"Elohiiri" lihaksessa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kukaan tietoinen mistä johtuu ja miten sais karkoitettua pois lihaksesta ns. "elohiiren"?

On todella ikävän tuntuista kun se iskee isoon reisilihakseen tai olkalihakseen ja se saattaa kestää jopa 3 päivää tauotta. Lihasta nypyttää 24 h /vrk niin ei siinä oikeen tule nukkumisestakaan mitään. Olen koittanu jo lähes kaikkia vippaskonsteja, hieronnasta vedenjuontiin, ei auta. Se nypyttely ei aina ole mitään pientä lihas supistelua vaan näkyy / tuntuu vaatetuksen läpikin.

Mulla on kans välillä, viimeksi ojentajassa:mad:
Todella ärsyttävää..Johtuu stressistä, ylirasituksesta yms.

Originally posted by bodymaster
Onko kukaan tietoinen mistä johtuu ja miten sais karkoitettua pois lihaksesta ns. "elohiiren"?

On todella ikävän tuntuista kun se iskee isoon reisilihakseen tai olkalihakseen ja se saattaa kestää jopa 3 päivää tauotta. Lihasta nypyttää 24 h /vrk niin ei siinä oikeen tule nukkumisestakaan mitään. Olen koittanu jo lähes kaikkia vippaskonsteja, hieronnasta vedenjuontiin, ei auta. Se nypyttely ei aina ole mitään pientä lihas supistelua vaan näkyy / tuntuu vaatetuksen läpikin.

Nukuthan tarpeeksi ja ethän juo liikaa kahvia? Tosiaan nestevajaus voi aiheuttaa vastaavaa myöskin, mutta kerroit jo vedenjuontia kokeilleesi.

Magnesiumia ja/tai kaliumia peliin. Suolojen puute joka johtaa lievään nestevajaukseen ja kramppeihin, pelkkä vedenjuonti ei välttämättä autakaan koska pelkkä vesi 'huuhtelee' lisää suoloja pois. Tietysti tavallinenkin ruokasuola voi auttaa mutta harvoin länsimaisessa ruokavaliossa on natriumin puutetta.

Mä voin nyt paljastaa yhden jutun johon moni kaveri on ollut hämmästyneen samaa mieltä.

Jos sä olet esim. viikonloppuna ryypännyt rankasti = vähintään 2 päivää, niin sulla on erinäisiä elohiiriä seuraavan alkuviikon aikana. Humaltuminenhan on myrkytystila ja elohiiret ovat yksi monista vierotusoireista!

Itselläni nykii juuri oide, olkapää tai sormi just maanantaisin, hyvin usein...

Tämä tarina pitää kutinsa jos elimistössä ei ole mitään muita kiihdyttimiä kuten efe, clenu, A-vitamiini yms...

Nooh kyllä se dokauksenkin jälkeinen kramppaaminen johtuu samasta asiasta eli lievästä nestehukasta. Sama pätee kahviin.

Itselläni on elohiiriä ollut enemmän kuin tarpeeksi. Toissa vuonna kärsin niistä noin puoli vuotta putkeen, niin että taukoamatta tärisi joku paikka.. yleensä vielä ainakin kolme eri paikkaa yhtäaikaa. (Ikävimpiä olivat rintalihaksen pyrähdysmäiset elohiiret, joita aluksi luulin rytmihäiriöiksi) Asiaa tutkittiin neurologilla asti ja tulos oli: stressi. (Piti kyllä paikkansa.. vieläkin, pienenkin stressin iskiessä alkaa paikat täräjämään.)

Väittäisinkin, että elohiiret, vaikka ovatkin eräänlaisia kramppeja, eivät ole ns. magnesiumin puutteesta johtuvia lihaskramppeja. Elohiiri on vain eräänlainen häiriötila lihaksen hermoradoissa. Siihen ei ole helpotusta, lääkitystä eikä mitään muutakaan apua..

Mulla oli just kesällä ekaa kertaa elämässäni tollanen. Kesti joku 4-5 päivää mut ei ollu 24h/vrk vaan suunnilleen vartin välein sellanen minuutin mittanen jonka frekvenssi vielä oli alkuun suurempi ja sitten se nykiminen hidastu loppua kohden :)

Kuitenkaan se ei johtunu magnesiumin puutteesta koska söin sitä juur sillon ylimääräsiä ja kahvia en juo koskaan. Ryypännyt en sillon juurikaan ja treenitki oli kevyitä. Tosin tein sillon raskaahkoa ruumiillista työtä muutamana päivänä. Ai niin tuo elohiiri oli rintalihaksessa ja aiheutti vähän koomisia tilanteita kun se tosiaan näkyi ja tuntui... Hyvä ettei sentään käsi nytkyttäny siinä tahdissa kovin paljoa.

Ihmettelin ihan tosissaan sitä et miten se voi 'jatkuvasti' tulla mut nytpä oon sitte nähny et jollain toisella on vielä pahempikin ollu. Ihmiskeho on ihmeellinen.

elohiiri on merkki hermosolun kuolemasta. traagista, muttei vaarallista.:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
sitäpäs en tiedä. eikä kaikki kammottavat kuolemat edes ilmene elohiirinä...onneksi.

Originally posted by jto
heh... näin se vaan on :)
Ei ei ei... nyt sä käsitit väärin, kyllä mä uskon sua, jotain tommosta on aika vaikee vaan tempasta hatusta...sanoit sen vain niin huvittavasti.. "traagista, muttei vaarallista". :D

Mä oon pitkästä aikaa ruvenu käymään salilla ja tänään tein aika kovan jalka treenin ja nyt perseessä on kokoajan ikävä elohiiri :D :david:

Joo toi on jännää, kun reisi alkaa joskus nykiä ihan yllättäen. Joulun edellä alko kesken tentin tuo koulussa, niin eihän siinä mihinkään voinut keskittyä. Ei ne kyllä mulla pitkään ole kestäneet, päivän maksimissaan.

Elohiiristä pitää nauttia!:whip: Vitun hieno tunne ku keskisormi tos pari päivää sitten nyki holtittomasti muutaman sekunnin välein. Eikä mikään pikku nykäsy vaan kunnon liikerata! Ehkä protestoi liian vähille jäänyttä forkkutreenaamista ja rupes itte tekemään asialle jotain. :kippis1:

Originally posted by jto
elohiiri on merkki hermosolun kuolemasta. traagista, muttei vaarallista.:)

Sanoisinpa, että bullshit. :david:

Kuolee se hermosolu siellä sitten nekroottisesti tai apoptoottisesti ja vaikka siitä lähtisikin pieni signaali lihakseen... niin ei se kyllä elohiirtä aiheuta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom