Einsteinin arvoitus

Spelimies

Banned
En tiedä onko tämä kiertänyt sähköpostiringeissä tai muuten vaan vanha, minulle ainakin uusi juttu.

Einstein kirjoitti tämän viime vuosisadalla. Hän väitti että 98% Maapallon väestöstä ei pysty ratkaisemaan sitä. Pystytkö sinä?

Einsteinin Arvoitus​

1. Samalla kadulla on 5 taloa, jokainen talo on erivärinen. Jokaisen talon omistaja on eri kansallisuutta.
2. Talojen omistajista (5) jokainen juo eri juomaa, polttaa erimerkkisiä savukkeita ja omistaa eri lemmikkieläimen.
3. Kenelläkaan ei siis ole samaa lemmikkiä, kukaan ei juo samaa juomaa, polta samaa savukemerkkiä eika ole samaa kansallisuutta kuin toinen.

Kysymys kuuluu: " Kuka omistaa kalan? "

Faktat:

Britti asuu punaisessa talossa.
Ruotsalaisella on koiria lemmikkeinä.
Tanskalainen juo teetä.
Vihreä talo on valkoisen talon vasemmalla puolella.
Vihreän talon omistaja juo kahvia.
Henkilö joka polttaa Pall Mallia kasvattaa lintuja.
Keltaisen talon omistaja polttaa Dunhillia.
Henkilö joka asuu keskimmaisessä talossa juo maitoa.
Norjalainen asuu ensimmaisessä talossa.
Henkilö joka polttaa Blendia asuu kissan omistajan naapurissa
Henkilö jolla on hevonen asuu sen naapurissa, joka polttaa Dunhillia.
Henkilö joka polttaa Bluemastersia juo olutta.
Saksalainen polttaa Princea.
Norjalainen asuu sinisen talon naapurissa.
Henkilölla joka polttaa Blendia on naapuri joka juo vettä.

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Spelimies sanoi:
Einstein kirjoitti tämän viime vuosisadalla. Hän väitti että 98% Maapallon väestöstä ei pysty ratkaisemaan sitä. Pystytkö sinä?
Mä oon ymmärtäny et 98% maailman väestöstä ei pysty ratkaisemaan tätä PÄÄSSÄ, siis kirjoittamatta mitään lapulle. :jahas:

JoAT sanoi:
Mä oon ymmärtäny et 98% maailman väestöstä ei pysty ratkaisemaan tätä PÄÄSSÄ, siis kirjoittamatta mitään lapulle. :jahas:
Tuota ei ratkaise kukaan päässä. Tässä saa käyttää paperia, mutta tietokone ohjelma helpottaisi varmaan liikaa...

XXL sanoi:
Tuota ei ratkaise kukaan päässä. Tässä saa käyttää paperia, mutta tietokone ohjelma helpottaisi varmaan liikaa...
Maapallon väestöön mahtuu niin paljon kaiken maailman neroja, että huh huh. Ei ehkä ihan pari prossaa pysty, mut varmasti on jengiä jotka ratkoo ton päässään nopeemmin ehdit sanoo :david:

:piis:

Arto sanoi:
*** omistaa kalan

Juuri näin, sillä perusteella että sakemannilla ei ole lemmikkiä. Aika hupaisa arvoitus.

:david:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
protsku sanoi:
Juuri näin, sillä perusteella *****. Aika hupaisa arvoitus.

:david:
Tämä ei kuitenkaan ole kompakysymys vaikka joidenkin mielestä vastaus piti paljastaa heti threadissa...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
XXL sanoi:
Tämä ei kuitenkaan ole kompakysymys vaikka joidenkin mielestä vastaus piti paljastaa heti threadissa...

Itse en ainakaan vastausta suoraan keksinyt, tyhmä kun olen. :itku:
Piti laittaa faktat paperille ja ratkoa siitä.

Vastauksen saa näppärästi esim. notepadilla leikkiessä, paperilla menee tupla-aika.

Talot:
1. norjalainen/keltainen/kissa/dunnhill/vesi

2. tanskalainen/sininen/hevonen/blend/tee

3. britti/punainen/linnut/pallmall/maito

4. saksalainen/vihreä/kalat/prince/kahvi

5. ruotsalainen/valkoinen/koira/bluemaster/olut

Spelimies sanoi:
Olisit silti spoilannu vastauksen. :down:

Pahoittelen, tunsin itseni niin jumalaX kun sain vastauksen selville että en ajatellut pilaavani toisten ilon. Nyt opettelin spoilauksen vastasen varalle![[/

Joo ei ton ratkaisu kovin pitkään ota paperin kanssa. Ehkäpä ihmiset on sittenkin kehittyneet Einsteinin ajoista... :rolleyes:

noh.. alotin tekeen tota paperille, mut sit katoin vahingossa vastauksen:(
(vai katoinko sen sittenkin tahallani?)

Juha1 sanoi:
Aika pöljä mies on Einstein ollut jos luuli että tuota ei 98% ihmisistä tietäisi
Einsteinihän on ollut tunnettu juuri pöljyydestään. :) Maailmassa on ehkä 3 ihmistä jotka käsittävät esim. suhteellisuusteorian täysin mutta kaava toimii niin teoriassa kuin testeissä.

Tämä tehtävän ratkaisu vaati toimivan tekniikan ja about 3-4 älykästä päätelmää niin pitäisi ratketa, muuten siitä ei tule yhtään mitään.

Tunnustan ettei ainkaan mun aivojen laskentakapasiteetillä tuota selvitetä päässä, vaikka millaista matriisimuotoa siitä yrittäisi vääntää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom