Elokuva-arvostelut!

Meta title: 🎬🔥 Elokuva-arvostelut räjäyttää totuuden valkokankaasta 🔥🎬

Meta description: Tykittäen suoraan ytimeen: rehelliset arviot, kovat tuomiot ja armoton Pakkis-asenne ilman filttereitä.

Knowing

Maailmanlopusta
kertova aihe on imo hyvin mielenkiintoinen ja se numerohomma oli hauska ihan hauska kanssa. Viihdyttävä leffa lukuuottamatta kahta täysin samanlaista tapahtumaa ja vielä melkein putkeen näytettyinä elikkä ne
lento ja metroturmat.
Tuli metrojutun kohdalla olo, että camoon oli se eka jo riittänyt. Turhaa toistoa. Olis voitu todellakin leikata poies jälkimmäisen ja keksiä jotain erilaista jutskaa tilalle. Loppu kans vähän pilas. Olisin odottanut, että olisi loppu olisi jäänyt tuntemattomammaksi ja auki, eikä selitetty kaikkea ihan täysin. Meni kyllä
Aatami ja Eeva uudella planeetalla jo imeläksi ja se planeetta näytti ihan persereiältä imo.
Oli muutenkin huonot erikoistehosteet. Cage sopii hyvin tähän ja Rose Byrne oli helvatun hyvän näköinen:haart:.
:3:1/2
Tuossa elokuvassa ärsyttää eniten se, ettei leffan tapahtumilla tai juonella ole loppuratkaisun kannalta juurikaan merkitystä. Eli ilman koko elokuvan perusideana olleita "ennustuksia" ja muita "valmisteluita" samaan lopputulokseen olisi päädytty kuitenkin. Hirveää katsojan aliarvioimista koko paska. Olin erityisen pettynyt elokuvan loppuun.

Killers

Ugh... että semmosta. Sopivaa "viihdettä" pyörimään taustalle kun muuta tekee. Juoni, joo.. no...

En nyt ihan ymmärrä miksi tuli edes katsottua. Ajattelin että olisi mukava hömppä josta myös emäntä pitäisi, mutta ei.

:1:½ <-- Puoli ekstraa siitä että jokunen hauska läppä oli seassa.

The Fighter
Imdb 8.4
The+Fighter+Movie+Poster.jpg

Christian bale
Mark Wahlberg

Tositapahtumiin perustuva elokuva, kertoo tarinan nyrkkeilijä Mickey Wardista ja hänen väljestään (ex-nyrkkeilijä).

Helvetin hyvä elokuva. Juoni hyvä (niin hyvä kuin nyrkkeilyleffoissa nyt voi olla), näyttelijätyö loistavaa, elokuvan pituus&tempo olivat hyviä ja nyrkkeilykohtaukset olivat loistavasti tehtyjä.
Mark Wahlberg on noussu minun suosikkinäyttelijöiden joukkoon ja kun leffassa on vielä toinen sellainen siihen joukkoon kuuluva ( Bale), niin eipä elokuva voi huono olla. Eikä ollutkaan.
Leffasta jäi helvetin hyvä fiilis .

:4: +

Pieniä faktoja wikipediasta:
-Wahlberg underwent a strict bodybuilding exercise regimen, dedicating over four years of training to obtain the muscular physique to convincingly play Ward. "The last six movies I did I was also secretly preparing for The Fighter at the same time," the actor continued, "so I would leave three hours early for work and go to the gym and spend three hours there.

-Mark Wahlberg as "Irish" Micky Ward: Wahlberg elected to star in the film due to his friendship with Ward

-Christian Bale as Dick "Dicky" Eklund: After both Brad Pitt and Matt Damon dropped out due to scheduling conflicts,[4] Wahlberg suggested Bale for the role after meeting the actor at a preschool their young daughters both attended.

-...so I would leave three hours early for work and go to the gym and spend three hours there. I would bring the trainers with me on every movie that I did.".His uncertainty over the film's development was overruled by his persistence to get the film made. "There were certainly times where I would wake up at 4:30 in the morning, you know, my trainer would ring the bell, and, 'Oh God,' I'm like, 'I better get this movie made.' You know, 'Kill somebody if I don't get this movie made.'" Wahlberg hired Freddie Roach as his boxing trainer, helping the actor model Ward's specific fighting style. The last two years of Wahlberg's training resulted in the construction of a "dream gym" in his house for daily use, with a personal boxing ring.He received additional boxing preparation from Manny Pacquiao.

Coming soon http://www.imdb.com/title/tt1307057/

Thaimaalainen kauhu pätkä. Suurimmaksi osaksi ihan hyvin toteutettu, mutta välillä liian yliampuva. Omasta mielestäni tsekkaamisen arvoinen.

Human Centipede http://www.imdb.com/title/tt1467304/

Hmmm... mitähän tähän sanoisi. Aika sikki leffa, kuka hullu edes keksinyt idean? Noh, kukin tallaa tyylillään. Elokuva itsessään todella huonosti toteutettu, mutta se tekikin elokuvan hauskaksi kun sai kavereiden kanssa nauraa sille kuinka huonosti elokuva voidaan tehdä.

Mulholland Drive
mulholland-drive.jpg

Oon nyt kattonu jo 3 kertaa tän muutaman päivän sisällä ja on aina vaan parantunut. Leffa on arvoitus, jota on todella vaikea ratkaista imo ja siksi oon jaksanu kattoo jo 3 kertaa. On ollu vaan niin hauskaa yrittää saada jotain selkoa tästä.:D Kuitenkaan en ollut kolmannen katselukerran jälkeenkään ymmärtänyt juuri yhtään sen enempää kuin toisenkaan, joten halusin mennä lukemaan vihjeitä keskusteluista ja luin vähän liikaa.:( Nyt ei ookaan enää niin paljon iloa ratkaista tota. Tosin muutamaan kysymykseen en kattonut keskusteluissa vastausta ja niitä vois vielä ite yrittää pähkäillä. Leffassa on todella hyvä unenomainen tunnelma ja jollain tapaa jopa pelottava. On kyllä sellainen leffa, jota jaksaa kattoa monta kertaa uudelleen, eikä se kulu ennenkuin arvoitus on ratkennut kokonaan. Tuli meikän suosikkimuuvie tästä.

:5: ja
budgie-sininen-150x150.jpg
merkki :D

The Countess (2009)
MV5BMTg4NDgxMjM5NF5BMl5BanBnXkFtZTcwNzM0OTAzMg@@._V1._SY314_CR116,0,214,314_.jpg

Elokuva on tarina Erzsébet Báthorysta eli siis tuttavallisemmin Elizabethista (1560-1614). Legendahan kertoo hurjia juttuja tästä naisesta. Sanotaan (kaikkitietävä wikipedia), että hän ois omin pikku kätösin sekä useiden apulaistensa/palkollistensa avustamana tappanut rontti 600 ihmistä. Saman tietolähteen mukaan Elizabeth oli aikoinaan sen verran turhamainen täti, että halusi pysyä aina nuorena. Hänelle nuorena pysyminen oli yhtä kuin silkinpehmeä iho; se muuttui pehmeäksi, kun siihen siveltiin neitsyeen verta. Lopullinen totuus siitä, oliko Elizabeth sarjamurhaaja jää itse kunkin pääteltäväksi.

Mielestäni elokuva oli ihan kohtuullisen katsottava. Käynnistyi mielestäni vähän hitaasti, kuten historialliset pukudraamat yleensäkin. Julie Delpy, joka ohjasi elokuvan, näyttelee pääosassa kreivitär Bathorya. Hän piirtää tästä historian kenties tunnetuimmasta sarjamurhaajasta varsin hyvän henkilökuvan.

Tähän päälle leffasoundtrackiksi...
Tormentor - Elizabeth Bathory

:3:½

The Countess (2009)

Elokuva on tarina Erzsébet Báthorysta eli siis tuttavallisemmin Elizabethista (1560-1614). Legendahan kertoo hurjia juttuja tästä naisesta. Sanotaan (kaikkitietävä wikipedia), että hän ois omin pikku kätösin sekä useiden apulaistensa/palkollistensa avustamana tappanut rontti 600 ihmistä. Saman tietolähteen mukaan Elizabeth oli aikoinaan sen verran turhamainen täti, että halusi pysyä aina nuorena. Hänelle nuorena pysyminen oli yhtä kuin silkinpehmeä iho; se muuttui pehmeäksi, kun siihen siveltiin neitsyeen verta. Lopullinen totuus siitä, oliko Elizabeth sarjamurhaaja jää itse kunkin pääteltäväksi.

Mielestäni elokuva oli ihan kohtuullisen katsottava. Käynnistyi mielestäni vähän hitaasti, kuten historialliset pukudraamat yleensäkin. Julie Delpy, joka ohjasi elokuvan, näyttelee pääosassa kreivitär Bathorya. Hän piirtää tästä historian kenties tunnetuimmasta sarjamurhaajasta varsin hyvän henkilökuvan.

:3:½
Kyseinen elokuva on jo jonkun aikaa ollut mun must-see-listalla. Nyt tän sun arvostelun jälkeen entistä enemmän. En vaan harmikseni oo löytänyt leffaa käsiini mistään :(

Onko The Countess raaka elokuva vai ihan PG-kamaa? Mietin vaan, että missä seurassa sen uskaltaa katsoa...

A Night At The Roxbury :5:

Hauskin komedia tähän astisista elokuvista. Ei voi kuin sanoa, että musiikki ja tanssiliikkeet aivan huippua. En spoilaa enempää, että jää edes jotain arvattavaa.

^^

Mäkin kattoin Mulholland Drivin pari kertaa peräkkäin. Siinä leffassa on on jotain outoa vetovoimaa. Pitääkin perehtyä Lynchin tuotantoon tarkemmin.

Kyseinen elokuva on jo jonkun aikaa ollut mun must-see-listalla. Nyt tän sun arvostelun jälkeen entistä enemmän. En vaan harmikseni oo löytänyt leffaa käsiini mistään :(

Onko The Countess raaka elokuva vai ihan PG-kamaa? Mietin vaan, että missä seurassa sen uskaltaa katsoa...

Ikärajaksi sille annettiin K15 vaikkakaan mun mielestä se ei kamalan raaka ollut. Aihe olisi kyllä antanut mahdollisuuden vaikka minkälaiseen splätteritouhuun, mutta ei sillä verellä läträämistä liikaa korostettu. Mutta jos leffaseuralaisesi on yhtään herkempää sorttia, niin muutamassa viiltelykohdassa saataa jotakin väristyksiä tulla ;)

Sellainen huvittava detaljee vielä, että mun havaintoni mukaan leffassa ei kertaakaan naurettu.

Itse odotin leffalta hieman enemmän. Fanitan tosi paljon pukudraamoja ylipäätänsä ja pyrin aina niitä katsomaan kun mahdollista. Tässäkin aiheessa oli tosi paljon potentiaalia, mutta jäi mun mielestä vähän lässähtäneeksi. Jotenkin siitä olisi voinut saada dramaattisemmankin, kuin mitä se loppujen lopuksi oli. Tarina oli varmaan tarkoituksella jätetty hieman nätistellyksi, että ei annettu ylikylmää vaikutusta vaan katsoja saa itse päättää millaisen kuvan Elisabethistä piirtää mieleensä. Mulla oli ehkä turhan suuret odotukset, joten jäi vähän tylsäksi tekeleeksi. Tai sitten muhun eivaan iskenyt tuo puumanainen-juttu. ;)

Audition :0:

Todella pitkästyttävä elokuva missä ei tapahdu mitään. Kauhua ei yhtään. Loppu melko sekavaa mistä ei saa mitään tolkkua.

:3: Vares - Pahan suudelma
tuli käytyä katsomassa ja päähenkilön vaihdoksesta huolimatta elokuva yllätti positiivisesti, juonessa pysyy yksinkertaisempikin kaveri perässä ja edellisten pätkien tapaan leffa sisälsi sopivasti huumoria. Ei ehkä yllä ihan samalle tasolle kuin V2, mutta sanoisin ettei kannata jättää katsomatta ainakaan näyttelijän vaihdoksen takia.

:3: Vares - Pahan suudelma
tuli käytyä katsomassa ja päähenkilön vaihdoksesta huolimatta elokuva yllätti positiivisesti, juonessa pysyy yksinkertaisempikin kaveri perässä ja edellisten pätkien tapaan leffa sisälsi sopivasti huumoria. Ei ehkä yllä ihan samalle tasolle kuin V2, mutta sanoisin ettei kannata jättää katsomatta ainakaan näyttelijän vaihdoksen takia.

Oliko elokuvassa Veikko Hopeaa? :D

Oliko elokuvassa Veikko Hopeaa? :D
Veikko Hopea esiintyy muuten toisen kerran Pimeyden tango -kirjassa, joten en usko että se on tuossa leffassa

Ei ollut, nyt oli kaikki hahmot pistetty täysin uusiksi. Eikös se Veikko kuollut V2:ssa sinne pakastamoon vai mikä lie olikaan?

Eikös se ollu sen jälkeen sairaalas? Siis siinä lopus, mun mielestä ei kuollu.

Back
Ylös Bottom