I Am Legend (2007) - IMDB
Vuonna 2009 keksitään lääke syöpään, joka osoittautuu raivotaudin aiheuttavaksi massapandemia-myrkyksi. Vuonna 2012, 90% maailman populaatiosta on kuollut, 9% on sairastunut ja muuttunut verenhimoiseksi hirviöksi, ja alle 1% on immuuni taudille. Robert Neville (Will Smith) onkin elokuvan protagonisti, ja ainoa eloonjäänyt New Yorkissa.
Ensin minun täytyy mainita, että olen nähnyt elämäni aikana
monta Will Smith -leffaa. Tästä syystä minun olikin vaikeampaa tottua Will Smithin vakavampaan rooliin kuin joku kuka ei ole nähnyt niin monta näyttelijän aiemman tuotannon edustajaa. Tästä huolimatta totesin jo alkuminuuteilla että tämä on Will Smithin paras näyttelijäsuoritus tähän mennessä, ja ainoa puute miehen suorituksessa olikin mielestäni muutaman feikki-kyyneleen puuttuminen elokuvan surullisemmissa kohdissa. Mutta ei hätää -- näyttely on tässä leffassa hyvää, myös Nevillen uskollisen Sam -koiran osalta.
Elokuva oli melko mukiinmenevä kaikin puolin, ja tunnelma oli todellakin yksinäinen. Ainoa valitus joka minulla oikeastaan on, koskee elokuvan CGI hirviöitä... Ne ovat nimittäin niin säälittävän huonosti toteutettu että ne eivät onnistuneet pelottamaan yhtään; päinvastoin, joka kerta kun kyseessä olevan otuksen näin, totesin istuvani omassa huoneessani ja katsovani elokuvaa. EI HYVÄ! Kuka olisi uskonut että tietokoneanimaatio muodostuisi tämän monimiljoonan budjetin elokuvan kompastuskiveksi? En voi käsittää miten leffantekijät kehtasivat jättää elokuvan tähän muotoon teatteriesitystä varten. Jos monsterit oltaisiin korvattu vaikkapa 28 Days Later -leffasta tutuilla zombie-hörhöillä olisi elokuva voinut ansaita vähintään puoli tähteä lisää, ellei jopa yhden kokonaisen. Nykyisessä muodossaan elokuva on viihdyttävä, mutta ei ollenkaan vakavasti otettava. Sääli, sillä elokuvan konseptissa olisi kyllä ollut ainesta vakampaankin tekeleeseen.
:3: