Elämä ilman TV:tä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S0874
  • Aloitettu Aloitettu
On ollut telkkarittomia vuosia minunkin elämässäni. Silloin tuli soiteltua kitaraa aivan sikana (4-10h/päivä) ja tietokone oli ainoastaa nuotteja ja musiikkia varten auki.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselläni kyllä on televisio, mutta ei siitä varsinaisia televisio-ohjelmia tule ihan valtavasti katsottua. Huomattavasti enemmän tulee katseltua leffoja dvd:ltä.
Kyllä sieltä kuitenkin tulee tiettyjä ohjelmia, jotka pyrin katsomaan jos vaan kotona satun olemaan. Tulisin varmaan toimeen ilman tv:tä, mutta en näe mitään syytä hankkiutua siitä eroon kun keskimääräinen päivittäinen katseluaika mitataan ennemmin minuuteissa kuin tunneissa.

Telkkari on täällä, mutta katson valikoivasti esim. vain tiettyjä dokumentteja ja joskus saattaa seurata sarjaa (Firma). Kun tota telkkarin katsomista on yrittäny vähän aikaa välttää niin tosiaan herkkyys lisääntyy sille, minkälaisen paskan kohdalla sen ruudun laittaa kokonaan kiinni. Avec Sara zap!. BB zap. :D

Jos tuntuu siltä että jää ulkopuoliseksi kaveripiirissä kun keskustelu siirtyy tv-sarjoihin, ainakin noi mukamas niin hyvät sarjat saa aina dvd:llä ostettua ulkomailta. Sitten voi spoilata ystäville seuraavan tuotantokauden tapahtumat.

Telkkarittomat kämpät tuntuu melkeen aina viihtyisämmiltä, kun se harmaa laatikko ei ole kaiken keskus, sohva ei ole pienessä yksiössä keskellä huonetta sillä optimaalisella katseluetäisyydellä.

Eniten telkkarin katsomisessa ärsyttää se, että kaverit mitä ei näe yleensä kovin usein, pyytää sut ja muutamia muita käymään heillä, jees kiva nähdä, sitten telkkari auki ja koko sakki töllöttää sitä hämärässä eikä puhu mitään, korkeintaan haukkuu ohjelmaa. Samaa voi tehdä kotona perheen kanssa :(

Itellä on tv oikeestaan koko ajan päällä kun oon kotona, sellaista taustamelua mut kyllähän se ottaa välillä päähän kun tulee töllötintä tuijotettua joskus tuntikaupalla. Pari vuotta sitten meni kesä melkein kokonaan ilman tv:tä ja se oli oikeestaan rentouttavaa, tuli tehtyä paljon enemmän kaikkea muuta järkevämpää.

Eiche on kyl oikeassa, jos on kaveriporukalla istumassa iltaa niin tv pilaa tunnelman aika totaalisesti. Aina löytyy joku, joka haluaa katsoa tosissaan jotain ohjelmaa ja muiden pitää olla hiljaa. Iltamissa onkin parempi ihan suosiolla ottaa tv:n töpseli seinästä.

mxm sanoi:
Eiche on kyl oikeassa, jos on kaveriporukalla istumassa iltaa niin tv pilaa tunnelman aika totaalisesti. Aina löytyy joku, joka haluaa katsoa tosissaan jotain ohjelmaa ja muiden pitää olla hiljaa. Iltamissa onkin parempi ihan suosiolla ottaa tv:n töpseli seinästä.

Erityisen ärsyttävää on, jos rakkaat ystäväsi ihan oma-aloitteisesti lupaa kysymättä menevät avaamana telkkarin. Ja alkavat katsoa salkkareita tai muuta kivaa, mitä itse et voi sietää.

Oma tv:een katselu on myös minuuteissa. VAlikoin ohjelmistosta mitä haluan katsoa, jos haluan. Yleensä ohjelmatarjonta on sen verran paska, että mitä sitä töllöä avaamaan. Toisinaan voin katsoa elokuvan, jos on hyvä (yleensä nekin mitä esitetään on paskoja) tai hyvää sarjaa voin katsoa kerran viikossa. Esim Kylmä rinki, tai He Man puol tuntia yksi jakso päivässä.
Eli tv:een katsominen on minimaalista ja valikoivaa.

Pohdinta:

Miksi vitussa pitäisi maksaa tv-lupaa, kun ei kerta katso niitä kaikkia paskoja ohjelmia?!? Maksakoon ne käytöshäiriöiset passiiviset jabbathehutit jotka lojuvat sohvalla ikuisesti.

Meiltä löytyy kaksikin telkkaria, mutta harvemmin minä nykyään kumpaakaan päällä pidän. Avo katselee telkkaria jonkin verran, mut minä vaan sillon tällön. Esimerkiksi 21-22 jälkeisenä aikana saatan joskus katsoa telkkaria ja venytellä samalla. Ja jos avo katsoo jotain, niin mä saatan sivusilmällä seurata.
Eli telkkarin kanssa mulla ei ole mtn ongelmaa, mut tän netin kans on. Mulla vois mennä koneella päivä toisensa perään ihan kevyesti. :rolleyes:
Tästä kun pääsis vielä eroon, niin sit sen ajan vois käyttää hyödykseen vaikka urheilemalla. :thumbs:

EDIT: Tarviin mä kyllä telkkaria aina, kun pelaan pleikalla.. :D

JPK sanoi:
On ollut telkkarittomia vuosia minunkin elämässäni. Silloin tuli soiteltua kitaraa aivan sikana (4-10h/päivä) ja tietokone oli ainoastaa nuotteja ja musiikkia varten auki.

Mulla ei ole telkkaria ollut noin yhdeksään kuukauteen, mutta minulla on kitara myös. Ennen minulla oli sky ja yli parisataa kanavaa, mutta nyt niitä ei edes kaipaa.

Eleonoora sanoi:
Tekeekö joku yli parilla sadalla kanavalla jotain?? :eek:

En minä ainakaan tehnyt, mutta ne nyt tulivat kaikki siinä peruspaketissa.

Eleonoora sanoi:
Tekeekö joku yli parilla sadalla kanavalla jotain?? :eek:

Miksi niillä tarvitsee tehdä jotain? Jos ne kuuluu pakettiin, niin antaa niitä olla vaikka 1000. Eihän niitä kaikkia tarvitse katsoa, tsekkaa vaan niitä, mistä tulee jotain katsottavaa :D

Fucit sanoi:
Mua häiritsee tässä teeveen hävityksessä se, että missä sitä pleikkaa sit pelataan?

;)

Ite oon kuolannu tietokoneen näytöksi sellasta ruutua missä on myös liitäntöjä tollasia laitteita varten (vidoekameraa, pleikkareita yms). Esim. Acerin AL1932m missä on myös S-video ja komposiittiliitännät, käytännössä en kyllä tiedä miten hyvin tollanen toimii.

reinhardt sanoi:
Erityisen ärsyttävää on, jos rakkaat ystäväsi ihan oma-aloitteisesti lupaa kysymättä menevät avaamana telkkarin. Ja alkavat katsoa salkkareita tai muuta kivaa, mitä itse et voi sietää.

Sama, sillä erotuksella että meilllä lupaa kysymättä töllön avaavat kyläilevät sukulaiset, eivät ystävät. On siinä hymyssä hakemista kun Anoppi tupsahtaa kylään, usein sopivasti juuri silloin kun jokin Kauniit & Karmeat tms. alkaa. Ja pois ei voi tietenkään lähteä ennenkuin kaikki saippuasarjat on katsottu siltä illalta läpi.

Sinällään minulla ei ole vierailevia sukulaisia vastaan mitään, mutta tuollainen käyttäytyminen on mielestäni törkeää - itselleni ei tulisi mieleenkään käyttäytyä noin kylässä!

Elämä ilman televisiota on syntiä... Hyi!

Emmä nää mitään syytä kantaa telkkua vintille. Jos sitä tulee katsottua liikaa tai muuten sillä tavoin, että itteään (tai läheisiään) häiritsee niin ei kai se sen telkkarin vika ole??

Tuleehan töllöstä kumminkin paljon hyödyllistä/mielenkiintosta ohjelmaa (uutiset, dokkarit jne.), ja miksei "aivot narikkaan"-osastollakin olisi paikkansa. Mä katon n. tunnin töllöä päivässä enkä todellakaan koe, että se olisi jostain muusta pois.

Valintoja, beibi, valintoja.

Jos joku nyt on telkkaristaan luopumassa niin privaa mulle, otan kaikki toimivat 2000-luvulla valmistetut vastaan. :D

kesällä tuli oltua ilman telkkaria melkein kaksi kuukautta, eikä sitä juuri kaivannut parin viikon totuttelujakson jälkeen. heinäkuussa ostin sitten kuitenkin 42" plasman (hyvä tarjous), joka on namu. sen jälkeen television katseluhetkeni tähän päivään asti ovat olleet tunteina ehkä arviolta noin 10-20 - eli siis jokunen leffa on tullut katsottua, ja muutama pätkä dharmaa & gregiä + jotain muuta yhtä hellyyttävää sarjaa. taustahälynä ei ole toiminut, paitsi muutaman kerran mm -kisojen aikaan.

toisinsanoen, olo ilman telkkua totutti hyvin elämäänkin ilman telkkua - tai siis nykyisellään todella vähällä telkkarin katsomisella. en viitsi katsella läheskään aina että mitä ohjelmatarjontaa sieltä edes tulisi, eli en ole tietoinen mitä sarjoja telkkarista nykyään ylipäänsä tulee.

hienon näköinen sisustuskapine tuo karamelli kyllä on. :) ...ja - syksy (sekä talvi) tulevat olemaan piiitkiä ja märkiä/räntäisiä/synkkiä, jolloin telkkari löytää kyllä oman paikkansa elämässäni. joko yksin sitä katsellessa, tai sitten vaihtoehtoisesti jotain hyvää dvd pätkää katsellessa sydämiäsulattavan seuran kanssa kynttiläillallisen jälkeen.

summa summarum - ilmankin tv:tä voi elää, mutta kyllä sille paikkansa kodissa on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom