En halua kuljuun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gym_92
  • Aloitettu Aloitettu
Kutsunnat oli 2010. Oon opiskelujen takia lykänny inttiä ja se olis edessä 2013/II. Oon 20 vee ja sellanen tilanne sattuu olemaan se, että ajokortti näyttää olevan BECD. Oon tässä opiskelujen ohella tehny kuljetusalanhommia viikonloppusin ja lomilla kohta 2 vuotta. No kutsunnoissa ykkösvaihtoehtona oli kyllä SPOL, mutta 2 ja 3 vaihtoehtona oli KULJU :D En silloin vielä tietänyt, että toi autonkuljettamisen motivaatio tulis olee näin alhaalla mitä se nyt on.

Elikkä kysymys on seuraavanlainen: Onko mulla oikeesti toivoa olla joutumatta Kuljuun, koska se on oikeesti viimeinen juttu mitä haluan intissä tehdä. Alkaa melkeen sivari kutkuttaa jos noiden välillä pitää valita. Minähän en ilman palkkaa jaksa ajaa. Vaikka nuori oon niin on tullut ajettua autoo ihan tarpeeks.

Oon vähän sellasta kuullu, että ne saattaa pakottaa tyyliin vastoin tahtoa kuljuun jos ei löydy vapaaehtosia ja jollakin sattuu olemaan ajokortistoa sopivasti.

Mitenkähän voisin välttää ton jos tuo on totta?

Spolleksi ois ihan jees mennä.. Kaikista eniten haluaisin kyllä perus 6kk jampaksi, mutta siihen nyt ei varmaan enää toivoa ole..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi helvetti! Tästäkin piti oikein ketju tehdä! Sama kun jokainen avautuisi täällä ja loisi siitä ketjun tapaan: Äiti en halua syödä maksalaatikkoa. KULJU nyt vaan kutsuu, eikä sinulla ole muualle mahdollisuuksia. Kestä se kuin mies äläkä valita.

Ei ne ennen ainakaan väkisin ketään pitänyt kuljetuksessa. Kyllä siellä siirtyy porukkaa ensimmäisinä päivinä pois ja viimeistään p-kauden jälkeen. Jos et muuten onnistu, niin ehdit pari sakkoa keräämään vielä, auttaa asiaa...:D

Inttiin vois mennä jos siitä maksettais 3000 kk , mut ilmatteeks, täytyy olla aika vitun nuija et sinne mennee

Taitaa olla hommat hieman hukassa. Ei sinua heti sijoiteta minnekkään vaan palvelet kuten kaikki muutkin peruskoulutuskauden, jonka aikana käyt haastatteluissa/kysytään omaakin halukkuuta jatkon suhteen. Viimeistään p-kauden tokavikalla/vikalla viikolla julkistetaan, missä kukin palvelee jatkossa (j-e kaudet).

Ilmaiset asian harvinaisen selvästi, kun valintoja tehdään. Ei ne sua sinne kuljuun heti laita ja kun tarpeesti selkeästi ilmoitat, että ei kiinnosta niin tuskimpa ne sinne silloin laittaa.

Kutsunnat oli 2010. Oon opiskelujen takia lykänny inttiä ja se olis edessä 2013/II. Oon 20 vee ja sellanen tilanne sattuu olemaan se, että ajokortti näyttää olevan BECD. Oon tässä opiskelujen ohella tehny kuljetusalanhommia viikonloppusin ja lomilla kohta 2 vuotta. No kutsunnoissa ykkösvaihtoehtona oli kyllä SPOL, mutta 2 ja 3 vaihtoehtona oli KULJU :D En silloin vielä tietänyt, että toi autonkuljettamisen motivaatio tulis olee näin alhaalla mitä se nyt on.

Elikkä kysymys on seuraavanlainen: Onko mulla oikeesti toivoa olla joutumatta Kuljuun, koska se on oikeesti viimeinen juttu mitä haluan intissä tehdä. Alkaa melkeen sivari kutkuttaa jos noiden välillä pitää valita. Minähän en ilman palkkaa jaksa ajaa. Vaikka nuori oon niin on tullut ajettua autoo ihan tarpeeks.

Oon vähän sellasta kuullu, että ne saattaa pakottaa tyyliin vastoin tahtoa kuljuun jos ei löydy vapaaehtosia ja jollakin sattuu olemaan ajokortistoa sopivasti.

Mitenkähän voisin välttää ton jos tuo on totta?

Spolleksi ois ihan jees mennä.. Kaikista eniten haluaisin kyllä perus 6kk jampaksi, mutta siihen nyt ei varmaan enää toivoa ole..

Haet erikoisjoukkoihin, vielä taitaa jonnekin pystyä hakemaan. Laskuvarjojääkäriksi tai sukeltajaksi et enää ehdi hakea, mutta valmiusjoukkoihin Poriin olisi mahdollista hakeutua. Jobi olisi 12kk, mutta voittanee kuljun. Ei muuta kuin treenaamaan kuntotestejä sekä englannin kieltä valintakokeisiin.

Taitaa olla hommat hieman hukassa. Ei sinua heti sijoiteta minnekkään vaan palvelet kuten kaikki muutkin peruskoulutuskauden, jonka aikana käyt haastatteluissa/kysytään omaakin halukkuuta jatkon suhteen. Viimeistään p-kauden tokavikalla/vikalla viikolla julkistetaan, missä kukin palvelee jatkossa (j-e kaudet).

Ei mene kaikkialla näin. Joissain paikoissa on esivalinta tehty ennen palvelukseen astumista. Tosin sitä paikkaa voi yrittää vaihtaa vielä P-kauden aikanakin.

Ilmavoimiin erikoisjoukkoihin säheltään lentokoneita vuodeks? "Suuntautuminen" jota moni työnantaja arvostaa. Puol vuotta on oikeestaan opiskelua sisällä klo 8-16 ja toinen 6 kk oot jossain lennostossa helpoissa hommissa, huoltamassa/tarkistamassa/tankkaamassa koneita.

Ilmavoimien teknillinen koulu

Inttiin vois mennä jos siitä maksettais 3000 kk , mut ilmatteeks, täytyy olla aika vitun nuija et sinne mennee
Ja tälläsiä isänmaantoivoja ei kannata kuunnella. Mitä paskempia aikoja intissä vietät, niin sitä enemmän niitä kaiholla muistelet. Näin se vaan menee :rock:

Otat paikalliseen sotilasläänin esikuntaan yhteyttä ja pyydät haluavasi vaihtaa palveluspaikkaa jollain kivalla verukkeella (esim. asumisjärjestelyt lomilla ovat jollain toisella paikkakunnalla sinulle suosiollisemmat). Tällöin melko varmasti myös tehtäväsi vaihtuu, jos palveluspaikkakin.
Äläkä mahdollisessa uudessa paikassa hiiskahdakaan ajokortista tai ammatistasi.

Haet erikoisjoukkoihin, vielä taitaa jonnekin pystyä hakemaan. Laskuvarjojääkäriksi tai sukeltajaksi et enää ehdi hakea, mutta valmiusjoukkoihin Poriin olisi mahdollista hakeutua. Jobi olisi 12kk, mutta voittanee kuljun. Ei muuta kuin treenaamaan kuntotestejä sekä englannin kieltä valintakokeisiin.

... Ja sitten valmiusjoukoissa laittavat kuljettajaksi, koska kyllä niitä sielläkin on ja tarvitaan. :)

Eikös intissä voi suorittaa erilaisia ajotutkintoja ilmatteeksi? Varmaan joku työnantaja tykkäis? Ota tuosta selvä, jos meinaat ajohommia reservissä jatkaa.

Eikös intissä voi suorittaa erilaisia ajotutkintoja ilmatteeksi? Varmaan joku työnantaja tykkäis? Ota tuosta selvä, jos meinaat ajohommia reservissä jatkaa.

Meillä aikoinaan kuskit suorittivat juurikin näitä tutkintoja! Oli rallikuskii, roskakuskii, formulakuskii ja paskakuskii. Itse saivat ruksivat vain mitä milloinkin halusivat suorittaa. Kulju on varmasti paras vaihtoehto sinulle. Eihän sinua olisi kapisedät muuten kuskiksi esivalinneet:) Tokihan siellä voi esittää heti alkuun oman palkkatoiveen ja kannattaakin niin ei tartte ilmaiseksi ajella. Vaadit pääsyä palkkaneuvotteluiden tiimoilta vähintään eversti arvoisen sedän juttusille niin hommat lähtee rullaa nopeammin.

älä mene inttiin ollenkaan, ihan homojen hommaa

Ryan1 te! Ilmoittakaa minulle välittömästi sotilasarvonne ja komppanianne, missä palvelitte! Aikaa KAKSI sekuntia, KAKSI, YKSI, VALMISTA JO!!!

Äkkiseltään en paljon löysempää hommaa keksi kuin kuljetushommat intissä, joten suosittelen melkein menemään sinne. Leireillä saa nukkua säännöllisesti kunnon yöunia, jotta saa kuljettaa autoa ja muutenkin homma on sitä, että kassulla ollessa ajelet autolla jotain ajonakkeja ja leireillä ajat paikasta a paikkaan b ja katselet kun SPOL-joukkue täyttää masin polttopuilla, jonka jälkeen viet ne paikasta b paikkaan a ja katsot kun joku muu tyhjentää kuormurin. Miinuksena se, että kuskit on melkein järjestään idiootteja, mutta on siellä muutama fiksukin jätkä seassa.

Oli pakko tulla lukaseen ketju, kun luulin että joku ei halua ostoksille erääseen kauppaan:D

Ja itse aiheiseen. Ei intissä nykyään tarvi olla yli 6kk jollei tahdo. Aukinkin pystyy lopettamaan kesken, jos ilmoittaa ettei pääkestä mutta haluaa suorittaa palveluksen loppuun. Ei ne väkisin äijää pakota oleen vuotta, jos kuitenkin on valmis suorittamaan palveluksen 6kk ajalla.

edit. ja tiedän tosiaan tyypin, joka haki aukkiin mutta kyllästy. "Joutu" kirjoittaan paperin, jossa suostuu lyhentämään palvelusajan 6kk.

Oli pakko tulla lukaseen ketju, kun luulin että joku ei halua ostoksille erääseen kauppaan:D

Ja itse aiheiseen. Ei intissä nykyään tarvi olla yli 6kk jollei tahdo. Aukinkin pystyy lopettamaan kesken, jos ilmoittaa ettei pääkestä mutta haluaa suorittaa palveluksen loppuun. Ei ne väkisin äijää pakota oleen vuotta, jos kuitenkin on valmis suorittamaan palveluksen 6kk ajalla.

edit. ja tiedän tosiaan tyypin, joka haki aukkiin mutta kyllästy. "Joutu" kirjoittaan paperin, jossa suostuu lyhentämään palvelusajan 6kk.

Mä en tiedä, missä sinä olet armeijasi käynyt, mutta kyllä niitä aina iso nippu porukassa on, jotka pakotetaan suorittamaan 12kk mittainen palvelus. Ainoa vaihtoehto, mikä sen tekee ei pakko käsitteeksi on sivariin vaihto, mutta kyllä näitä ''vuodeksi pakotettuja'' on aivan helvetin paljon tänäpäivänä..

Ja jos en muista väärin, niin joku tovi sitten oli lehdessä silloisen pv:n komentajan amiraali Kaskealan haastattelu, jossa hän kertoi, että tulevaisuudessa yhä suurempi osa varusmiehistä suorittaa varusmiespalveluksensa 12kk:ssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom