Mä taidan olla ns. keskitasoa varakkaammasta perheestä... En kyllä tiedä miten ne luokitellaan, mutta silleen ettei oltu mitään rikkaita, mutta normaali ihmisiä varakkaampia. Vanhempien ammatit ihan ok, ei hienosto muttei ihan paska palkkakaan, kerrostalossa asuttiin 100m2 asunnossa, tosin vuokralla, mut meillä oli sitten muuta kiinteetä omaisuutta kuten kesämökki, maata + tontti, veneitä, autoja pari kappaletta, ja matkusteltiin paljon ja pitkiä aikoja ulkomailla. Mutsi oli sisustusfriikki eli meillä oli aika kivan näköistä himassa, ja iskäni oli taas semmoinen vaatefriikki, eli piti olla aina tietyn merkkiset vaatteet, partavedet, kultakorut sun muut.
Mä en koskaan saanut kesätöitä koska vanhemmilla oli niin hyvät tulot [siihen aikaan esim kaupungin duunit annettiin köyhien lapsille mikä oli sinänsä ihan oikein] eli koskaan en mitään rahaa päässyt alaikäisenä varsinaisesti ansaitsemaan. Porukat maksoi vaatteet sun muut, ostivat merkkivaatteita, mutta toisaalta ei mulla ollut mitään älyttömiä toiveita joten en usko että tulin kovinkaan kalliiksi. Omasta mielestäni oon saanut lähes kaiken mitä olen koskaan halunnut tai tajunnut pyytää, väitän että osasyynä oli se että olen perheeni ainoa lapsi, ja äitini ollessa myöskin ainoa lapsi niin olin sitten toisessa mummolassa ainoa lapsenlapsikin eli pienoista lellimistä ja hemmottelua oli ilmassa. Pilalle en silti mennyt ;)
Siihen aikaan kun mä olin teini niin kellään ei ollut tietokoneita eikä netissä käyty tai mitään, myöskään kännykät eivät olleet in. [Tästä huomaa kuin hiton vanha sitä onkaan...]. Kun olin 14v niin meille tuli eka kännykkä, isä osti sen ja se oli Motorolan NMT ja hintaa 8000mk [pikkasen kalliita olivat silloin...] Telkan sain omaan huoneeseen, sellaisen vielä missä oli videot samassa, kivat huonekalut oli ja stereotkin kotona. Mielestäni aika normaalia kuitenkin kaiketi. Vaikea ehkä verrata nykyajan meininkiin...?