Aslak sanoi:
Itse taas tykkään tehdä mieluummin siellä "perähikiällä" kun jossain "pintaliitokaupunginkerma" yökerhossa syystä että:
a) Porukka on rennompaa, ei ole näitä isin rahoilla humaltuvia nenäkkäitä pikkuprinsessoja.
b) ravintola on usein "perähikiän" ainut kuppila joten porttikiellon uhalla voi pitää tappelut aika hyvin kurissa (koska porttikiellon jälkeen ei ole kaverilla paikkaa missä juopotella)
c) tipit on ylensä runsaat, varsinkin kun opit tuntemaan porukan voi helposti saada yli 50e/ilta (viikonloppuisin)
mun mielestä!
a & b) Onko sulla kokemusta molemmista - pintaliidosta ja perähikiästä?
c) Yli 50€/ilta tippiä on sun mielestä paljon? Tämän väittämän perusteella voisin väittää, että vastaus ensimmäiseen kohtaan on "ei". Jos tipit olisi mun oviaikoina jääneet 50 euroon, olisin itkenyt illan päätteeksi ja heittäytynyt lopuksi Kolera-altaaseen.
Poken palkalla elää, ja vieläpä erittäin hyvin, jos on hyvällä ovella. Omantunnon kysymys paljonko ilmoittaa verottajalle. Toisaalta mitään arvokasta ei voi ostaa (auto, asunto, osakkeet yms.) jottei narahda. Ja toisaalta, pokepiirit ovat pienenpieni ankkalammikko jossa hyvät ovet tulee suhteilla. Toisinaan voi jopa joutua maksamaan siitä että pääsee töihin, kuten armageddon tuolla jo sanoi. Jos ei oviporukalle, niin oviporukka baarille.
Nimim. kauan sitten (kauemmin kuin veropetoksen vanhenemisaika;)) 2-3 iltaa viikossa = 3000€/kk käteen.
-edit-
Kesäaikaan 500-1000 vähemmän.
Jos firmassa on töissä tuntiliksalla, on tuntipalkka reilun kympin, ja tunteja kertyy viikossa ehkä n. 30 jos on paljon töissä, jolloin 4x30= 120 h/kk -> 1200-1500€/kk + mahdolliset tipit, riippuen paikasta.