Elektrolyyttijauhoa Suomesta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naksu
  • Aloitettu Aloitettu
Olen tilannut aina amazon.com:sta elektrolyyttejä, mutta tuotteen toimittaja ei halua toimittaa mitään Suomeen. Olen siis menossa Suomeen lappiin suht rankalle pikavaellukselle (asun ulkomailla) ja ajattelin, että tilaisin suoraan kotimaiseen osoitteeseen noita, ettei tartte matkatavaroissa roudata, jotka muutenkin ovat jo suht täynnä.

Mistäköhän saisi näitä netistä? Tuotteessa ei siis pitäisi olla mitään vitamiineja, vaan ainoastaan välttämättömiä elektrolyyttejä, joita voi hikoillessa tankata, ts. kalium, natrium, magnesium jne. ja tämän pitäisi liueta veteen.

EDIT: Tiedän, ettei täällä periaatteessa saa linkata kauppoihin, mutta ihan mainitsemalla tuotteen nimen löydän sen varmasti netistä. Pakkis itse kun ei mitään tämmöistä myy.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuohon voisi käydä Pascoe-jauhe. Itse olen sitä kokeillut treeneissä happopuskurina, mutta siitä saisi juuri nuo kalium, natrium ja magnesiumit. Hyvää se ei ole, mutta sillä tuskin on merkitystä..

Eikös tuohon tarpeeseen (nesteytys, hikoilussa menetettyjen hippusten korvaus) ole valmiita litkuja/jauhoja/geelejä/ties mitä jokainen prisma ja citymarketti täynnä? Tuoteniminä esim Hart-Sport (ainakin ennen oli ihan jauhe), gatorade, dexal jnejnejne.

Unohdin mainita, että haluaisin jauhoa, joka ei sisältäisi sokeria, ts. pelkkiä mineraaleja. Kaikki nuo valmiit urheilujuomat ovat täynnä sokeria.

Pascoessa on noita kaikkia eikä ole sokeria. Ei vaan liukena kovin hyvin, veteen kertyy hiekkamaiseksi lasin pohjalle. Ravistelluhan tuosta selviää.

Pascoessa on noita kaikkia eikä ole sokeria. Ei vaan liukena kovin hyvin, veteen kertyy hiekkamaiseksi lasin pohjalle. Ravistelluhan tuosta selviää.

Oon sekoittanu jauhon lusikalla vaan kovaan vauhtiin lasissa ja vetäny nestetornadon sit pyörivänä kurkusta alas. Minimaaliset jäämät saa sit parilla nestetilkalla lasin pohjalta.

Mites sitten mineraalivedet ja muut Vichyt? Kyllähän niissäkin on natriumia, kaliumia ja magnesiumia, eikä yhtään sokeria. Tosin ne ei auta jos haluat tavaran jauheena.

Mites sitten mineraalivedet ja muut Vichyt? Kyllähän niissäkin on natriumia, kaliumia ja magnesiumia, eikä yhtään sokeria. Tosin ne ei auta jos haluat tavaran jauheena.
Meinasitko, että sitä kantais monta litraa vissyä patikointimatkalla?
Lapissa lähes kaikki vedet ovat juomakelpoisia, niin ei sitä kannate mitään vissyä kanniskella rinkassa.
Jauheet on ainut järkevä vaihtoehto.

Miksei saa olla sokeria sekoituksessa? Patikoinnissahan tarvitsee energiaa. Ja Hartsportit yms on hyviä, jos yhtäkkiä sokeritasapaino heittääkin volttia ja alkaa hiukan huippaamaan.

Ei pieni määrä sokeria maailmaa kaada, mutta tosiaan olo on yleensä parempi ihan vain vetelemällä näkkäriä ja pähkinöitä vyölaukusta glukoosin sijasta. Joskus napostellut rusinoita ja olen huomannut, että nälkä pysyy paremmin poissa ilman niitä. Mikä tämän Pascoe-jauhon tarkka nimi on? Yritin googlata tuolla, mutta heti ei mitään löytynyt, ts. onko tilattavissa jostain nettikaupasta? Tilaisin mielelläni valmiiksi, niin ei tarttisi hukata Suomessa aikaa tuon metsästämiseen kaupasta, koska menen heti kentältä mökille.

Kun sanalla "elektrolyytit" googlaa, niin ainoa mitä löytyy tuntuu olevan hevosille tarkoitettua kamaa... ehkä pitäisi noita testata. :D

Ainiin, kun oot ulkomailla niin saat tietysti eri hakutulokset kuin mitä tässä itse saa pelkällä "Pascoe" hakusanalla. "Pascoe emäsjauhe" tuottanee halutun tuloksen. Itse olen ostanut ihan paikkakunnan pienestä luontaistuotekaupasta. Tuskin tarvitsee edes netistä alkaa tilailemaan, marssit vaan sopivasti kohdalle osuvaan puljuun kun tulet Suomeen.

Juuri tuota tuotetta käytän jenkeissä. Tarkoituksena oli löytää samanlaista Suomessa. Ilmeisesti ei pienestä maasta löydy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom