Elokuva-arvostelut!

Meta title: 🎬🔥 Elokuva-arvostelut räjäyttää totuuden valkokankaasta 🔥🎬

Meta description: Tykittäen suoraan ytimeen: rehelliset arviot, kovat tuomiot ja armoton Pakkis-asenne ilman filttereitä.

Hetken olin että häh, mutta sitten muistin, että onhan kai niissä filmikeloissa ja DVD-levyissäkin keskellä reikä...
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=filmophile

Vähän nuhruiseltahan yleensä vanhemmat elokuvat usein uusien rinnalla näyttävät, mutta sille nyt ei mitään voi.
Tarkoitatko nyt siis usein vain yleensä?

Monet nykyelokuvat ovat varsin nuhruisia, ihan tarkoituksella, kun taas vanhoissa elokuvissa kuva-asetelmat, värimaailma, kuvakulmat ja leikkaukset ovat usein siistimpiä ja selkeämpiä (joskus nykykatsojan silmään jopa liian simppeleitä). Riippuu tietenkin siitä, mitä tarkoitat nuhruisella.

Hetken olin että häh, mutta sitten muistin, että onhan kai niissä filmikeloissa ja DVD-levyissäkin keskellä reikä...

Oikeasti mulla ei ollut muuta asiaa, mutta jottei tulisi ihan offtopic-viesti, niin arvostellaan nyt elokuva, jonka katsoin toissapäivänä:

Batman Returns :4:-
Lapsuuteni lempparibatman. Verrattuna Batman Beginsiin ja Yön ritariin, tämä oli enemmän sarjakuvamainen, tai satutyylinen. Hahmot olivat karikatyyrejä ja näyttely tahallisen yliampuvaa, mikä oli ihan viihdyttävää. Vähän nuhruiseltahan yleensä vanhemmat elokuvat usein uusien rinnalla näyttävät, mutta sille nyt ei mitään voi. Danny DeVito oli loistava vastenmielisenä Pingviininä.

Katso se blu-rayltä niin ei ole nuhruudesta tietoakaan. Tim Burtonin Batman ja Batman Returns ovat mielestäni parhaimmat ja itselläni hakkaavat 100-0 uusimmat Batmanit.

Africa Addio

Gualtiero Jacopetti ja Franco Prosperi,legendaariset mondo-dokumentaristit,kuvaavat africa Addiossa Afrikan
Sekasortoista tilannetta väkivaltaisine valtataisteluineen 1960-luvulla.

Ihmisiä ja eläimiä lahdataan...

3/5

No niin, kiitos tästä. ;) Joko mä en tiennyt, mitä sana "filmofiili" oikeasti tarkoittaa, tai sitten mä tein lapsellisessa mielessäni sekä kielellisen että toiminnallisen analogian tuon sanan ja muiden, kenties paremmin tunnettujen -fiili-päätteisten sanojen kanssa ja väänsin siitä typerää läppää. Saat arvata kerran, kummasta oli kyse! :love:

Tarkoitatko nyt siis usein vain yleensä?

Monet nykyelokuvat ovat varsin nuhruisia, ihan tarkoituksella, kun taas vanhoissa elokuvissa kuva-asetelmat, värimaailma, kuvakulmat ja leikkaukset ovat usein siistimpiä ja selkeämpiä (joskus nykykatsojan silmään jopa liian simppeleitä). Riippuu tietenkin siitä, mitä tarkoitat nuhruisella.
Tuossa mun lauseesta olisi pitänyt jättää toinen noista kahdesta sanasta pois. Mä taisin ajatella ne synonyymeiksi tässä tapauksessa, tai ainakin siinä nuhruisuuden kontektissa, jota tarkoitin. Kyseessä oli siis yksinkertaisesti toimintakohtausten ja tehosteiden kömpelyys ja näyttävyyden puute sekä pukujen halpa ja kämyinen ulkonäkö, ja kuvanlaatukin. Kun noiden asioiden osalta vertaa uudempiin leffoihin, niin paremmaltahan ne näyttävät. Usein. Yleensä. ;)

Uinu uinu lemmikkini/Pet sematary :4:+

Tämäkin oli yksi niistä lukuisista elokuvista joita oon joskus nappulana kaatsonut ja joista en enää muista mitään.
Ja kyllä jätti sanattomaksi en voi sanoa muuta kun suosittelen kaikille, aivan mahtava

The Fighter
the-fighter-2010-movie.jpg

Viihdyttävä nyrkkeilydraama. Tähän ei tosin oltu saatu ollenkaan mitään äijä meininkiä ja HC treeniä niinkuin Rockyissa. Tosi lälly treenin/nyrkkeilyn osalta siis. Muuten kyllä oli mukava leffa. Veljesten välinen draamadialogi piti hyvin ottessaan. Wahlbergin Markku ihan ok, mut ei mikään erikoinen näyttelijä. Bale selkeesti parempi.
Ne pulit siskokset oli karmeen näkösii. Hyi saatana.
:4:

Oho, onpa täällä porukalla huono leffamaku.

Timanttikyttä :4:

Huisin hauska toiminta-komedia. Ehdottamasti parhaimpia Martin Lawrencen tähdittämiä elokuvia. Veti jopa vertoja Hamekytille.

RED%2Bmovie.jpg

RED (2010) :5:+

Retired Extremely Dangerous. Pitkästä aikaa oikein bueno clippi. Hyvällä näyttelijäcastilla sitäkin parempaa meininkiä ja säpinää lisänä muutama repeilyä aiheuttava laini päälle, avot! Tästä ei leffa paljoa parane.

Ihan täysin randomina tuli kirjastosta napattua mukaan leffa Roller Girl (2009) lähinnä hyvän näyttelijäkaartin takia (mm. Ellen Page, Juliette Lewis). En ollut aiemmin kuullut koko pätkästä edes.
Oli ihan hemmetin viihdyttävä, musiikkia myöten loistavasti toteutettu. Luke ja Owen Wilsonin isobroidi teki muhun lähtemättömän vaikutuksen valkun osassaan. Draamakomediaa parhaimmillaan!

Walk Hard-The Dewey Cox story :4:

Upea John Reillyn tähdittämä komedia. Tuo vissiin parodioi Walk the Linea (Johnny Cashin elämänkertaleffa), itse en osaa sanoa kun en kyseistä elokuvaa ole nähnyt enkä muutenkaan Cashin elämää juuri tunne.

Tuo JP Fuxin arvostelema Mac Gruber tuli myöskin katsottua ja 4 tähteä antaisin siitäkin, kertakaikkiaan upeita elokuvia.:thumbs:

Tuossa mun lauseesta olisi pitänyt jättää toinen noista kahdesta sanasta pois. Mä taisin ajatella ne synonyymeiksi tässä tapauksessa, tai ainakin siinä nuhruisuuden kontektissa, jota tarkoitin. Kyseessä oli siis yksinkertaisesti toimintakohtausten ja tehosteiden kömpelyys ja näyttävyyden puute sekä pukujen halpa ja kämyinen ulkonäkö, ja kuvanlaatukin. Kun noiden asioiden osalta vertaa uudempiin leffoihin, niin paremmaltahan ne näyttävät. Usein. Yleensä. ;)
Oon jossain määrin samaa mieltä, mutten yleistä tätä koskemaan kaikkia elokuvia (en nyt siis vihjaa, että säkään niin tekisit). Esim vuonna 1927 tehty Metropolis ei ainakaan näyttävyydessään jää mielestäni lainkaan nykyelokuvista jälkeen.

Myös olen sitä mieltä, että monissa nykyleffoissa on turhan paljon shaky cameraa, liioiteltuja ja turhia erikoistehosteita sekä visuaalisesti harhaanjohtavaa sälää, joilla usein yritetään peittää juonen, tarinan ja henkilökuvauksen puutteita. Kyseisenlaiset leffat ovat elokuvamaailman halpoja maalattuja huoria. Esimerkkeinä Michael Bayn ja Roland Emmerichin ulostamat tekeleet.

Ei jaksa kirjoittaa pitkiä arvosteluita..
Joitain leffoja tullut katottua:

Goodfellas
Scorensen mafia-aiheinen elokuva.
Pääosissa DeNiro, Ray Liotta ja Joe Pesci.
8,8/10 IMDB

Piti uudestaan katsoa tämä klassikko. Hieno elokuva kaikenkaikkiaan. Tälläisiä elokuvia ei vain tehdä enää.
:5:
Miinusta hiukan venytetystä lopusta.

The Descent[2005]
Naisporukka lähtee kiipeilemään luolaan ja alkaa tapahtumaan kummia.

:1: ½

Inside Job
Dokkari 2000-luvun talouskriisistä, sen syistä ja seurauksista

Chaos[
Stathamin action-rymistely.
Keskitasoa huonompi sellainen.
:2:

True Grit
Yliarvostettu pitkäveteinen länkkäri
:1:

Black Swan
Hieno elokuva balettitanssijasta. Aihepiiri ei oikein innostanut aluksi, mutta yllätti positiivisesti
Hieno suoritus Portmanilta.
:3:½

The Mechanic
Keskitason action-rymistely Stathamilta
:3:

The Kings Speech
Tajuttoman hieno elokuva puhevikaisesta kunkusta.
Uskomaton pääroolin näyttelijäsuoritus kantaa tätä elokuvaa, samoin kuin "herkkä" kuvaustyyli.
:4: +

Centurion
ala-arvoinen fantasiaactionpätkä
:0:

Tron 2.0
Keskitasoa alla oleva scifipläjäys
:2:

The next three days
Crowen varsin tavanomainen trilleri. Perushollywood-huttua
:1: ½

Hereafter
Matt Damonin pätkä. Ok-tason draama.

:2: ½

Kohtalon valvojat
keskinkertainen höpöhöpöelokuva ns. kohtalonvalvojista.
:1:

Lights Out, season 1
FX-kanavan sarja comebackia tekevästä nyrkkeilijästä.

:4: ½

Dexter, kaikki seasonit
Kertomus palkkamurhaajasta, joka tappaa hyvien syiden takia.
Yksi parhaista sarjoista ikinä.

Califonication, season 4
Sarja paranee paranemistaan. Enemmän tissejä ja parempia vitsejä

A Serbian Film :0:

POSTER%20Serbian%20film11.jpg

Jotain aivan sairasta paskaa, täytyy olla todella häiriintynyt ihminen jos tuosta leffasta pitää.
Kaikenkaikkiaan oksettavia, sairaita, kohtauksia, sisältää negrofiliaa ja vaikka mitä.

Traileria en katsonut loppuun joskus ajat sitten, mutta tuli katottua toi nyt vastikään ilman mitään taustatietoja yms.

Ovatko muut nähneet? Mitä mieltä olitte? Ainakin joku tuola paskimmat leffat tredissä jotain negatiivista antoi tosta.

A Serbian Film :0:

Jotain aivan sairasta paskaa, täytyy olla todella häiriintynyt ihminen jos tuosta leffasta pitää.
Kaikenkaikkiaan oksettavia, sairaita, kohtauksia, sisältää negrofiliaa ja vaikka mitä.
Ai ihanko negrofiliaa? :eek:

Itsehän vaikutuin leffasta, vaikken voi väittää pitäneeni siitä. Etenkin poliittisena allegoriana se oli varsin mielenkiintoinen. Myös institutionalisoidun väkivallan kuvauksena A Serbian Film oli toimiva, vaikkei siinä suhteessa aivan samalla tasolla kuin esim Salò.

Chaos :4:

Tosi hyvää statham jännäriä. Jotenkin ennalta arvattavissa loppu jo leffan alkuvaiheesta, mutta nerokas juoni silti. Ja kyllä niitä "ai vittu tuoko on sitten nuin ja tuo näin" efektejä tuli, että toimii hyvin kässäri ja ohjaus.

Green Street Hooligans (2005) :4:

Green%2BStreet%2BHooligans%2B03.jpeg

Aika jees. Amerikan maalta kotoisin oleva nössö muuttuu fudis"firman" kautta kovanaamaksi. Tässä leffassa tulee käsite "veljeys" hyvin selväksi. Brutaalilla tavalla erittäin realistinen tarina, joka herättää paljon tunteita suuntaan ja toiseen.

Back
Ylös Bottom