Elokuva-arvostelut!

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Alice in wonderland :1:

-Ihan uskomatonta paskaa, ansaitsee kuitenkin yhden tähden hattumaakarin ja läskien jätkien vuoksi.

Robin Hood (uus) :4:
Kova leffa! Tykkäsin enemmän kuin vuoden 1991 vastaavasta, vaikka erittäin hyvä leffa sekin.

Eniten yllätti positiivisesti se, ettei juoni ja tapahtumat olleet helposti arvattavissa, toisin kuin voisi luulla. Hyvää actionia kaikinpuolin ja pari kohtuu hyvää läppääkin saatu mukaan. Russelilla erittäin Gladiaattori -leffan tyylinen rooli, jonka ehkä jo pystyi arvaamaankin kun sama ohjaaja kyseessä.

Robin Hood :1: Aivan paskaa. Eikä mun mielestä lähelläkään gladiaattoria. Hoodia lukuunottamatta, henkilöihin mentiin hyvin pintapuolisesti sisälle ja juoni oli hieman epäselvähkö. Yks tähti parista siististä taistelukohtauksesta.

Angels & Demons

:3:½

Ihan jees jännityksen täytteinen uskontoaiheinen leffa (Da Vinci Koodin jatko-osa).
Ei tällä nyt mitään väliä ole, mutta korjataan silti. Enkelit ja demonit on kirjana ilmestynyt 3 vuotta ennen Da Vinci koodia, eikä ne mun mielestä oikeastaan ole toisilleen jatkoa, vaikka molemmissa Robert Langdon seikkaileekin. Suomennos kirjasta tulikin sitten vuoden myöhemmin vasta Da Vinci koodin innoittamana. Leffat samoin tuli väärin päin.

Ei tällä nyt mitään väliä ole, mutta korjataan silti. Enkelit ja demonit on kirjana ilmestynyt 3 vuotta ennen Da Vinci koodia, eikä ne mun mielestä oikeastaan ole toisilleen jatkoa, vaikka molemmissa Robert Langdon seikkaileekin. Suomennos kirjasta tulikin sitten vuoden myöhemmin vasta Da Vinci koodin innoittamana. Leffat samoin tuli väärin päin.

Nonniin, hyvä että selvensit. Olis varmaan pitänyt tuo tarkistaa kun selvästi vähän väärinpäin tuo käsitys oli :rolleyes:

Mall Cop :4:

Huippu komedia.

The Longestyard 2005 :4:

Hyvillä näytteliöillä varustettu vankilakomedia. Varsinkin Steve Austin, Kevin Nash, Goldberg, Bob Sapp ja Nelly hoitivat roolinsa hyvin. Sandler taas oli perus Sandler eli todella hyvä.

Kick-Ass :2:

Suuret odotukset oli kyseistä elokuvaa kohtaa, koska luulin että kyseessä olisi superhero movien tapainen mestariteos. Alku vaikuttikin lupaavalta, mutta siihen se sitten jäikin. Iso pettymys.

Pirates of the Caribbean: Mustan helmen kirous (2003) :3:½

1299.jpg

Viimeeksi elokuvateatterissa näin elokuvan ja silloin oli todella viihdyttävä kuva. Kotisohvalta katsottuna korkeat odotukset sitten hieman pettivät minut. Paikoitellen tylsistyin ja elokuva tuntui venytetyltä. Ei kestä montaa katselukertaa.

Pirates of the Caribbean: Kuolleen miehen kirstu (2006) :3:½

4123.jpg

Kakkosen katsoin heti seuraavana päivänä ilman odotuksia, sillä muistelin tämän olevan ykkösosaa huonompi. Tällä kertaa odotuksiin nähden yllätyin positiivisesti! Elokuva pysyi kiinnostava suurimman osan ajasta, tosin pari kohtausta olisi voinut jättää kokonaan pois, sillä paikoitellen juoni tuntui junnaavan paikoillaan. Ykkösosa on kerronnaltaan parempi, mutta tässä osassa Lentävä Hollantilainen miehistöineen on komeaa katseltavaa. Erityismaininta Davy Jonesille.

pitc01.jpg

Minun mielestä näissä Pirates of the caribeneissa on käsikirjoitus täyttä paskaa. Siis juonikin on tosi ontuva ja se päähenkilö on vielä niin vitun ärsyttävä.

Incredible Hulk
incredible-hulk-poster-0.jpg

Samanlaista paskaa kuin eka osa, ei oikein mitään uutta tarjonnut. Käsikirjoituskin oli aikamoista kuraa ja se ihme
mutantti
näytti tyhmältä.

:1:1/2

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Hulkhan on kunnon action mättö. :D Ei sitä kannata niin tosissaan ottaa. Ihan hyvä perus actioni mun mielestä. Eli Hulk :3:½.
Felon :5:.

Brothers

Jake Gyllenhaal
Natalie Portman
Tobey Maguire

Imdb: 7.3

Loistava Pe/viikonloppuleffa

Omassa kategoriassaan
:4:+
Suosittelen
Ei pärjännyt kuitenkaan The Notebookille, joka on tämän genren kunkku.

Pirates of the Caribbean: Maailman laidalla (2007) :3:

4662.jpg

Tätä viimeistä osaa en ollut ennen nähnytkään, ja oli minusta kyllä huonompi mitä kaksi edellistä. Pituutta tässäkin oli hieman liikaa ja roolisuoritukset lähes jokaisen näyttelijän kohdalla heikompia mitä edellisissä osissa. Juonesta en osaa kauheasti sanoa, sillä se oli melko erikoinen, aivan kuin palapelin palat väärässä järjestyksessä alusta loppuun, mutta loppujen lopuksi sittenkin oikeassa järjestyksessä. Eli melko sekavan oloinen, joka kuitenkin lopulta toimii ihan OK.

Valhalla Rising

:5::3:

Hyvin tummasävyinen kuvaus viikinkiajan soturista. Itse pidin kovasti varsin pelkistetystä kuvauksesta. Alkuintro oli mielestäni varsin vaikuttava ja vaikka elokuvan tarina jää enimmäkseen katsojan tulkinnan varaan, se ei sorru sekavaan kerrontaan. Arvelisin, että tämä elokuva jakaa mielipiteitä, jonkun mielestä se on varmaan puuduttava, mutta itse katsoin mielenkiinnolla.

The Road

:5::0:

Vaikka yleensä pidän maailmanlopun kuvauksista ja Viggo Mortensen on mielestäni upea näyttelijä, tämä elokuva oli hirveä pettymys. Itse olen sitä mieltä, että jos lähdetään kuvaamaan aikaa maailmanlopun jälkeen, olisi hyvä käydä läpi ainakin lyhyesti syyt, jotka ovat johtaneet tilanteeseen. Joku voisi sanoa, että tässä on elokuva, joka ei päästä katsojaa helpolla. Itse olen sitä mieltä, että elokuvan tekijät ovat halunneet päästää itsensä helpolla. Elokuva keskittyy ainoastaan kuvaukseen nykytilasta. Syistä annetaan aavistuksia, mutta ne jäävät kovin köykäisiksi. Nyt elokuva on ainoastaa kuvaus isän ja pojan matkasta.

Maapalloa kohdannut tuho käy selkeästi ilmi maisemakuvauksista ja elokuvaa voisi pitää myös luotauksena ihmisen perimmäiseen luonteeseen, joka on varsin primitiivinen. Isä ja poika käyvät taistelua itsensä kanssa joka päivä pysyäkseen tuon rajan eettisemmällä puolella.

Tästä asetelmasta olisi saatu vaikka mitä, mutta isän ja pojan välinen dialogi jää varsin köykäiseksi. Elokuva on myöskin turhan pitkä, vaikka saattaa olla että viipyilevillä kohtauksilla on haettu toivottomuuden tuntua, mutta nyt se onnistuu lähinnä saamaan katsojan ärtyneeksi.

Myöskin pojan imbesilliys saa katsojan raivon valtaan. Toivottavasti kakara koki tuskallisen kuoleman niiden seuraajien toimesta.

Prince of Persia: The Sands of Time
Paska! Traileri vaikutti hyvältä mutta leffa ei vaan kolahtanut. Ihan ookoo efektit ja silleen ja kyllähän tuon kai kattoa voi, mutta silti aika pettymys. :2:

The Road

:5::0:

Vaikka yleensä pidän maailmanlopun kuvauksista ja Viggo Mortensen on mielestäni upea näyttelijä, tämä elokuva oli hirveä pettymys. Itse olen sitä mieltä, että jos lähdetään kuvaamaan aikaa maailmanlopun jälkeen, olisi hyvä käydä läpi ainakin lyhyesti syyt, jotka ovat johtaneet tilanteeseen. Joku voisi sanoa, että tässä on elokuva, joka ei päästä katsojaa helpolla. Itse olen sitä mieltä, että elokuvan tekijät ovat halunneet päästää itsensä helpolla. Elokuva keskittyy ainoastaan kuvaukseen nykytilasta. Syistä annetaan aavistuksia, mutta ne jäävät kovin köykäisiksi. Nyt elokuva on ainoastaa kuvaus isän ja pojan matkasta.

Maapalloa kohdannut tuho käy selkeästi ilmi maisemakuvauksista ja elokuvaa voisi pitää myös luotauksena ihmisen perimmäiseen luonteeseen, joka on varsin primitiivinen. Isä ja poika käyvät taistelua itsensä kanssa joka päivä pysyäkseen tuon rajan eettisemmällä puolella.

Tästä asetelmasta olisi saatu vaikka mitä, mutta isän ja pojan välinen dialogi jää varsin köykäiseksi. Elokuva on myöskin turhan pitkä, vaikka saattaa olla että viipyilevillä kohtauksilla on haettu toivottomuuden tuntua, mutta nyt se onnistuu lähinnä saamaan katsojan ärtyneeksi.

En sen enempää vasta-analyysiä lähde heittelemään, mutta se, ettei kerrottu tai valoitettu tuhoa lainkaan oli mielestäni ainoastaan toimiva ja upea ratkaisu. Syyt olisivat todennäköisesti liittyneet sotiin, ulkoavaruuteen, ilmastonmuutokseen tai johonkin yhtä kliseiseen ratkaisuun. Kyseessä olikin nimenomaan isän ja pojan matka, ei niinkään perinteinen post-apokalyptinen kuvaus. Suurempi dialogin määrä olisi kääntynyt itseään vastaan. Nyt kyseessä on mestarillisuutta lähentelevä, upeasti kuvattu joskin erittäin melankolinen ja ahdistava elokuva.

En sen enempää vasta-analyysiä lähde heittelemään, mutta se, ettei kerrottu tai valoitettu tuhoa lainkaan oli mielestäni ainoastaan toimiva ja upea ratkaisu. Syyt olisivat todennäköisesti liittyneet sotiin, ulkoavaruuteen, ilmastonmuutokseen tai johonkin yhtä kliseiseen ratkaisuun. Kyseessä olikin nimenomaan isän ja pojan matka, ei niinkään perinteinen post-apokalyptinen kuvaus. Suurempi dialogin määrä olisi kääntynyt itseään vastaan. Nyt kyseessä on mestarillisuutta lähentelevä, upeasti kuvattu joskin erittäin melankolinen ja ahdistava elokuva.
Täysin samaa mieltä. En muista montako tähteä annoin, mutta hyvä leffa oli. Ei mitenkään massoille suunnattu, ainakaan liiaksi.

Hiljaiset sillat

Eilen illalla tuli katsottua tämä telkkarista ja nyt täytyy hieman suitsuttaa...

Clint Eastwood on tämän pallon suurin elävien kuvien mies. Likainen Harry näyttää ensimmäisessä omassa leffassaan kuinka tehdään draama/romanttinen -elokuva ilman imelyyttä ja alleviivausta ja samalla kerrotaan totuus elämästä ja rakastamisesta. Katsoin ekakerran leffan kun se ilmestyi eikä paljoa napannut mutta nyt reilu kymmenen vuotta vanhempana alkaa ikää olemaan pikkuhiljaa riittävästi ymmärtämään elokuvan hienous. Naurakaa pois vain mutta katsokaa leffan näyttelijäsuoritukset; Eastwood vetää omalla taidollaan ja Meryl Streep on aivan huikasevassa vedossa. Muutenkin koko leffan tempo ja tunnelma on viimeistä päälle onnistunut. Ei suositella alle 35 vuotiaille. :5:

Hiljaiset sillat

Eilen illalla tuli katsottua tämä telkkarista ja nyt täytyy hieman suitsuttaa...

Clint Eastwood on tämän pallon suurin elävien kuvien mies. Likainen Harry näyttää ensimmäisessä omassa leffassaan kuinka tehdään draama/romanttinen -elokuva ilman imelyyttä ja alleviivausta ja samalla kerrotaan totuus elämästä ja rakastamisesta. Katsoin ekakerran leffan kun se ilmestyi eikä paljoa napannut mutta nyt reilu kymmenen vuotta vanhempana alkaa ikää olemaan pikkuhiljaa riittävästi ymmärtämään elokuvan hienous. Naurakaa pois vain mutta katsokaa leffan näyttelijäsuoritukset; Eastwood vetää omalla taidollaan ja Meryl Streep on aivan huikasevassa vedossa. Muutenkin koko leffan tempo ja tunnelma on viimeistä päälle onnistunut. Ei suositella alle 35 vuotiaille. :5:

No kyllä se tämmöiselle kakarallekin iski viiden tähden voimin ;).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom