Elokuva-arvostelut!

Meta title: 🎬🔥 Elokuva-arvostelut räjäyttää totuuden valkokankaasta 🔥🎬

Meta description: Tykittäen suoraan ytimeen: rehelliset arviot, kovat tuomiot ja armoton Pakkis-asenne ilman filttereitä.

^En ole vielä leffaa nähnyt, mutta vahvasti tuntuu siltä, että jengi antaa täydet tähdet jo leffaan lähtiessä, "onhan tää sentään Tarantinon uusin"...

Ps. Jos leffalle antaa täydet pisteet, niin silloin siinä ei tule olla mukana noita ns pieniä miinuksia. No, en enempää spekuloi, käyn katsomassa omin silmin ja kommentoin sitten.

En laittanut 5- tai 4 puolikasta jos dvd levitykseen tulee pidempi versio missä enemmän kohtauksia paskiaisten kanssa ;) No teatteriversiolle sitten 5- :D

Takakonttikuvakulma oli "korvattu" sillä natsien silmistä kuvatuilla kohdilla natsimerkin kaiverruksen jälkeen, mä luulen

En laittanut 5- tai 4 puolikasta jos dvd levitykseen tulee pidempi versio missä enemmän kohtauksia paskiaisten kanssa ;) No teatteriversiolle sitten 5- :D

Takakonttikuvakulma oli "korvattu" sillä natsien silmistä kuvatuilla kohdilla natsimerkin kaiverruksen jälkeen, mä luulen

Ei se ole sama asia koska tavara merkki on juurikin tämä takakontti kuvakulma, no sentään pyssyjen osoittelu tavaramerkki löytyi elokuvasta.

Inglourious Basterds :5:

Oli kyllä hyvä elokuva! Kesto taisi olla jotain 2tuntia 30min mutta kokoajan toivoin että älä lopu vielä. Ehdottomaksi suosikiksi nousi tämä "JewHunter" loistavaa työtä kokoajan. Tarantino faniksi ei voi kuitenkaan sanoa, koska äijältä varmaan olen tätä ennen nähnyt vain pari leffaa, joten leffa oli muuten vaan loistava.

Inglourious Basterds

Paletaani tyhjensi pajatson jo edellisellä sivulla, joten tyydyn vain toteamaan, että jumalauta mikä elokuva! En ole Tarantinon fani, vaikka hänellä muutama hyvä elokuva onkin (esim. Pulp Fiction), mutta nyt mies nousi kertarysäyksellä kärkikastiin.

:5:-

Ei tuosta enää paljon pysty parantamaan, sen vuoksi lähes täydet pisteet.

- Väkivalta (tai pikemminkin sen eettinen arvelluttavuus)

Mun mielestä tää oli ehdottomasti positiivinen asia. (Edit: ja nyt vasta huomasin, että oli se plussankin saanut...no ei tehty mikä tehty)

Ranskalaiset on aina osanneet roiskia sen ketsupin kanssa sangen hyvin, mutta tässä leffassa tuli pitkästä aikaa 'ethän sä nyt vittu voi noin tehdä :hyper:'-olo, joka on aina boonusta.

Marttyyrit oli IMO väkivallaltaan vielä astetta pahempi, joskaa ei sekään tarpeeksi paha :evil:

Next Day Air :4:

Mä antaisin District 9 :5:

Elokuvassa oli todella hyvin tuotu esille yhteiskuntakritiikkiä, esimerkiksi sitä kuinka pakolaisia tai maahanmuuttajia kohdellaan, eli joko väkivalloin tai yritetään siirtää ongelmaa muualle pois näkyvistä. Myös hyvä pointti siinä, että itsekkäiden ihmisten takia toinenkin varsin älykäs populaatio alkaa agressiiviseksi joutuessaan väkivallan ja rasismin alle yrittäen puolustaa itseään.
Hyvin nähtiin taas se, että tässä yhteiskunnassa kaiken takana on lähes aina oman edun tavoittelu mikä on suorastaan yököttävää.

Leffa pistää vähän pohtimaan ja suoraan sanoen ärsyttää koko leffan ajan. Ilonpilkahduksia ei kauheasti ole, mutta hyvin kantaa ottava elokuva. Erityisesti rasistejen kannattaa vilkaista tota ja katsoa tunnistaako itsensä.

Mä antaisin District 9 :5:

Elokuvassa oli todella hyvin tuotu esille yhteiskuntakritiikkiä, esimerkiksi sitä kuinka pakolaisia tai maahanmuuttajia kohdellaan, eli joko väkivalloin tai yritetään siirtää ongelmaa muualle pois näkyvistä. Myös hyvä pointti siinä, että itsekkäiden ihmisten takia toinenkin varsin älykäs populaatio alkaa agressiiviseksi joutuessaan väkivallan ja rasismin alle yrittäen puolustaa itseään.
Hyvin nähtiin taas se, että tässä yhteiskunnassa kaiken takana on lähes aina oman edun tavoittelu mikä on suorastaan yököttävää.

Leffa pistää vähän pohtimaan ja suoraan sanoen ärsyttää koko leffan ajan. Ilonpilkahduksia ei kauheasti ole, mutta hyvin kantaa ottava elokuva. Erityisesti rasistejen kannattaa vilkaista tota ja katsoa tunnistaako itsensä.
Vähän sama maku jäi itelläkin suuhun leffasta. Taidokas, muttei mikään viihdyttävä.

Elokuvassa oli todella hyvin tuotu esille yhteiskuntakritiikkiä, esimerkiksi sitä kuinka pakolaisia tai maahanmuuttajia kohdellaan
Oletko Meah nähnyt "Children Of Men" / "Ihmisen Pojat" -nimisen leffan? Jos et, niin kannattaa katsoa. Siinäkin käy ilmi miten vähemmistöjä sorretaan poliittisen epävakauden aikana, joskaan siinä ei laittomia maahanmuuttajia kummemmista vähemmistöistä olekaan kyse. Itse katsoin kyseisen tekeleen toissapäivänä ja täytyy sanoa että hyvä leffa oli - koskettava.

Oletko Meah nähnyt "Children Of Men" / "Ihmisen Pojat" -nimisen leffan? Jos et, niin kannattaa katsoa. Siinäkin käy ilmi miten vähemmistöjä sorretaan poliittisen epävakauden aikana, joskaan siinä ei laittomia maahanmuuttajia kummemmista vähemmistöistä olekaan kyse. Itse katsoin kyseisen tekeleen toissapäivänä ja täytyy sanoa että hyvä leffa oli - koskettava.
Olen joskus katsonut mutta en muista siitä oikeen enään mitään. Voi olla mahdollista että puol unessa sen katsoin ja meni vähän ohi.:D Pitääpä katsoa uudelleen. :)

slumdog_millionaire_poster.jpg

http://www.imdb.com/title/tt1010048/

:4:

State Of Play :3:
review-state-of-play-$7031306$300.jpg

Toimittaja Cal McCaffrey (Crowe) saa yhdessä nuoren kollegansa Della Fryen (McAdams) kanssa tutkia erikoista kuolemien sarjaa, jossa huumeaddikti, pizzalähetti ja nuori nainen ovat tulleet mystisesti tiensä päähän. Viimeiseksi mainittu paljastuu nopeasti kongressiedustaja Stephen Collinsin (Affleck) avustajaksi. Collins puolestaan on samaan aikaan aloittamassa tutkimusta erään suuryhtiön toimista maailmalla. Pian McCaffrey tajuaa, että selkkaukseen on sekaantunut väkeä enemmän kuin olisi tarpeen, ja lopulta ystävä ja vihollinen ovat saamassa melko saman aseman.

Ihan katottava leffa. Russell tekee tapansa mukasesti hyvän suorituksen. Loppua kohti parani ja selkeni koko leffa, siitä plussat. Välillä hieman tylsähkö.

MUTTA KAIKKIEN AIKOJEN PARHAIN LOPPUTEKSTIVIDEO!!

.

District 9 :4:

Etelä-afrikassa on 80-luvulta asti elellyt alienpopulaatio slummissaan, ja n. 2010 heidät päätetään siirtää pois näkyvistä. Mockumentary-tyyliin ja heiluvalla kameralla tehty scifi/yhteiskuntakritiikki, joka saattaa tuon kamerankäytön takia aiheittaa joillekin pahoinvointia. Loistava CGI.

Hiukan hämää tuo vasemmistolaisen tuputtava vertauskuvallistaminen samantyyliseen operaatioon Etelä-afrikan mustien slummin siirrosta 60-luvulta. Tuntuu että joka kolmas leffa nykyään yrittää jollain tavalla syyllistää valkoisia joko juutalaisten joukkomurhasta tai jonkun muun vähemmistön kohtelusta aikoinaan. Koskakohan nähdään elokuva buurien kansanmurhasta apartheidin jälkeisinä aikoina?

District 9 :3:+

Aina kun löytyy jotain sanomaa elokuvasta, niin tuntuu että jokainen haluaa näyttää mahdollisimman fiksulta ja antavat sitten tähden tai kaksi ylimääräistä. Keskivertoa hieman parempi elokuva, jossa ärsyttävä ja tylsä päähenkilö.

Gran Torino :4:

Clint Eastwood on hauska tässä, saa vähän väliä hymähtää, kun se alkaa örisevällä äänellään latelemaan niitä "herjauksia". :lol2: Hyvin tehty elokuva.

Tieto :4:

Mielenkiintoinen aihe ja juoni, jonka takia en tylsistynyt kertaakaan. Tapahtumat etenee tosin liian nopeasti välillä. Loppu ratkaisu on vähän 50/50, Toisaalta ihan hyvä, mut toisaalta taas olisin toivonut erinlaista.

Hohto (Stanley Kubrickin versio) 5/5

Tuli katottua pitkästä aikaa ja mun mielestä paras kauhuelokuva mitä oon nähny ja yks parhaista elokuvista. Tunnelma on välillä aika ahdistava, varsinkin silloin kun ekan kerran katoin tän. Musiikki ja erilaiset äänitehosteet luo myös hyvin jännitystä.

Hohto (Stanley Kubrickin versio) 5/5

Tuli katottua pitkästä aikaa ja mun mielestä paras kauhuelokuva mitä oon nähny ja yks parhaista elokuvista. Tunnelma on välillä aika ahdistava, varsinkin silloin kun ekan kerran katoin tän. Musiikki ja erilaiset äänitehosteet luo myös hyvin jännitystä.

Täh, siis onko tostakin joku tehnyt jonkun uudelleen-filmatisoinnin vai?

Back
Ylös Bottom