Elokuva-arvostelut!

Cold Pursuit

MV5BM2YyYWI3NjItMWEwZS00MzhkLWJmZTMtZDAzYjRhODM0OTMzXkEyXkFqcGdeQXVyMjM4NTM5NDY@._V1_SY1000_CR0,0,648,1000_AL_.jpg

Perustuu Kim Fupz Aakesonin kirjoittamaan elokuvaan "Kraftidioten" (suom.
Lumiauramies), jossa pääosaa esitti loistavasti Stellan Skarsgård

Tämä "jenkkiversio" Neesonin tähdittämänä pelittää ihan hyvin

8/10

"So its goes" - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Monet leffat saa sulta kymppiä, pitäisikö laajentaa skaalaa ettei kaikki olisi täydellisiä?

Haluan heittää tähän vanhan arvosteluni tästä leffasta, koska haluan kysyä @descent lta et ootko nähnyt tän leffan ja jos oot mitä tykkäsit? Haluan kysyä siksi tästä descentila, koska oon huomannut et sulla on todella hyviä pointteja ja mietteitä leffoista, vaikka esim A Ghost Storysta josta sain tosi hyviä pointteja ja näkökulmia omaan käsitykseeni leffasta tuosta leffasta ja tajusin kun puhuit joistain asioista leffasta joita en itse tajunnutkaan.(y)

Spring, summer, fall, winter... and spring (2003) - Imdb 8,0
spring%20summer%20fall%20winter%20and%20spring.jpg

Nuori munkkipoika ja vanha buddhistimestari asuvat kelluvalla temppelilautalla kauniilla järvellä. Poika varttuu ja löytää seksuaalisuutensa nuoren tytön kanssa, joka on tullut mestarin parannettavaksi. poika tekee päätöksen että...

Heti ensimmäisenä pitää kehua leffan miljöötä joka on aivan uskomattoman hieno. Harvoin missään leffassa miljöötä ihastelee näin paljon ja että miten paljon se vaikuttaa katselukokemukseen positiivisesti, sekä miten luo tosi hienon rauhaisan tunnelman. Pieni kelluvatemppeli, jota ympäröi järvi ja järveä hyvin kasvillinen vuoristo joka tekee temppelistä hyvin suljetun ja rauhaisan tuntuisen paikan. Sitten järvessä kasvaa monia satoja vuosia vanhoja puita ja järven toiselle puolelle mennessään/palatessaan on käytettävä soutuvenettä. Se oli kanssa mielenkiintoista että miten paikan sisääntuloportti oli polven korkuisessa vedessä ja siitä vieraita tultiin hakemaan soutuveneellä, ja vaikka portin ympärillä molemmin puolin tilaa vaikka kuinka olisi mennä, niin aina sitä porttia käytettiin. Sitten sellainen asia, että koska miljöö on tällainen niin vaihtuvat vuodenajat on tosi siisti idea. miten paikan ulkonäkö aina muuttuu ja tosi hienosti se muuttuikin.
1936CE1D4C25B0E4AD236D

660full-spring,-summer,-fall,-winter...-and-spring-screenshot.jpg

Leffa on todella hidastempoinen ja hiljainen, joka sopi todella hyvin tuohon hyvin rauhaisaan miljööseen. Runsaan dialogin sijaan leffassa on paljon hienoa kuvallista kerrontaa. Myös hyvin mielenkiintoinen idea tällainen jossa käydään kaikki vuodenajat läpi siten että vuoden ajan vaihtuessa hypätään aina monia monia monia vuosia eteenpäin. Se on niinkuin koko päähenkilön kasvukertomus.

Leffan ensimmäinen osuus on kevät. Tuolloin mestarin opissa asuva pieni poika saa pahoista teoistaan opetuksen. Vaikka tämä eka kevät oli vähän tylsä, niin leffan loppupuolella tajusi että se oli suorassa yhteydessä leffan pointille. Hyvin tehty siis myös tuo eka osuus.

Kun tulee kesä, poika on jo kasvanut nuoreksi ja sairas pojan ikäinen tyttö tulee mestarin luo parantumaan. Tässä vaiheessa leffa meni paljon kiinnostavammaksi, kun poika ja tyttö alkoivat pikkuhiljaa ihastua toisiinsa. Hahmojen kemiat oli tosi jänskällä tavalla toteutettu ja sitä sutinaa oli kiinnostava seurata. Tämän jälkeen leffa menee taas mielenkiintoisemmaksi kun syksyn tullessa tulee oikein kunnon "pommi" leffassa. Tässä vaiheessa leffaa syksy-talvi ollaan leffan pointin ytimessä ja hyvin syvästi on ajatusta leffan asioissa. Leffan pointin jokseenkin tajusin olevan muun muassa kertomus sadistisesta luonteesta, mihin se voi johtaa kun omistamisen halu tällaisella ihmisellä menee ihan pakonomaiseksi, sekä opetus pahoista teoista ja pahojen tekojen sovittaminen, lisäksi normaali elämä näytetään leffassa oikein korostaen pahana maailmana ja munkki elämä ainoana oikeana tapana elää.
Buddhalaisuudesta en mitään ymmärrä mutta musta oli tosi mielenkiintoista seurata niitä kaikenlaisia rituaaleja vaikka niitä oli leffassa tosi paljon.
tumblr_m2wcmkZ8pA1qgwr35o1_500.jpg

Leffan taso pysyi loppuun asti ja leffa oli hyvin rytmitetty kun oli vaihtuvat vuodenajat ja joka vuodenajassa oli niin erilaisia tapahtumat. Leffan pituus joka on 1h45min on just sopiva pituus. Luulisi että tällainen, kevät, kesä, syksy, talvi, kevät aihe kestäisi tyyliin 3h, mutta tässä nää vuodenajat vaihtui sopivan mukavaa vauhtia ja on täten napakka ja tiivis lopputulos.

Tosi harvinaislaatuisen tuntuinen leffa, enkä oo ehkä koskaan nähny näin siistiä miljöistä, ja tyyntä ja rauhaisan tunteen tuomaa elokuvaa. Top kymppiin heittämällä.

10

Kiitos paljon! Olen otettu, että kysyt nimenomaan minun mielipidettäni elokuvan suhteen. Valitettavasti en kuitenkaan kyseistä elokuvaa ole nähnyt, joten en voi valitettavasti mitään sanoa tai tulkinnassa auttaa/näkemyksiä heittää.

Mutta vastavuoroisesti on sanottava, että vaikka valitettavan vähän jaksan näitä elokuva-arvosteluita tänne itse kirjoitella, niin sulla on kadehdittava innostus ja jaksaminen noita hyvinkin kattavia arvosteluita duunata. Niitä on kiinnostava lukea ja tulee poimittua aina aika ajoin joku sinun arvostelema elokuva, koska selkeästi katsot ja arvostat paljon nykyään hämmentävän laaduttomasta mainstreamista poikkeavia elokuvia.

Iso kiitos.:worship:

Se pitää sanoa kun oon vuosia arvostellut leffoja niin mun leffamaku on muuttunut kummallisesti ihan älyttömästi vuosi vuodelta ja oon alkanut arvostaa tosiaan mm noita erikoisempia leffoja ihan eri tavalla, kuin joskus vuosia vuosia vuosia sitten, enkä sano et nytkään olisin mikään kriitikko tason arvostelija, enkä tod muutenkaan halua itsekehua itseäni, mut mun arvostelut täällä oli tyyliin 7v sitten tai jotain sinne päin aivan susipaskoja, en suosittele kenenkään lukemaan niitä:ROFLMAO:, en ymmärtänyt tuolloin leffojen hienouksista siis yhtään mitään. Muistan kun annoin mm tuolloin aikoinaan mm huuliharppukostajalle 0 pistettä. Ei jumalauta.:ROFLMAO: mitä enemmän oon arvosteluja tehnyt niin oon alkanut vaan koko ajan tykätä enemmän ja enemmän pohtimaan leffojen hienouksia ja tehdä kattavampia arvosteluja kuin just tuolloin monia vuosia sitten kahden lauseen arvosteluja. Enkä nyt TODELLAKAAN tarkoita et ne ketkä tekee tänne tosi lyhyitä arvosteluja et ne olisi paskoja, vaan tarkoitin tuolla itseäni. Arvostan kaikkien tekemiä arvosteluja täällä oli ne miten lyhyitä arvosteluja tahansa niin aivan yhtä paljon ja pidän kaikkia meitä täällä aivan samalla viivalla arvostelujen tekemisen hyvyydessä.:)

Viimeksi muokattu:
Iso kiitos.:worship:

Se pitää sanoa kun oon vuosia arvostellut leffoja niin mun leffamaku on muuttunut kummallisesti ihan älyttömästi vuosi vuodelta ja oon alkanut arvostaa tosiaan mm noita erikoisempia leffoja ihan eri tavalla, kuin joskus vuosia vuosia vuosia sitten, enkä sano et nytkään olisin mikään kriitikko tason arvostelija, enkä tod muutenkaan halua itsekehua itseäni, mut mun arvostelut täällä oli tyyliin 7v sitten tai jotain sinne päin aivan susipaskoja, en suosittele kenenkään lukemaan niitä:ROFLMAO:, en ymmärtänyt tuolloin leffojen hienouksista siis yhtään mitään. Muistan kun annoin mm tuolloin aikoinaan mm huuliharppukostajalle 0 pistettä. Ei jumalauta.:ROFLMAO: mitä enemmän oon arvosteluja tehnyt niin oon alkanut vaan koko ajan tykätä enemmän ja enemmän pohtimaan leffojen hienouksia ja tehdä kattavampia arvosteluja kuin just tuolloin monia vuosia sitten kahden lauseen arvosteluja. Enkä nyt TODELLAKAAN tarkoita et ne ketkä tekee tänne tosi lyhyitä arvosteluja et ne olisi paskoja, vaan tarkoitin tuolla itseäni. Arvostan kaikkien tekemiä arvosteluja täällä oli ne miten lyhyitä arvosteluja tahansa niin aivan yhtä paljon ja pidän kaikkia meitä täällä samalla aivan viivalla arvostelujen tekemisen hyvyydessä.:)

Joo, elokuva on taiteenmuotona kyllä todella kiinnostava. Itse aloin tosissani harrastamaan elokuvia varmaan joskus vuonna 2005 ja sen jälkeen puhutaan kyllä varmaan joistakin tuhansista nähdyistä elokuvista. Ja on myös ainakin itselleni tärkeää, että en ole jämähtänyt missään vaiheessa vain tietynlaisiin elokuviin, vaan nautin ja arvostan Ramboa ja Breaking the Wavesia sekä Terminaattoria että Michael Haneken tuotantoa. Eli en ole onneksi muuttunut missään vaiheessa sofistikoituneeksi puristiksi, joka muka nauttii vain 60-luvun ranskalaisesta art house elokuvasta, vaan elokuvamaku on pysynyt monipuolisena siitä huolimatta, että todella syvällekin on monissa eri genreissä tullut sukellettua. Eri tilanteisiin sopivat erilaiset elokuvat ja aina ei todellakaan jaksa aloittaa mitään Mulholland Drivea, vaan Taken on huomattavasti sopivampi vaihtoehto. Elokuva on siitä mielenkiintoinen käsite, että se voi olla puhdasta viihdettä, selkeää taidetta tai kumpaan tahansa suuntaan enemmän taipuva kombinaatio molempia. Ja sen lisäksi nämäkin ovat vain subjektiivisia näkemyksiä, eivät mitään totuuksia :D

Totta! Jos puhutaan aivan puhtaasta leffojen viihdyttävyydeestä niin tosi hyvä esimerkki on Tokyo Drift, joka on oikeasti varmaan mun katsotuin elokuva IKINÄ:LOL::LOL: koska se on vaan niin jumalattoman viihdyttävä leffa jostain syystä, vaikka elokuvallisesti mikään ihmeellinen ole. Nauttia leffasta ajattelematta sen hienouksia ja miten se on elokuvallisesti tehty.(y) Jos tekisin leffoista top 10 listan pelkän viihdyttävyyden perusteella niin noi Fast and Furiouskset on melkein kärjessä mulla ja Nolanin kaikki leffat tosi kärjessä ja mm Transformersit ja American Piet on kanssa jumalattoman viihdyttävää aivot narikkaan leffoja. Elokuvallisesti taas jos katotaan leffoja niin top 10 listani olisi aivan täysin erilainen ja nuo American Piet ei silloin mahtuisi varmaan edes tyyliin top 10000een.:hyper:

On mennyt mun top 20 lista aivan uuteen uskoon. Mm kummisedät on tippunut tosi paljon eikä mahtuneet, koska nykyään musta sen edelle laitan taiteellisemmat, pohdiskelevammat, syvällissemmät, ajatuksia herättävämmät, miettimään laittavat ja visuaalisesti mielikuvituksellisemmat leffat.:) Silti kummisedät ja vaikka hyvät, pahat ja rumat on ihan 10 timantti leffoja mut ne mahtuis varmaan sit top 50 listalleni nykään et ei todellakaan ole huonoja,(y)

anyway tässä mun lähes täysin uudistunut lista. Kerroin huvikseni joka leffaan lyhyet perustelut ettei olisi vaan pelkkiä nimiä ja kuvia listassa, oon kertonutkin aiemmin joidenkin allaolevien leffojen plussista mut laitoin siksi kuitenkin uudestaan niihinkin leffoihin mietteet koska lista olisi hölmön näköistä et joissakin leffoissa on perusteet ja joissakin pelkkä kuva.:LOL:

1. Oldboy (anteeksipyyntö ja anto sekä kosto teemat viedään niin pitkälle ettei mitään rajaa ja leffa jättää tuon lopussa olevan kuvan jälkeen miettimään kaikenlaisia asioita elämässä, lisäksi tykkään ihan pirusti leffan todella veikeästä totetutus tyylistä ja se lopun twisti on rankin koskaan)
oldboy35happy.jpg

2. Seven Samurai (kaikilta osa-alueiltaan täyttä timanttia ja eeppisimmän tuntuinen massiivinen leffakokemus ikinä, paljon ajatusta on myös samuraiden ajatusmaailmassa tosi hienosti toteutetusti)
936078-426970-34.jpg

3. Mulholland Drive juoni on varmaan ovelin koskaan, siis oikeasti koskaan ja se tunnelma on jotain hypnoottista tässä leffassa)
giphy.gif

4. Enter the Void (suorastaan päätä huimaava kahden tunnin psykedeelinen trippi joka on tarinankerronaltaakin aivan huikeaa ja tosi siisti idea juonessa jossa käsitellään alamaailman sekaantumisesta aiheutuvista ongelmista henkilöille ihan helvetin karulla tavalla hienosti)
4982_enter-the-void-627.jpg

5. Memoirs of a Geisha (tajunnan päräyttävä kaikki se saamarin runsas taiteellien visuaalisen loisto joka asiassa, kuvaus ja puvustukset ja lavasteet mielettömiä, ihan uskomaton tunnelma ja ne musiikit sekä tietenkin juoni joka on superkovaa tasoa ja todella paljon on pohdiskelua Geishana olemisesta kaikkineen seikkoineen)
Memoirs_of_a_Geisha-8-id49032-gthumb-gwdata1200-ghdata1200-gfitdatamax.jpg

6. Viisi Vudenaikaa (Upein miljöinen leffa ikinä mitä oon nähnyt, todella mielikuvituksellinen myös ja hienosti rytmittybät vuoden ajat jotka on pirun siistin näköisiä esim talvella tuo mesta. Leffa on todella taiteellinen ja paljon on pointtia asioissa tässäkin leffassa.
Spring_summer_autumn_winter_spring_1.jpg

7. A Tale of Two Sisters (Aivan jäätävä kuvaus traumaattisen kokemuksen aiheuttamasta psykoosisairaudesta jota kuvaillaan käsinkosketeltavan aidosti, kaunis mieli jää paljon taakse psykoosisairauden kuvaamisessa. Ne twistit loppupuolella on ihan puskista tulevia ja on siinä ihan Oldboyn tasoa)
0365376.jpg

8. The Handmaiden Tämäkin on twisteiltään ihan tajunnanräjäyttävä leffa, siis koko juoni sellainen siksakki palapeli että ei helkkari:LOL:. Lisäksi todella erikoinen taiteellinen toteutus, joka ei oo mikään ihme kun on Oldboyn ohjaajalta tää leffa.)
the-handmaiden-1-768x539-c-default.jpg

9. Requiem for a Dream (Ruudun läpi tuleva kokemus jonka loppu on sellaista tykitystä et tuommoisessa ns "tykityksessä" vaikea selittää, muttta siinä asiassa kovin leffa koskaan. Se loppu on siis jotain ihan karmeeta joka jää mieleen kummittelemaan, sitten soundtrack on uskomaton)
requiem_for_a_dream_eye_pupil_3536_3840x2400.jpeg

10. Pan s Labyrinth (Samaan aikaan lohdullinen ja lohduton mestarireos, joka on erittäin kaunis sisällöltään mutta vastapainoisesti perhanan hienosti pahuutta hönkivä leffa, jossa valo tunnelin päässä tytöllä on todella epätoivoista ajattelua. leffa on myös ulkonäöltään upea, vihertävä värimaailma kera kuun paiston tekee julmetun siistin tunnelman.
8751093.jpg

11. House of Flying Daggers (Visuaalisesti aivan uskomattoman upea, taistelukohtaukset hienointa ikinä leffoissa, pirun hyvä twisti lopussa ja taiteellinen kuin mikä on elokuva.
MV5BYzU0ODg0MDQtMzcyOS00N2E4LThkYmItM2U3YjNjZWMxY2YzXkEyXkFqcGdeQXVyMzE1MDY2NDg@._V1_.jpg

12. Audition (Erittäin älykäs elokuva, joka on myös karulla tavalla todella siistin ja melkein karmaisevimman tuntuinen leffa ikinä ja se pirun hieno toteutustyyli, se juonen kerronta ja ne kaikki pahaenteiset tapahtumat tekevät todella upean ja ahdistavan tunnelman leffaan)
4dfca0e83354efb2bba354513abeb0ca.jpg

13. Lust Caution (Harvinaisen mielenkiintoinen juoni ja harvinaisen hieno juonenkuljetus tyyli on leffassa. Katseilla ja eleillä on leffassa myös ihan pirusti vaikutusta asioihin jossa leikitellään noilla. Lisäksi on todella mielenkiintoista että tuon miehen salamurhaoperaatio etenee samaan aikaan kun tuo nainen ihastuu mieheen, joten asiat on aivan helkkarin siististi ristiriidassa keskenään. Upea leffa.)
thumb-1920-806730.jpg

14. Martyrs (syy mikai tää on näin korkealla listassa on se että tuon muijan psykoosi on uskomatttoman käsinkosketeltavasti osattu tehdä jotenkin ruudun läpi, se tunne ja ne karmaisevat kohtaukset ja näyt on erittäin pelottavia ja aivan sika sairaita että leffan jälkeen on kyllä tyhjä olo...)
martyrs-864x467.jpg

15. Antichrist (Lars Von Tierin kädenjälki on ihan omalla tavallaan omaa luokkaansa. Leffa on aivan saatanan hyytävä ja masentavuutta aiheuttava ainakin mulle tää leffa. Se toteutustyyli on vaan niin erikoista että tää pitää itse katsoa, sitä on vaikea selittää että miten leffa on aivan alusta loppuun tehty todella hienolla tavalla tosi kummallisella tyylillä ja leffa jää päähän pyörimään pitkiksi aikoihan. Karmaisevauudessa Martyrsin kanssa samaa tasoa)
current_1421_018_medium.jpg

16. Irreversible (Tämän leffan ohjaajan kädenjälki on myös niinkuin yllä mainitsevassani niin ihan omaa luokkaansa omalla tavallaan. Tunnelma on samaan aikaan tosi hypnoottinen ja erittäin karmaiseva. Ne alun kameran pyörimiset ja super kovat tunnelmaa helkkaristi tehostavat musiikit onnistuvat tekemään leffasta erittäin pahaenteisen et kohta tapahtuu jotain hirveää, vaikka meneekin tapahtumat lopusta alkuun, mut se on musta tosi siisti ja persoonallinen veto leffaan josta siitäkin isot peukut. Lisäksi se alun kahden tyypin välinen dialogi sisälsi paljon pointtia leffalle et mm aika tuhoaa kaiken jossa onkin mietittävää. Myös pimeyttä ja mm kuvan kaltaisia punaisia valaistuksia käytetään todella nerokkaasti tehden entisestään sitä karmivaa tunnelmaa)
481393.jpg

17. Amores Perros (Leffa kertoo aivan saakelin tyylikkäästi kolmen henkilön tarinoista jotka limittäytyvät yhteen perkeleen hienosti. Pidän paljon tällaisista leffoista joissa eri henkilöhahmojen tarinat nivoutuvat toisiinsa kuten vaikka ohjaajan Babel, mut tää on tuota Babelia ihan älyttömästi kovempi tuollainen leffa jossa tarinat tosiaan liittyvät yhteen) Leffa osaa pitää alusta loppuun kuin naulittuna penkkiin katsojan kun on kohtausten toteutustyyli niin kovaa tasoa. Leffassa on myös paljon ajatusta pinnan alla liittyen kahteen teemaan, Amores rakkauteen ja Perros koiriin. Siitä leffan nimikin tosiaan tulee. Toisille koira on vaan mm väline päästä eteenpäin elämässä tienaten rahaa koiratappeluilla, toisille koira merkkaa taas jotain aivan muuta asiaa tosi hienosti eri tavalla.
23_23-lg.jpg

18. Memories of Murders (jos puhutaan leffojen tunnelman hienoudesta niin tää leffa on melkein kärjessä siinä asiassa. Pimeällä ja sateella etsivät sarjamurhaajaa, joka perustuu tositapahtumiin mitä oikeasti joskus kävi noin E-Koreassa. Se et perustuu tosi tapahtumiin tekee tosi tehokkalla tavalla riipivän niistä näyistä mitä leffassa näkee ja koko asiasta ajatutuksena. Juonen eteneminen, dialogi ja kuulustelut leffassa kun etsitään syyllistä niin erittäin tasokasta ja siinä saa katsoja harvinaisen hienosti tehdysti itse miettiä että hmm kukahan se syyllinen oikein on. Leffassa lentää myös jäätävän hauskaa läppää.:LOL: mutta ei liikaa pilaten karua leffaa. Loppu ratkaisu on karu ja jättää miettimään leffan jälkeen samaistuen hyvin lopussa mm yhden poliisin epätoivoisen tunteeseen ja pelottavaan ajatukseen mihin leffa pohajutuu eli tositarinaan,)
memories-of-a-murder_1280x720.jpg

19. Brotherhood of War (paras sotaelokuva koskaan mitä tehty musta. Se veljesten välinen side ja dialogi ollen koko leffan isoin pointti on totettu ihan 10+ tasoisesti, erittäin koskettavasti ja aidosti ja upeat näyttelijät nuo veljekset. Kun joutuvat sotaan heidän side alkaa rakoilla monien asioiden summana liittyen isoveljeen, mitä isoveli alkoi ajatella ja tuo ajatusmaailman muuttuminen hänellä mennen sekaisin sodan takia on sekin aivan huikeaa tasoa. Loppu on sitten muuten melkein koskettavin missään leffassa varsinkin kun mulla on isoveli niin ajatuskin tuollaisesta tuntuu kauhealta. Upeista musiikeista myös maininta. Se pitää vielä sanoa et ei helkkari sentään et melkein otteessa pitävin leffa koskaan, niin hyvin on juonen eteneminen, dialogi ja tunnelma osattu luoda. Leffassa myös tosi hienosti laittaa miettimään että kaikki ei ole ihan mustavalkoista leffan sotaan ja sitä kautta hahmoihin liittyen ja jotkut kyseenalaiset asiat on loppujen lopuksi ymmärrettäviä,)
maxresdefault.jpg

20. Forgotten (Upeasti etenevä asteittain aukeava palapeli juonij ja erittäin erittäin jännittävä otteessa pitävä leffa jossa ne ns pienet vinkit on upeasti tehtyjä ja erittäin mielenkiintoisia seurattavaa, kun pikkuveli alkaa huomata isoveljestään outoja asioita asteittain enemmän ja enemmän. Lopussa tulee mielen puhaltava twisti ja se palapeli mikä oli rakennettu leffaan, niin pitää sanoa että on ohjaajalla ollut mielikuvitusta kun on keksinyt tuollaisen jäätävän nerokkaan palapelin. Tän leffan hyyvys tuli aivan täysin puskista kun netflixistä katsoin aikoinaan.:eek: Ihan s*atanan kova leffa sen nerokkuuden takia.
forgotten-678x381.jpg

btw meni varmaan 4h kun tuon listan tein, kun oli tosi vaikeeta laittaa nuo järjestykseen, sit yritin pitkään ettiä mahdollisimman hienoja kuviakin.:LOL:

edit, voi perkele, unohdin listalta 2001: Space Odysseyn joka menis ehdottomasti 4 sijalle.

Viimeksi muokattu:
Onko Tigre kattonut koskaan Hangover leffoja? Ne on just ihan hemmetin hyviä aivot narikkaan leffoja :LOL:

Juu oon. Pari kohtausta mitkä siinä parhaassa eli ekassa repeilytti oli se tiikeri siellä vessassa/kylpyhuoneessa.:ROFLMAO: Sit se kyllä nauratti mua kun se kaveri paistui auringossa sinne katolle ja sit kilahti.:ROFLMAO:

(heh, jotenkin hauskan ironista et mua nimenomaan nauratti tuo tiikeri kohtaus kun katsoo mun nimimerkkiä.):LOL:

kun tulin huvikseen laskemman niin siellä on listassa

2 Japanilaista
7 Etelä-Korealaista
1 Jenkkiläis-kiinalais-taiwanilais-hongkongilainen
2 Jenkkiä
1 Tanskalainen
1 Meksikolainen
3 Ranskalaista
1 Espanjalainen

saatan jatkaa tuota top listaa 20sta 40een vielä joku päivä tässä.

Pitänyt katsoa toi 2001 Space Odyssey monta vuotta, aina jotenkin vältellyt noita ”80 luvulla tulevaisuuteen” leffoja. Kaikki teknologia niissä yleensä niin tönkköä. Mutta aihepiirinä mielenkiintoinen.

On ajatukseltaan tosi syväulotteinen leffa, itsehän en kokonaan sen hienoutta aikoinaan tajunnut eli leffan pääpointteja, mutta sitten luin leffatykistä jonkun mua paljon viisaamman arvostelijan kirjoituksen leffasta joka oli jo niin next level settiä että:LOL: koska kaveri kertoi että oli valvonut öitä leffan tarkoituksia miettiessä ja muistaakseni lukenut kirjankin leffasta ja täten tajunnut leffa kaikki jutut kokonaan. Tuon arvostelun kun luin ja halusin sen jälkeen kattoa leffan uudestaan niin oli kyllä melkoinen leffakokemus kun kelas miten paljon syvyyttä on leffan asioissa. Sain siltä arvostelijalta siis todella uusia näkökulmia leffaan ja täten opin arvostamaan sen hienoutta. Jos en ois lukenut sitä arvostelua ja oisin vaikka kattonut yli 10 kertaa ja en ois silloinkaan varmaan oppinut ymmärtämäään mm niitä monoliittejä leffassa et mitä helvettejä ne on.:LOL:

Viimeksi muokattu:
thanks! Juu esim tuo Lentävien tikarien talo oli tosi hyvä suositus sulta(y), jäätävän siisti leffa kyllä ja se loppu
battle siellä lumisateessa oli tosi eeppisen tuntuinen sekä se twisti että nainen ei ookkaan sokee oli kyllä kova!

kun tulin huvikseen laskemman niin siellä on listassa

2 Japanilaista
7 Etelä-Korealaista
1 Jenkkiläis-kiinalais-taiwanilais-hongkongilainen
2 Jenkkiä
1 Tanskalainen
1 Meksikolainen
3 Ranskalaista
1 Espanjalainen

Tähän pitää korjata et olihan siellä 1 Kiinalainen myös eli just tuo lentävien tikarien talo, jonka valmistusmaa jäi vahingossa mainitsematta.

Päätin että haluan tehdä tuonne top 40iin saakka ja haluan katsella tässä nyt chillisti ajan kanssa vähän alle 10 leffaa muistinvirkistykeksi, koska jos on tosi kauan sit katsonut joitakin tosi kovia leffoja, niin niiden laittaminen järjestykseen on aivan mahdotonta silloin, kun mulla itellä on vielä ihan järkyttävän huono muisti, mut mikäs siinä katellessa huippuleffoja uusintana pitkästä aikaa.(y) Ite ainakin tykkää katsella aika ajoin uusintana tosi kovia leffoja.

Nyt lähti discshopista 5,95e sellainen leffa että ette ikinä arvaa. Sen paljastan et muistin ihan yhtäkkiä koko leffan olemassa olon. Sanoin listallani että Martyrs, Audition ja Antichrist on karmivimmat leffat mitä on, mutta kun tän muistin niin menee noiden leffojen ohi tosi helposti järkyttävyydessä. Siis niin voimakaan ahdistava leffa et sen katsomista ei voi todellakaan sanoa että nauttisin sellaisen katsomisesta, mut sille leffalle on pakko antaa 10 ihan vaan sen takia et vaikuttaa mieleen saatanan voimakkaasti....

Toivoisin et kukaan ei laittais pelleily arvauksia.:ROFLMAO: Tai no enhän minä ole todellakaan mikään päättämään siitä mitä arvauksia sieltä tulee.:LOL: Mut olis oikeasti tosi mielenkiintoista kuulla teidän mielestänne et mikä on kauhein leffa koskaan ja sitä kautta yrittää arvata minkä menin ostamaan.:eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom