3 koulukiusattua ylä-asteelaista(High school?) palkkaavat pummin henkivartijaksi yaada yaada... Ihan viihdyttävä, kestää tasan yhden katsomisen:3:
Street Kings
Poliisi, korruptio, vigilantismi, pahoja vähemmistöjen edustajia, putosin jossain vaiheessa kärryiltä, mutta hyvää toimintaa:4:
End of Days
Arska vs. Saatana. Oon nähny tän pari kertaa aiemmin ja muistin, että tämä on hyvä. Mutta nyt aikuisena tää olikin aika paska:2:
Runaway Train
Kaksi vankia pakenee "huippuvarmasta" alaskalaisesta vankilasta ja hyppäävät junaan, joka paljastuu olevan vailla kuskia ja matkalla tuhoon. Ehdottomasti paras näistä:5:
Fear and Loathing in Las Vegas / Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa
Laitetaanpa nyt tänne todella kattava arvostelu yhdestä suosikkielokuvastani.
Siis tämähän on loistava leffa. Kaikessa "yksinkertaisuudessaan" tämä on todellista parhautta.
Juonihan on siis yksinkertainen, kaks hamppia lähtee moottoripyöräkisoihin Las Vegasiin ja tätä trippiä "maustaa" takakontillinen toinen toistaan mielenkiintoisempia aineita.
Tästä leffasta saatuja ajatuksia on vaikeaa purkaa sanoiksi ja minkäänlaiseksi arvosteluksi, katsokaa itse vähintään kerran ja viihtykää.
On kyllä todella vaikea sanoa parempaa roolisuoritusta mistään, mitä tulee tämän elokuvan kahteen suoritukseen. Benicio ja Deppi vetää sellaset setit, että oksat pois. We can't stop here this is a bat country.
Kaikki tätä ovat kehuneet, ja kyseessä on todellakin hyvä elokuva. Pariin tuntiin riitti naurua ja wtf-tilanteita, eli kyllä osui ja upposi. Dialogit joissain paikoin helvetin hyviä. Elokuvan teki paremmaksi yksi suuri tekijä, ja se oli se, ettei siitä jäänyt amerikkalaista jälkimakua. Olihan se tosin britti/irkkupainotteinen. Varsinkin Ralph Fiennes oli roolissaan täydellinen, mutta kyseisen herran hahmot ovatkin usein juuri vastaavanlaisia, ns. poikkeavia (esim. Amon Goeth). Pitkästä aikaa Farrellkin teki hyvää työtä ja oli ylipäänsä hyvässä leffassa mukana. Brendan Gleeson on joka roolissaan samanlainen leppoisahko äijä, mutta hyvä näyttelijä hänkin.
Zombie Strippers! -elokuvan nimi kertoo jo aika paljon juonesta. Elokuvassa valloilleen pääsee salamyhkäinen virus, joka muuttaa porukkaa virukseksi. Virus leviää luonnollisesti puremalla, kuolleet heräävät henkiin ja plaa plaa.. kyllä porukka tietää.
Viruksen alkuperäinen kantaja eksyy strippibaariin, jossa se helvetti sitten pääsee valloilleen lopullisesti. Pääasiallinen juoni kuitenkin keskittyy siihen kuinka hyviä tanssijoita kuolleista strippaajista tuleekaan!
Elokuvaan on saatu pari niminäyttelijääkin. Robert Englund esittää strippibaarin omistajaa Iania, ja itse Jenna Jameson esittää mestan päätähteä Katia. Tämä leffa onkin kai Jennan ensimmäinen "oikea" elokuva.. mutta viitteitä vanhasta urasta on edelleen nähtävissä tässäkin.
Joop.. elokuva on ihan hauska mättöpätkä. Hauskoja teurastuskohtauksia, huonoa näyttelyä, surkea juoni jne. Kuitenkin kuvan- ja äänenlaatu on ihan nykypäivää, eli ei tuota suunnatonta tuskaa sen osalta. Efektit ovat joissain kohdissa ihan tolkuttoman surkeita, mutta mitäpäs sitten?
Ei vaan ole gorepätkien parhaimmistoa, sitä keskikastia. Eli kolme tähteä siitä.
Leffassa on kohtuullisen ikimuistoinen kohta jossa Jenna ampuu biljardipalloja emättimestään toista stripparia päin!
Tässä onkin sitten vähän enemmän nihongo-henkistä gorefestiä. Jotkin kohtauksista/teurastuksista ovat kovinkin kliseisiä varsinkin japsi-goren katsojille, mutta viihdyttävää shittiä tämä oli ainakin itselle.
Tarina pyörii nuoren Ami-tytön ympärillä (Asami). Heti ensimmäisessä kohtauksessa kerrotaan että Amin pikkuveli tapettiin koulukiusauksen yhteydessä, ja Ami on siis kostoretkellä. Perinteinen "te tapoitte minun sisarukseni joten minä tapan teidät kaikki" -asetelma siis.
Jossain vaiheessa elokuvaa selitetään miksi Amilla on puuttuvan käden tilalla kohtuullisen massiivinen kotikutoinen gatling-tykki. So not, se selviää katsomalla, ja pääasia että se on siinä.
Sen enempää tarinoimatta, jos tykkää goresta ja japsi-tytöistä, tämä pätkä kannattaa katsoa. Ai niin, on tässä ninjojakin!
No niin nytkun sain itteni jotekuten kasattua niin pääsen pistämään arvostelunkin
Bridge to Terabithia:4:
Tarina kertoo pojasta, jonka perhe painii raha vaikeuksissa ja koulussa poika on kiusauksen kohde. Tämän luokalle tulee kuitenkin uusi tyttö, joka muuttaa myös pojan naapuriin, ja tämä muuttaa pojan elämän totaalisesti. Heistä tulee ystäviä ja aina koulun jälkeen pakenevat arkea seikkailemalla metsässä, heidän omassa fantasiamaassaan. Aluksi pelkäsin katselevani jotain Narnia kopiota, mutta elokuva yllättikin todella positiivisesti, niin lasten näyttelijäsuorituksilla kuin myös tarinan tuoreudella, varsinkin AnnaSophie Robb vilkkaalla mielikuvituksella varustetulla Leslie hahmollaan oli loistava. Mutta lopuksi täytyy lisätä että itse olin kyllä aika rikki elokuvan jälkeen, jokainen saa todeta syyn itse katsoessaan tätä.