Elokuva-arvostelut!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rocketman
190601-rocketman-al-0939_b3ccc286dbddbd6f9fff3d5e167673bf.social_share_1024x768_scale.jpg


Osasin odottaa Taron Egertonilta Kinsmanin pohjilta hyvää roolisuoritusta, mutta hän ylitti odotukset.
Melkein parempi Elton kuin Elton itse. :D

Hämmentävän hyvää lauluakin, enkä ole edes Elton fani.

Tässä oli paljon samaa, kuin Bohemian Rhapsodyssa (pidin siitäkin), mutta enemmän musikaalia ja fantasiaa ja toimi mielestäni oikein hyvin.

9+
 
Tänään pitäisi mennä katsomaan se uusin Godzilla niin piti katsella pohjaksi se 2014 valmistunut versio.

Godzilla 2014

Tykkään tästä elokuvasta varmaan enemmän kuin suurin osa.

Gareth Edwards osaa luoda maailmanlopun meininkiä näyttävästi ja leffa on visuaalisesti todella hieno. Moni valitti siitä että päämörköä ei näytetä tarpeeksi ja ihmiset ovat liikaa pääosissa. Muistaakseni alkuperäisessäkään Godzilla ei ruudulla viihdy kovin paljoa enempää kuin tässä versiossa ja itselle toimii se kiusaaminen. Sen takia lopun myllytys paskaksi ruhjotussa San Franciscossa toimii niin hyvin. Itse en ainakaan jaksa pelkää monsterimättöä kahta tuntia ilman mitään taustoitusta ja rytmitystä.

Elokuvan suurimmat miinukset tulevat mielestäni Cranstonin hahmon tappamista ja hänen sijaan seuraamme Aaron Taylor-Johnsonin esittämää sotilasta joka on aika tönkkö, eikä saa aikaan samaa tunnesidettä kuin Cranstonin hahmo, tämän menettäessä vaimonsa elokuvan alussa. Elizabeth Olsen vetää hyvin sen mitä ruudussa on. Toki roolinsa on aika minimaalinen. Lisäksi muutama kohtaus vedetään liian hollywood-menolla kuten lopun kohatus, jossa veneessä ollut ydinpommi ehtii maagisesti muutamassa minuutissa tarpeeksi pitkälle kaupungista ja päähenkilö pelastuu.

Tykkäsin tosi paljon siitä miten Godzilla esitetään elokuvassa. Hahmo on enemmän luonnonvoima kuin yksiselitteisesti paha tai hyvä ja taustalla vaaniminen toimii. Yksi leffan hienoimmista kohtauksista on kun Muto riehuu Havajilla ja kuningas päättää rantautua pikku tsunamin kera. Musiikki, tunnelma, ihmisten reaktiot tässä kohtauksessa on aivan hemmetin hyvin tehty. Ja Godzillan esittelykohtaus siellä lentokentällä sai aikaan kylmiä väreitä. Sen tunnustan että siinä kohdassa sitä taistelua olisi voinut näyttää hieman enemmän.

Lisäplussaa leffa saa todella hienosta äänimaailmasta. Ne hirviöiden äänet on tosi siistin kuuloisia, varsinkin kun ne Mutot kohtaa ekan kerran Chinatownin alueella ja toinen mörkö vaanii sitä ydinpommia kuskaavaa junaa.

Kaiken kaikkiaan hieno juhlavuoden versio. 9-
 
^^ ite myös tykkään tosi paljon noista monster versen leffoista ja uusin godzilla oli loistava. Ihmettelen myös että ihmiset haluavat enemmän godzillaa mutta omasta mielesteä pelkkä monsterimättö ei kanna 2 tunnin leffa... Tosin juoni ja ihmis hahmot vois olla vähän paremmin tehtyjä kylläkin
 
The Fountain katsottu pitkästä aikaa ja on se upea leffa. Hyvin symbolinen ja vertauskuvauksellinen ja saamari se visuaalinen loisto... Leffassa on muuten masentavimmat musiikit ikinä, jotka jää päähän pyörimään leffan jälkeen.:LOL: 0:34 alkaen.



Toiseen asiaan. Tuli tilattua I Saw the Devil, jumaliste miten kova leffa.
 
^itellä on pitkän aikaa jo mielipide muuttunu beyond the trailerista ja hänen reaction batwomanista oli kyllä jo aika paksua... Batwomania huonompaa ja feministisempää projektia saa hakea.


Crish stuckmann on taas omasta mielestä luotettavampi arvostelija tai ainakin omat mielipiteet on saman suuntaisia.
 
^itellä on pitkän aikaa jo mielipide muuttunu beyond the trailerista ja hänen reaction batwomanista oli kyllä jo aika paksua... Batwomania huonompaa ja feministisempää projektia saa hakea.


Crish stuckmann on taas omasta mielestä luotettavampi arvostelija tai ainakin omat mielipiteet on saman suuntaisia.



....siiis BatWoman on "lepakko"?? CatWoman oli ainakin ihan perus hetero ..... ainakin kuumalla 60-luvulla :LOL:

med_1471657580_image.jpg




"So it goes" - (Those three famous words from Slaughterhouse-Give, by Kurt Vonnegut)
 
Toi on kyllä aika hauska “I’m Not About to Let a Man Take Credit for a Woman’s Work” ja samalla varastaa batmanin identiteetin ja batluolan ja kaikki varusteet :ROFLMAO:

Ja nykyäänhän ei saisi enään olla damsel in distress naisia niin kummasti batwoman pelastaa tyttöystävänsä tossa trailerissa :)
 
Viimeksi muokattu:
Pari ihan hyvää leffaa joissa molemmissa loistava Pål Sverre Hagen ..... jos tykkää draama seikkailusta jolla historiallista totuuspohjaa

Kon-Tiki (2012)

MV5BMjMxOTU2NzQxMF5BMl5BanBnXkFtZTcwODIwODY0OA@@._V1_SY1000_CR0,0,699,1000_AL_.jpg


8/10



Amundsen (2019)

MV5BZTM1YWIxODYtYWZhZC00MGEyLTlhODgtZjVlNTFkY2VhODRiXkEyXkFqcGdeQXVyMDI2NDg0NQ@@._V1_SY1000_CR0,0,707,1000_AL_.jpg

8/10




"So it goes" - (Those three famous words from Slaughterhouse-Give, by Kurt Vonnegut)
 
Pikainen ja lyhyt arvostelu uudelleen filmatisoidulle elokuvalle Aladdin.

Alkuun on sanottava, että on puhdasta mahtavuutta, että lapsuuden klassikko piirretyistä tehdään uudelleen filmatisointeja.
Aika on kullannut jo kaikille tutut tarinat, eikä juonen osalta kannata siis odottaa mullistavia muutoksia. Toki muutamia kohtauksia on hieman muutettu / lisätty / jopa poistettu. Silti kaikki nämä on mielestäni alkuperäistä tarinaa kunnioittaen ja hyvällä maulla onnistuttu toteuttamaan.

Visuaalisesti elokuva on kaunista katsottavaa. Värikkäät ja vauhdikkaat kohtaukset luovat hyvinkin Disneyn piirretyistä tutun tuntuisen fantasiamaailman, johon on todella helppo uppoutua.

Alkuperäisestä elokuvasta tutut kappaleet saavat miehisen nostalgiakyyneleen karkaamaan silmäkulmasta, joka kannattaa äkkiä raavaan miehen pyyhkäistä pois.

Näyttelijäsuoritukset ovat mielestäni, jopa yllättävän onnistuneita. Olin todella skeptinen Will Smithin valinnasta hengen rooliin. Täytyy kuitenkin muistaa, että allekirjoittanut on kasvanut ja kokenut Vesa Loirin suorituksen kyseiseen rooliin, josta on liki mahdoton pistää paremmaksi. Will Smith kuitenkin onnistuu hengen roolissa, jopa kiitettävästi. Ainoa hahmo, joka jää tarinassa mielestäni hieman "ohueksi" on Jafar.

Suosittelen jokaiselle Disney elokuvien parissa kasvaneille tätä elokuvaa katsottavaksi jo pelkän nostalgia-arvon takia.
 
Netflixistä tuli eilen vilkaistua jonkun verran puhetta herättänyt The Perfection. Lyhyen osittaisen traileri-vilkaisuni perusteella vaikutti kiinnostavalta ja suhteellisen häiriinnyttävältä, niin olihan se katsottava.

Elokuvassa toimii parhaiten näyttely, ohjaus, tunnelma, kuvaus ja kaikki ulkoisesti ja toki myös syvyyttä lisäävät elementit. Käsikirjoitus on kuitenkin loppujen lopuksi hieman kevyt, eikä tarjoa paljon elokuvia nähneelle katsojalle sillä saralla juuri mitään uutta tai yllättävää. Elokuva on varmasti hyvä malliesimerkki sellaisesta leffasta, joka saattanee kolista kovaakin vähän vähemmän tämän tyylistä genreä nähneelle. Elokuva on siitä mielenkiintoinen, että odotin ehkä hieman taiteellisempaa visiota, mutta nyt näinkin melko viihteellisen, eniten juuri kauhun suuntaan kumartavan genre-elokuvan, jossa oli kuitenkin miellyttävän taiteellinen ote, joskin ehkä vielä hieman epävarma/aloitteleva sellainen.

Elokuva onnistui kuitenkin yllättävän hyvin aina seuraavassa näytöksessä/kohtauksessa tavallaan "korjaamaan omat virheensä/puutteensa", ja aina hieman latistunut tunnelma uudestaan heräsi jollakin keinolla taas omalle tasolleen/uudelle tasolle. Aihe on sen verran raju, että pitkään vähän pelkäsi, että jääkö tämä nyt vähän liian kiltiksi ja sovinnaiseksi, joka ei mielestäni elokuvan muuten suhteellisen rohkeaan tyyliin olisi lainkaan sopinut. Loppukohtaus kuitenkin viimeistelee hyvin kipeän tarinansa ja näyttää meitsille keskisormea, "että eipä jätetty hommaa puolitiehen".

Monista puutteistaan huolimatta ainakin eiliseen mielentilaan kolahti erittäin hyvin ja tosiaan kykeni hyvin pitämään pintansa ja nostamaan jo hieman toivoaan menettäneen katsojan mielenkiinnon toistuvasti uudestaan. Mikään mestariteos ei ole kyseessä, mutta toisaalta hieman itsetarkoituksellisen tuntuisesta kikkailustaan huolimatta tekijätiimi osoitti paljon omaakin osaamista monella eri tasolla, eikä antanut lopulta itsensä hukkua massaan. Kannattaa ehdottomasti vilkaista, vaikka tätä elokuvaa on toki helppo myös vihata, monistakin syistä.
 
Eipä ollut Dark Phoenix sitä mitä odotti, sarjis sekä aikaisempien elokuvien fanina petyin kyllä ja lopputulos oli jotenkin pannari. Tyhjän tuntuinen vaikka meteliä ja menoa oli. Varoituksen sanoja kuulin jo elokuvasta, mutta olin päättänyt sen leffaan mennä katsomaan. Hyvin olisi voinut odottaa julkaisua sekä tsiikata himassa pahemman tylsyyden poistajana.

6.5
 
Itellä suunnitelmissa mennä ens viikolla kattomaan toi Dark Phoenix.

Tänään tuli muuten postilaatikkoon I Saw the Devil jonka vois tänään katsoa ja arvostella sen.

Enter the Void on matkalla tulossa, veikkaan et tulee keskiviikkona tai torstaina.
 
I Saw the Devil (2010) - Imdb 7,8
I Saw the Devil (2010) - IMDb
devil-2.jpg

Super kovan leffan A Tale of Two Sisterin ohjaajalta tää. Juonen pystyy helposti kuvaamaan tosi lyhyesti. Erään agentin vaimo tapetaan ja agentti lähtee jahtaamaan tappajaa ja aikoo kostaa vaimonsa kuoleman.

Leffa alkaa järisyttävän karulla kohtauksella ja tunnelma tuossa kohtauksessa on todella tiivis, todella ahdistava ja jotenkin pirun aidon tuntuisesti tehty. Oldboysta tuttu Min-Sk Choi näyttelee psykopaatti tappajaa. Tuosta alun kohtauksesta. nainen on jäänyt autolla jumiin pimeässä lumimyrskyssä ja salamyhkäinen mies tulee kysymään et tarviitko apua. Nainen on samalla puhelimessa miehensä kanssa ja mies sanoi niinkuin pitääkin että pidä ikkunat kiinni ja odota hinausautoa äläkä jää rupattelemeen sen tyypin kanssa. Pikkuhiljaa hienosti toteutetusti ahdistava tunnelma vaan tiivistyy, mm naisen eleet, kun häntä alkaa asteittain pelottamaan se tyyppi et mitä se aikoo. Kaikki varmaan tietää, vaikka ei olisi leffaa nähnytkään, et mitä tuossa sitten tapahtuu...

Kaikkein karmivin kohta musta on se suht alun kohtaus, kun on helvetisti poliiseja etsimässä heinikon ja veden seasta ruumista ja
sieltä löytyykin pää.
siis hyi vittu. Tämä leffa ja eritoten tämä kohtaus saa esim aiemmin kehuvani The Perfectionin aiheuttaman huonovointisuuden naurattamaan. On nimittäin niin kaoottinen ja saatanan aidosti tehty aivan karmaisevan tuntuinen kohtaus, jossa tapetun naisen mies ja isä ovat paikan päällä ja näkevät... sen... ja tuon shokeraavuuden lisäksi tuo asia eli kun naisen miehen ja naisen isän puolestaan tuntuu leffassa järkyttävältä. Ei voi edes kuvitella miltä tuntuis jos noin kävis itselle, että näkee... ja hyi hitto ne toistuvat tapot leffassa tekee kyllä pahaa katsoa, äärimmäisen ahdistavia kohtakuksia ja äärimmäistä väkivaltaa/raakuutta sisältäviä kohtauksia. Ei ole paljon raakuudessa säästelty...

Juoni leffassa on mielenkiintoisen kun tapetun naisen mies lähtee etsimään tappajaa ja aikoo kostaa hänelle. Juonen kuljetus toimii pirun hyvin pitäen tiukasti otteessaan, sit henkilöhahmot hyvin toteutettu ja dialogi huippua. Leffa on myös todella tiivistunnelmainen. Tunnelma on karulla tavalla tosi siisti ahdistavuudessaan, Pirunmoista "tilannejännitystä". Kuvaus on kanssa hienoa jälkeä. musiikeistä erityismaininta. todella upeat musiikit vahvistavat erityylisten kohtausten tunnelmaa erittäin paljon. On kaoottista musiikkia, pelottavaa musiikkia, surullista musiikkia jne. Näyttelijöistä niin leffassa on kaksi mun suosikki Etelä-Korealais näyttelijää. Min-Sik Choi ja Lee Byung-hun. Min-Sik Choi on huikee näyttelijä ja vetää pirun kovaa roolia. Siis ei helvetti miten pelottava Min-Sik Choin hahmo on leffassa. Se katse kun hän tuijottaa pitkään seuraavaa uhriaan. Siinä jää Javier Bardemin katse menetetyssä maassa kakkoseksi. Min-Sik Choi näyttelee kyllä helvetin hyvin täysin mielenvikaista sadistista tappajaa. Lee Byung-hun on toisella sijalla mun suosikki Etelä-Korealais näyttelijöistä. Korean Liam Neeson. Äijä. hänen hahmoonsa leffassa pystyy hyvin samaistumaan hänen tuntemaan vihaan ja kostonhimoon. leffassa myös Lee Byung-hunin hahmon vihansa ja kostonhimonsa pystyy tuntemaan ruudun läpi, vaikkakin jää näyttelyltään paljon Min-Sik Choin kylmäävän roolisuorituksen varjoon.

Leffan ydin teemana on ehdottomasti kosto ja leffassa pohditaan myös että muuttaako kosto loppujen lopuksi mitään, että tuoko kosto hänen vaimonsa takaisin? Omat mielipiteeni on että ei tietenkäään tuo vaimoa takaisin, mutta kosto on musta ihan aiheellinen tuollaiselle mulkulle joka tappaa tuon tuosta viattomia ihmisiä. Sitä myös pohditaan leffassa, että missä menee sen koston raja. Vie nimittäin aikamoisiin mittasuhteisiin päähenkilö kostonsa haluten, että se tappaja saa tuntea saman kidutuksen ja kohtalon kuin päähenkilön tapettu vaimo.

Ei herkkähermoisille. Leffa on ihan stnan sairas ja sadistinen kuin olla ja voi ja erittäin väkivaltainen. Ainoastaan Martyrs ja Irreversible onnistuu menenään karmivuudessa tän leffan edelle.

Sen verran voimakas kokemus että pakko antaa kovat pisteet ja menee varmaan mun top 50een tai jopa top 25een.

10-
 
Kohtuu hyvä sci-fi (sen aikainen) jota ei kuitenkaan ole ihmeemmin arvostettu esim. IMDB:ssä
...aikoinaan sai ainakin minut katsomaan pariinkin otteeseen ..... Digitalisaation tulviessa arkitodellisuuteemme....

The lawnmover Man (1992)


MV5BYWZhODdkMTEtMzBmNy00NzU5LWIzYjMtYTkwNWE3YTRjOTZkXkEyXkFqcGdeQXVyMTQxNzMzNDI@._V1_SY1000_CR0,0,640,1000_AL_.jpg



8/10



"So it goes" - (Those three famous words from Slaughterhouse-Give, by Kurt Vonnegut)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom