The Wolf of Wall Street
Todella hyvä pätkä. Martin Scorsesen elokuva perustuu Jordan Belfortin omaelämänkerralliseen kirjaan. Itse pätkä on aika perinteinen rise&fall -tyyppinen leffa eli seurataan nuoren pörssimeklari Jordanin (Leonardo DiCaprio) uraa, kun hän aloittaa aivan pohjalta ja nousee monimiljonääriksi. Tarina ei sinäänsä ole mitenkään ihmeellinen, mutta elokuva onkin saatu täyteen loistavaa komiikkaa, joten ainakin itse nauroin lähes koko 3h, joka ei muuten tuntunut kuin maksimissaan 2 tunnnilta. Suurin osa elokuvasta on aika huume/humala-örvellystä, joten sillä varauksella. Tästä nyt esimerkkinä alun 2 ensimmäistä minuuttia, joissa ehditään heittää kääpiöitä maalitauluun, vetämään kokkelia naisen paljaalta takapuolelta ja näkemään ainakin2 paria tissejä. Jonah Hill vetää myös oikein hyvän roolin Belfortin oikeana kätenä. Itse pidin siis pätkää oikein hulvattomana, mutta joidenkin mielestä voi olla mauton. Ei kuitenkaan tule saamaan yhtään Oscaria (vaikka onkin ehdolla), koska 506 fuck-sanaa, lähes joka kohtauksessa huumeita ja paljon alastomuutta.
Imdb 8,7
J.. 9/10
Arvostelua en osaa paremmin kirjoittaa, mutta koska elokuva oli mielestäni aivan ällistyttävän hyvä, niin kommentoin edes.
Mielestäni yksi parhaita elokuvia koskaan. 3 tuntia meni nopeasti, olisin katsonut mielelläni vielä muutaman tunnin lisää.
Edit. Poistettu viittaus tositapahtumista, koska olikin jo mainuttu.