Elokuva-arvostelut!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Public Enemies (2009) 76/100
http://www.imdb.com/title/tt1152836/
Michael Mann on saanut kerronnan kohdilleen ja 140minuuttia menee nopeasti, mutta leffasta puuttuu silti jotakin, ainakin jotain twistejä olisin kaivannut. Näyttelijät ovat kuitenkin hyvät ja Depp vetää kyllä todella hyvin Dillingerinä. Kokonaisuudessaan tämä on hyvä gangsterifilmi mutta ei loistava.

Pandorum (2009) 70/100
http://www.imdb.com/title/tt1188729/
Yllättävän hyvä "Sci-FiKauhuTrilleri". Leffasta löytyy aika paljon toimintaa mutta on myös jollakin tavalla psykologisesti pohdittava. Kokonaisuudessaan varsin viihdyttävä ehkä jopa vähän yllättäväkin.

Helvetin hyviä leffoja molemmat! Suosittelen tutustumaan. Pandorumin tapaista scifi elokuvia on odoteltu jo pitkään.

blindness_poster.jpg

Blindness :3:+

Ihan mielenkiintoinen leffa,välillä vähän ahdistava.

Nämä tuli tässä tiirattua

http://www.youtube.com/watch?v=O76m3kpgPTQ
The hills have eyes 2006

Ihan täyttä paskaa,ei pelottanu,ei ahistanu,ei oikee mitää fiilareita..psygologisesta pelosta ei tietoakaan,vaan se yritettiin korvata veren määrällä.Tässäkin tapauksessa traileri näyttää hyvältä,mutta totuus on jotain ihan muuta.
Muutaman kerran röhähdin nauramaan,siitä :1:

http://www.youtube.com/watch?v=eF2u5E4Qqwc
The hills have eyes 2 (2007)

Halusin uskoa että kakkos osassa olisi parannusta edelliseen,niinhän ei yleensä ole,eikä myöskään tässä tapauksessa.Samat jutut,väkisin väännetty,ja ei naurattanut kuin puolet mitä ykkösessä :1: -

http://www.youtube.com/watch?v=A9i0Z9X7lrU
Alaston pelko(primal fear)1996

hyvä oikeustrilleri,en tiedä olisiko elokuva läheskään tätä tasoa ilman Edward Nortonia.:3: +

http://www.youtube.com/watch?v=Q8jbt0wBkMI
Snatch-hävyttömät

Ehkä paras toiminta-komedia ikinä,loistavat näyttelijät ja käsittämättömän kupliva juoni,pitävät taatusti otteessaan koko elokuvan ajan.:5: -

The Haunting in Connecticut (2009)
haunting_in_connecticut.jpg

Äsken katoin Blu-rayna ja kotiteatterisarjalla. On kyllä aivan eri planeetalta kattoa kauhuelokuvia, kun katsoo kotiteatterisarjalla, verrattuna kun kattoo telkun omilla kauttimilla. Oon varmaan normaalia nössömpi tyyppi, mut säikähdin vähän väliä ihan vitusti, kun katoin tätä leffaa, kun ykskaks kuuluu olan takana olevasta kauittimestä "ÖÖÖÖÖÖÖ!!". Itse elokuva oli aika sekava ja tapahtumat etenee liian nopeasti ja loppu menee mun mielestä ihan överiksi. Pitää kuitenkin antaa 3 tähteä, kun onnistu säikyttelemään monessa kohtaa ennalta-arvaamattomasti ja se on vielä hyvä juttu, kun tässä ei ollut mitään pikkutyttö kummituksia, mitä on nähty kauhuleffoissa jo enemmän kuin tarpeeksi.

:3:

Ystävät hämärän jälkeen (2008)

Voi helvetti kun oli hieno elokuva! Ahdistava, kaunis, surullinen. Kaikki toimii. Ei tälle voi antaa kuin :5:

500DaysPoster.jpg

(500) Days of Summer

Oli mun mielestä hyvä parisuhdedraama. Ohjaaja käytti aika hauskoja keinoja miten hän poikkesi kronologisesta tarinankerronnasta ja käytti muutamia aika toimivia kikkoja (split screen tulevasta tapahtumasta, miten päähenkilö sen kuvittelee ja miten se sitten tapahtuu). Muutenkin hienosti ohjattu, pitää laittaa nimi muistiin. Joseph Gordon-Lewitt on mielestäni sopivan symppis esittämään päähenkilöä ja häneen oli aika helppo samaistua. Muutenkin leffassa kuvaillaan mielestäni hienosti suhteen eri aikajaksoja ja niiden ylä-ja alamäkiä. Plussaa vielä elokuvan soundtrackistä.

Pientä miinusta hieman heikosti rakennetusta lopusta.

:4:

Bitch slap

Leffa oli ehkä paskin mitä oon ikinä nähnyt, ainoa budjettireikä tais olla pieni studio, isotissiset näyttelijät ja valoefektit, leffassa ei käytännössä ollut päätä eikä häntää, tarkotuksena oli katsoa siis lähinnä niitä tissejä :hyper:

eli silikoonitissiset näyttelijät :4:
leffa :0: :zzzz:

Koivusalon Täällä pohjantähden alla.

Yllätti positiivisesti. Tosin aika ennen Akselin teini-ikää ohitettiin alussa parissa minuutissa. Muuten mielestäni varsin onnistunut kuvaus kansallisaarteesta. Näyttelijät onnistuivat pääasiassa hyvin rooleissaan, ja nykyaikainen tekniikka elävöitti kuvausta jonkin verran. Ei tietenkään kuitenkaan alkuperäisteoksen väärtti.

Eija vilpas pyllisteli Laurilan Aliinana vähän turhan paljastavasti. Hrrr. What has been seen, cannot be un-seen. :eek:

:4:

nightmare_before_christmas_ver1.jpg

corpse_bride_01-711357.jpg

Nightmare Before Christmas sekä Corpse Bride.

Molemmat yhtä huonoja. Huonot juonet, varsinkin Corpse Bridessä. Tylsiä hahmoja, eikä lainkaan sellaista aikuisille suunnattua huumoria, mikä usein lapsilta jää huomaamatta, kuten esim Shrekeissä jonkunverran on. Eipä silti, en suosittele nuoremmillekaan. :1:

Oonkohan laittanu tähän ketjuun yhtään mielestäni hyvää leffaa, en varmaan. :D

Edit: Hah, eihän mulla ollukaan tämän lisäksi kun yks postaus tähän ketjuun. Tais olla se aiempi elokuvaketju mihin on joskus tullu kirjoteltua tai sitten oon mielessäni arvostellu leffoja enkä osaa enää erottaa todellisuutta pakkiksesta.

Propsit kuitenkin jennille erinomaisen analyyttisestä otteesta ottaen huomioon genderisi. Harvinaista mutta positiivista. No pun intended :)

Paranormal activity :5: , jos ois jättäny lopun kattomatta... mutta loppu pilas kyllä leffan täydellisesti
:0:

Mukavasti jakaa mielipiteitä kyseinen elokuva. Harvoissa elokuvissa tulee samankaltaisia tuntemuksia kuin tässä pätkässä. Hyvin onnistunut elokuva niinkin pienellä budjetilla! Samaa mieltä elokuvan lopusta, joten :4: .

Crank 2: High Voltage
Crank2HighVoltage_movieposter.jpg

Oli kyllä niin kyllä överiä ja epäuskottavaa menoa koko leffa, ettei mitään järkeä:D Ihan ok oli, eka osa tosin paljon parempi.

:3:

Edit. Amy Smart on kyllä niin paska näyttelijä, että huonompaa saa etsiä.

Mukavasti jakaa mielipiteitä kyseinen elokuva. Harvoissa elokuvissa tulee samankaltaisia tuntemuksia kuin tässä pätkässä. Hyvin onnistunut elokuva niinkin pienellä budjetilla! Samaa mieltä elokuvan lopusta, joten :4: .

Olihan ton leffan realistisuus arvo ihan kympin luokkaa, voisin sanoo et paras vähään aikaan.. 11k budjetilla harvemmin miljoonia repiii...

Viitsisikö joku ystävällisesti kertoa vuoden 2009 version loppuratkaisun spoileri-tagissa?
Katsoin elokuvan alkuperäisellä lopulla ja kiinnostaisi tietää, miten se on muutettu uudempaan versioon.
Kiitos etukäteen jos joku jaksaa vastata, ja kyllä, olen laiska etsimään itse netistä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom