Elatusvelvollisia????

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tiedz
  • Aloitettu Aloitettu
Onko joukossamme eronneita joilla lapsia???
Kiinnostaisi tietää paljon porukat maksaa elatusmaksuja ja millasilla tuloilla ne on laskettu..vai onko sovittu??
Itse olen eroamassa ja yllättäen keskustelut rahasta muuttuu aina pienimuotoiseksi taisteluksi. :(

Kun kuullut kauhukertomuksia sossuneideistä ja niiden vaatimuksista. :eek:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo noi ei ole kivoja asioita.Veljelläni tosi vaikee ex muija joka kokoajan soittamassa sossuneideille ja vaatimasa lisää ja muuttamassa tapaamisoikeuksia ym. paskaa.
Espoossa ainaskin noi sussutädit on oikein kyrpii suoraan sanottuna ,ne ei arvosta miehen näkemyksiä ollenkaan.
Lakimies mukaan kun meet tekemään sopimuksia sossuun, muuten asiat menee naisen eduksi ja ne kynii sut ja näät lapsiasi harvoin jos muijas vaatii.

Sorry! mut tää on suomessa demokratiaa

Riippuu sinun ja emännän tuloista.

"Lapsella on oikeus saada elatusta molemmilta vanhemmiltaan heidän kykynsä mukaisesti. Se vanhemmista, jonka luona lapsi ei asu, on velvollinen suorittamaan lapsesta elatustukea.

Lapsen elatusapua määriteltäessä kartoitetaan molempien vanhempien elämäntilanne. Tällöin otetaan huomioon vanhempien ikä, työkyky, mahdollisuus ansiotyöhön, käytettävissä olevien varojen määrä ja heidän mahdollinen muu huoltovelvollisuutensa. "

Hommaa asianajaja.

D.Yates sanoi:
Kiinnosti sen verran, että hain googlella. Näyttäisi olevan ~10% kuukausituloista lasta kohden.

Olikos siitä mitään oliko netto vai brutto tuloista???

D.Yates sanoi:
Riippuu sinun ja emännän tuloista.

"Lapsella on oikeus saada elatusta molemmilta vanhemmiltaan heidän kykynsä mukaisesti. Se vanhemmista, jonka luona lapsi ei asu, on velvollinen suorittamaan lapsesta elatustukea.

Lapsen elatusapua määriteltäessä kartoitetaan molempien vanhempien elämäntilanne. Tällöin otetaan huomioon vanhempien ikä, työkyky, mahdollisuus ansiotyöhön, käytettävissä olevien varojen määrä ja heidän mahdollinen muu huoltovelvollisuutensa. "

Hommaa asianajaja.

Just joo ota tosta nyt sitten selvää prkl!!!! mulla brutto tulot n2000€ ja netto n.1400€

Tuleva x-nainen tienaa 1000€ netto..brutto on jotain 1200€

Tiedz sanoi:
Just joo ota tosta nyt sitten selvää prkl!!!! mulla brutto tulot n2000€ ja netto n.1400€

No sen verran siitä saa selvää, että kyseisessä projektissa katsotaan tilanne paljonko lasten elämiseen menee rahaa. Sitten sitä jyvitellään vanhempien tulojen ym mukaan ja neuvotellaan ja väännetään. Ota tosissaan se asianajaja.

Kai haluat, että lapsillasi on jonkinmoinen säällinen toimeentulo?

nimim. entinen elatettu.

D.Yates sanoi:
No sen verran siitä saa selvää, että kyseisessä projektissa katsotaan tilanne paljonko lasten elämiseen menee rahaa. Sitten sitä jyvitellään vanhempien tulojen ym mukaan ja neuvotellaan ja väännetään. Ota tosissaan se asianajaja.

Kai haluat, että lapsillasi on jonkinmoinen säällinen toimeentulo?

nimim. entinen elatettu.

Totta hitossa haluan...ei siinä mitään, siksi kyselenkin paljonko porukat yleensä makselee..koska faktahan on se että jos erotaan niin silloin ei toisen elämistä tarvitse maksaa vaan vain sen lapsen elämisestä osa. Tää on mun mielipide jos joku muu on toista mieltä niin eiku viestiä ketjuun. :rolleyes:

joo samaa mieltä olen ,ei naisen vaan lapsen elatushan se on .
tosin esim. veljen tilantessa sen ex juoksee joka viikonloppu kapakoissa dokailemassa ,et parempi olis et ei sais koko elatusta ja lapselle suoraan ostais. esim. vaatteita

Jamoz sanoi:
tosin esim. veljen tilantessa sen ex juoksee joka viikonloppu kapakoissa dokailemassa ,et parempi olis et ei sais koko elatusta ja lapselle suoraan ostais. esim. vaatteita
No onneks toi nyt on mun käsittääkseni melko harvinaista ja riippuu yksilöstä ja siitä miten välittää lapsestaan :(

Jamoz sanoi:

Tuota voisi jo kohta kutsua urbaanilegendaksi. Niin monta tapausta olen nähnyt, kun tuota lausetta on käytetty väärin. Kun rahasta on tullut puhetta, niin maksaja on kysäissyt, että okei, mä maksan, mutta annatko sitten penskat mulle kokonaan hoidettavaksi? Ja yllätys, yllätys, eipä ole sopinutkaan tehdä niin päin. :rolleyes:

Meillä erottiin myös vuonna -86,mutta onneksi vanhemmat olivat suhteellisen hyvissä väleissä eikä välimatkaa ollut paljon.
Myöhemmin Isä kertoi,että joutui lama-aikana lomautetuksi,muttei ymmärtänyt vaatia maksun osuutta pienemmäksi jolloin käsittääkseni kunta olisi maksanut jäljelle jäävän osan.Isukki maksoi pudonneista tuloistaan kuuliaisesti koko summan lomautuksen aikana ja jälkeenpäin asiasta olikin sitten turha purnata.

Ota vaan asianajaja,ei sen palkkio kuitenkaan niin helvetisti tee,kun verrataan siihen kuinka paljon sua voidaan siellä riepotella.

Voimia! :arvi:

Just joo......hyvät fiilarit täällä...aika negatiivistä tekstiä kaikilta... :(
Ei siis ole ketään kuka pystyisi vastaamaan alkuperäseen kysymykseen???

Kannattaa yrittää sellaista sopimusta, että maksat sen minimin joka kuukausi. Jos et pysty maksamaan, eli sulle ei jää riittävästi pakollisten menojen jälkeen käteen teet joka kuukausi vapautushakemuksen sossulle. Hakemukseen liität kaikista menoista selvityksen ja kuittikopiot. Sopimus kannattaa tehdä sillai että maksat kaupungille/kunnalle ei suoraan toiselle huoltajalle, koska jos et pysty maksaan niin kaupunki maksaa sen. Näitä voi venyttää koska ei tule korkoa. Älä missään nimessä suostu sellaiseen sopimukseen, jossa maksat tulojen mukaan->saattaa tulla kalliiksi tulevaisuudessa.

phy73 sanoi:
Kannattaa yrittää sellaista sopimusta, että maksat sen minimin joka kuukausi. Jos et pysty maksamaan, eli sulle ei jää riittävästi pakollisten menojen jälkeen käteen teet joka kuukausi vapautushakemuksen sossulle. Hakemukseen liität kaikista menoista selvityksen ja kuittikopiot. Sopimus kannattaa tehdä sillai että maksat kaupungille/kunnalle ei suoraan toiselle huoltajalle, koska jos et pysty maksaan niin kaupunki maksaa sen. Näitä voi venyttää koska ei tule korkoa. Älä missään nimessä suostu sellaiseen sopimukseen, jossa maksat tulojen mukaan->saattaa tulla kalliiksi tulevaisuudessa.

No en todellakaan suostu siihen tulojen mukaan systeemiin, mutta en kyllä saa läpi tuota alhaisintakaan sopimusta se on varma. Ehdotin emännälle 160€/kk ja maksaisin tulevaisuudessa pojan harrastuksista puolet sekä vakuutuksista ja lääkärikuluista, mutta ei hyväksynyt sitä vaan halus, että sossutädit laskee...kiva kiva..eikö? :curs:

Edit ja parasta tässä on se, että mulla asuntolainan korot veroprosentissa joten jää normaalia enempi käteen...jos ne tilinauhoja haluaa katella..prkl!

Jamoz sanoi:

Itsekin tiedän vastaavia tapauksia useampia. Ihan lähipiiristä rahat menivät muijan juomiseen, lomailemiseen ja taisi autoonkin mennä..
Näitä kuulee tosi paljon. Miksi ei voisi olla mahdollista että ne maksut maksetaan todellisten kulujen mukaan ja vaikka kuitteja vastaan, näin ei ehkä pääsisi käymään niin helpolla noin.. Toisaalta, varmaan ongelmia tuostakin tulisi.
Kysyn vielä, että miksi mies on elatusvelvollinen, kun hyvä jos saa edes nähdä lastaan pari päivää kuukaudessa. Tottakai sitä itsekin maksaisi ja haluaa olla tukemassa lastaan, mutta luulisi sitä saavan nähdäkin joskus.
Jos se ex heittäytyy todella hankalaksi, niin harvoin sitä näkee ja rahat menee.

Sen vaan tiedän että vaikka jostain syystä jättäisit kokonaan/joskus maksamatta niin sossu maksaa ne muijallesi, eli lapsesi elintasoa kummiskin autetaan, en tiedä onko määrä miten suuri, eli varmaan kummiskin enemmän tuet jos itse maksat.

Nimim: ei isyystesteissä käynyt. syitä noin miljoona..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom