Elokuva-arvostelut!

Meta title: 🎬🔥 Elokuva-arvostelut räjäyttää totuuden valkokankaasta 🔥🎬

Meta description: Tykittäen suoraan ytimeen: rehelliset arviot, kovat tuomiot ja armoton Pakkis-asenne ilman filttereitä.

A Prophet

Aivan älyttömän laadukas ranskalainen/italialainen vankilaleffa. Näyttää nuoren kundin nousun vankilamaailman huipulle. Päänäyttelijä tekee tasasen loistavaa työtä. Mielenkiintoinen gangsterileffa, jossa jokainen minuutti on käytetty arvokkaasti vieden elokuvaa eteenpäin. Aluksi kyllä vierastin elokuvan pituutta, mutta se meni kuin siivillä (melkein 2 ja puol tuntia.)

Täydet viis, en keksi miten tästä ois saanu paremman. Tätä on helppo suositella..
:5:

Odotin tältä todella paljon mutta petyin pahasti. Mun mielestä melkosen tylsä ja pitkäveteinen elokuva. Oon aina tykänny vankilaleffoista mutta tää oli jotenkin vaan huono ja epäkiinnostava.

Vituttti kun tää päähenkilö oli niin munaton ressukka että anto sen vanhan papan pompottaa sitä koko leffan ajan.

:1:

Odotin tältä todella paljon mutta petyin pahasti. Mun mielestä melkosen tylsä ja pitkäveteinen elokuva. Oon aina tykänny vankilaleffoista mutta tää oli jotenkin vaan huono ja epäkiinnostava.

Vituttti kun tää päähenkilö oli niin munaton ressukka että anto sen vanhan papan pompottaa sitä koko leffan ajan.

:1:
Täysin samaa mieltä. Taisin itse antaa ½ vuotta sitten max yhden tähden tässä ketjussa.

Hot tub time machine

Komedia kaveruksista, jotka palaa ajassa taaksepäin nuoruusaikoihinsa. Tää meni välil överiks (jotain turhaa kakkapissa-huumoria jolle en usko kenenkään syttyvän), mut noin niinku pienessä hiprakassa oikein hauska. Viimeks yhtä paljon pidin 17 again -elokuvasta. Nauratti tää enemmän ku keskivertokomedia nykyään.

Siitä :3: +

The Man from Earth (2007) :1:+

Annan yhden tähden pelkästään The Man from Earthin idealle, jossa 14000-vuotias mies kertoo elämästään ystävilleen, sekä plussan jalolle yritykselle keskustella jostakin elämää suuremmasta. Loppu elokuvasta onkin sitten uskomatonta kuraa. Dialogi on paskaa, juonenkäänteet ovat epäuskottavia jopa elokuvan logiikalla ajateltuna ja näyttelijäsuoritukset ovat indie-elokuvalle tyypillisiä, yliampuvia ja kömpelöitä. Lisäksi selviä faktavirheitä ynnä muita typeryyksiä löytyy enemmän kuin amerikkalaisesta historian oppikirjasta. Puolisivistyneet pseudointellektuellijenkit näkevät varmaan tässä suuren maailmaa mullistavan teoksen.

Älkää katsoko.

Älkää katsoko.
No ohhoh. Näin ne leffamaut eroaa. The Man from Earth on ehdottomasti yksi parhaista leffoista mitä olen koskaan nähnyt. Se nyt vaan on jotain niin uskomatonta, että ensimmäisen kerran kun sen näin, olin täysin mykistynyt. Toisella kerralla sama juttu. Kolmatta kertaa en ole sitä vielä nähnyt, koska musta leffan katsominen liian usein pilaa sen. Shawshank Redemption on toinen sellainen leffa, jonka katsoin ensimmäisen kerran joku varmaan neljä vuotta sitten ja toisen kerran vasta tänä vuonna.

The Man from Earth on ehdottomasti yksi parhaista leffoista mitä olen koskaan nähnyt.
Kunnioitan sun mielipidettä, mutten missään nimessä jaa sitä. En nyt löydä parempaa vertailukohtaa The Man from Earthille kuin pari päivää sitten katsomani Bergmanin Seitsemäs sinetti. Niissä keskustellaan samankaltaisista teemoista kahdesta hyvin erilaisesta näkökulmasta ja kahdella hyvin erilaisella tyylillä. Seitsemäs sinetti on viiden tähden mestariteos, kun taas The Man from Earth jää mun nähdäkseni yhden tähden fiaskoksi, jonka idealla olisi ollut potentiaalia paljon enempään.

Annan yhden tähden pelkästään The Man from Earthin idealle, jossa 14000-vuotias mies kertoo elämästään ystävilleen, sekä plussan jalolle yritykselle keskustella jostakin elämää suuremmasta. Loppu elokuvasta onkin sitten uskomatonta kuraa. Dialogi on paskaa, juonenkäänteet ovat epäuskottavia jopa elokuvan logiikalla ajateltuna ja näyttelijäsuoritukset ovat indie-elokuvalle tyypillisiä, yliampuvia ja kömpelöitä. Lisäksi selviä faktavirheitä ynnä muita typeryyksiä löytyy enemmän kuin amerikkalaisesta historian oppikirjasta. Puolisivistyneet pseudointellektuellijenkit näkevät varmaan tässä suuren maailmaa mullistavan teoksen.

Älkää katsoko.

Samaa mieltä, paitsi että en ole tarpeeksi viisas tajutakseni faktavirheitä. Näyttelijät oli pirun ärsyttäviä, toivoin heti alusta lähtien, että niistä puolet jollain ihmeen tavalla kuolisi pois.

2012 (2009) :1:+

Milloin olen viimeksi nähnyt leffassa näin paljon tahatonta huumoria? En varmaan koskaan, ei ainakaan näin äkkiseltään tule mieleen. Annettakoon tahattoman huumorin tuomasta viihdearvosta yksi tähti 2012:lle. Muuten elokuva onkin älyvapaata postmodernia maailmanloppupaskaa täynnä uskottavuuden täydellisesti pilaavia fakta- ja logiikkavirheitä sekä korneja ja yliteatraalisia juonenkäänteitä. CGI-efektit ovat sentään näyttäviä (siitä vielä plussa), ja niitä ihastellessa jaksoin jotenkuten katsoa 2½-tuntisen erikoistehostespektaakkelin alusta loppuun.

Jos päätät katsoa tämän antieeppisen rymistelyleffan, tee se mieluiten kaveriporukassa; alkoholin kohtuullinen nauttiminen on suositeltavaa.

...

The Boondock Saints II - All Saints Day (2009) :2:

Ensimmäisen Boondock Saintsin juonta turhankin läheisesti mukaileva ja Kummisetä Kakkosta härskisti kopioiva jatko-osa ei pääse lähellekään alkuperäisen Saintsin fiilistä. Henkilöt, tapahtumat ja ammuskelukoreografiat ovat tylsempiä kuin ykkösosassa eivätkä tarjoa katsojalle mitään uutta. Oman käden oikeuteen turvautuvia irkkusankareita näyttelevät Sean Patrick Flanery ja Norman Reedus onnistuvat kuitenkin pelastamaan elokuvan tyylillä ja karismalla.

Lisäksi Julie Benz on ilo silmälle; kohta nelikymppinen näyttelijätär on vuosi vuodelta hotimpi. En malta odottaa, että Julie täyttää 50!

2d3b0595-56de-45a2-8a4d-3e47a92655b6.jpg

:kuola:

Kaiken kaikkiaan The Boondocksaints II: All Saints Day on viihdyttävä rikos/action-leffa, muttei millään tasolla maailmaa mullistava. Katso, jos pidit The Boondock Saintsista etkä odota liikaa jatko-osalta.

Machete :4:

Ei ole paljon lisättävää edellisiin. Tosi kova leffa, kaikkea sitä mitä odotin Expendablesilta. Machete on törkeen cool jätkä. Vitun ruma, ei hymyile koskaan ja saa pesää kaikilta kissoilta. Plussaa useista tisseistä.

Hyvin sanottu, ihan samaa mieltä. Diggailin kovasti ja naureskelin useissakin kohdissa.:4:

Jessica Alba :pano:

Old Dogs :1:

John Travoltan ja Robin Williamsin tähdittämä erittäin "hauska" leffa. Robin saa kuulla, että 7 vuotta sitten panohetkellä hän siitti 2 lasta. Lasten äiti ottaa yhteyttä Robiniin, koska ite joutuu vankilaan ja haluaa jonkun lapsenvahdiksi. Joten Travolta ja Robin alkaa vahtimaan näitä kakaroita. Eikö kuulostakkin loistavalta elokuvalta? Tästä elokuvasta komedia on kaukana, joten suosittelen elokuvaa perheellisille. En olisi odottanut tälläistä tekelettä itse tanssikuninkaalta.

Näyttelijät oli pirun ärsyttäviä, toivoin heti alusta lähtien, että niistä puolet jollain ihmeen tavalla kuolisi pois.
Harmi, ettet sä ollut käsikirjoittajana, olis voinut tulla huomattavasti mielenkiintoisempi leffa ;)

Mulla oli tuota 2012-spitkaakkelia katsoessa vähän samanlainen fiilis, toivoin vaan, että kaikki kuolee mahdollisimman nopeasti (ja näyttävästi) pois ja elokuva päättyy.

Tästä elokuvasta komedia on kaukana, joten suosittelen elokuvaa perheellisille.
Häh?

Training Day
training-day-cover-3.jpg

Oli varmaan aika mones kerta kun katoin tän. Yleensä tykkään vähän omaperäimmistä ideoista leffoissa ja jos en olisi nähnyt ennen, niin en välttämättä ottaisi kaupasta mukaan, jos lukisin takakannesta juonen, mutta tämä vaan jotenkin tykittää ja lujaa. Ehdottomasti kyllä yks parhaimmista leffoista mitä oon nähny. Hyvä esim. miten hyvillä kohtauksilla ja näyttelyllä saa IMO peruskaurajuoni leffasta mestariteoksen. Denzel oli aika kovis ja veti loistavan roolin.
:5:

Orphan
orphan.jpg

Suhtauduin aluksi niin, että tämä on varmasti niitä NIIN nähtyjä kummitustyttö kauhuleffoja, mutta täähän olikin tosi hyvä. Tosin, en sanoisi kyllä ihan kauhuksi, ehkä jännitys. Ei ollu pelottava, enkä säikähdellyt, mutta juonellisesti pidin paljon. Ei lässähtänyt missään vaiheessa ja piti hyvin otteessaan. Se loppupään juonenkäänne tuli yhtä puun takaa, kuin Kuudennessa aistissa. Tai sitten oon vaan niin tyhmä, etten vaan tajunnut sitä jutun juonta aiemmin.:D Tosi iso plussa leffoissa tollaset yllättävät juonenkäänteet. Miinusta lopun klisee
taisteluista, kun "kuollaan" sitten noustaan "henkiin" ja taas antaa leffa olettaa, että nyt se kuoli, mut vielä sieltä pompataan viimeisillä voimilla kuitenkin kimppuun kimpuun. Vituttaa tollanen.
:4:

Resident Evil Afterlife

Kaikki muut osat nähneenä kyllähän tämänkin katsoi, mutta jotain kumminkin jäi uupumaan. 3D:nä tästäki leffasta olis varmasti saanut enemmän irti mutta nyt kun katsoin ilman niin vähän köyhältä vaikutti, kun nää elokuvat tuntuu menevän vain jatkuvasti enemmän visuaaliseen eikä juonelliseen suuntaan. Juoni oli niin itsestään selvä ja tietty tähän tulee jatkoa vielä moooonta elokuvaa.

Kumminkin ihan perus mättöä ja plussaa sille, että repesin kyllä Wenthworth Millerin roolille (kappas kappas, kaveri on vankilassa :D :D) ja tää kaveri ei kyllä osaa oikeen vaihtaa tota Prison Break-aksenttiaan pois. Mutta ihan hauska lisä siis.
Plussaa myös siitä, että leffassa oli RE5 pelistä tuttuja mököjä kuten iso kirvesnuijamieäs ja Blade-leukaperä-mököt ja dogit. Enää puuttuu vain lentävät neekerit...

:3:+

Insepsöni :5:

Tulipahan vihdoin nähtyä ja olihan se vähintään yhtä hyvä kuin oli hypetetty siellä sun täällä. On kyllä aika hemmetinmoinen mielikuvitus ollut ton leffan käsikirjottajilla, oli meinaa semmosta kikkailua nuo unihommelit että huhhuh. Vaikka nuo unijutut olikin aika överiksi vedetty niin homma kuitenkin toimi hyvin leffan kannalta eikä tullut sellasia "no nyt kyllä ampuu jo vähän yli" -fiiliksiä kesken katselun.

ps. Oli kyllä härö fiilis mennä nukkumaan ton leffan jälkeen...

Memento

memento.jpg

"Elokuvassa Guy Pearce näyttelee Leonard Shelbyä joka on menettänyt päähän kohdistuneen iskun vuoksi kyvyn muistaa uusia asioita (anterogradinen amnesia). Amnesian vuoksi hän ei muista mitään iskun jälkeisiä tapahtumia, lukuun ottamatta viimeisimpiä minuutteja. Hänellä on kuitenkin pakkomielle kostaa murtovarkaille, jotka raiskasivat ja tappoivat hänen vaimonsa ja jotka tappelussa aiheuttivat hänelle tämän vamman. Muistinsa puutteet Leonard on korvannut toistosta, valokuvista, viesteistä ja tatuoinneista koostuvalla järjestelmällä..." Wiki

Erittäin vaativa elokuva. Katsojaa ei päästetä siis liian helpolla ja siksi kannattaakin miettiä mihin aikaan ja millaisessa tilassa tätä alkaa katsomaan.

Christopher Nolan (ja hänen veljensä) on tehnyt uskomatonta työtä juoni on kuin palapeli, mutta tällä kertaa erittäin vaikea sellainen.

En tiedä mitä muuta sanoisin kun olen niin sekaisin vielä.

:4:

Robin Hood

Tsekattu tämäkin nyt ja jatko-osaa odotellessa. Elokuva oli hienon näköinen, taistelukohtaukset upeita, Russell charmantti jnejne.. Mutta jotenkin ei säväyttänyt. Hyvähän tämä oli sekä viihdyttävä, mutta jätti kuitenkin kylmäksi eikä iskeny samalla tavalla kuin esimerkiks Gladiaattori. Kyllä voi silti suositella, sillä kakspuoltuntinen vierähti ihan lepposasti, mutta mitään WOW-fiiliksiä ei kuitenkaan jäänyt. Kelpoa keskinkertaista kauraa ..

:3: +

Robin Hood

robin_hood_2010_poster.jpg

Varsin hyvä, muttei kuitenkaan mitenkään eeppinen. Ihan ei yllä 300, troija jne. tasolle, mutta silti varsin katsottava. Elokuvasta puuttui mun mielestä tietynlainen karuus/brutaalius, joka tällaisiin leffoihin kuuluu. Taistelukohtaukset on nimittäin toteutettu aika heikosti, ja ne ohitetaan suht nopeasti. Sitten jonkun munkki Tuckin pontikan keittoon ja mehiläisten hipelöintiin käytetään ties kuinka kauan aikaa. Samaten jotkut henkilöhahmot jäävät todella irralliseksi, esim.
Godfrey ja metsän orvot
Russell Crowe sopii pääosaan kuin nenä päähän, eikä Cate Blanchettin suorituksessakaan ollut muuta vikaa kuin se että sillä oli vaatteet koko ajan päällä. Leffa ihan huusi kohtausta, jossa linnassa takkatulen äärellä Russell laittais Catea takaapäin. Sen sijaan Prinssi Juhanaa näyttelevä sälli epäonnistu kyllä ihan täysin.

:3:

Back
Ylös Bottom