Elämä ilman TV:tä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S0874
  • Aloitettu Aloitettu
"Televisio ei tule pysymään, koska ihmiset kyllästyvät tuijottamaan vanerilaatikkoa joka ilta"

Darryl Zanuk, elokuvatuottaja, 1946

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
10 tai 11-vuotiaasta asti ollu ilman. Seuraava päivä ilman oli vmäinen, mutta tottu parissa päivässä kuitenkin. Kannattaa kokeilla, ei sieltä tvstä kuitenkaan mitään opi [vaikka ite opinkin lukemaan] & aikaa on sitte enemmän "hyödylliseen" toimintaan. Illalla kun piti tv avata niin eihän sitä sitte ollu ja ei muuta kuin lenkkarit jalkaan ja lenkille.

Joka aamu tulee katottua töihin lähtiessä katottua aamu-uutiset ja sää n 15 min. Muuten ei sitten ihan joka ilta tule avattuakaan tv:tä. Tuleehan tv:stä urheilun lisäksi katsottua joku hyvä suomalainen sarja. Nythän alkoi taas team ahma. Sitä varmaan joutuu kattoo joka viikko.

Aamulla katotaan lehdestä mitä telkusta tulee. Mikäli tulee jotain mielenkiintoista tai hauskaa, kuten tuo team ahma, niin sitten ne katsotaan!!! Usein en kyllä muista katsoa ohjelmia jotka olis pitäny katsoa.. Mut onha se mukavaa rankan päivän jälkeen avata töllö ja rojahtaa sohvalle. Vaikka sieltä ei mitää katsottavaa tule, niin aina sitä jotain jää seuraamaan. Vakkarina tietysti Salkkarit!!!

Lopetin itse tv:n katselun pian ATV:n lopetuksen jälkeen (:D), ja eipä tuota ole tosiaan paljoa kaivannut.

Virallisestihan minulla edelleen on tv-luvan maksuvelvollisuus, vähemmän virallisesti en omista laitetta, jolla olisi mahdollista vastaanottaa tv-ohjelmia. Viestintävirastolta saamani vastauksen perusteella laitteeni ei kuitenkaan ole ns. videoprojektori, vaan rikkinäinen televisio, koska viritinkorttia ei poistanut valtuutettu tv-huolto, vaan revin sen itse irti.

Käytän siis edelleen "televisiota" videoiden (dvd, divx) katsomiseen ja xboxin pelaamiseen. Olisihan tuo kaikki niin paljon mukavampaa videotykillä, mutta siinä on vain pienet pikku pulmat tilan ja kaluston suhteen ;)

Salmisen Simo sanoi:
Joka aamu tulee katottua töihin lähtiessä katottua aamu-uutiset ja sää n 15 min. Muuten ei sitten ihan joka ilta tule avattuakaan tv:tä. Tuleehan tv:stä urheilun lisäksi katsottua joku hyvä suomalainen sarja. Nythän alkoi taas team ahma. Sitä varmaan joutuu kattoo joka viikko.
:eek: Millon tulee?

Mulla ei oo nyt tv:tä, kun asun ulkomailla. Mua tympii ainakin aika lailla, kun en näe Salkkareita :kuola: enkä muita sarjoja. No, oon senkin ajan minkä ennen katoin töllöä, niin korvannu netissä roikkumiseen. Onneks voi sentään leffoja kattoo koneelta. Telkkari :haart:

raipat sanoi:
1ei sieltä tvstä kuitenkaan mitään opi
Itse oon oppinut ainakin helvetin hyvin englantia. Mä en oo koskaan lukenut yhteenkään englannin kokeeseen ja peruskoulussa revi kymppejä ja kauppiksessa vitosia. Ainakin itse olen päätellyt sen johtuvan siitä kun pentuna meillä näkyi noita salattuja kanavia joista joka päivä koulun jälkeen tuijotin kolmisen tuntia jotain jenkkikomediasarjoja ilman tekstityksiä.

Mulla on huono tapa pitää telkkaria auki usein kotona ollessa, vaikken sitä edes katsele. Kai se on joku psykologinen juttu, voi yksinäisyydessään tuntea että joku juttelee mulle.. :lol2:

Vähän tulee katsottua, uutisia pyrin seuraamaan, hömppäsarjoja kuten Kaunareita aion aina alkaa seuraamaan, mutten koskaan ehdi. Elokuvia katson siitäkin edestä, mutta nekin DVD:ltä eikä tv:n tarjonnasta. Netissä tulee roikuttua enemmän kuin telkkua katsottua.

Töllö on kotona monesti antamassa vaan taustahälyä. Tällä hetkellä en seuraa yhtään sarjaa edes aktiivisesti ja muutenkin jää todella vähäiseksi töllön tuijottelu.
Tuossa oli muutaman päivän metsällä ja siellä ei sitten töllöä ollut ja yhtään ei tuntunut sitä tarvitsevankaan. Töllöstä voisi kyllä luopua mutta netti ja sanomalehdet on enempi sellaiset joita kaipaan.

Itse seuraan telkkarista vain muutamaa sarjaa, ja jos sieltä sattuu hyvä elokuva joskus tulemaan, niin katson sen. Ts. katselen telkkaria noin 1-2 h viikossa, joka mielestäni on melko vähän. Mutta netissä ja koneella yleensäkin tulee sitten oltua sairaalloisen kauan aikaa aina. Katselen paljon leffoja koneelta, ja lisäksi surffailen netissä paljon. Pitäisi yrittää vähentää vähän, mutta katsoo nyt... :)

En kuitenkaan haluaisi elää ilman telkkaria, koska nimenomaan nuo pari tuntia viikossa ovat ihan mukavaa aikaa hyvän sarjan/elokuvan parissa. Ja jos ei muuta, niin voihan sieltä töllöstä katsoa vaikka uutiset, ne ei kuitenkaan ole telkkarin annin turhanpäiväisimmästä päästä. :arvi:

Pari tyyppiä aikaisemmin tuossa sanoi, että kämppä on paljon viihtyisämmän näköinen ilman telkkaria. Itse olen nimenomaan toista mieltä, kämppä on tyhjän näköinen jos siellä ei telkkaria ole. Pakkohan sitä ei ole katsella koko ajan, mutta on se mukava kun se on siellä tarvittaessa.

Itse olin vajaan vuoden ilman televisiota asuessani ulkomailla. Ilman mitään vaikeuksia. Tosin muuta aktiviteettia olikin sitten senkin edestä. Myönnetään, että salilla tuli vietettyä jonkin verran aikaa aerobista tehden telkun edessä suosikkisarjojeni aikaan. :D En tällä hetkelläkään jotenkin jaksa notkua iltaisin tv:n ääressä, koska muuta puuhaa on ihan riittämiin. Sen verran katson, että pysyn kärryillä maailman tapahtumista ja omaan työhöni liittyvistä asioista.

S0874 sanoi:
Suosittelen kokeilemaan televisiotonta elämää.

Juu, kyllä juuri näin. Televisioluvan hinnalla käy elokuvissa noin 40 kertaa vuodessa. Jos töllön jättää kokonaan pois niin heti on viikossa käytettävissä jopa 20 tuntia aikaa johonkin ihan muuhun. Luvut puhuvat puolestaan. Koska muuten luitte viimeksi kokonaisen kirjan? ;)

protsku sanoi:
Koska muuten luitte viimeksi kokonaisen kirjan? ;)
Miksi kirjan lukeminen on parempi vaihtoehto kuin tv:n katselu?

Mikä se semmonen kirja oikein on?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom