Elokuva-arvostelut!

Meta title: 🎬🔥 Elokuva-arvostelut räjäyttää totuuden valkokankaasta 🔥🎬

Meta description: Tykittäen suoraan ytimeen: rehelliset arviot, kovat tuomiot ja armoton Pakkis-asenne ilman filttereitä.

No kyllähän nyt järkikin sanoo, ettei 30k otantana mikään pieni ole. Tulee pysymään pitkään yli ysin keskiarvon.

edit: 9.3/10 39,850 votes

inception_banner.jpg

Huh, aika sanattomaks veti :D Yleensä itte pilaan leffanelämyksen sillä, että odotan aivan liikoja. Niin odotin Inceptionilta, tosin niinkuin yleensä joutuu pettymään... Ei joutunu! En muista mikä kuva ois näin liimannu penkkiin kiinni ja toivonu, ettei loppuis viel :D Vaikea on kuvailla, ettei spoilais, mut kyl toi on jokaisen nähtävä. Vieläkun niin upeesti duunattu, ettei pitäisi olla edes hirveitä vaikeuksia pysyä kärryillä vaikka tavallaa vähän hypitäänkin ja aihe aika jäätävän hankala. Ei ole mikään perus mennään helvetinmoisesti yliaseistetusti ja ammutaan kaikki mikä liikkuu leffa.

On siellä imdb:n top10 listalla huonompiakin pätkiä kuin tämä. Eikä se reilu 9.0/10 ole yhtään liikaa. Vaikka Batman oli Nolanilta TOSI kova, nostaa Inception rimaa vielä jonkunverran ylemmäs. Pakko nähä uudestaan!

:5:-

Miinus siitä, koska aina voi parantaa jonkun verran... ei tosin tästä paljoa.

Mary And Max :0: ½

Animaatioleffa, joka kertoo kahest kirjekaverist. IMDB:n mukaan komedia? Mitä vittua oikeesti. Oliko tää suunnattu 50 vuotiaille läskeille vai 10 vuotiaille kakaroille, vaikee sanoo.

Eilen tuli telkkarista Memento ja koska olen tämän elokuvan näkemistä odottanut reilu viis vuotta, niin odotukset oli korkealla eikä tää kyllä niitä täyttäny. Ihan hyvä, muttei tajuntaa räjäyttävä elokuvakokemus. Tosiaan arvosanaa verottaa, että odotin ehkäpä liikoja, mutta mutta ei voi mitään.

:3: ½

Julie & Julia

Meryl on nero siinä mitä tekee, eli näyttelemisessä! Aivan tajuttoman uskomaton roolisuoritus. Elokuva oli myös miellyttävää katseltavaa, en kertaakaan tuntenut oloani tylsistyneeks vaan halusin nähdä mitä loppua kohti tapahtuu. En tiedä nappaako tää miespuoliselle väestönosalle, mutta ainakin näin naisena nautin tästä leffasta.. "Se jokin" ehkä jäi puuttumaan, etten ihan viiden tähden leffaks arvostele.

:4:

Vastavalmistunut

No just sitä hömppää, mitä juoni antaa ymmärtää. Ei kuitenkaan iihan huonoimmasta päästä ja Alexis Bledel pelasti omalla suloisuudellaan paljon. Pari kertaa naurahdinkin jopa.

:2:

Edit: Toi Fighting, minkä joku tossa yllä arvostelikin jo, oli kyl aika huono. Luulin että se on hyvä elokuva kun kaveri suositteli, mut meni aika tylsäks ja teennäiseks ja naurettavaks. Kyllä sen silti katso kun pääosassa on Channing Tatum :*

Undisputed3.jpg

Voittoa, piste. 4½/5.

21672.gif

You can't stop the Sandman!

Van Damme mättöä parhaimmillaan. 4/5.

savate.jpg

Itselleni tuntemattomia näyttelijöitä, mutta silti ihan törkeen hyvä leffa. 4+/5.

bloodsport28198829.jpg

kickboxer.jpg

a%20danny%20the%20dog%20cover.jpg

A.k.a Danny the Dog.

Tos pari.

Cannibal Holocaust :3:

Odotin paljon, petyin hieman. Eipä tässä oikeen mitään pahaa ollu lukuunottamatta sheivaamattomat sukupuolielimet.

INCEPTION IMDB

inception-poster.jpg

Nolanin uusin mestariteos, joka on kyllä kaiken hypetyksen arvoinen. DiCaprio tunkeutuu muiden alitajuntaan unien avulla, ja mukana on actionia alusta loppuun, draamaa, hauskoja hetkiä, komeat efektit, täydellinen elokuva.

Paras elokuva mitä on tähän mennessä tehty. :5:

Predators :3:

Ei lähelläkään ykkösen loisteliaisuutta, mutta ihan katsottava kumminkin. Ei tosin 9.5 € arvoinen ollu. Olisi pitänyt malttaa odottaa Dvd-julkaisua.

INCEPTION IMDB

inception-poster.jpg

Nolanin uusin mestariteos, joka on kyllä kaiken hypetyksen arvoinen. DiCaprio tunkeutuu muiden alitajuntaan unien avulla, ja mukana on actionia alusta loppuun, draamaa, hauskoja hetkiä, komeat efektit, täydellinen elokuva.

Paras elokuva mitä on tähän mennessä tehty. :5:

Nyt pitää kyllä vähän kritisoida. Tää sun lause "Paras elokuva mitä on tähän mennessä tehty" pyöri mun päässä leffan loppuessa ja mietin vain että sit et ole varmaan kauheasti leffoja nähnyt..

Itse erittäin paljon leffoja kattoneena, koin ton leffan todella suurena pettymyksenä.

Hienoja efektejä joo ja alkuperäinen idea oli todella mielenkiintoinen ja persoonallinen... Muttamutta..Pelkkää räiskintää, leffa oli tylsä eikä pitänyt minkäänlaisessa jännityksessä ja mietin kokoajan, että millon tää loppuu. Leffa-arvostelijoiden paskapuheet siitä, että katsoja joutuu itse käyttämään aivojaan leffan aikana oli kanssa ihan peetä. Vaikkakin alkuperänen idea oli hyvä, se oli sössitty sillä, että leffan aikana katsoja tiesi koko ajan missä mennään eikä mitään oikeen tapahtunut. Räiskintää, sit taas nukutaan, Räiskintää ja sit taas nukutetaan. Hei hohhoijjaa. :D Mä luulin, että tää on joku psykologinen ja ahdistava leffa missä on todella monimutkainen ja jännä juoni.
En todellakaan tajunnut että menin katsomaan action leffaa.

Jotta leffasta oisi saatu kaiken hypetyksen arvoinen, unimaailma ja todellisuus olisi pitänyt sekoittaa rankemmin, (Nyt niitä ei sekoitettu ollenkaan ja katsoja tiesi koko ajan nukutaanko vai ei) ja leffassa olisi pitänyt olla myös paljon ahdistavaa ja psykedeelistä meininkiä ja juoni olisi pitänyt olla ei-niin-ennalta-arvattava ja shokeeraavempi.

Prööt, en toivu tästä ketutuksesta koskaan, kun kuvittelin meneväni katsomaan kaikkien aikojen leffaa enkä antanut mielessäni edes mahdollisuutta sille ettei se olisikaan niin hyvä kun hypetetään.

:3: + mielenkiintoisen idean ja hienojen efektien ansiosta kuitenkin.

Ohan nuita leffoja tullu muitaki katottua aika paljon, mutta makuasioistahan ei voi kiistellä :)

Leffasta:
Mistä tiiät että mikä oli unta ja mikä totta, hyrrä jäi kuitenkin pyörimään...
No se loppu oli ainut, mutta siin vaihees mulle oli jo ihan sama, ei loppu"ratkaisukaan" enään kiinnostanut kun olin niin pettynyt. :D

Olit pettynyt leffaan, vai siihen mitä olit kuvitellut näkeväsi?
Itse leffaan, se oli tylsä, mutta myös siihen mitä lupailtiin ja mitä odotin. Sekä että.

Nyt pitää kyllä vähän kritisoida. Tää sun lause "Paras elokuva mitä on tähän mennessä tehty" pyöri mun päässä leffan loppuessa ja mietin vain että sit et ole varmaan kauheasti leffoja nähnyt..
Mikä sitten on paras tähän mennessä tehty elokuva? Onko sen mielipide eniten oikea kuka on eniten elokuvia katsonut?

Eli odotit Triermäistä synkistelyä ja sait vain Nolanin uusimman toimintaelokuvan. En ihmettele mikset tykännyt.

edit: Ei siis tarkoitus puolustella elokuvaa, vaan ensimmäisestä viestistä sai vaan todella oudon kuvan mitä odotit elokuvalta. En siis itse lukenut arvosteluja, katsonut traileria, vaan kävin katsomassa kylmiltään.

Mikä sitten on paras tähän mennessä tehty elokuva? Onko sen mielipide eniten oikea kuka on eniten elokuvia katsonut?

Ei mikään mielipide ole oikea, mutta se leffa ei antanut sitä mitä lupasi ja oli pitkäveteinen. Se mikä on hyvä leffa riippuu myös mitä siinä arvostellaan ja mitä elokuvagenreä se esittää. Taru Sormusten herrasta on tietty ihan huippuluokan leffa, mutta en mä osaa yksilöidä mun lempileffoja. Niitä on useita, tykkään erilaisista leffoista.

e: unileffasta kun oli kyse, en tajunnut että se on käytännössä pelkkä action leffa, ja mielestäni siinä ei käytetty kaikkia mahdollisia hienoja efektejä ja juttuja mitä aiheesta uni voisi keksiä, vaan perus toimintapläjäys jossa oli vaan vähän erikoisempi idea. Meinaan sitä, että tosta ois voinut tehdä paljo hienomman ja jännemmän kun oli noin hyvä aihe. No eiköhän joku vielä keksikin jonku vastaavan, sitä odotellessa. Se Dicaprion shutterIsland, luulin et toi ois ollu vähän samaa tyyliä, jos oot sitä nähnyt.

... Muttamutta..Pelkkää räiskintää, leffa oli tylsä eikä pitänyt minkäänlaisessa jännityksessä ja mietin kokoajan, että millon tää loppuu. Leffa-arvostelijoiden paskapuheet siitä, että katsoja joutuu itse käyttämään aivojaan leffan aikana oli kanssa ihan peetä.

Minä olen kyllä Meahin kanssa ihan samoilla linjoilla että todella tavallinen popparitoimintaleffahan tässä oli kyseessä. Jos leffaa olisi markkinoitu tavallisena kesäleffana niin olisin varmasti ollut ihan suht tyytyväinen mutta kun hypetetään ihan hirveästi niin siksi odotukset oli ihan tapissa ja pettymys kova. Vähän kuin joku muija lupaisi elämäsi kyydit ja sitten se haluaisikin vain olla pimeässä liikkumatta selällään peiton alla. Parempi kuin ei mitään mutta pettynyt olet kun odotit Pamela Andersonia etkä Lahna Antikaista. Annan leffalle samat :3: kolme tähteä kuin Meahikin.

Ei mua vituta syödä kotipizzan pizzaa kun ne ei ovessa väitä olevansa Chez Dominique, mutta oisivat voineet tässä reippaasti myöntää että tilasit Americanon etkä Tryffelitartaria.Siksi vituttaa.

Aika iso osa leffaa ois ihan hyvin voinut olla vaikka jostain perus jaska bondista, esim. se loppupuolen kohtaus jossa ollaan lumisessa vuoristossa oli ihan kuin ois jotain vanhaa bondia katsonut. Mutta jos tykkää vanhoista bondeista niin ehkä sitten tästäkin. Jos se viimeinen kuva teki jonkun mielestä leffasta älykkään ja oli originelli ja haastava loppukoukku niin kivat sulle mutta itse ajattelin että "just, että näin".

Ja mä en voi sille mitään mutta mua kestohämää että Leonardo da Vinci eiqu Capriitsio näyttää edelleen kuusitoista vuotiaalta.

Niin ja musta leffan trailerit lupasi ihan tunnelmaltaan erityylistä leffaa miksi myös petyin

Itse aattelin tuon Inceptionin käydä ens viikolla väijymässä kun on vapaat. Ihan hyvä lukea kritiikkiä, koska odotukset on ollu aika korkealla ja itseä ärsyttää nykyelokuvissa eniten juuri se, kun hyvä juoni ja idea pilataan siksi, että saadaan elokuvaan ympättyä lisää efektejä ja toimintahuttua.

Tänään pitäisi Inception katsella, ja onhan tuota odotettu jo pari kuukautta tulevaksi. On tosiaan hyvät lähtökohdat leffalle, mutta kuten todettu niin nykyään kaikki hyvätkin ideat vesitetään todella ala-arvoisella "toiminnalla". Eli eipä tuosta uskalla mitään odotella, etenkin kun vihaan kaikenlaista teatraalista toimintaa ja eskaritasoisia pyssyleikkejä.

Viikko sitten tuli katseltua tuo Knight and Day. Ei tuo ollutkaan niin huono kuin arvosteluissa annettiin ymmärtää. Actiontyperyydet oli kivasti varsin minimissä ja kyllähän Tompan otteita katselee mielellään. Diazista miinusta, en voi sietää ollenkaan. Kuten myös parista uskomattoman epäloogisesta asiasta jotka vähän nyppivät juonenkulun kannalta. Mutta kaikenkaikkiaan ihan katsottava raina.

:3:+

knight_and_day_poster.jpg

Back
Ylös Bottom