No kyllä se tämmöiselle kakarallekin iski viiden tähden voimin ;).
Sä olet vaan henkisesti niin vanha jo :D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No kyllä se tämmöiselle kakarallekin iski viiden tähden voimin ;).
perhos vaikutus :3:
hyvä elokuva minkä loppu oli todella paska.
The Road
:5::0:
Vaikka yleensä pidän maailmanlopun kuvauksista ja Viggo Mortensen on mielestäni upea näyttelijä, tämä elokuva oli hirveä pettymys. Itse olen sitä mieltä, että jos lähdetään kuvaamaan aikaa maailmanlopun jälkeen, olisi hyvä käydä läpi ainakin lyhyesti syyt, jotka ovat johtaneet tilanteeseen. Joku voisi sanoa, että tässä on elokuva, joka ei päästä katsojaa helpolla. Itse olen sitä mieltä, että elokuvan tekijät ovat halunneet päästää itsensä helpolla. Elokuva keskittyy ainoastaan kuvaukseen nykytilasta. Syistä annetaan aavistuksia, mutta ne jäävät kovin köykäisiksi. Nyt elokuva on ainoastaa kuvaus isän ja pojan matkasta.
Maapalloa kohdannut tuho käy selkeästi ilmi maisemakuvauksista ja elokuvaa voisi pitää myös luotauksena ihmisen perimmäiseen luonteeseen, joka on varsin primitiivinen. Isä ja poika käyvät taistelua itsensä kanssa joka päivä pysyäkseen tuon rajan eettisemmällä puolella.
Tästä asetelmasta olisi saatu vaikka mitä, mutta isän ja pojan välinen dialogi jää varsin köykäiseksi. Elokuva on myöskin turhan pitkä, vaikka saattaa olla että viipyilevillä kohtauksilla on haettu toivottomuuden tuntua, mutta nyt se onnistuu lähinnä saamaan katsojan ärtyneeksi.
edittiä.. Perkeles, eihän tämä quottaaminen ny ihan onnistunu..
Tähän haluan vaan sanoa että tuskin on elokuvantekijöitä laiskuudesta syyttäminen, kun alkuperäinen kirja on melkeen prikulleen samanlainen kuin tämä leffa.. Suosittelen kyllä lukaisemaan, hieno kirja on se. Kuten Cormac McCarthyn no country for old men:kin.
The Road
:5::0:
Vaikka yleensä pidän maailmanlopun kuvauksista ja Viggo Mortensen on mielestäni upea näyttelijä, tämä elokuva oli hirveä pettymys. Itse olen sitä mieltä, että jos lähdetään kuvaamaan aikaa maailmanlopun jälkeen, olisi hyvä käydä läpi ainakin lyhyesti syyt, jotka ovat johtaneet tilanteeseen. Joku voisi sanoa, että tässä on elokuva, joka ei päästä katsojaa helpolla. Itse olen sitä mieltä, että elokuvan tekijät ovat halunneet päästää itsensä helpolla. Elokuva keskittyy ainoastaan kuvaukseen nykytilasta. Syistä annetaan aavistuksia, mutta ne jäävät kovin köykäisiksi. Nyt elokuva on ainoastaa kuvaus isän ja pojan matkasta.
Maapalloa kohdannut tuho käy selkeästi ilmi maisemakuvauksista ja elokuvaa voisi pitää myös luotauksena ihmisen perimmäiseen luonteeseen, joka on varsin primitiivinen. Isä ja poika käyvät taistelua itsensä kanssa joka päivä pysyäkseen tuon rajan eettisemmällä puolella.
Tästä asetelmasta olisi saatu vaikka mitä, mutta isän ja pojan välinen dialogi jää varsin köykäiseksi. Elokuva on myöskin turhan pitkä, vaikka saattaa olla että viipyilevillä kohtauksilla on haettu toivottomuuden tuntua, mutta nyt se onnistuu lähinnä saamaan katsojan ärtyneeksi.
edittiä.. Perkeles, eihän tämä quottaaminen ny ihan onnistunu..
Tähän haluan vaan sanoa että tuskin on elokuvantekijöitä laiskuudesta syyttäminen, kun alkuperäinen kirja on melkeen prikulleen samanlainen kuin tämä leffa.. Suosittelen kyllä lukaisemaan, hieno kirja on se. Kuten Cormac McCarthyn no country for old men:kin.
Cormac McCarthy on jenkeissä todella arvostettu kirjailija ja tuo The Road voitti kirjallisuuden Pulitzerin. The Road on leffa jota joko rakastaa tai vihaa. Minusta se on hyvä juttu. Kertoo siitä, että leffa ei ole perinteistä hollywoodhuttua kuten 99% nykyleffoista. Muuten ne leffan keskustelut perustuvat suurimmaksi osaksi McCarthyn ja hänen oman poikansa välisiin keskusteluihin. McCarthy muuten laittoi syrjään poikansa 18v syntymäpäivää varten laatikollisen nimikirjoitettuja kirjojaan. Yleensähän McCarthy ei tee mitään julkisia esiintymisia joten noilla kirjoilla on varmasti kivasti arvoa.
btw. oletko lukenut Blood Meridianin?
Hyvin tummasävyinen kuvaus viikinkiajan soturista. Itse pidin kovasti varsin pelkistetystä kuvauksesta. Alkuintro oli mielestäni varsin vaikuttava ja vaikka elokuvan tarina jää enimmäkseen katsojan tulkinnan varaan, se ei sorru sekavaan kerrontaan. Arvelisin, että tämä elokuva jakaa mielipiteitä, jonkun mielestä se on varmaan puuduttava, mutta itse katsoin mielenkiinnolla.
Itse en tajunnut Felon-leffan hehkutusta. Epäkiinnostavat hahmot ja kaikin puolin tylsähkö. Ehkä jos pitää tappelun katsomisesta niin saattaa nauttia. Val Kilmerin hahmossa oli hieman yritystä, mutta jäi aika karismattomaksi.
Vaikken ihan suositusikärajaan ylläkkään, mutta elokuva oli hyvä. :4: +Hiljaiset sillat
Eilen illalla tuli katsottua tämä telkkarista ja nyt täytyy hieman suitsuttaa...
Clint Eastwood on tämän pallon suurin elävien kuvien mies. Likainen Harry näyttää ensimmäisessä omassa leffassaan kuinka tehdään draama/romanttinen -elokuva ilman imelyyttä ja alleviivausta ja samalla kerrotaan totuus elämästä ja rakastamisesta. Katsoin ekakerran leffan kun se ilmestyi eikä paljoa napannut mutta nyt reilu kymmenen vuotta vanhempana alkaa ikää olemaan pikkuhiljaa riittävästi ymmärtämään elokuvan hienous. Naurakaa pois vain mutta katsokaa leffan näyttelijäsuoritukset; Eastwood vetää omalla taidollaan ja Meryl Streep on aivan huikasevassa vedossa. Muutenkin koko leffan tempo ja tunnelma on viimeistä päälle onnistunut. Ei suositella alle 35 vuotiaille. :5:
Katselinpa pitkästä aikaa oikein romanttisen draaman, The Notebook (2004)
ja voi, olipas se mukava leffa. Alku oli mielenkiintoinen, välilläkin jotain tapahtui ja loppu hyvin kaikki hyvin. Aitoja näyttelijöitä, tuli hyvä mieli. Ja onhan se tuo Rachel McAdams kyllä hirmuisen sievä tyttö. Ja mikä ihaninta, tällä näyttelijäpariskunnalla on oikeastikin ollut suhde, aaw :D
Cormac McCarthy on jenkeissä todella arvostettu kirjailija ja tuo The Road voitti kirjallisuuden Pulitzerin. The Road on leffa jota joko rakastaa tai vihaa. Minusta se on hyvä juttu. Kertoo siitä, että leffa ei ole perinteistä hollywoodhuttua kuten 99% nykyleffoista. Muuten ne leffan keskustelut perustuvat suurimmaksi osaksi McCarthyn ja hänen oman poikansa välisiin keskusteluihin. McCarthy muuten laittoi syrjään poikansa 18v syntymäpäivää varten laatikollisen nimikirjoitettuja kirjojaan. Yleensähän McCarthy ei tee mitään julkisia esiintymisia joten noilla kirjoilla on varmasti kivasti arvoa.
btw. oletko lukenut Blood Meridianin?
Katselinpa pitkästä aikaa oikein romanttisen draaman, The Notebook (2004)
ja voi, olipas se mukava leffa. Alku oli mielenkiintoinen, välilläkin jotain tapahtui ja loppu hyvin kaikki hyvin. Aitoja näyttelijöitä, tuli hyvä mieli. Ja onhan se tuo Rachel McAdams kyllä hirmuisen sievä tyttö. Ja mikä ihaninta, tällä näyttelijäpariskunnalla on oikeastikin ollut suhde, aaw :D
Mäkin katsoin tässä päivänä eräänä tuon kehutun The Notebookin, vaikka tuon genren elokuvia yleensä välttelenkin. Joo-o, ihan mukava ja enimmäkseen kepeähkö hidassoutuinen tarina, mutta saan vissiin tästedes kutsua itseäni ihan virallisesti paatuneeksi kivisydämeksi, koska leffa ei juuri soitellut mitään sielun salattuja kieliä saati vääntänyt kyynelhanoja auki.