Elokuva-arvostelut!

Viitsisikö joku ystävällisesti kertoa vuoden 2009 version loppuratkaisun spoileri-tagissa?
Katsoin elokuvan alkuperäisellä lopulla ja kiinnostaisi tietää, miten se on muutettu uudempaan versioon.
Kiitos etukäteen jos joku jaksaa vastata, ja kyllä, olen laiska etsimään itse netistä :)

Käsittääkseni elokuvaan on tehty useampi kuin kaksi erilaista lopetusta. Itse olen nähnyt sen vanhemman, joka oli ainakin mielestäni kylmäävä ja tehokas loppuratkaisu, erinomainen elokuva kyllä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Law Abiding Citizen :5: :worship:

Parhautta, katsokaa itse ja todetkaa sama...

Mutta vitun seksikäs :kuola:

Nojoo ihan kohtuullinen leffa ehkä :3:
Loppu jäi vituttamaan miksei se herttainen perheenisä saanut räjäyttää sitä kaupungin taloa. Tuollaisenaan suorastaan surullinen loppu...

Bitch slap

Leffa oli ehkä paskin mitä oon ikinä nähnyt, ainoa budjettireikä tais olla pieni studio, isotissiset näyttelijät ja valoefektit, leffassa ei käytännössä ollut päätä eikä häntää, tarkotuksena oli katsoa siis lähinnä niitä tissejä :hyper:

eli silikoonitissiset näyttelijät :4:
leffa :0: :zzzz:
http://www.metacafe.com/watch/3754259/bitch_slap/
Trailerin perusteella, kuvittelisin että juoni ei pidä otteessaan pitkään.

Eurotrip
eurotrip.jpg

Ihan huippu leffa, rentoa menoa ja oli paljon hauskoja kohtia, joissa tuli hymähdeltyä ja naurahdeltua. Olis voinu kestää pitempään, kun oli niin hassunhauskaa menoa:D
:4:

The Godfather
the-godfather.jpg

Yks parhaimpia leffoja mitä on tehty. Tunnelma on hyvää, näyttelijät vetää hyvin yms, tosin ajoittain meno on tylsää, joten siitä lähtee viides tähti veke.

10 000 B.C
tf.org-10-000-BC-free-2008.jpg

Huonoin elokuva minkä oon koskaan nähnyt. Tässä ei ole mitään hyvää, kaikki on paskaa, juoni on naurettava, "kerronta" on tyhmää, tapahtumat ovat paskoja. Tämän katsominen alkoi tuntua työltä 30min jälkeen. Tekis mieli mennä vetämään levy vessanpöntöstä alas:wall:
:1:

Jotain vanhempia psykologisia trillereitä tuli katsottua:

Cube (1997) 80/100
http://www.imdb.com/title/tt0123755/

Elokuva ilman alkua ja loppua ?? Mutta omalla tavallaan tätä elokuvaa voisi sanoa mestariteokseksi. Cube tuo jotain uutta ja ennennäkemätöntä elokuvamaailmaan. Tosin elokuva on tehty pienellä budjetilla joten näyttelijät ovat aika tuntemattomia. Cube jättää paljon miettittävää katsojalle vaikka juoni itsessään ei ole kovin monimutkainen. Kokonaisuudessaan Cube on psykologisten trillereiden kärkipäätä, jonka jokaisen pitäisi nähdä.

Phone Booth (2002) 80/100
http://www.imdb.com/title/tt0183649/

Tiivis kiehtova trilleri, johon on saatu loistavat näyttelijätkin. Tätäkin kun enemmän rupeaa miettimään saa itsena kyllä aika sekaisin :D Phone Booth tutkii ihmisen jokapäiväistä julmuutta ja petollisuutta loistavan psykologisesti. Elokuvan juuri sopivat 80min pitävät katsojan jännityksessä kyllä koko ajan ja tylsiä hetkiä ei tule. Phone Booth on kokonaisuudessaan hyvin omaperäinen ja loistavasti toimiva kokonaisuus.

The Game (1997) 82/100
http://www.imdb.com/title/tt0119174/

Kun kyseessä on mestariohjaaja David Fincher odotukset olivat aika korkealla ja ei The Game kyllä pettymystä tuottanut mutta ei se silti aivan se7enin ja Fight Clubin tasolle ylety. The Game on pahasti saanut maineen Fincherin "väliteoksena", mutta sanoisin että se on ainakin yllättävän hyvä välityöksi. Elokuvan juoni hämää katsojaansa pari kertaa aika hyvin, mutta lopussa se menee jo vähän yli ja sellaista viimeistä mestarilista loppusilausta ei ole. Mutta kuitenkin elokuva jaksaa viihdyttää ja pitää katsojansa jännittyneenä koko ajan. The Game on loppujen lopuksi hyvinkin psykologinen ja nykymaailmaa kyseenalaistava trilleri.

TYSON

Loisto dokkari mikä anto aika uudenlaista kuvaa Mikestä, herkkää ja haavoittuvaa. Ton dokkarin perusteella ei oo ollu läheskään sellanen sekopää mitä monet luulee. Liian naivi vaan ja ympärillä pelkkiä "iilimatoja", niinkuin Tyson itse sanoi.

Kannattaa kaikkien kattoa jos ei oo nähny. Ei pelkästään nyrkkeilyfanien.

"Look at you scared now 'ho. Scared like a little white pussy! Scared of the real man. I'll fuck you 'till you love me faggot!"

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford :5:

Ei taida olla suuren yleisön suosikki tämä leffa, mutta omasta mielestäni oli aivan loistava.
Casey Affleckin ja Brad Pittin roolisuoritukset ovat mielettömän hyviä ja vaikka tuntuukin ettei leffassa oikein mitään tapahdu niin elokuvan tunnelma ja siitä välittyvä aitous tempaavat mukaansa. Myös taustalla ajoittain soiva musiikki sopii täydellisesti elokuvan tunnelmaan. Yksi Brad Pittin parhaita ellei jopa paras roolisuoritus, eikä Casey Affleck ole yhtään sen huonompi. Jos tykkää hidastempoisista draamaelokuvista niin kannattaa ehdottomasti katsoa.

pätkä elokuvasta --> http://www.youtube.com/watch?v=qp2ppYB9fDo&feature=fvw

The Gamer
gameronesheet_a.jpg

:3:½

Kelpoviihdettähän tämä oli. Vähän jäi jotenkin vaisu fiilis ja oli vähän epäselväkin välillä. Ei oikein tajunnu "todellisuuden" ja tämän toisen "todellisuuden" rajaa... Mutta ihanpa sama ihan jees oli. Jotain kohtauksia oli jotka meni yli hilseen kuten oksennus auton tankkiin. :D

Law abiding citizen
law-abiding-citizen.jpg

:5:-
Ehdottomasti tämän vuoden parhaimpia leffoja. Loppu ei oikein miellyttänyt itseäni mutta diggasin ihan helvetisti!

The girl next door
the_girl_next_door02.jpg

:5:-

Huippu leffa... Aivan ihana Cuthbert. Harmi etten ole ennen tajunnut katsoa tätä.

American Pie the book of love
main-180x267.jpg

:2:

Näitä on jo ihan liikaa. Kahden ensimmäisen AP:n jälkeen loput on ollu ihan samaa paskaa, mutta kyllähän nyt kauniita naisia ja tissejä aina kattoo ja siitä pari tähteä. Juoni on niinkin tavallinen kuten näissä miljoonissa muissakin vastaavissa leffoissa, on muutama nössö ja ne yrittää päästä pukille ja lopussa kaikilla onnistaa... Jee.

Inglourious Basterds (2009) :2:
Pettymys. Aivan liian pitkäveteinen (ja pitkä), tylsiä kohtauksia hierottiin liian kauan. Olihan siinä kelpo näyttelijät persoonallisilla rooleillaan sekä huumoria ja jännitystäkin, mutta olen onnellinen etten maksanut tämän katsomisesta mitään.

Inglourious Basterds (2009) :2:
Pettymys. Aivan liian pitkäveteinen (ja pitkä), tylsiä kohtauksia hierottiin liian kauan. Olihan siinä kelpo näyttelijät persoonallisilla rooleillaan sekä huumoria ja jännitystäkin, mutta olen onnellinen etten maksanut tämän katsomisesta mitään.

Pituus ei haitannut minua ja nämä pitkät dialogit olivat ehdottomasti elokuvan parasta antia. Tuo on yksi asia, minkä Tarantino osaa tehdä tyylillä. Tai no, tuo ja sen lisäksi hän onnistuu hyvin usein tekemään elokuvaan loistavan roolijaon, unohtamatta hyvää soundtrackia. Tämän leffan varastivat tyylillä muutama SS-upseeri; The Jewhunter ja kellarin upseeri. Brad Pitt ja kumppanit olivat vain statisteja ja suoriutuivat rooleistaan ihan ok. Pittin esittämä kapteeni oli jo siinä rajoilla, että menisikö se ylinäyttelemisen puolelle, mutta hän sai mielestäni pidettyä roolinsa juuri ja juuri aisoissa ja irtosi häneltä muutama hyvä läppäkin.

Elokuvan pilasi kuitenkin jälleen kerran älytön väkivallalla mässäily. Tulee väkisinkin mieleen, että käsikirjoitusta tehdessä, ennen jokaista suolet ja aivot pihalle-kohtausta, Tarantino on kyyristynyt peilipöydän äärellä ja vetänyt parit viivat kokkelia nokkaan. Tämän jälkeen lopputulos näkyy valkokankaalla, aseet laulavat ja jengiä kaatuu. Elokuvan loppu oli muutenkin aivan typerä.
:2:½

Whatever Works
whatever_works.jpg

Woody Allenin uusin ohjaus on aika hyvä tekele. Larry David tuntuu etenkin alussa aivan nappivalinnalta esittämään pessimististä, neurotttista ja omia ideologioitaan paasavaa äkäistä vanhaa miestä. Roolista paistaa aika vahvasti läpi Allenin alter-ego, tai tämä tuli minulle heti mieleen elokuvan alussa. Alku oli aivan huikeaa tykitystä ja ensimmäisen puolen tunnin aikana saikin nauraa vatsa kippurassa. Keskellä elokuvaa tulee kuitenkin lievä suvantovaihe (klisee ;)) ja luulen, yksi syy tähän lienee Davidin uuvuttavassa tyylissä näytellä. Mies on aivan loistava Curb Your Enthusiam-sarjassa, mutta n. puolen tunnin kerta-annos saattaa olla aika lähellä maksimia, kun puhutaan hänestä. Nyt neuroosit ja ylenpalttinen pessimismi eivät jaksa naurattaa aivan loppuun asti ja keskiosa elokuvasta onkin ajoittain hieman tylsää katseltavaa. Sisältää kuitenkin hyviä ajatuksia ja loppu on mielestäni hieno.

:3:½

Law Abiding Citizen :3:

Tuli jotenkin David Galen elämä ynnä muu yhteiskuntajärjestelmää arvosteleva leffa mieleen.
Leffa vaan ei jotenkin pitänyt otteessaan loppua kohden, kun jo ensimmäisten kostomurhien jälkeen ei enää jaksanut odottaa, mitä päähenkilö seuraavaksi keksii jonkun pään menoksi. Loppu oli jotenkin niin käsittämättömän huono siihen nähden, että kuinka fiksu kaveri oli kyseessä. Kysymystä herätti mm. se, että miten jannu keksii kaivaa juuri sinne "oikeaan" eristysselliin sen hemmetin luukun? Vai oliko niissä kaikissa samanlainen varmuuden vuoksi?

Jos jotain erityisen hyvää pitää mainita, niin eipähän ollut liian pitkä.

Law Abiding Citizen :3:

Tuli jotenkin David Galen elämä ynnä muu yhteiskuntajärjestelmää arvosteleva leffa mieleen.
Leffa vaan ei jotenkin pitänyt otteessaan loppua kohden, kun jo ensimmäisten kostomurhien jälkeen ei enää jaksanut odottaa, mitä päähenkilö seuraavaksi keksii jonkun pään menoksi. Loppu oli jotenkin niin käsittämättömän huono siihen nähden, että kuinka fiksu kaveri oli kyseessä. Kysymystä herätti mm. se, että miten jannu keksii kaivaa juuri sinne "oikeaan" eristysselliin sen hemmetin luukun? Vai oliko niissä kaikissa samanlainen varmuuden vuoksi?

Jos jotain erityisen hyvää pitää mainita, niin eipähän ollut liian pitkä.

kaivoi kaikkiin selleihin

Braveheart (1995) :5:
Pitkästä aikaa tuli katseltua taas tämäkin kun mies paljasti ettei ole koskaan ennen leffaa nähnyt. Oon aina tykännyt ja tykkäsin edelleen, samaten ensikertalainen piti oikein kovasti.

Ink (2009) :4:
Jäin vähän pohtimaan, annanko kolme vai neljä tähteä, päädyin sitten neljään. Idea oli oikein kiva ja tykkäsin tarinasta. Alkuun vähän kelailin että jaksaako tätä katsoa edes loppuun, oli paikoin vähän turhankin sekavaa hippeilyä jopa mun makuuni. Jacobin hahmo saa ihan oman tähden, siihen tykästyin jotenkin.
Kaikenkaikkiaan jäi kuitenkin hyvä fiilis leffasta.

:offtopic: Missä on muuten JP Fux viiltävien ja syväluotaavien leffa-analyysiensä kanssa? Miestä ei oo näkyny tässä ketjussa moneen viikkoon ja alan olla hieman huolissani :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom