Ektomorfinen ruumiinrakenne - hoikan treenaus

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Kyllä geeneillä on alkuunsa paljon merkitystä!!omat mitat aikanaan olivat 65/179 kun aloin treenaan.treenivuosia on3.5 ja viimeisen vuoden olen treenannu säännöllisesti!!nyt mitat ovat 95/179.
olin noin 17vee kun aloin käymään salilla, ja todella painoa 65kg. minusta se antaa vähän arviota myös omasta hormoonituotannosta..helpommin sitä tuloksia ja massaa olisi saada jos paino olisi ollut silloin noin 80kg.luokkaa..mutta kyllä sitä tälläinen rimpulakin voi muutaman kilon saada lihaa niskaan kovalla työlä!:dance:

silti uskon ja tiedän että suurin merkitys kasvuun on kovalla treenillä,syönnillä ja levolla..

Vähän kun olen näitä tarinoita lahjakkaista/vahvoista/lihaksikkaista aloittelijoista lukenut, niin olen huomannut että suurinta osaa yhdistää jonkinlainen urheilu- tai liikuntatausta. Eli ennen kun ollaan tultu ja nostettu paljon salilla ollaan urheiltu, tehty paljon liikkeitä kehonpainolla, tehty fyysistä työtä tai jotain tämän tapaista. Eli lahjakkuus on hankittu etukäteen. Tottakai eroja on luustojen rakenteessa jokaisella, mutta onko tämä sitten ratkaisevaa, enpä tiedä.

Niin no, ehkä mullakin oli ihan kohtuullinen valmius punttitreeniin kun kuitenkin aika monta vuotta oon opettanu breakdancea monta tuntia viikossa ja se on melko fyysinen laji. Ehkä edelliset vuodet sohvalla istumalla olisi lähtenyt rauhallisemmin liikkeelle.

Ja ei, en kuvittele että mun kehitys olisi jotain huipputasoa tai edes keskimääräistä juuri parempaa vaan että se selittää sen, miten "ainaisesta" ruipelosta lähtee tasainen kasvu päälle paremmin kuin osasin kuvitella.

Sähän oot Adalwolf ihan törkeen hyvässä kunnossa! Ruikkureino kuvan otsikkona ei oikein kuvaa sisältöä mun mielestä.. :hyper:

Pannaas vielä pari kuvaa vaikka kunto ei tosiaan mikään Adalwolfin tasoinen olekaan. Osoittaa kuitenkin että olin ihan todella, TODELLA ruipelo ennen kuin aloitin nostamaan rautaa. Pian voi ottaa ton toisen "todella" -sanan pois kun kuvaa nykytilaa.

Ennen:

http://i282.photobucket.com/albums/kk250/tuc_finland/tuukka_ruikku-nassu-sensuro.jpg

http://img152.imageshack.us/img152/4372/dsc02028editex6.jpg

6kk treenauksen tulos:

http://i282.photobucket.com/albums/kk250/tuc_finland/DSC04271-crop-nassu-pois.jpg

http://i282.photobucket.com/albums/kk250/tuc_finland/DSC04125-crop.jpg

Tosta takatukasta ei tarvi huomauttaa, se lähti jo pois. :kippis1: (toi selkäkuva on kuukauden vanha joten siinä treeniä vasta n. 5kk)

Jos jotain kiinnostaa mitä mä syön, niin pelkkiä rehuja. :evil:

Itsekin olin aikamoinen ruipelo kun kävin ensimmäisiä kertoja kuntosalilla. Olen mielestäni vieläkin vaikka on tullut 4,5 vuotta treenattua. Jokainen voi vetää tästä oman johtopäätöksensä, mm. julkisessa profiilissa on yksi vuoden vanha kuva allekirjoittaneesta. Aloituskunnon ja nykykunnon ero on kuin yöllä ja päivällä, mutta vieläkin teen kovasti töitä koska en ole lähelläkään sitä kuntoa missä haluaisin olla. Kehitys loppuu tyytyväisyyteen.

Lihasmassan kasvatus on kiinni ruokavaliomanipulaatiosta. Eli lyhyesti, syö yli kulutuksesi jos haluat kasvattaa lihasmassaa ja kehittää voimatasojasi. Jos taas halutaan polttaa rasvaa, pitää syödä alle kulutuksen. Yksinkertaista.

Kannattaa lukea artikkeleita mm. minkälaista ruokavaliota nopean aineenvaihdunnan omaava henkilön tulisi noudattaa. Mitkä ovat hiilihydraatti/proteiini/rasva -suhde suositukset jne. Muistaakseni suositellaan todella runsaasti hiilihydraatteja joka aterialla verrattaessa toisten kehotyyppien suosituksiin.

Jos tarkoitus on kasvattaa vain 1-2kg tai sitten 10-20kg lihasta vuosien saatossa, kannattaa heti unohtaa pienet eristävät tai johonkin tiettyyn lihakseen kohdistuvat liikkeet. Sen sijaan tulisi keskittyä olennaiseen eli moninivelliikkeisiin missä käytetään suhteellisen isoja painoja. Moninivelliikeitä tekemällä treenataan monia lihaksia samanaikaisesti, mm. kyykyssä ja maastavedossa todella suuri osa koko kehon lihaksista on aktivoituna ja saavat näin kasvuärsykkeen! Artikkeli ehkä kymmenestä parhaasta lihaksia ja voimatasoja kehittävästä yleisliikkeestä http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=483907

Toi on pirun hyvä artikkeli ja on tosi mukava nähdä, että luetellut liikkeet on juurikin niitä mitä oon itse vääntänyt hiki hatussa. Ei mitään hienostelua vaan perusliikkeet kunnolla, puhtaasti ja loppuun asti.

jarijarin selkä on ainakin siinä kunnossa että ihan hevillä ei voi puhua mistään hoikasta pojasta. Onhan toi nyt melkoisen leveä! Tosiaan mullakin tavoitteet nousee koko ajan mitä kauemmin treenaa, ensin piti riittää sellainen kohtuullinen perusliha mutta nyt tavoitekropat löytyy classic bb:n kilpailuja katsomalla.

Ja tosiaan, taitaa suurin osa paikallaan junnaavista vaan syödä liian vähän. Jos vetää tuon Wheelerin 7500-9000 kaloria päivässä eikä paino nouse niin kyllä saa olla omituinen tyyppi. ;)

Heh. Kiitos tuc, tosin itse tunnen vielä olevani ihan ruipelo. Eikä pidä unohtaa, että olen 175cm "pitkä" = luonnossa vielä narumman näkönen. :( Eli jos nyt meidän kuvista pitäisi jotain vertailua tehdä, niin luonnossa olet joka suhteessa isompi, painavampi, pidempi ja leveämpi. Eniten tälläisessä ruumiinrakenteessa yms. kyrsii lähinnä se, että hartiat jäi näin kapeiksi, siihen kun ei hirveästi voi treenaamallakaan vaikuttaa. (mitä nyt jonkin verran illuusiota antamaan lisäämällä olkapäihin ja selkään massaa.) Massan lisääminen, tai sen hitaus (nopea aineenvaihdunta?) ei mikään suuri ongelma minulle ole ollut kun on saanut sitten toisaalta syödä mitä vaan ja kuinka paljon vaan lihoamatta, eli on tälläisissäkin geeneissä puolensa. ;) Ja Jarijarilla tuo 4.5v treeni jo näkyy selässä ihan mukavasti, oli lähtötaso sitten mikä tahansa! :)

Itsellä on erään testin mukaan ektomorfin ja mesomorfin sekoitus toi vartalotyyppi, joka luultavasti pitää paikkansa. Minulla on melko ohuet luut, ja rasvaa ei kerry millään. Lihasta saan kuitenkin melko hyvin.

Voiman hankinta on erityisen tärkeää ektoplasmalle, koska se on niin vaikeaa jos on hoikka ja heikko. Itse olen yrittänyt lisätä joka lihasryhmälle yhden cheat-liikkeen ja sehän toimii hyvin. Eli isoja painoja liikkeelle niin paljon huijaamalla kuin mahdollista, mutta kuitenkin säilyttäen järjen mukana.

Mielestäni ekton ei tarvitse treenata paljon määrällisesti, koska ylikunnon vaara on suurempi. Itse käytän max 2 liikettä pienille lihaksille ja esim. selälle 3-4 liikettä. En lähde salilta puolikuolleena vaan kevyt hiki päällä. Treeni on siis lyhytkestoista, kohtuullisen kovaa voimaliikkeiden osalta, mutta ei mitään loppuun asti jumittamista. Nykyisin en edes tee pakkotoistoja enkä tee edes sarjoja mitenkään täysin loppuun asti vaan vältän kaikenlaista liian kovaa määrällistä rasitusta.

Lihakset ja voimat on lähteneet selkeään kasvuun, mitä en olisi vielä vähän aikaa sitten osannut kuvitellakaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Krice saattaa olla oikeilla jäljillä. Itse kun olen melkeinpä oikeastaan niin ecto kuin on mahdollista (hyvin vahva tunne siitä). Paino ei pelkällä syömisellä nouse eikä rasva tartu vielä 25-vuotiaanakaan. Esim. helmikuussa paino nousi kolmessa viikossa 60.7 kilosta 63 kiloon ja kun treeni loppui olkapään takia, painon nousu pysähtyi vaikka syöminen pysyi ennallaan. Ja voimataso on luokkaa säälittävä vaikka fyysistä työtä olen puoli vuosikymmentä tehnyt. Maksimi sarjapaino oli helmikuussa 18 kiloa (4x10).

Herättää aikalailla hämmennystä se että sain 17-vuotiaana painon nousemaan 57 kilosta 65 kiloon Noin 2.5 kuukaudessa sillä treenillä mitä silloin tein. Jalkoja en treenannut lainkaan ja käytännössä koko treeni perustui hauiksen ja olkapäiden tekoon käsipainolla (+välillä leuanvetoon ja punnerruksiin), eli järkeä ei juuri touhussa ollut. Vielä mielenkiintoisempaa oli treenin laatu, koska otin suht. kevyen käsipainon (8kg) ja tein sillä aina niin monta liikettä kuin minuutissa ehdin. Ja joka päivä. Kuitenkin myös voimataso nousi huimasti. Ensin ei 15kg käsipaino noussut, mutta 2.5kk:n jälkeen 20 kilolla sai jo 3 puhdasta toistoa. Sitten kun tuon ~2.5 kuukauden periodin jälkeen sain lisää tietämystä alasta, niin vaihdoin treenin laadun vähän monipuolisempaan ja massaa lisäävään suuntaan. Vaan siihenpä sitten loppui kehitys. N. kuukauden treenasin massanhakuisesti, mutta mitään ei tapahtunut joten into meni.

Ei tuota varmaan kukaan usko, mutta näin omalla kohdalla. Täytyy kuitenkin muistaa että 57-kiloinen 180cm pitkä jamppa ei paljoa tarvitse lihaskuntonsa parantamiseen. Tämän johdosta en kuitenkaan tyrmää täysin ajatusta erilaisista vartalotyypeistä. Tai sitten tämä johtuu näistä perhanan ruotsalaisista sukujuurista.

Krice saattaa olla oikeilla jäljillä. Itse kun olen melkeinpä oikeastaan niin ecto kuin on mahdollista (hyvin vahva tunne siitä). Paino ei pelkällä syömisellä nouse eikä rasva tartu vielä 25-vuotiaanakaan. Esim. helmikuussa paino nousi kolmessa viikossa 60.7 kilosta 63 kiloon ja kun treeni loppui olkapään takia, painon nousu pysähtyi vaikka syöminen pysyi ennallaan. Ja voimataso on luokkaa säälittävä vaikka fyysistä työtä olen puoli vuosikymmentä tehnyt. Maksimi sarjapaino oli helmikuun alussa 18 kiloa (4x10).

Herättää aikalailla hämmennystä se että sain 17-vuotiaana painon nousemaan 57 kilosta 65 kiloon Noin 2.5 kuukaudessa sillä treenillä mitä silloin tein. Jalkoja en treenannut lainkaan ja käytännössä koko treeni perustui hauiksen ja olkapäiden tekoon käsipainolla (+välillä leuanvetoon ja punnerruksiin), eli järkeä ei juuri touhussa ollut. Vielä mielenkiintoisempaa oli treenin laatu, koska otin suht. kevyen käsipainon (8kg) ja tein sillä aina niin monta liikettä kuin minuutissa ehdin. Ja joka päivä. Kuitenkin myös voimataso nousi huimasti. Ensin ei 15kg käsipaino noussut, mutta 2.5kk:n jälkeen 20 kilolla sai jo 3 puhdasta toistoa. Sitten kun tuon ~2.5 kuukauden periodin jälkeen sain lisää tietämystä alasta, niin vaihdoin treenin laadun vähän monipuolisempaan ja massaa lisäävään suuntaan. Vaan siihenpä sitten loppui kehitys. N. kuukauden treenasin massanhakuisesti, mutta mitään ei tapahtunut joten into meni.

Ei tuota varmaan kukaan usko, mutta näin omalla kohdalla. Täytyy kuitenkin muistaa että 57-kiloinen 180cm pitkä jamppa ei paljoa tarvitse lihaskuntonsa parantamiseen. Tämän johdosta en kuitenkaan tyrmää täysin ajatusta erilaisista vartalotyypeistä. Tai sitten tämä johtuu näistä perhanan ruotsalaisista sukujuurista.

Ektomorpheus ilmoittautuu. Samaa vikaa täällä päässä kuin Guitar83:lla, paino ei tahdo nousta jos ei treenaa. Vaikka söisi ihan hel-vetisti, ja siis oikeasti puhutaan isoista kaloreista.

Huomasin kuitenkin että meikäläisellä sitä massaa alkoi tulemaan parhaiten vähän kovempaa riuhtomalla ja lyhyempiä sarjoja, kuin sillä perinteisellä 10 toistolla. Kehitys alkoi kun sanoi nivelille "fuck off" ja rupesi vääntämään rautaa niin että välilevyt sinkoilivat salin lattialle.

Vaikeaahan tämä edelleen on, ranteet on kuin pikkutytöllä ja hartiat niin kapeat että pystyy piiloutumaan minkä tahansa pajun taakse. Puhumattakaan mistään paksuudesta lihaksissa, yläkroppa on litteä kuin 70-luvun bodarin vakuumivatsa. Lihakset ovat erittäin lyhyet ja luut kuin linnulla.

Oli miten oli, helvetisti kaloreita ja itsensä piiskaamista ja pikkuhiljaa niitä tuloksia tuli. VIPit voi katsella meikäläisen kuvaketjusta kuinka onnistuin itseni vuodessa lihottamaan, kaiken kansan kesken en kehtaa kuviani julkaista..

Lähtötilanne aika lailla tasan 2 vuotta sitten 195cm/72-74kg, tänään 108kg. Parhaimmillaan oli tuossa välissä 125kg, mutta siinä ei enää puhuttu lihaksikkaasta näystä :D

Kyllä sitä massaa tulee kaikille, meille risuranteille vaan vähän vaikeammin.. mutta pakko se on uskoa että joskus isona on.. öö, iso ja vaffa, eihän tässä muuten ole järkeä jos ei ole sitä uskoa vaaleanpunaiseen tulevaisuuteen.

Lycka till, kohtalotoverit :)

Ektomorpheus ilmoittautuu. Samaa vikaa täällä päässä kuin Guitar83:lla, paino ei tahdo nousta jos ei treenaa. Vaikka söisi ihan hel-vetisti, ja siis oikeasti puhutaan isoista kaloreista.

Huomasin kuitenkin että meikäläisellä sitä massaa alkoi tulemaan parhaiten vähän kovempaa riuhtomalla ja lyhyempiä sarjoja, kuin sillä perinteisellä 10 toistolla. Kehitys alkoi kun sanoi nivelille "fuck off" ja rupesi vääntämään rautaa niin että välilevyt sinkoilivat salin lattialle.

Vaikeaahan tämä edelleen on, ranteet on kuin pikkutytöllä ja hartiat niin kapeat että pystyy piiloutumaan minkä tahansa pajun taakse. Puhumattakaan mistään paksuudesta lihaksissa, yläkroppa on litteä kuin 70-luvun bodarin vakuumivatsa. Lihakset ovat erittäin lyhyet ja luut kuin linnulla.
Tämä on kuin suoraan mun näppiksestä. Painoa oli aloitellessa 59kg ja pituutta vähän reilut 180cm. Mun ruumiinrakenne on täydellisesti kuvailtu ylhäällä. Kroppa on kuin tehty pitkän matkan juoksuun ja sekös vituttaa.
Ruokaa saa lapata koneeseen tuplasti sen minkä reenikaveri ja tämä turpoo vieressä kuin pullataikina samalla reenillä, kun meitsi lyö päätä seinään. Nykyinen 89kg:n aamupaino on saavutettu semmosella tuskalla, että ihan vituttaa jälkikäteen, kun miettii kuinka paljon paremmin senkin ajan olisi voinut käyttää. Ainoa hyvä puoli tässä on, että rasva% on ainakin pysyny kurissa (10-15 välillä) koko ajan.

Olis mukava saada lisää kuvia teistä, jotka olette noin 90-kiloisia tai yli että näkisi miltä tämmöset "alunperin heiveröiset" näyttää sen painoisina kun itse olen vasta vähän alle 80 kiloa.

Tämä on kuin suoraan mun näppiksestä. Painoa oli aloitellessa 59kg ja pituutta vähän reilut 180cm. Mun ruumiinrakenne on täydellisesti kuvailtu ylhäällä. Kroppa on kuin tehty pitkän matkan juoksuun ja sekös vituttaa.
Ruokaa saa lapata koneeseen tuplasti sen minkä reenikaveri ja tämä turpoo vieressä kuin pullataikina samalla reenillä, kun meitsi lyö päätä seinään. Nykyinen 89kg:n aamupaino on saavutettu semmosella tuskalla, että ihan vituttaa jälkikäteen, kun miettii kuinka paljon paremmin senkin ajan olisi voinut käyttää. Ainoa hyvä puoli tässä on, että rasva% on ainakin pysyny kurissa (10-15 välillä) koko ajan.

jos sulla on noilla 10-15 rasvoilla noussut 59 ---> 89 kg edes 3-4 vuodessa et todellakaan ole mikään ectomorffi..

Tuosta veistät kireän painon tuohon n. 80 kg niin et voi olla muuta kuin tyytyväinen!

terve. Eikös Ektomorfisen rumminrakenteen omaava saa edes rasvamassaansa kasvatettua? Tätä threadia lukiessa sain ainakin sellaisen käsityksen. Monet laihat linnunluiset, jotka tunnen ovat juurikin vatsan kohdalta paksuja.

Vararasva tuntuu ainakin minulla kertyvän ainoastaan vatsaan, joka ei välttämättä ole hyvä juttu. Ravintoasiat on toinen hieman hankala juttu ektologeille, koska toisaalta pitäisi syödä paljon, mutta se voi olla hankalaa jos on tottunut tulemaan toimeen vähällä. Ylenmääräinen syöminen tuntuu vaikealta enkä ainakaan itse harrasta mitään pakkosyöntiä, että saisin X kaloria täyteen. Vatsan perusteella energiaa tuntuisi tulevan ihan tarpeeksi:)

Minulla kehonpaino oli pitkään 54 kiloa, mutta se lähti nousemaan 25 vuoden ikäisenä, koska silloin tapahtuu jotain hormonaalisia muutoksia ilmeisesti eli tulee se tynnyri siihen vatsan kohdalle. Tosin lihastakin tuli hieman ja nykyisin painan 75kg. Kaikki kääntyi ikäänkuin päälaelleen eli alle 25v ei saanut lisää läskiä vaikka kuinka yritti syödä, ja nyt sitten ei saa laihdutettua vaikka ei söisi mitään. Ilmeisesti pelkkä peruskalorimäärä riittää lihottamaan herkästi, koska lihakset ja kulutus ei ole isot.

Itse olin nuorena alipainoinen ja treenin alottaessani 25 vuoden iässä, oli painoa 77-78 kiloa ja pituutta 195. Olin itse sitä mieltä aina, että vaikka mitä syön, niin paino ei nouse. Treenaamisen aloittaessani ja kaloreita kunnolla nostaessani lähti paino lähti kuitenkin kovaan nousuun.

Olin hieman liian innostunut painonnousustani ja bulkkasin aivan liikaa. Söin kaikkea mitä eteen tuli. Karkkia, jätskiä, pizzaa. Läskiä oli kuitenkin varaa saada, sillä sitä ei ollut aijemmin oikeastaan ollenkaan. Siltikin tuli otettua painoa liian nopeasti, sillä se nousi vuodessa jo lähelle sataa kiloa. Toki lihastakin tuli.

Ensimmäisen dietin aloitin 1.5 vuoden jälkeen painon ollessa aamulla 98 ja illalla 101 kiloa ja rasvat hieman alle 23%. Olen ollut yhteensä kolme kertaa dietillä, enemmän tai vähemmän onnistuneilla. Diettien jälkeen paino on ollut 90.1-90.6. Rasvat hieman päälle 19%. Viimeiseen 15 kuukauteen en ole ollut dietillä.

Tällä hetkellä, hieman yli kolmen vuoden treenin jälkeen paino on 97 kilossa ja rasvat 20-21%. Läskiä on mahassa, mutta on sitten kyllä lihastakin kropassa. Tuntuu siltä, että mahassa olisi enemmän fläsää kuin koskaan, mutta sitten taas lihasmassaakin on selvästi enemmän kuin esimerkiksi vuosi sitten. En kyllä tajua miten voi näin olla.

Penkkitulos 120 kiloa on mielestäni pitkille käsilleni loistava tulos kolmen vuoden treenillä, kun alussa tulokset oli kuitenkin aika säälittäviä. Treenipainot on tallella viimeisen kolme vuoden ajalta ja on kyllä uskomatonta, miten pienillä painoilla sitä alussa teki. Salilla on tullut käytyä uskollisesti koko kolme vuotta. Pisin tauko oli ruokamyrkytyksestä johtunut 1.5 viikon tauko. Motivaatiota riittää, sillä kehitys jatkuu edelleen huomattavana.

Treenaan perusliikkeillä. Mavea, penkkiä, kyykkyä, työntöä, kulmasoutua, leuanvetoja ja hauista tangolla. Siihen päälle vielä jotain vinopenkkiä käsipainoilla, vatsoja ja dippejä sen mukaan mitä huvittaa. Ei oikeastaan koskaan mitään muita liikkeitä. Penkkiä 2-3 kertaa viikossa ja aina kovaa, ykkösiä ja kolmosia. Silloin tälläin muutaman päivän totaalitauko. Kyykky joka toinen treenikerta.

Jos jotain haluaisin teille leiheliineille:D sanoa, niin sen, että syö alusta alkaen viisaasti ja nosta painoa hitaasti ylöspäin, niin et kerää liikaa läskiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom