Elokuvien muokkausohjelma yms... ??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sakuel
  • Aloitettu Aloitettu
Mistä saisin tuollaisen, ja ilmainen sen olla pitää.
Tarkoitan samanlaista vempelettä kuin Microsoftin Movie Maker
Ainakin nyt tärkeimmät asiat mitä pitäisi tehdä olisi musiikin leikkaaminen erikohdista, eli myös joku ohjelma jolla pystyy "leikkamaan" musiikkia kävisi.

Ja sitten sellainen olisi plussaa, jolla voi leikata omaa elokuvaa..
En itse tiedä yhtään sellaista ohjelmaa ja etsin sitä itse koko ajan, joten pistäkää ihmeessä mulle tietoa jos tiedätte.
Kiitosta vaan, etukäteen.
:worship:

ASIALLA OLISI HIEMAN KIIRE
--------------------------------------------------------------------------

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Adobe Premiere, Avid dv-express tai Pinnaclen Liquid. Sitten vaan tulilangan kautta matsku sisälle ja tekemään. Minkäänlaista reaaliaikaisuutta on toki kotioloissa turha odottaa, mutta sehän ei toki intoa lannista. Itse kallistuisin ehkä äänen jälkitöiden (ei mitään ihmeellistä, mutta volyymit tasadesibeleihin) vuoksi avidiin. Liquidia en ole kokeillut, ja premiere kaataa koneen kuin koneen. Vaikka on se mielestäni mainettaan parempi.

Edit: oho. että ilmainen. Sittenhän vastaus on avidin free dv, ja pro toolsin 8-raitainen versiokin taitaa olla nykyään ilmainen.

Mitä olen noita Adoben ohjelmia kokeillut niin tarvis käydä kursseilla ensiksi, on niin pirunpaljon hantaakeja ja valikoita että menee normaali sunnuntai editoijalla sormi suuhun.Itse olen nyt käyttäny dv-kameran kans Ulead DVD MovieFactory 3.5 Suite ohjelmaa

Nostan tämän ylös, koska asiani koskee samaa asiaa ja en halua perustaa uutta threadia. Nuo linkit mitkä krp antoi, niin minne sinne pitää mennä, jotta voi ladata sen ohjelman? Kiitos.

burdock sanoi:
Nostan tämän ylös, koska asiani koskee samaa asiaa ja en halua perustaa uutta threadia. Nuo linkit mitkä krp antoi, niin minne sinne pitää mennä, jotta voi ladata sen ohjelman? Kiitos.

afterdawnissa on ainaki se "haku" kohta....tuikkaa siihe softan nimi ni eiköhän sieltä jotain trialia pukkaa.

Niin, pyörittäähän nuo myös DVD:tä, sillä Windowsin ei niin tee.

EDIT- Mulla ei pelitä nämä ohjelmat. Olen kokeillut Avid Free Dv:tä ja Pro Tools:ia.

Kertokaapa joku simppeli softa (ilmainen) jolla voisi leikata pätkiä DivX leffoista? Eli esim. joku hyvä läppä olisi josuks mukava leikata ja sendiä vaikka kaverille. Ohjelman pitäisi siis olla erittäin yksinkertainen käyttää eikä muutenkaan mikään kovin "raskas".

Timba79 sanoi:
Kertokaapa joku simppeli softa (ilmainen) jolla voisi leikata pätkiä DivX leffoista? Eli esim. joku hyvä läppä olisi josuks mukava leikata ja sendiä vaikka kaverille. Ohjelman pitäisi siis olla erittäin yksinkertainen käyttää eikä muutenkaan mikään kovin "raskas".

Tollanen:
http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videotyokalut/tmpgenc_mpeg_editor.cfm

Varmaan jostain löytyy rekattukin versio ;)

Katso myös.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/271579

tomppa82 sanoi:
Siis mikä nyt on ongelma?
Avid free dv ei toimi?

mitä se herjaa?

Saisko specsit sun koneesta?

Ei se ainakaan mun taidoilla toimi. En nyt muista mitä se sanoo, mutta pistän sitten infoa, kun olen kotikoneella. Mitä tarkoittaa specsit? :confused: .

Niin, se ladattu ohjelma menee suoraan tuonne WinZip- kansioon ja mä en saa enää avattua sitä sieltä käsin. En kyllä enää muista, että mitä se kone aina sanoo siinä, kun yrittää avata ohjelmaa.

En myöskään kehtaa uutta threadia perustaa, joten kysyn tässä.

Käytössä Ulead Videostudio 10. Olen koostanut lukuisista mp4-videoklipeistä yhden ison videotiedoston. Ensimmäinen "koevedos" tuli tallennettua wmv-formaattiin, kooksi tuli n. 860 megaa. Joo, pitkä videopätkä, yhteensä vähän reilut 3 tuntia...

Tarkoituksena on tehdä siis kyseisestä pätkästä dvd-levy, johon tulee päävalikko, taustakuva, taustamusa jne... Jostain kumman syystä UV 10 lätkäisee tarvittavan tilan kooksi noin 10 gigaa, kun pääsen ohjelmalla viimeiseen vaiheeseen ennen polttamisen aloittamista.

Mistä ihmeestä tämä johtuu? Liittyy varmaankin pakkaukseen jollain tavalla, mutta millä tämän ongelman ratkaisen?

Sinpusher sanoi:
En myöskään kehtaa uutta threadia perustaa, joten kysyn tässä.

Käytössä Ulead Videostudio 10. Olen koostanut lukuisista mp4-videoklipeistä yhden ison videotiedoston. Ensimmäinen "koevedos" tuli tallennettua wmv-formaattiin, kooksi tuli n. 860 megaa. Joo, pitkä videopätkä, yhteensä vähän reilut 3 tuntia...

Tarkoituksena on tehdä siis kyseisestä pätkästä dvd-levy, johon tulee päävalikko, taustakuva, taustamusa jne... Jostain kumman syystä UV 10 lätkäisee tarvittavan tilan kooksi noin 10 gigaa, kun pääsen ohjelmalla viimeiseen vaiheeseen ennen polttamisen aloittamista.

Mistä ihmeestä tämä johtuu? Liittyy varmaankin pakkaukseen jollain tavalla, mutta millä tämän ongelman ratkaisen?
Nyt en kyllä osaa antaa mitään käytännön neuvoa asiaan, mutta kuulostaa nyt siltä että Ulead haluaa pakata ton son videon ihan hyvälaatuiseksi .vobiksi, kun noin paljon vie tilaa. Katopas jostain asetuksista oisko siellä pakkauksen laadun muuttamista, sillä ei tommonen wmv-pätkä varmaan ihan niin hyvälaatuinen ole että sitä tarvitsisi parhaalla laadulla pakata. ja kannattaa laittaa dual-layer-levylle(mahtuu 9 gigaa) sitten tuo tuotos ettei laatu kärsi kuitenkaan ihan julmetusti, sen verran pitkä pätkä on kuitenkin.

Haukifile sanoi:
Nyt en kyllä osaa antaa mitään käytännön neuvoa asiaan, mutta kuulostaa nyt siltä että Ulead haluaa pakata ton son videon ihan hyvälaatuiseksi .vobiksi, kun noin paljon vie tilaa. Katopas jostain asetuksista oisko siellä pakkauksen laadun muuttamista, sillä ei tommonen wmv-pätkä varmaan ihan niin hyvälaatuinen ole että sitä tarvitsisi parhaalla laadulla pakata. ja kannattaa laittaa dual-layer-levylle(mahtuu 9 gigaa) sitten tuo tuotos ettei laatu kärsi kuitenkaan ihan julmetusti, sen verran pitkä pätkä on kuitenkin.
Joo, turhamaiseltahan se tuntuu, kun videoklipin reso on vaan 640 x 480.

Mutta joo, tuossa ehdin jo itkeä ongelmaani työtovereille, ja sain saman vinkin dual layer-levystä. Jospa se sillä sitten hoituisi.

Back
Ylös Bottom