Elokuva-arvostelut!

The Man from Earth :0:
Elokuvassa työnsä jättävä professori John Oldman väittää
jäähyväisjuhlissaan professorikollegoilleen olevansa Cro-Magnonin ihminen,
joka on elänyt maan päällä ikääntymättä ja kuolematta viimeiset 14 000 vuotta.
Elokuva sijoittuu lähes kokonaisuudessaan Oldmanin taloon,
jossa hän ja kollegansa keskustelevat ja väittelevät tarinastaan,
joka kiihtyy loppua kohden kliimaksinomaisesti.

ahahahaaaaaaa taa on paskin leffa ikinä rupes naurattamaan tänä aamuna ku tajusin mihin paskaan oon tuhlannut tunti 30 minuuttia
Ihan vain mielenkiinnosta, mikä tästä teki paskan, ja varsinkin nollan tähden arvoisen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Australia

Mainosten perusteella odotin tylsää pukudraamaa, mutta luuloni osoittautui vääräksi. Australia oli mielenkiintoinen seikkailuelokuva, joka ei käynyt missään vaiheessa tylsäksi huolimatta pitkästä kestosta (2h48min).

Massiiviset karjanajo-kohtaukset olivat todella vaikuttavia suurelta kankaalta katsottuna. Elokuva ei olisi luultavasti yhtä hyvä tv-ruudusta katsottuna. Ja Nicole Kidman on hyvännäköinen.
:4:

Ihan vain mielenkiinnosta, mikä tästä teki paskan, ja varsinkin nollan tähden arvoisen?

Voisin kuvitella, että sellaiselle, jota ei voisi vähempää historia, uskonnot , filosofinen pohdinta etc. (= leffan sisältö) kiinnostaa, leffa voi tuntua nollan tähden arvoiselta. Varsinkin, kun leffan ideakin on hieman kaukaahaetun oloinen.

Itse katsoin kyseisen pätkän jokin aika sitten ja antaisin sille 3,5/5, joka tulee pitkälti siitä, että se käsitteli hyvällä tavalla mielestäni mielenkiintoisia aiheita ja sisälsi ihan hauskaa pohdintaa. Näyttelijäsuoritukset eivät ihan Oscarin arvoisia olleet, mutta pääasiassa kohtuullisen hyviä.

no kato ite puoltoista tuntia sitä kun professorit keskustelee jostain kivimiehistä.
kato itse ja arvostele sitten
Olen katsonut ja itse pidin elokuvasta,sisältää mielenkiintoista pohdintaa vaikkei tosiaan näyttelijäsuoritukset oscarin arvoisia olleetkaan, ymmärrän kyllä että ihmiset pitää erilaisista elokuvista, en tuominnut, kunhan mielenkiinnosta kysyin.

Lakeview Terracelle :3:½. ihan viihdyttävä pätkä oli kyllä. En nyt tiedä oliko leffa ihan puhdas trilleri, sillä meni paikoin komedian puolelle.

Pride and Glory. Meitsi diggas! :4:

Pieksee street kingsit ja muut tän päivän kyttäleffat mennentullen. Sopivan synkkä ja hyvät roolisuoritukset. Kannattaa ehdottomasti katsoa. Ed Norton ja Colin Farrell osaavat kyllä hommansa!

Käytii eilen eukon kans kattoo toi Rocknrolla ja odotukset oli suuret koska Ritchien leffat on aikasemmin ollee loistavia. Tää oli kuitenki lupaavasta alusta huolimatta suuri pettymys... olematon juoni ei kantanu leffaa ku ensimmäiset 20 minuuttia, sen jälkeen koko paska rupes lähinnä pitkästyttämään ja leviään reisille. Koko ajan odotti kuitenki jotain nerokasta loppuratkaisua, jossa kaikki koko paletti kääriytyy taas kasaan mutta ei..

Ei leffan hahmoissakaan paria poikkeusta lukuunottamatta ollu oikeen särmää. Harmi kyllä, hyvällä tyylillä tää oli tehty mutta heikon juonen ja tarinankerronnan takia vain kaks tähtee.

:2:
Eihän noita Ritchien leffoja loistavasta juonesta ylipäänsä muisteta. Mun mielestä Revolver oli jossain määrin sekava, koska siinä oli koitettu hieman erilaista ja muka ovelaa juonta. Ne takaumat sekä Stathamin hörhöilyt siinä lopussa oli vähän niin ja näin. Ja siinä pitkästysin hieman, kun leffasta ei löytynyt montakaan muistettavaa hahmoa. Tylsiä hahmoja, ja jälleen kerran Mark Strongin rooli oli leffan ainoita kannattavia tekijöitä.

RockNRolla oli kehnompi versio Snatchistä, joka on tähän mennessä mun mielestä yksi Ritchien parhaimmistoon kuuluvista. Mutta hyvin samankaltainen huumori tekee näistä mun suosikkeja. Varsinkin stereotypioiden luominen (esim. ryssät).

Transporter 3 http://www.imdb.com/title/tt1129442/
transporter3_325.jpg

Jos olet katsonut jommankumman kyseisen elokuvan edeltäjistä, tiedät mitä tulet saamaan. Tismalleen samoilla linjoilla liikutaan. Ehkä vedetään överit jossain kohdissa jos edeltäjiin vertaa.

Niille, jotka jostain syystä ovat jääneet paitsioon tästä euroaction-saagasta: Juoni silkininohut, Näyttelijäsuoritukset turhauttavia yhtä lukuunottamatta, Hurjaa tappeluakrobatiaa runsain määrin, Autolla liikkuminen tärkeää, Takaa-ajoja riittävästi, Vauhtia piisaa, Fysiikan lakeja pilkataan, Macgyver-oivalluksia, Tappeluissa käytetään oivallisesti apuvälineitä kuten paitoja, Jason Statham paidatta riittävästi, Jason Statham omistaa.

Olisin toivonu enemmän Etelä-Ranskan kauniita maisemia. Myös olisin toivonut elokuvalta jonkilaista laaduntuntua. Edeltäjät olivat noin kolmen tähden teoksia, tälle suon :2:

Rööperi

No taas nämä Samat Mäkelän vakionäyttelijät vauhdissa. Kesto tais olla 2.5 tuntia, eikä oikein juonta ollut ollenkaan. Välillä tuli jotain hauskoja kohtauksia ja kyllä se juonettomaksi elokuvaksin oiken hyvä oli. Pari kertaa meinas itkukin päästä :(

Coach Carter

Normaalia urheiluleffaa selkeästi parempi. Samppa tekee perusvarmaa työtä Ken Carterina. Pidin tästä paljon enemmän mitä odotin.

3/5

The Dark Knight

TDK oli ehkä kaikkien aikojen paras supersankarileffa, mutta kaiken sen hypetyksen jälkeen mä olin kuitenkin pettynyt. Vaikka kyseessä onkin sarjisleffa, niin mun mielestä tää oli paikka paikoin vähän turhan överiksi vedetty jos vertaa Batman Beginssiin. Toinen mistä en pitänyt yhtään oli Harvey Dentin kääntyminen Two Faceksi (jonka toteutuskin oli jotenkin pettymys). Näitä lukuunottamatta tää oli tiukkaa kamaa. Ledger varasti jokaisen kohtauksen jossa oli ja muutkin hoitivat ruutunsa moitteetta ja kyllä Nolan osaa ohjata.

4/5

Superbad

Ihan törkeen hauska komedia, osui kyllä niin omaan makuhermoon. McLovin!!

4/5

Haute Tension

Aja osaa kyllä verta lennättää eikä tämä pätkä oo poikkeus missään nimessä. Pari kertaa pulppuaa jopa huutonaurujen arvoisesti. Lopun twistikin oli ihan kelvollinen ja Musen New Born on kova biisi.

2+/5

Doomsday

En tiennyt tästä mitään juurikaan, paitsi että ohjauksesta vastasi pätevän "The Descentin" pyöräyttänyt Neil Marshall, joka nosti odotuksia. Ikävä kyllä leffa oli uskomatonta paskaa. En tiedä oliko tota rip-offien määrää tarkoitus ottaa huumorilla vai mitä, mutta mulla meni vaan pannu jumiin.

1/5

In The Valley Of Elah

Oli kyllä taas niin Haggista. Elokuva etenee rauhallisesti eteenpäin omalla painollaan ja jokaisesta kuvasta näkyy ohjaajan käsiala. Tommy Lee Jones oli sangen mainio pääosassa eikä muutenkaan leffassa ollut paljoa huomautettavaa, mutta jää kuitenkin perustasolle.

3/5

The Pianist

Loistava pätkä. Järkyttävä kuvaus Brodyn loistosuorituksen siivittelemänä.

4+/5

Bangkok Dangerous

Alkoi itseasiassa hyvinkin lupaavasti, mutta sitten lässähti samalla tavalla kuin Hitman kun kävikin ilmi, että tappaja on pesunkestävä nössö.

2/5

Taken

Aika kovaa hehkutusta saanut siihen nähden, että juoni on Commandon tasoinen ja on sitä parempaa väkivaltaakin nähty viime vuosina valkokankaalla. Liam Neeson on silti ihan vitun tyly jätkä tässä eikä se turpiin mätkiminen missään nimessä huonolta näytä.

2+/5

Death Race

Kertakäyttökamaa.

1+/5

Righteous Kill

Ei nyt ihan päässyt Heatin taikka Kummisedän tasolle :david: Mua ei tää leffa saanut missään vaiheessa mukaansa, mutta täytyy myöntää että oon kai sitten ihan vitun tyhmä kun en nähnyt ton lopputwistin tulevan. Noh, eipä se mitään pelastanut.

2/5

Saw V

Koko sarja on mennyt leffa leffalta huonompaan suuntaan. Tällä ei ollut tarjota oikeestaan yhtään mitään paria mageeta splatter-kohtausta lukuunottamatta ja koko leffan olisi käytännössä voinut jättää tekemättä, mutta kyllähän tän kuitenkin fanina katsoi.

2/5

An American Crime

Rankka leffa eikä Ellen Page vituta niin paljon mitä normaalisti.

3/5

Siinä pari leffaa joita on tullut viime aikoina kateltua.

Rööperi

No taas nämä Samat Mäkelän vakionäyttelijät vauhdissa. Kesto tais olla 2.5 tuntia, eikä oikein juonta ollut ollenkaan. Välillä tuli jotain hauskoja kohtauksia ja kyllä se juonettomaksi elokuvaksin oiken hyvä oli. Pari kertaa meinas itkukin päästä :(

En ole nähnyt elokuvaa, mutta tulikohan nyt annettua liikaa tähtiä? Elokuvan kesto 2,5 tuntia, mutta silti siinä ei ole juonta... Jos 5tähteä on niin hyvä leffa, että sitä paremmaksi ei juuri voi laittaa, niin 4tähden leffakin on jo aika saatanan pätevä. Sitä on vaikea Mäkelä/Selin -leffasta uskoa...

No Niin Tälläiset tuli katsottua.

Tästä pidin kovasti. Splatteria pyssyn makuun Kouluarvosana 8½. " The Innocent must suffer ". Ei niin reilu meininki, heti alusta asti. Hyvää mättöä alusta loppuun asti.

The Hills Have Eyes Unrated
TheHillsHaveEyesUnrated.jpg

Jaa sitten tämä kakkososa.Kouluarvosana 6. Kun lähes peräkkäin ykkösosan kanssa katselee. Ei valitettavati pääse lähellekkään samaa tunnelmaa. On huomattavasti ahdistavampaa katsella normi perheen lahtausta, kuin tyhmien idiootti sotilaiden teilausta.
The Hills Have Eyes 2 Unrated
51cVXBt87jL._SL500_AA240_.jpg

Niin ajattelitko laittaa jotain arvosteluakin noista?

Lakeview Terrace

Samuel L. Jackson veti kyllä loisto roolin. Eipä juurikaan pahaa sanottavaa leffasta. Hyvä pätkä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom