseni imeytyy useita tunteja syömisestä. Eli pomppu insuliinitasossa on ohi jo ennen kuin proteenit alkavat imeytyä. Korjatkaa toki jos olen taas hakoteillä.
Itse aion kuitenkin syödä kuten ennenkin...

Esiväsytys ennen kovaa ateriaa, Pakkiksen uusin trendi!
Rahkapurkkien annostelu 2, 2, 4, 4, 6, 6, 8 , 8 -> alusta :D

Originally posted by gotto
Esiväsytys ennen kovaa ateriaa, Pakkiksen uusin trendi!
Rahkapurkkien annostelu 2, 2, 4, 4, 6, 6, 8 , 8 -> alusta :D

Buhaaa :D Tulee mieleen tämä perinteinen 5 annostelu

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom