Elämänkatsomuskysymys?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sanotaan näin että omalla tavallani uskon minäkin, tosin aika ekumeeninen näkemys mulla noissa asioissa...

Mike sanoi:
Kieltääkö raamattu dropittamisen jotenkin? Puolet ammattilaisista aina kiittelee jumalaa kisoissa ja vain osa voittaa. Kaikki kuitenkin vetää horkkaa, luulisi että siellä natikka olisi voittaja jos dropittaminen olisi syntiä ;)

Ronnie uskoo Jumalaan. Ronnie on natu. :D

No jaa, dropittamisesta ei Raamatussa puhuta sanallakaan. Sen sijaan dopingin käyttäminen ja sääntöjen "venyttäminen" ja rikkominen ovat sen yleisen hengen vastaista.

Tomppa85 sanoi:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=36068&highlight=uskonto

Tuolla on yksi jättimäinen ketju. Tosin siellä asiat menevät enemmän tai vähemmän tappeluksi, joten kai sitä uudessa ketjussa jotain järkeä voisi olla...
Juku, paljonpa ehti meikäläisenkin käsitys joistain asioista muuttua muutamassa kuukaudessa kun katsoo, mitä rustailin ko. ketjun viimeiselle sivulle... ja tämä vain siksi, että otin vähän selvää asioista.

Mä olisin kyllä kans uuden ketjun kannalla, toi vanha on liian suuri hirviö ollaksen kertaamatta itseään jatkuvasti.

Voisiko tästä aiheesta tehdä gallupin? Näin näkisi kätevästi yhdellä silmäyksellä, millainen on Pakkiksen uskontojakauma. Vaihtoehdoiksi gallupiin ainakin yleisimmät uskontokunnat - niin kristilliset kuin ei-kristillisetkin, sekä "en kuulu mihinkään uskontokuntaan"-vaihtoehto. Ja toki vastauksiaan voisi sitten kommentoida sanallisesti lisää, jos siihen on tarvetta.

OK Mike, laitan ne privalla sulle kunhan ehdin (lue: yritän saada viestin lähtemään tämän päivän aikana).

No jos ei haluta halkoa hiuksia, niin luulisin näiden vaihtoehtojen riittävän useimmille:

-Uskoo yliluonnollisiin olentoihin/ilmiöihin
-Ei usko yliluonnollisiin olentoihin/ilmiöihin

Esim. alienit ovat luonnollisia olentoja (jos/kun niitä on), kun taas tontut ovat yliluonnollisia.

:)

J0kke sanoi:
yksi hyvä valinta siihen galluppiin olisi että: kuuluu kirkkoon muttei usko siihen :D

Nämä kuuluvat mielestäni osastoon "voi selittää sanallisesti lisää, jos siihen on tarvetta".

J0kke sanoi:
yksi hyvä valinta siihen galluppiin olisi että: kuuluu kirkkoon muttei usko siihen :D

Ei usko kirkkoon? Varmaan joku hallusinaatio toi parhaillaankin ikkunasta näkyvä valaistu risti kirkon katolla. Oli pakko saivarrella :jahas:

MrSeoinage sanoi:
Itse olen hengellisen taustan omaava ja siksi naturaalitreenaaja.
"Thank god for the pure natural strenght" :D . Jos et kilpaile missään lajissa ja täten "huijaa", niin ei roinaamisen pitäis olla pannassa.

PS: Jos on lisää uskonnollisia kysymyksiä, kääntykää vain mun puoleen :rolleyes: .

Mun mielestä koko jumalasta ei kannata sen enempää väitellä/keskustella. Joskus kysyn ihmisiltä uskovatko he etten vahingossa sitten loukkaisi heitä jollain jutulla.

Mutta siitä tulee aina sellasta eipäs/juupas väittelyä. Jos mä en usko jumalaan tai kuulu kirkkoon ni se on mun asia eikä se tee musta sen moraalittomampaa/huonompaa ihmistä. Eikä mulla mitään uskovaisiakaan vastaan ole. Siitä en kyllä ole kovin ilonen, että uskontoa opetetaan kouluissa... Valtio ja kirkko erillään..

winnie the poo sanoi:
Mun mielestä koko jumalasta ei kannata sen enempää väitellä/keskustella. Joskus kysyn ihmisiltä uskovatko he etten vahingossa sitten loukkaisi heitä jollain jutulla.

Tuo on ihan fiksua, tulee itsekin joskus tehtyä samoin. Varsinkin kun saatan itse heittää varsin ronskiakin läppää uskontoon liittyen.

Ja mitä omaan uskoon tulee, komppaan vanhaa fysiikanopettajaani:
"Fysiikka oli täällä ennen meitä, se on täällä meidän aikana ja tulee olemaan täällä meidän jälkeenkin, siihen mä uskon" :thumbs:

Itseasiassa vartti sitten ovella kävi 2 jehovaa, halusivat keskustella kanssani. Ja mun nimen saivat kun toinen heistä kävi kuukausi sitten etsimässä kämppistäni.
Tuolloin pyhästi vannoi kun pyysin että en ala keskustelemaan mutta pudota laatikkoon nyt se kirjasi jos välttämäti haluat.
Se siittä sitten, kauan muisti lupauksensa :rolleyes:

On niin vaikea tietää mihin uskoa kaiken paskan keskellä joten varmuuden vuoksi kiellän kaiken. Jos johonkin voisin uskoa niin siihen, että oikea ja väärä on vain ihmisen keksintöjä. Sillä kausaalisuutta ei voi paeta mikään tai kukaan, ei edes jumala. Joten jumalakaan ei voi tietää eroa oikeasta ja väärästä. Toisaalta taas, helvetistäkö minä voin sitä tietää joten kiellän tuonkin teorian. ...tana.

Minä uskon, että on luultavasti olemassa jotain muutakin, kuin tämä aistein havaittava maailma. Mitä tämä olisi, siitä minulla ei ole hajuakaan. Itse en tarvitse minkäänlaisia rituaaleja ym. valistajia/julistajia, ja näin ollen olen eronnut kirkosta. Jos joudun helvettiin sen takia, etten maksa kirkollisveroa, niin mikäs siinä, pitäkää taivaanne saatanan piiloverottajat.

Uskonnon opetus pitäisi aloittaa esimerkiksi 7.luokalla, jolloin kerrottaisiin erilaisista uskonnoista, ja niiden historiasta, ovat nämä uskonnot kuitenkin erittäin paljon vaikuttaneet tähän maailmaamme. Nykyisen kaltainen uskonnon opetus, joka aloitetaan vissiinkin ekalla luokalla, ja jota opetetaan täytenä totena, on mielestäni väärin.

Mitenkään vittuilematta, niin moniko teistä tietää millaista uskonnonopetus on nykyään 1.luokalla? Itselläkin jo muutama vuosi tuosta vierähtäny, mutta muistan niistä tunneista lähinnä tarinat joita jakso kuunnella, ja joilla oli aina jokin hassu moraalinen opetus. Tätä uskonnon opetusta kritisoidaan IMO vähän liikaa nykyään, ei siellä mitään aivopesua tapahu, ei mustakaan uskovaista tullut.. :D Hyvä jos muksuille edes sieltä jäisi vähän päähän oikeeta/väärää, kun siihen ei kaikissa kodeissa oikeen panosteta. :jahas: Jos se olisi sitte parmpi että nimi muutettaisi etiikaksi ja käytettäsi opetukseen Kunnaksen kirjoja niin se nyt on se ja sama.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom