Elder Scrolls V: Skyrim

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elksu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pitää nyt eka läpipeluukerta vetää vanillana. Katotaa sit noita modeja.

Näköjään täällä jakaudutaan kahteen leiriin: Ne, joita tieto nopean ja helpon powerlevutuksen MAHDOLLISUUDESTA ei häiritse, ja ne joita häiritsee. Mä oon sitä mieltä, että pelintekijät olisivat voineet hoitaa homman jotenkin erilailla, ettei mitään skilliä saa tappiin tunnissa parissa.

Ongelmaksi muodostuisi sitten se, että normaaleille pelaajille taitojen kehittämisestä sekä tavaran keräämisestä voisi tuolloin tulla ylitsepääsemättömän vaivalloista, kun keskityttäisiin tekemään powerpelaajien kikkailusta mahdollisimman hankalaa. Tavallinenkin pelaaja haluaa joskus saavuttaa sen 100 skillitason, mutta hän tekee sen hiljakseltaan pelin edetessä eikä ensimmäisen tunnin aikana jotain pelisuunnittelun virhettä hyväksikäyttäen.

Lähinnä tulee mieleen rajoitus, että vaikkapa crafting skillejä ei voisi kehittää kuin tietyn määrän per pelattu tunti. Mutta sekin olisi kierrettävissä jättämällä peli pyörimään itsekseen joksikin aikaa...
Tai sitten rajoittamalla kaikkien hyödyllisten taistelutaitojen kehittyminen aktiiviseen taistelutilanteeseen (mikä onkin suuriltaosin toteutettu vaikkei täysin). Mutta silloinkin powerpelaaja hakkaisi jotain kuolematonta tai helppoa NPC:tä tuntitolkulla kehittääkseen taitoja...

Tai ehkäpä niin, jos olisi jokin erillinen powerpelaaja-vaikeustaso, joka kaikki kertakaikkiaan olisi niin helvetin mahdotonta ja tehtävä pidemmän kaavan mukaan. Mutta silti joku kuitenkin haluaisi powerpelata normivaikeustasolla ja kyräilisi samoista asioista kuin aina ennenkin.

Lopulta kuitenkin maaninen ja pakkomielteinen powerpelaaja löytää aina jonkin porsaanreiän hyväksikäytettäväksi, joita tavalliset pelaajat eivät tulisi hyödyntäneeksi. Se on hänen työnsä.
Minun ehdotus on, että opetelkaa rentoutumaan pelatessanne. Älkää käyttäkö niin paljon aikaa miettiessänne kuinka peliä saisi kusetettua mahdollisimman paljon tai kuinka hahmonne olisi mahdollisimman täydellinen. Luulenpa, että jokaisessa meissä asuu pieni powerpelaaja ja perfektionisti, mutta toiset osaavat olla paremmin kuuntelematta sitä.

Pitää nyt eka läpipeluukerta vetää vanillana. Katotaa sit noita modeja.

Se on itselläkin perusperiaate, siksi en ole mitään muita modeja asennellut kuin tekstuurimodeja. Ne, kun ei tosiaan pelin sisältöön tai mekaniikkaan vaikuta millään tavalla, ainoastaan tekevät pelistä entistä paremman näköisen.

Minun ehdotus on, että opetelkaa rentoutumaan pelatessanne. Älkää käyttäkö niin paljon aikaa miettiessänne kuinka peliä saisi kusetettua mahdollisimman paljon tai kuinka hahmonne olisi mahdollisimman täydellinen. Luulenpa, että jokaisessa meissä asuu pieni powerpelaaja ja perfektionisti, mutta toiset osaavat olla paremmin kuuntelematta sitä.

Miksi? Miksi te ette voi opetella hyväksymään sitä, että ihmiset pelaavat pelejä eri tavalla? Joku saa nautintonsa siitä pelin kusettamisesta ja hahmon kykyjen maksimoinnista. Miten se on pois sinulta?

Miksi? Miksi te ette voi opetella hyväksymään sitä, että ihmiset pelaavat pelejä eri tavalla? Joku saa nautintonsa siitä pelin kusettamisesta ja hahmon kykyjen maksimoinnista. Miten se on pois sinulta?

Jos olet lukenut postauksia, niin eihän se ongelma minulle ole vaan heille itselleen.

1. Jotkut powerpelaajat valittavat, että peli on heille liian helppo ja asian häiritsevän.
2. Minä neuvon heitä pelaamaan vähemmän hampaat irvessä, niin se saattaisi olla haastavampi ja kivempi.

Vastaus kysymykseesi "miksi" pitäisi löytyä noista kahdesta ylemmästä lauseesta.
En minä tässä ole powerpelaamista kritisoinut vaan yrittänyt jeesata niitä, joille itselleen se tuntuisi olevan ongelma. Eihän se kovin nautinnollista voi silloin olla, jos asiasta valitetaan. Pelit tuskin koskaan muuttuvat kauhean powerplayer-ystävällisiksi, mutta omaa pelityyliään voi toki muokata, jos se peli-iloa haittaa.

Kaapeli on kyllä oikeassa. Tuo peli menee pilalle jos hakee vinkkejä guideista ja käyttää koko ajan fast travelia.

Ei hitsi nuo Dark Brotherhood -questit on nannaa!
Cicero :haart:

Juuh tuntuu et koko peli ihan hajalla nyt... Lvl 50 taitaa oma "viikinki" olla. Masteryllä pelannut koko ajan, ja kun jossain lvl 30 tienoilla sain smithingin 90 niin eipä oo muutkun maget mua saanut alas... Mukava peli, kyllähän tossa aikaa on tapettu. Bugisia questeja vaan vähän liikaa, ei yhen käden sormet riitä, jos pitäis laskee kaikki tähän mennessä eteen tulleet. Sellasia siis, jotka vieläkin quest logissa pyörii kun ei oo voinut mennä eteenpäin enkä oo jaksanu consolen komennoilla mitään taikoa.

En oo ees powerlevelannu, mutta toi smithing pitäis olla ainakin triplasti vaikeempi saavuttaa tonne tasolle 90. Nyt tuntuis tyhmältä olla käyttämättä noita armoreita. Saa nähä, miten paljon vieläkin helpommaks tää menee kun enchantingin saan 100. Jossain 90 paikkeilla nyt.

Rahaakin tulee liian helposti. Banish enchantti vaan jokaseen aseeseen mikä luolastoista tarttuu matkaan ja myymään. Mulla kaikki kämpät mitä voi olla, ja lähemmäks 100k hilloa tälläkin hetkellä. Esim. kämpät olis voinut maksaa tuplasti enemmän. Tai joku eka vaikkapa Whiterunin kämppä halpa ja siitä eteepäin loppuje hinta tuplaantuis. Esim Solituden kämppä vois maksaa härpäkkeineen yli 100k eikä tota 40k. Ei jaksa oikeen lootata mistään mitään enään ku ei massille käyttöä. Suurimman osan luolastoistakin pystyy juoksemaan läpi kun 2h:llani one-hittaan oikeastaan jokaisen.

Kiva peli enivei, saa nähdä jaksaako joskus tehä jonkun maagin jolle ei smithaamalla noita kamppeita saa niskaan...

Niin, oikeassahan sinä olet. Mä vaan taidan olla niin perfektionisti, etten yksinkertaisesti malta olla levuttamatta esim. smithingiä sataseen että saa mellevät dragonit niskaan :kuola: Kyseessä kun ei ole varsinaisesti mikään porsaanreikä.

Joissakin roolipeleissä on ollut se systeemi, että tiettyjä kamoja pystyy käyttämään vasta kun leveli on tarpeeksi korkea. Mä oon tykännyt siitä systeemistä. Esimerkiksi dragoneita/daedric armoreita ja aseita pystyisi käyttämään vasta, kun on level 40.

Mutta joo, eiköhän tästä aiheesta olla jo keskusteltu melkeimpä tarpeeksi.. :rolleyes: Vinkkinä tosiaan uusille pelaajille: älkää katsoko netistä ohjeita tämän pelin pelaamiseen. Itse en voinut vastustaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Perhana kun J´Zargo meni kuolemaan, se oli lempifollowerini :( Taisi jätti lyödä sen maata kiertävälle radalle kun metsästin soul gemejä. Vaatiiko mammutit muuten jonkun grand soulin, kun en niiltä saanut sieluja? Taisi kyllä tästä Dark Elffistä tulla uusi päähahmoni, niin paljon hauskempi pelata casterilla kuin warriorilla.
Tällä hahmolla en taida powerlevuttaa mitään, mitä nyt tullut noin 10 leveliä destructionia trainattua ja sitten varastettua rahat takaisin :D Jos tuota nyt voi kutsua powerlevutukseksi.

Perhana kun J´Zargo meni kuolemaan, se oli lempifollowerini :( Taisi jätti lyödä sen maata kiertävälle radalle kun metsästin soul gemejä. Vaatiiko mammutit muuten jonkun grand soulin, kun en niiltä saanut sieluja? Taisi kyllä tästä Dark Elffistä tulla uusi päähahmoni, niin paljon hauskempi pelata casterilla kuin warriorilla.
Tällä hahmolla en taida powerlevuttaa mitään, mitä nyt tullut noin 10 leveliä destructionia trainattua ja sitten varastettua rahat takaisin :D Jos tuota nyt voi kutsua powerlevutukseksi.

Powerlevutusta pahimmillaan! Pelikokemuksesi on auttamatta pilalla, joten tee yhteisölle ja itsellesi palvelus ja aloita alusta! Jos et seuraavaan postaukseen mennessä ole näin tehnyt niin Termis bännää sinut.

;)

Jeps, mammutit saa vain grandsoul-gemeihin mahtumaan. Pieni muna, iso sielu eiku..

Mun peli meni rikki? Hahmo liikkuu kokoajan madellen niin kuin olisi liikaa kamaa inventoryssä. Näin ei kuitenkaan ole vaan tuo tapahtu Sepultumuksen questia tehdessä. Yht äkkiä alko ukko liikkumaan hitaasti. Otin edellisen saven ja sama juttu??? Miiiiii...?

Onneksi ehdin vetää main questin läpi. Paljon jäi paikkoja näkemättä, mutta kyllä toi simppelien questien teko alkoi maistuakin puulta jo. Harmi että tässä pelissä on niin vähän isoja kokonaisuuksia kuten tuo main quest / silvercloakit.

Mun peli meni rikki? Hahmo liikkuu kokoajan madellen niin kuin olisi liikaa kamaa inventoryssä. Näin ei kuitenkaan ole vaan tuo tapahtu Sepultumuksen questia tehdessä. Yht äkkiä alko ukko liikkumaan hitaasti. Otin edellisen saven ja sama juttu??? Miiiiii...?

Onneksi ehdin vetää main questin läpi. Paljon jäi paikkoja näkemättä, mutta kyllä toi simppelien questien teko alkoi maistuakin puulta jo. Harmi että tässä pelissä on niin vähän isoja kokonaisuuksia kuten tuo main quest / silvercloakit.

Caps Lock päällä?? Itse unohtanut jokusen kerran sneakin jälkeen :D

Tää tulee mieleen kyllä Skyrimia pelatessa :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huoh tuli Skyrim mitta täyteen :) Muutamia kivoja tarina kokonaisuuksia lukuunottamatta tämä peli on tylsin RPG ikinä. Joo tekemistä piisaa, mutta kyllä tässä on mennyt määrä laadun edelle. Kymmenennessä dungeonissa alkaa jo viimeistään tuntumaan, että hetkinen enkö ole ollut jo täällä? Luolastot näyttää samalta ja niissä on tismalleen samat vihut. Ja noi puzzlet... Come on kyllä vituttaa pyöritellä ovissa olevia ketun ja kotkan kuvia kymmenennettä kertaa. Tehtävätkin on suuremmaksi osaksi sitä että hae joku kirves toiselta puolelta maailmaa. Jossain vaiheessa loppuu mielenkiinto typerien dialogienkin kuuntelemiseen kun ei niitä tartte kuunnella kun juokset vaan nuolen perässä.

Huoh tuli Skyrim mitta täyteen :) Muutamia kivoja tarina kokonaisuuksia lukuunottamatta tämä peli on tylsin RPG ikinä. Joo tekemistä piisaa, mutta kyllä tässä on mennyt määrä laadun edelle. Kymmenennessä dungeonissa alkaa jo viimeistään tuntumaan, että hetkinen enkö ole ollut jo täällä? Luolastot näyttää samalta ja niissä on tismalleen samat vihut. Ja noi puzzlet... Come on kyllä vituttaa pyöritellä ovissa olevia ketun ja kotkan kuvia kymmenennettä kertaa. Tehtävätkin on suuremmaksi osaksi sitä että hae joku kirves toiselta puolelta maailmaa. Jossain vaiheessa loppuu mielenkiinto typerien dialogienkin kuuntelemiseen kun ei niitä tartte kuunnella kun juokset vaan nuolen perässä.

Veit sanat suusta. Lisämatskua nyt ootellessa.

Ymmärrän kyllä parin edellisen mielipiteitä ja itekkin kaipais vähän monipuolisempia tehtäviä kun hae sejase sieltä ja tuo se sit tänne. Yks mikä häiritsee kanssa aika paljon on se, että olen jo sisällissota kuviot hoitanu alta pois ja silti monelle kun höpöttelee niin ne puhuu asioista niin kuin ne olis vielä kesken. Main Questin lyhyys sekä lohikäärmeiden helppous on myös suurimpia miinuksia. Sellasta "elokuvamaisuutta" sais olla vielä reilummalla kädellä lisää. Pienempia miinuksia ovat sitten se ettei voi hypätä jos juoksee ja yleensäkkin toi kallioilla kiipeily. Onko se niin vaikea tehdä sellaiseksi realistiseksi? Että jos on pikkunen nyppylä mistä nyt ei hyppäämällä pääse niin sit se hahmo ei osaa käyttää käsiään apuna että könyäis ylöspäin. Sais sniikkailuun vähän mielenkiintoa monesti.

On tää kuitenkin näinkin sen verran hyvä että taidanpa kohta taas jatkaa :D

Onkos PC pelaajat vielä mitään modeja testailleet?
Mä latailin nyt muutaman, pelkkiä tekstuurimodeja tosin, eli ei mitään mikä muuttaisi itse pelaamista. Pelin ulkoasu näyttää nyt monin paikoin jo varsin hyvältä, mutta lisää toki vielä tarvitaan.
Nämä nyt laittelin:
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=711
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=849
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1123
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=836
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=603

Uskallan suositella kaikkia, eli ainakin omaa silmää miellyttää. Eikä juuri tunnu edes FPS:n vaikuttavan.

Oletko kokeillut näitä?
http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=30
http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=26
http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=85
http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=131

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom