Eivätkö romanit osaa tapella ilman kättä pidempää ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Mullakin on ollu manne syypää joka kerta, kun joku on kadulla tullu soittaa suutaan. En oo kuitenkaan ite saanu koskaan turpaan, mutta kaverit on.

Edit: Vastaus tedin otsikkoon: osaavat tai ainakin ne tykkää näyttää aina kuinka korkeelle ne potkasee :jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite en ole koskaan ollut tekemisissä. Isällä ollut muutama huono kokemus.

Aikoinaan kun oli ammattikoulussa, niin siellä oli muutama manne, jotka olivat sitten eräänä päivänä kadonneet kuin tuhka tuuleen ja kasa autonrenkaita ynnä muuta sälää samalla.

Joskus nuorena oli mannet ryöstäneet puukolla uhaten joiltain isän kavereilta puistossa kaljat. Oli kuitenkin saaneet takaisin, kun ottivat itekkin kättä pitempää, moottoripyörän ketjut yms.

Myöhemmällä iällä työympyröissä (asekauppa, ihan laillinen:) ) yrittäneet saada aseita ilman lupia ja varastaa.

Kysymykseen mulla ei olekaan sitten vastausta.

Se on ihme juttu, että mannet eivät osaa pukeutua. On mustat prässihousut, kauluspaitaa ja kravattia, mutta ne saatanan valkoiset tennissukat aina ovat jalassa...:lol2: Kesällä vielä adidaksen läpsyttimet kruunaa olemuksen.

Hyvä tyyppejä kyllä tuolla IRC-galleriassa noissa manneissa.
Lähes kaikilla jätkillä on kuvissa joku saatanan snäkäri-maikeri vedettynä, täss on mun pyssyt, kuvia puukon kanssa yms. vastaavaa hauskaa.
Itse tunnen paljonkin noita manneloita. Lähinnä raviurheilun kautta. Ei niissä ole edes sitä 1% kunnollista porukkaa. Joka jutun takana on jokin koiruus. Ja ovat varsin nokkelia veijareita kyllä noissa kusetushommissa. Perkeleen tarkka saa olla niiden kanssa asioidessa.

Mikäs se noissa ravihevosissa kiehtoo romaneja?
Itekin tunnen yhen romanin kun nyt tarkemmin ajattelen :D
Se on talonmies tässä lähellä. Vähän doku, mutta hauska veikko muuten. Selitti just näistä ravihevosista.

Joskus aamupalapöytäkeskustelu kotonamme oli kuin suoraan American History X:stä. Tässä tapauksessa perheen pää vain puhui manneista.

Joka kerta kun olen asioinut mustalaisten kanssa, ovat ne olleet jotain negatiivista. Kyllä ainakin meikäläinen on todella tarkkana jos feijoja tulee näköpiiriin...

SniffDaddy sanoi:
Joo, on ne tosi hienoja ihmisiä... Jumalauta, pennusta asti opetetaan tekemään juuri sitä, mitä ei saisi tehdä. Mutta onneksi meillä täällä Suomessa on Hippa ja muut kukkahattutädit, jotka ymmärtävät noita kusipäitä. Vaikka noilla on joku rodullinen vakaumus varastaa ja kusettaa, niin ongelma onkin ilmeisesti meissä. :rolleyes:

Kannattas tutustua mun teksteihin tarkemmin. Mulla ei liikene yhtään ymmärrystä sellaisia kohtaan, jotka tekee pahaa.

Eivätkö romanit osaa tapella ilman kättä pidempää ? ???

Puhutaanko tassa nyt nimenomaan kadulla tappelemisesta ? tyhma tappelee pelkin nyrkein, jos on mahdollisuus ampua tai ajaa autolla yli.
Kehassa asia onkon eri juttu, siella kasittaakseni aika harvoin ammutaan ??

Jissen sanoi:
Heheee... Joku heräsi todellisuuteen ja piti oikein threadi pystyttää.

Ei se mitään. Muistathan että myös valkoiset kantavat joskus kättä pidempää.

Siis emme ole rasisteja.

Jotkut meistä kasvavat roturealisteiksi.

PS. Vastatakseni varsinaiseen kysymykseesi, kyllä, Suomessa on perheitä ja sukuja jotka opettavat jälkikasvunsa eloonjäämiskamppailun ammattilaisiksi suhteellisen nuorista pitäen.

Nimimerkki "Poikani aloitti judon 3 vuotiaana"

PS 2. Erilaisista etnisistä vähemmistöistä on kirjastoissa hyödyllisiä tietokirjoja, joiden avulla oppii äkkiä mm. mitä yllättäviä ongelmia hyvääkin tarkoittavat sosiaalivirkailijat saattavat kohdata työtään aluksi hyväntahtoisesti tehdessään. Käy ihmeessä kotikuntasi kirjastoa tutkimassa ja lue mielenkiintoisten aiheiden kirjallisuus läpi. Tiesitkö esim. että joidenkin vähemmistöjen porukat saavat tappaa nuoremman jäsenen jos tämä asustaa senioria ylemmässä kerroksessa? Entä kun sosiaalitantta pakottaa sinne kirjat muuttamaan?

PS3 poistettu itsesensuurin puolesta.

Kuten sanoin, en olisi lähtenyt koko riitaan mukaan, jos olisin tiennyt että toisen auton kuski oli romani. Ammatin kautta tarttunut jotain tietoa ko. heimosta ja sen tavoista, mutta jäin silti pohtimaan noiden aseiden käyttöä.

Olisihan tuossa voinut kylmästi todeta esitettyyn kysymykseen (siis oliko minulla jotain asiaa ko. herralle) että "ei sulle, mutta poliisille" ja sitten soittaa paikalle poliisit. Homma tapahtui kuitenkin niin lähellä kotia että katsoin paremmaksi antaa olla.

Positiivisena asiana mainittakoon että ilmeisesti juuri sen talon pihalla jonne kaveri oli menossa oli joukko vanhempia romanimiehiä ja -naisia, jotka kovasti yrittivät huutelemalla estää tätä kuumapäätä.

Anyway, lesson learned, tästä edespäin soitan torvea vain eläkeläisille ja naiskuskeille...

Jissen sanoi:
PS. Vastatakseni varsinaiseen kysymykseesi, kyllä, Suomessa on perheitä ja sukuja jotka opettavat jälkikasvunsa eloonjäämiskamppailun ammattilaisiksi suhteellisen nuorista pitäen.

Nimimerkki "Poikani aloitti judon 3 vuotiaana"

Varmaan hyvä harrastus lapselle, ei siinä mitään.

Mutta, 'elonjäämiskamppailun ammattilaiseksi' opettamisen
takia? Eikös tuota tavoitetta ajaisi paremmin jos vaikka panisi
natiaisen ensin oppimaan 3 vuotiaana lukemaan ja sitten vaikka
aloittamaan peruskursseja rahoituksesta, juridiikasta ja taloustieteistä?

-Franco

Mites se komissario häjyissä sanoikaan: "20 vuotta rikospoliisissa on opettanut minulle jotakin, älä koskaan pidä mustalaista sisätiloissa ilman käsirautoja".

Venäjänmaalla on muuten mannet aika hiljaista poikaa, en ole kuullut niiden pahemmin uhkailevan valtaväestöä. Voisiko joku kulturologi selittää minulle tämän merkillisen ilmiön?

FrancoC sanoi:
Varmaan hyvä harrastus lapselle, ei siinä mitään.

Mutta, 'elonjäämiskamppailun ammattilaiseksi' opettamisen
takia? Eikös tuota tavoitetta ajaisi paremmin jos vaikka panisi
natiaisen ensin oppimaan 3 vuotiaana lukemaan ja sitten vaikka
aloittamaan peruskursseja rahoituksesta, juridiikasta ja taloustieteistä?

-Franco

Ei kannata lukea kaikkea niin vakavissaan, virne naamalla minä täällä kirjoittelen. Liikunta on aina hyvä harrastus, ei se 3 vuotias vielä koko päivää jaksa paikallaan nenä kirjassa istua - ei edes taloustieteiden kirjassa. :kippis1:

Eivät osaa ja siksi vältän kohtaamisia mannien kanssa.Niiltä ei kato tunnut löytyvän mitään järkevää ajattelua,vaan ne huitovat puukolla viiden markan
takia,tämä on itse nähty.Maailma paskin kuoleman olisi kuolla mannen puukosta.

skeema sanoi:

Blood in Blood out.Eikö nämä pellet tajua,että ei me missää Los Angelissä asuta.Mä haluaisin nähdä nämä pikkukovikset siellä LA seuduilla missä heidät jauhettaisiin tomuksi parissa minuutissa.

skeema sanoi:

Heh, tuo "viva la vatos locos" -kuva on kyllä aika mainio. Tulee mieleen joku Los Angelesin lähiö ja latinot. Olisiko sitten niin, että kantaväestön ja romaanien kulttuurit menevät törmäyskurssille juuri tuossa temperamentin kohdalla, ensimmäinen porukka hautoo sisäänpäin ja toinen on räiskyvä luonnonlapsi. :)

Jissen sanoi:
Ei kannata lukea kaikkea niin vakavissaan, virne naamalla minä täällä kirjoittelen. Liikunta on aina hyvä harrastus, ei se 3 vuotias vielä koko päivää jaksa paikallaan nenä kirjassa istua - ei edes taloustieteiden kirjassa. :kippis1:

Ah!

Off topic:
Ostetaan huumorintaju!

-Franco

spolk sanoi:
Venäjänmaalla on muuten mannet aika hiljaista poikaa, en ole kuullut niiden pahemmin uhkailevan valtaväestöä. Voisiko joku kulturologi selittää minulle tämän merkillisen ilmiön?

Venäjällä valtaväestö on erittäin kansallismielistä, jopa kiihkonationalistista ja vieraita kansallisuuksia ei katsota hyvällä silmällä, varsinkin jos ulkonäkö/ihonväri on tavallisuudesta poikkeva.

Olet varmaan huomannut että kotimaan lehdissä on vähän väliä uutisia Venäjän suurkaupungeista, joissa paikalliset skinit/muut äärinationalistiset ryhmät ovat pahoinpidelleet kuoliaiksi esim. afrikkalaisia opiskelijoita. Viranomaiset luokittelevat pahoinpitelyt "huliganismiksi" ja tekijät pääsevät yleensä pienillä rangaistuksilla.

Näin ollen romanitkin pitävät luultavasti matalaa profiilia kun valkoihoisen venäläisen kimppuun käymisestä voi olla seurauksena joukkolynkkaus.

Tuohon kun lisää vielä Stalinin ajan vainot, jotka usein kohdistuivat vähemmistökansallisuuksiin, niin eiköhän matalan profiilin pitäminen ole aika ymmärrettävää.

Nitsku sanoi:
Venäjällä valtaväestö on erittäin kansallismielistä, jopa kiihkonationalistista ja vieraita kansallisuuksia ei katsota hyvällä silmällä, varsinkin jos ulkonäkö/ihonväri on tavallisuudesta poikkeva.

Olet varmaan huomannut että kotimaan lehdissä on vähän väliä uutisia Venäjän suurkaupungeista, joissa paikalliset skinit/muut äärinationalistiset ryhmät ovat pahoinpidelleet kuoliaiksi esim. afrikkalaisia opiskelijoita. Viranomaiset luokittelevat pahoinpitelyt "huliganismiksi" ja tekijät pääsevät yleensä pienillä rangaistuksilla.

Näin ollen romanitkin pitävät luultavasti matalaa profiilia kun valkoihoisen venäläisen kimppuun käymisestä voi olla seurauksena joukkolynkkaus.

Tuohon kun lisää vielä Stalinin ajan vainot, jotka usein kohdistuivat vähemmistökansallisuuksiin, niin eiköhän matalan profiilin pitäminen ole aika ymmärrettävää.

Hehee, sitä minäkin olen usein ajatellut, aina kun joku kulttuurinrikastuttaja täällä itkee suomalaisten rasismista, että käys tuolla itärajan takana lomalla, ja kato miltä tuntuu...

Nitsku sanoi:

Niinpä niin, tokihan tuon Venäjällä paljon asuneena tiedänkin, piti vaan heittää vähän sarkasmia kehiin, itse en kyllä mihinkään ongelmiin ole törmännyt sielläpäin. Johtuisikohan siitä, että kun kuulun vähemmistökansallisuuteen, ymmärrän pitää turpani kiinni tietyissä paikoissa ja kun sen avaan, puhunkin sitten sujuvaa valtaväestön kieltä. En myöskään vaadi omaa kirkkoa, suomen leijonaa Venäjän vaakunaan(sillä perusteella että suom-ugrilaisia on 1% tms Venäjän väestöstä.

En vittuile valtaväestön kulttuurille yms. Hyvin on mennyt, eikä ole tarvinnut itkeä kuinka OMON hakkaa ja portsarit ei päästä sisään.

Isoisän (monessa liemessä keitetty pohjalainen sotaveteraani) silmille ei mannet hyppineet, eikä varmaan monen muunkaan tuon ikäpolven miehen.

Kukaan ei kunnioita vellipöksyjä ei edes toiset vellihousut, niin se vaan on.

Vanhempien kunnioitus on mustalaisille kovasti läheinen hyve. En kyllä ymmärrä mistä se on keksitty. Ainakin tietyissä osissa maata mannet kiertelee maaseudulla yksinäisten vanhusten asunnoissa, näennäisesti jotain kaupaten mutta tuppaa lähteä herkästi kaikki rahat musujen mukaan. Isoäidillä oli nuoruudestaan useampiakin omakohtaisia juttuja joita meille natiaisille kertoili. Aina piti yksinollessaan ulko-ovea lukossa mustalaisten varalta.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom