Elokuva-arvostelut!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kick Ass
big_lyndsy-fonseca-1.jpg

Hiton ihmeellinen ja hyvä pätkä. Tuli täytenä yllätyksenä itselleni. Tuo Lyndsy Fonseca (Katie) oli todella hot. Pippelini oli samaa mieltä.
:4:

perhos vaikutus :3:

hyvä elokuva minkä loppu oli todella paska.

Katsoin eilen tämän uudestaan erillaisella lopulla ja pakko myöntää, että elokuva parani roimasti. Meinasin jopa ihan herkistyä lopussa. Annan tälle täydet :5: tähteä toisen katselukerran jälkeen.

Idea on kyllä elokuvassa loistava. Harmi vaan, että tuostakin leffasta piti lypsää kaksi jatko-osaa. Jotenkin tuntuu, että aikamoista paskaa ovat nuo jälkimmäiset.

The Road

:5::0:

Vaikka yleensä pidän maailmanlopun kuvauksista ja Viggo Mortensen on mielestäni upea näyttelijä, tämä elokuva oli hirveä pettymys. Itse olen sitä mieltä, että jos lähdetään kuvaamaan aikaa maailmanlopun jälkeen, olisi hyvä käydä läpi ainakin lyhyesti syyt, jotka ovat johtaneet tilanteeseen. Joku voisi sanoa, että tässä on elokuva, joka ei päästä katsojaa helpolla. Itse olen sitä mieltä, että elokuvan tekijät ovat halunneet päästää itsensä helpolla. Elokuva keskittyy ainoastaan kuvaukseen nykytilasta. Syistä annetaan aavistuksia, mutta ne jäävät kovin köykäisiksi. Nyt elokuva on ainoastaa kuvaus isän ja pojan matkasta.

Maapalloa kohdannut tuho käy selkeästi ilmi maisemakuvauksista ja elokuvaa voisi pitää myös luotauksena ihmisen perimmäiseen luonteeseen, joka on varsin primitiivinen. Isä ja poika käyvät taistelua itsensä kanssa joka päivä pysyäkseen tuon rajan eettisemmällä puolella.

Tästä asetelmasta olisi saatu vaikka mitä, mutta isän ja pojan välinen dialogi jää varsin köykäiseksi. Elokuva on myöskin turhan pitkä, vaikka saattaa olla että viipyilevillä kohtauksilla on haettu toivottomuuden tuntua, mutta nyt se onnistuu lähinnä saamaan katsojan ärtyneeksi.

edittiä.. Perkeles, eihän tämä quottaaminen ny ihan onnistunu..
Tähän haluan vaan sanoa että tuskin on elokuvantekijöitä laiskuudesta syyttäminen, kun alkuperäinen kirja on melkeen prikulleen samanlainen kuin tämä leffa.. Suosittelen kyllä lukaisemaan, hieno kirja on se. Kuten Cormac McCarthyn no country for old men:kin.

Felon on tosi kova leffa ja ehkä lähinnä siks, etten ollu kuullu mitään alkuhypeä ko filkasta. Oli vaan sellanen positiivinen yllätys! Juoni toimi eikä katsomista malttanu jättää kesken. Samaa sarjaa ku komedioissa lets go to prison, joka oli myös positiivinen hauska yllätys.

Katoin parit viime vuosikymmenien oscarvoittajat;

geishan muistelmat;
oli hyvä, jakso kattoa koko leffan, kaunista lavastusta ja rekvisiittaa, mielenkiintonen juoni. mutta ei vaan sykähdyttänyt, jätti kylmäksi. hyvä elokuva, muttei iskenyt.

the insider
jotenki lässy, ylimoralisoiva ja ärsyttävä. jaksoi tämän edellisen leffan tavoin kattoa alusta loppuun ja oli noin niinku periaatteessa hyvä mutta.. EI.. olen nähnyt parempiakin. :) En oikeasti ymmärrä miten tämä on saanut 8/10 imdbssä ja voittanut niin paljon oscareita. Kertokaa toki jos pidätte tätä elokuvaa loistavana pätkänä. Al Pacino ja Crowe on hyviä mutta koko muu juttu niin en mä tajua.

monters ball
olen nähnyt paljon parempia draamoja ja mun mielestä tämä mässäili seksillä aivan liikaa. tykkään todella paljon billy bobista mutta kun juonen perusteella odotti paljon enemmän ku lässynlässyn rakkaustarinan niin ieieieieie. Ei huono, ei hyvä. Keskinkertanen draama.

Robin Hood :2:
Prince of Persia :1:

Nykyään on ilmeisen muodikasta tehdä paskoja leffoja. Mikäpä siinä kun kuitenkin tulee näihin rahaa syydettyä ja naurattaa. Ehkäpä onkin itseasiassa vähän liikaa vaadittu että tarjolla olisi edes loogisesti etenevät juonet ja uskottava henkilögalleria. Itseasiassa onkin aikalailla outoa että aikaisemmin niihin jopa panostettiin, henkilöiden karaktäärit syvenivät leffan kuluessa sekä henkilökohtaiset motiivit selkiytyivät tukien juonenkulkua. Ihan turhaan sanon minä. Vaadin siis käsikirjoittajille parempaa palkkaa, koska ovat oivaltaneet että vähemmän on enemmän.

126332011313.jpg

Kick-Ass :3:

Aika medium. Ei tästä ole paljoa sanottavaa. Piristävän erilainen "supersankarileffa". Veri lensi, huumoriakin oli vähän ja pikkutyttö oli ihan loistava. Ei tätä kyllä toiseen kertaan tule katsottua jos ei joskus satu telkkarista tulemaan sopivaan aikaan, eikä ole parempaa tekemistä.

The Road

:5::0:

Vaikka yleensä pidän maailmanlopun kuvauksista ja Viggo Mortensen on mielestäni upea näyttelijä, tämä elokuva oli hirveä pettymys. Itse olen sitä mieltä, että jos lähdetään kuvaamaan aikaa maailmanlopun jälkeen, olisi hyvä käydä läpi ainakin lyhyesti syyt, jotka ovat johtaneet tilanteeseen. Joku voisi sanoa, että tässä on elokuva, joka ei päästä katsojaa helpolla. Itse olen sitä mieltä, että elokuvan tekijät ovat halunneet päästää itsensä helpolla. Elokuva keskittyy ainoastaan kuvaukseen nykytilasta. Syistä annetaan aavistuksia, mutta ne jäävät kovin köykäisiksi. Nyt elokuva on ainoastaa kuvaus isän ja pojan matkasta.

Maapalloa kohdannut tuho käy selkeästi ilmi maisemakuvauksista ja elokuvaa voisi pitää myös luotauksena ihmisen perimmäiseen luonteeseen, joka on varsin primitiivinen. Isä ja poika käyvät taistelua itsensä kanssa joka päivä pysyäkseen tuon rajan eettisemmällä puolella.

Tästä asetelmasta olisi saatu vaikka mitä, mutta isän ja pojan välinen dialogi jää varsin köykäiseksi. Elokuva on myöskin turhan pitkä, vaikka saattaa olla että viipyilevillä kohtauksilla on haettu toivottomuuden tuntua, mutta nyt se onnistuu lähinnä saamaan katsojan ärtyneeksi.

edittiä.. Perkeles, eihän tämä quottaaminen ny ihan onnistunu..
Tähän haluan vaan sanoa että tuskin on elokuvantekijöitä laiskuudesta syyttäminen, kun alkuperäinen kirja on melkeen prikulleen samanlainen kuin tämä leffa.. Suosittelen kyllä lukaisemaan, hieno kirja on se. Kuten Cormac McCarthyn no country for old men:kin.

Cormac McCarthy on jenkeissä todella arvostettu kirjailija ja tuo The Road voitti kirjallisuuden Pulitzerin. The Road on leffa jota joko rakastaa tai vihaa. Minusta se on hyvä juttu. Kertoo siitä, että leffa ei ole perinteistä hollywoodhuttua kuten 99% nykyleffoista. Muuten ne leffan keskustelut perustuvat suurimmaksi osaksi McCarthyn ja hänen oman poikansa välisiin keskusteluihin. McCarthy muuten laittoi syrjään poikansa 18v syntymäpäivää varten laatikollisen nimikirjoitettuja kirjojaan. Yleensähän McCarthy ei tee mitään julkisia esiintymisia joten noilla kirjoilla on varmasti kivasti arvoa.

btw. oletko lukenut Blood Meridianin?

Itse en tajunnut Felon-leffan hehkutusta. Epäkiinnostavat hahmot ja kaikin puolin tylsähkö. Ehkä jos pitää tappelun katsomisesta niin saattaa nauttia. Val Kilmerin hahmossa oli hieman yritystä, mutta jäi aika karismattomaksi.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Hyvin tummasävyinen kuvaus viikinkiajan soturista. Itse pidin kovasti varsin pelkistetystä kuvauksesta. Alkuintro oli mielestäni varsin vaikuttava ja vaikka elokuvan tarina jää enimmäkseen katsojan tulkinnan varaan, se ei sorru sekavaan kerrontaan. Arvelisin, että tämä elokuva jakaa mielipiteitä, jonkun mielestä se on varmaan puuduttava, mutta itse katsoin mielenkiinnolla.

Tuli väistämättä Sauna mieleen. Paljon vedetään miekkaa tupesta mutta mitään ei näy eikä mitään tapahdu...Vasta kun lopussa, ja voi jäädä miettimään että mikä järki tässä nyt sitten oli? Mutta jos en olis kattonu tuota Felonia ensin ja heti perään tuota, olisin varmasti paljon vastaanottavammalla päällä. En kyllä kässänny sitä järvenpuukkottamista ja suohon painamista (ei varmaan spoilaa paljonkaan) mutta ehkä olen vain tyhmä. :2:

Sauna oli parempi ku tämä vaikka budjetti on varmasti ollut molemmilla se 2000e joista 1500e mennyt lainakamoihin.

Itse en tajunnut Felon-leffan hehkutusta. Epäkiinnostavat hahmot ja kaikin puolin tylsähkö. Ehkä jos pitää tappelun katsomisesta niin saattaa nauttia. Val Kilmerin hahmossa oli hieman yritystä, mutta jäi aika karismattomaksi.

Tykkäsin, koska en ollut kuullut mitään muuta kuin että täälä joku mainitsi leffan olevan hyvä. Erinomainen jopa. Pako potenssiin 10 ilman pitkittämistä ja turhia cliffhangeryrityksiä.

Katselinpa pitkästä aikaa oikein romanttisen draaman, The Notebook (2004)

the_notebook_kiss-11440.jpg

ja voi, olipas se mukava leffa. Alku oli mielenkiintoinen, välilläkin jotain tapahtui ja loppu hyvin kaikki hyvin. Aitoja näyttelijöitä, tuli hyvä mieli. Ja onhan se tuo Rachel McAdams kyllä hirmuisen sievä tyttö. Ja mikä ihaninta, tällä näyttelijäpariskunnalla on oikeastikin ollut suhde, aaw :D

Hiljaiset sillat

Eilen illalla tuli katsottua tämä telkkarista ja nyt täytyy hieman suitsuttaa...

Clint Eastwood on tämän pallon suurin elävien kuvien mies. Likainen Harry näyttää ensimmäisessä omassa leffassaan kuinka tehdään draama/romanttinen -elokuva ilman imelyyttä ja alleviivausta ja samalla kerrotaan totuus elämästä ja rakastamisesta. Katsoin ekakerran leffan kun se ilmestyi eikä paljoa napannut mutta nyt reilu kymmenen vuotta vanhempana alkaa ikää olemaan pikkuhiljaa riittävästi ymmärtämään elokuvan hienous. Naurakaa pois vain mutta katsokaa leffan näyttelijäsuoritukset; Eastwood vetää omalla taidollaan ja Meryl Streep on aivan huikasevassa vedossa. Muutenkin koko leffan tempo ja tunnelma on viimeistä päälle onnistunut. Ei suositella alle 35 vuotiaille. :5:
Vaikken ihan suositusikärajaan ylläkkään, mutta elokuva oli hyvä. :4: +
Koska leffa sisälsi liikaa clintin suutelointikohtauksia kannattan myös korkeaa alaikärajaa.

ja voi, olipas se mukava leffa. Alku oli mielenkiintoinen, välilläkin jotain tapahtui ja loppu hyvin kaikki hyvin. Aitoja näyttelijöitä, tuli hyvä mieli. Ja onhan se tuo Rachel McAdams kyllä hirmuisen sievä tyttö. Ja mikä ihaninta, tällä näyttelijäpariskunnalla on oikeastikin ollut suhde, aaw :D

Tuo leffa on klassikko omassa genressään.

Cormac McCarthy on jenkeissä todella arvostettu kirjailija ja tuo The Road voitti kirjallisuuden Pulitzerin. The Road on leffa jota joko rakastaa tai vihaa. Minusta se on hyvä juttu. Kertoo siitä, että leffa ei ole perinteistä hollywoodhuttua kuten 99% nykyleffoista. Muuten ne leffan keskustelut perustuvat suurimmaksi osaksi McCarthyn ja hänen oman poikansa välisiin keskusteluihin. McCarthy muuten laittoi syrjään poikansa 18v syntymäpäivää varten laatikollisen nimikirjoitettuja kirjojaan. Yleensähän McCarthy ei tee mitään julkisia esiintymisia joten noilla kirjoilla on varmasti kivasti arvoa.

btw. oletko lukenut Blood Meridianin?

Näinpä juuri.. En ole lukenut blood meridiania, pitänee varmaan kaivella jostain. Tällähetkellä hyllyssä on vaan tuo road ja no country for old men. Tuntuu muuten olevan aika mielipiteitä jakava tuo No countrykin.. Omasta mielestä erittäin hieno kirja ja leffaki oli ehkä parasta mitä tuona vuonna tuli. :worship:

Duudsonit elokuva :4:

Samaa tasoa MTV:n hölmöily sarjojen / elokuvien kanssa.

The Truth About Love :3:

Olipa hempeä elokuva. Yleensä ei tämmöisiä elokuvia pysty katsomaan, mutta jostain kumman syystä tämä oli aika hyvä. Leffan jälkeen oli pakko kyllä tehdä jotain miehekästä, koska naisellisempi puoleni oli päässyt valloilleen vajaaksi kahdeksi tunniksi tätä elokuvaa katsoessa, joten join sikspäkin olutta, kaivelin muniani ja katsoin Commandon leikkaamattoman version.

Resident Evil Degeneration :2:

En ymmärrä miten Resident Evilestä ei ole saatu yhtään hyvää elokuvaa. Tai noh onhan se kakkonen ihan katsottava, mutta mikään näistä leffoista ei ole onnistunut luomaan samaa fiilistä mitä pelit tekivät. Elokuviakin olisi mukavempi seurata jos niissä lainailtaisiin enemmän tapahtumia, hahmoja ja paikkoja itse peleistä. Tämä animaatio versio oli kyllä hirveä pettymys. Olisivat vaikka tehneet ennemmin Resident Evil ykkös tai kakkos pelistä elokuva version pienillä lisäjuoni kuvioilla tms.

Tuli tämäkin katsottua, kun niin kovasti kehuttiin. Ja kyllä, osui ja upposi. Aika harvoin elokuvista liikutun, mutta tämän kanssa meni roska silmään. Hyvät näyttelijät ja sopivasti rytmitetty tarina piti tämän muutenkin hyvin pystyssä ja mielenkiinnon yllä. Kiitti vinkistä! Onneksi ei jäänyt tuo ylläoleva teksti mieleen, niin ei tullut spoilattua elokuvakokemusta... ;)

Mäkin katsoin tässä päivänä eräänä tuon kehutun The Notebookin, vaikka tuon genren elokuvia yleensä välttelenkin. Joo-o, ihan mukava ja enimmäkseen kepeähkö hidassoutuinen tarina, mutta saan vissiin tästedes kutsua itseäni ihan virallisesti paatuneeksi kivisydämeksi, koska leffa ei juuri soitellut mitään sielun salattuja kieliä saati vääntänyt kyynelhanoja auki.

Mäkin katsoin tässä päivänä eräänä tuon kehutun The Notebookin, vaikka tuon genren elokuvia yleensä välttelenkin. Joo-o, ihan mukava ja enimmäkseen kepeähkö hidassoutuinen tarina, mutta saan vissiin tästedes kutsua itseäni ihan virallisesti paatuneeksi kivisydämeksi, koska leffa ei juuri soitellut mitään sielun salattuja kieliä saati vääntänyt kyynelhanoja auki.

Liekkö omalla kohdalla sylissä istunut rakas vaikuttanut herkkyyteen? ;) Tai sit musta on tullut jo vanha, ei nää ennen herättäny mitään ihmeellisiä tunteita...

Suositut

Back
Ylös Bottom