Eivätkö romanit osaa tapella ilman kättä pidempää ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
D.Yates sanoi:
Vanhempien kunnioitus on mustalaisille kovasti läheinen hyve. En kyllä ymmärrä mistä se on keksitty. Ainakin tietyissä osissa maata mannet kiertelee maaseudulla yksinäisten vanhusten asunnoissa, näennäisesti jotain kaupaten mutta tuppaa lähteä herkästi kaikki rahat musujen mukaan. Isoäidillä oli nuoruudestaan useampiakin omakohtaisia juttuja joita meille natiaisille kertoili. Aina piti yksinollessaan ulko-ovea lukossa mustalaisten varalta.

Niin, se ollee ainoastaan nämä oman rodun vanhukset, joita kunnioitetaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kerran juttelin yhden naisen kanssa joka sitten keskustelun edetessä paljastui manneksi. Kehoitti vaan pysymään visusti erossa manneista ja olla luottamatta.

sinähän luet romaania kuin avointa kirjaa..

Pex31 sanoi:
Onhan noita romaneja töissäkin. Paras minkä tiedän on vekaranjärvellä vaikuttava uber särmä yliluutnantti.

Mun aikaan (99) oli kapteenina manne,joku astren sen sukunimi tais olla.

Mustalaiset ovat hienoja ihmisiä. He ovat myös ahkeria ja luotettavia. Minä pidän heistä.

Saa nähdä onko tämä eka viesti minulta tähän treadiin jota ei mennä heti poistamaan.

Edit; ai niin, ja kyllä, he osaavat tapella myös ilman kättä pidempää.

Pari vuotta sitten pari mustalaista tuli yht' äkkiä kysymään että "haluutko kuule puukosta". Vastasin "En minä taida tällä kertaa, mutta kiitos kuitenkin kun kysyitte". Oli pojat ihmeissään...

Widowmaker sanoi:
Mustalaiset ovat hienoja ihmisiä. He ovat myös ahkeria ja luotettavia. Minä pidän heistä.

Saa nähdä onko tämä eka viesti minulta tähän treadiin jota ei mennä heti poistamaan.

Edit; ai niin, ja kyllä, he osaavat tapella myös ilman kättä pidempää.

Vuoden huonoin provo

Edit: tai mikäs siinä sitten jos tykkää

Art2 sanoi:
Vuoden huonoin provo

Edit: tai mikäs siinä sitten jos tykkää

Eipä ole provo, vituttaa vaan täysin linjaton sensuuri täällä...:curs: Jos sensuroidaan ni pidettäis ees yks linja...

ps. kyl ne mannet pärjää ilman kättä pitempääkin...ettei menis ihan :offtopic:

Muistan kun kaverin vanhemmat kertoilivat juttuja 70-luvulta heidän ollessaan rakkareita. Yöt myöhään olivat pyörineet jenkkiautoilla pitkin Tampereen katuja ja heti jos jossain oli nähty yksi tai useampi mustalainen, jokainen auto seis letkassa kadun varteen, oltiin sitten missä tahansa, ja manneille selkään.

Eivät rakkarit nyt ehkä noin muuten niin ihailtava nuorisoliike ollut mutta tuo tapa on ainakin kunnioitettava.

Ennen aikaan kun mustalaiset tulivat kaupungille (siis joskus 70-80 lukua) ja vetivät sitä omaa showtaan.. Meni hetki ja mannet sai kunnon kyydit eikä hetkeen näkyny. Nykyään on tilanne toinen, kun noita saatanan saastoja saa välttää joka paikassa.
On tosin vielä vanhan ajan herras MUSTALAISIA, niin juuri niitä jotka ajaa hevosella. Todella mukavia tyyppejä ja kaikenlisäksi vielä yleensä ihan fiksujakin(!?).. Ainakin mitä itse tiedän

No niin... luin koko tredin läpi ja joihinkin jutuista yhdyn ja toisiin en.
Itse olen "manne" kuten varmaankin moni täällä palstalla tietää,syy omasta mielestäni siihen, että smuguilla on puukot yms mukana, kun kylälle lähtevät on varautuminen jonkinlaiseen tappeluun tai johonkin kahakkaan,en usko, että ne puukot on taskussa valta väestöä varten, vaan toisia heimo veljiä varten, se että niitä puukkoja nostellaan myös "valkolaisille" tappelu tilanteissa on useimmiten arkuus(kukapa haluaisi ottaa turpaan jos on se puukko siellä taskun pohjalla) tuo nyt oli vaan mun käsitys aiheesta...

Itse olen tapellun moneen kertaan kadulla ja kaikkihan tietävät, että kadulla ei sääntöjä tunneta...Ei me kaikki olla niin heikkoja ettemmekö myös tappelisi ilman kättä pidempää, itse en mielestäni ole mikään "tappelija",mutta enemmän olen antanut, kuin ottanut osumaa..köh.. keh..

Minulle isäni opetti jo pienestä,että on parempi poistua tappelu paikalta, jos vain mahdollista, mutta jos tapella pitää, niin periksi ei saa antaa!
Nyrkki tappelu on ollu aina mun mieleinen laji.. sen takia vissiin nyrkkeillykkin olen, tosin en kovinkaan menestyksekkäästi:jahas:

No mutta jatkakaa......

SleepMasa sanoi:
Luin jostain toiselta foorumilta, että eikö baareihin kannattaisi laittaa seuraavanlainen teksti ovelle: " Ei sisälle kansallispuvussa." ? Kannattaisi ainakin kokeilla. :)
En tiedä onko tähän jo vastattu, mutta tuo ei toimi. Sitä oli kokeiltu, mutta ihan EU:ssa asti on päätetty, että mustalaisen kansallispuku ON kelpaava asuste, vaikka paikassa olisi pukupakko. Sen puvun tosin pitää olla puhdas, eli jos siinä on ruokatahroja ympäriinsä tai puku haisee makkaratehtaan jätepisteeltä niin silloin voi evätä pääsyn.

En noista morista tiedä mutta sen tiedän ettei mannet kulje yksin muutakun autolla.

ps. Ei yhestä romanista oo mitään haittaa mutta joukkossa ne aiheuttaa aina ongelmia. Ja se on faktaa!

granin pyöveli sanoi:
ps. Ei yhestä romanista oo mitään haittaa mutta joukkossa ne aiheuttaa aina ongelmia. Ja se on faktaa!

Itse asiassa harvinaisen totta.

albertto sanoi:
Itse olen "manne" kuten varmaankin moni täällä palstalla tietää

Täytyy sanoa, että aika rohkeata sinänsä on kertoa olevansa mustalainen tällaisessa keskustelussa. Sivusta seuranneena olen kyllä kaivannut jonkun mustalaisenkin ottavan keskusteluun osaa. Ne (tai te) kaiketi parhaiten kulttuuristanne tiedätte.

Valittaen minun on todettava, että minulla ei henkilökohtaisesti ole kovin montaa hyvää kokemusta romaneista. Ainoat hyvät kokemukset ovat sellaisista mustalaismiehistä, jotka ovat osanneet lusia kunnolla ja häiriötä aiheuttamatta. Ja he ovat yleensä vanhempia miehiä.

Teräaseet ja romanimiehet eivät kyllä näytä kovin turvalliselta yhdistelmältä - edes itselleen. Järkyttävän monilla ovat kädet kuin puimurin jäljiltä, lihaa puuttuu unsseittain ja viiltoa on viillon perään. Kerran kysyinkin eräältä nuorukaiselta, että mitä se tuollainen viileskely edustaa. "No kun on välillä niin semmosta!", oli vastaus, johon minun oli tyytyminen. "Jaa."

D.W.A.M sanoi:
Täytyy sanoa, että aika rohkeata sinänsä on kertoa olevansa mustalainen tällaisessa keskustelussa. Sivusta seuranneena olen kyllä kaivannut jonkun mustalaisenkin ottavan keskusteluun osaa. Ne (tai te) kaiketi parhaiten kulttuuristanne tiedätte.

Valittaen minun on todettava, että minulla ei henkilökohtaisesti ole kovin montaa hyvää kokemusta romaneista. Ainoat hyvät kokemukset ovat sellaisista mustalaismiehistä, jotka ovat osanneet lusia kunnolla ja häiriötä aiheuttamatta. Ja he ovat yleensä vanhempia miehiä.

Teräaseet ja romanimiehet eivät kyllä näytä kovin turvalliselta yhdistelmältä - edes itselleen. Järkyttävän monilla ovat kädet kuin puimurin jäljiltä, lihaa puuttuu unsseittain ja viiltoa on viillon perään. Kerran kysyinkin eräältä nuorukaiselta, että mitä se tuollainen viileskely edustaa. "No kun on välillä niin semmosta!", oli vastaus, johon minun oli tyytyminen. "Jaa."

no jaa.. tiedä sitte onko rohkeata sanoa olevansa, kuka tai mikä itse on paikasta tai tredistä huolimatta..
mitäs sitä piilottelemaan, kaikki jotka kuvani tuolta kuvat osiolta on katsoneet tietävät, että olen smugu.
onhan se totta,että terä aseet ja manne ovat arvaamaton yhdistelmä ja tosiaankin mustalaiset viiltelevät myös itseänsä, kun heitä vituttaa jokin TODELLA paljon, mut myös on näitä "eiks oo komee ventti" äijiä aikas paljon, mustalaiselle on aikas tärkeetä näyttää olevansa ns. MIES eikä poikanen, myös smugu muijat haluaa MIEHEN eikä mitään äidin helmoissa pyörivää poika lasta...
joten, jos mustalainen on yksin, niin eihän se silloin uhoa taikka tappele(ainakaan useesti:D ) kun ei ole todistavaa yleisöä paikalla...mutta porukassa on hyvä näytellä voimiaan ja uhota muille vaikka kuinka paljon,ehkä se on hieman sama asia,että naisethan useesti rakastuvat hurjiin ja pahamainesiin miehiin..
HUOM. nämä kaikki ovat vain mun omia ajatuksia ja vieläpä hieman kärjistettyjäkin,näitä ei kannata ottaa, niin kirjaimellisesti saatika vakavasti:kippis1:

Olen vakavasti sitä mieltä, että mustalaisia ja valkoisia erottaa 100 vuotta kehitystä. Ja sama pätee mustaan rotuun. Vaikea kirjoittaa, ettei saisi "rasisti-natsisika-mainetta", koska sitä en todellakaan ole. Olen vain antanut itseni myöntää, etteivät romanit ja mustat ole tasa-arvoisia älykkyydessä valkoisen rodun kanssa (keskimäärin; toki huippuyksilöitä löytyy joka rodusta).
Mistä tämä johtuu, sitä en tiedä.

Ja nyt alkaa odotus, kuka vetää sen ensimmäisen herneen....

Allah sanoi:
Olen vakavasti sitä mieltä, että mustalaisia ja valkoisia erottaa 100 vuotta kehitystä. Ja sama pätee mustaan rotuun. Vaikea kirjoittaa, ettei saisi "rasisti-natsisika-mainetta", koska sitä en todellakaan ole. Olen vain antanut itseni myöntää, etteivät romanit ja mustat ole tasa-arvoisia älykkyydessä valkoisen rodun kanssa (keskimäärin; toki huippuyksilöitä löytyy joka rodusta).

Ei herneitä, mut mistä helvetistä toi sun nimimerkkis sit tulee?? :D

Allah sanoi:

Paljon sulla on kokemuksia mustista, valkoisista ja romaneista eri älykkyyden osa-alueilla?

Itseäni romaneissa kummastuttaa se mieletön show joka on aina pystyssä useamman ihmisen ollessa koolla. Esim. kaupan kassajonossa ei voida jonottaa rauhassa ja hiljaa, vaan on puhuttava suureen ääneen ja pyörittävä paikallaan lakkaamatta. Ja tätä tapahtuu oli ihmiset minkäikäisiä hyvänsä. Ekai se puhuminenkaan niin haittaisi, mutta kun ääntä tuppaa olemaan käytössä kaksinverroin verrattuna valkolaiseen. Johan oudoksuttaa.

Taitaa olla jotenkin sisäänrakennettua tuollainen jatkuva esiintyminen porukassa.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom